1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

hulp nodig wiet plantjes

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door onbekend123, 1 dec 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. onbekend123

onbekend123 Newbie

Hallo,

Ik kreeg de afgelopen tijd steeds meer interesse in het groeien van een aantal wiet plantjes, heb een aantal weken geleden een standaard tent, een led lamp van 400w voor voeding plagron terra groei en bloei en een aantal zaadjes critical kush besteld.
    Heb 2 wietplantjes gezet, ze 8 dagen geleden laten ontkiemen en in een 1l pot gezet, vandaag overgepot naar een 6,5 l pot.
    toen ik ze 2 dagen geleden bekeek begonnen er aan de buitenkant van een van de plantjes allemaal bruin/oranje stukjes te vormen en deze zitten nu ook op mijn andere plantje, zou iemand mij aub kunnen vertellen wat dit is en hoe ik dit kan weer kan oplossen IMG_2408.jpg IMG_2409.jpg IMG_2411.jpg IMG_2408.jpg IMG_2409.jpg IMG_2411.jpg

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik kan het niet goed zien op de foto’s maar bruine (dus droge/dorre) plekjes aan de randen van een blad betekent vaak dat ze te droog zijn. Dat hoeft niet persee te komen door te weinig water geven op de aarde zelf maar kan ook komen door dat de ruimte zelf te droge lucht bevat. Of te zuurstof arme lucht. Behalve water geven is het erg belangrijk om de luchtvochtigheid en zuurstofgehalte goed te houden.
    Dat kan door allerlei oorzaken komen: tent is te luchtdicht of juist te luchtdoorlatend, lampen te warm, niet genoeg ventilatie etc etc.

3. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Wat voor voeding geef je? Zit er voeding door de grond heen? Wat voor grond is het?

Je geeft wietplantjes wanneer ze zo jong zijn nog helemaal geen voeding. De grond moet mager zijn zonder voeding. Verder vind ik dat de grond er wat nat uit ziet. Klopt dit? Het kan ook dat de luchtvochtigheid iets te hoog is. In het begin is een hoge luchtvochtigheid goed maar wanneer ze zo groot zijn als nu mag het iets lager. max 70%, Heb je een luchtvochtigheidsmeter?

4. onbekend123

onbekend123 Newbie

dankjewel voor je reactie, heb net een luchtvochtigheidsmeter besteld.
    hoe kan ik erachter komen of mijn tent te luchtdicht of doorlatend is?

De Dunne vindt dit leuk.
  5. onbekend123

onbekend123 Newbie

Ik stop nu met ze voeding te geven !! :tearsofjoy: vanaf welke week ongeveer moet ik beginnen met voeding?
    De grond is inderdaad nat, heb ze net water gegeven, weet je toevallig ook hoe het zit met water schema's? had een schema op internet gevonden '' week 1/2 200 ml per dag per plant week 3/4 300ml per dag per plant week 5/6 400 ml per dag per plant week 7/8 400/500ml per dag per plant.
    ik heb net een luchtvochtigheidsmeter besteld!
    Ik gebruik Plagron alga grow en bloom als voeding en grond is van de boerenbond met mest daarin.

6. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Sorry dat zou ik niet weten. Ik heb geen verstand van kweektenten. Mijn kennis gebruikt geen tent maar heeft een deel van zijn bedrijfsloods afgeschermd en ingericht.
    Succes met kweken!

onbekend123 vindt dit leuk.
  7. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Vanaf ongeveer 1 week nadat je ze in de bloei hebt gezet (12u licht). Ik neem aan dat ze nu nog op 18 uur licht staan?
    Wat bedoel je, in de bloeifase? Of groeifase? Dit soort schema's zijn waardeloos. Je moet een paar basic dingen weten over wietplanten kweken, dus lees je goed in... Het beste steek je een wijsvinger in de grond. Wanneer het droog is op je vingertop dan pas water bijgeven. Realiseer je dat plantjes van deze grootte nog nauwelijks wortels hebben. Dus vocht wordt vooral door de lucht opgenomen (sproeien meerdere keren per dag, vooral onderkant blad!) . Ze moeten echter wel wat water in de grond hebben, maar niet kletsnat, dan rotten de wortels weg. Bovendien wil je dat de wortels naar water gaan zoeken (en dus een wortelstelsel aanmaken) wanneer de grond te nat is krijg je luie wortels> een slecht wortelstelsel.
    stop meteen met voeding geven. Enkel water van 18 graden; niet warmer. Bij 29 graden koken de wortels. Stop je plantjes beslist in andere potten met onbemeste grond! De eerste weken zijn cruciaal voor de rest van de kweek.

8. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Ik neem aan dat je een afzuigventilator met filter in je tent hebt? Wanneer je tent gesloten is, houd een aansteker voor de inlead (gat waardoor verse lucht in je tent wordt gezogen. Wanneer de vlam naar de kant van de inlead wordt gezogen is het goed, zoniet > ventilator harder zetten. Maar de luchtinlaat heeft ook te maken met de temperatuur in je tent (nooit warmer dan 29 graden want dan stopt de plant met groeien. Beste temp: 20-24 graden. Dus als het te warm is> ventilator harder. Te koud visa versa. De luchtvochtigheid is in deze fase 70 %. Vanaf begin bloeifase 60%. Vooral in de laatste 3 weken van de bloei nooit hoger want dan krijg je schimmel in de toppen.

9. anoniem123fff

anoniem123fff Newbie

10. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Dit is je eerste post en je stelt zo'n vraag?
    Bovendien: als je er schijnbaar zo weinig vanaf weet ga je dan eerst even inlezen met een goed boek oid. Ik kan je wel het hele boek gaan voorlezen, maar ga dat lekker even zelf doen...

GoldenGrow vindt dit leuk.
  11. acht.zes

acht.zes Badass junkie

GoldenGrow vindt dit leuk.
  12. Malafide

Malafide Experimenterende gebruiker

Ik denk teveel voeding

13. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

Nee je geeft te veel water aan de boven kant, je wortels krijgen geen zuurstof daarom gebruiken meesten mensen coco’s Aarde de dichtheid is minder.... kijk je foto’s aarde is kletsnat

14. GoldenGrow

GoldenGrow Experimenterende gebruiker

15. GoldSeeds

GoldSeeds Newbie

Het lijkt er inderdaad sterk op dat je teveel water geeft. n het begin stadium van een ontkiemt plantje mag je best wel een vochtige omgeving hebben, maar dit verstikt de wortels teveel. Laat de grond eerst even droog worden. Waarschijnlijk heb je nu al genoeg water gegeven voor twee weken groei :coldsweat:.

Oh nu zie ik dat je dit topic al een tijdje geleden bent gestart.... Heb je en zoja hoe heb je het kunnen oplossen? Hoe staan ze er nu bij?

Laden...