Re: Truffels how to use???
Hallo! Leuk dat je het gaat proberen. Met de juiste ingrediënten kan zo'n trip een ongelofelijke verrijking zijn!
1. Kan iemand mij de beste manieren vertellen om ze door je keel te krijgen? Heb gehoord dat ze wanstaltig smaken.
Klopt, ik vind het een van de meest ranzige dingen die er bestaan. Verrotte walnoten met een zuurbittere overheersende nasmaak. Als je na inname gaat boeren dan is dat echt te vies. Al moet ik zeggen dat ik de eerste twee keer gewoon heb gekauwt en geslikt. Je kan een klein stukje proberen goed te kauwen en door te slikken. Valt het mee, dan kan je verder gaan. Is het te vies voor woorden, dan moet je het zo fijn mogelijk snijden en door bijv. limonade gooien en met je neus dicht doorslikken. Of maak er thee van. Kook water, laat het afkoelen tot het van de kook af is (zeer belangrijk), gooi de truffels er doorheen en laat het lekker trekken. Theezakjes erbij, citroenzuur en suiker er doorheen en drinken maar. Of wat dacht je van cup a soup? Ook hier geldt; maak de soep, maar gooi de truffels er pas doorheen als de kook eraf is. Het valt dan heel erg mee!
2. Welke dosering moet je gebruiken als je echt lekker wil gaan hallucineren?
Voor een eerste keer moet je niet verder gaan dan 10 gram van Atlantis (een goede starter) p.p., zodat je weet of je er tegen kan en of je het wel zo leuk vindt. Daarnaast moet je lekker in je vel zitten omdat je hersens met je gevoelens gaan spelen, zowel negatief als positief. Bij 15 gram van bijv, Atlantis kan je al behoorlijk pittig trippen dus dat is voor later. En wil je toch meteen 15 gram nemen en heb je al ervaring met andere drugs, dan raad ik ook een sitter aan, een nuchtere metgezel (of desnoods neemt de sitter maar een hele kleine dosis zodat hij wel in de flow zit, maar wel gewoon helder is).
3. Moet je ervoor goed hebben gegeten of kan het het best op lege maag?
Op een nuchtere maag (dus 4-6 uur niets eten van te voren) begint het al te werken na 15-30 minuten. Hoe meer je eet, hoe minder snel de stoffen worden opgenomen en soms zwakt de intensiteit ook af. Maar een paar beschuitjes met jam en wat thee van te voren is prima. (Daarnaast krijgen sommigen last van hun maag, en truffels op een lege maag zijn dan niet ideaal, als je begrijpt wat ik bedoel) .
4. En ook nog een persoonlijke tip gevraagd als je ooit truffels hebt gebruikt. Wat vind jij het lekkerst? En waarom?
Muziek! In mijn ogen valt of staat een goede trip met prachtige muziek waar je je goed bij voelt. Daarnaast zal je totaal geen honger hebben maar ik raad wel aan om wat kleine, lekkere snacks en lekker drinken bij je te hebben. Moet je eens opletten hoe intens alles smaakt!
In een vertrouwde omgeving zitten is ook een must. Mocht je je niet goed voelen, dan ben je met een seconde toch weer helder en weet je in ieder geval welke route de snelste is naar de bad- of slaapkamer. (Sowieso is lekker chill hangen met makkelijke kleding het beste).
Héél veel plezier en ik ben benieuwd naar je ervaring.