Hulp

Brakka Mang

Badass junkie
Denk dat eens verslaafd altijd verslaafd per persoon verschilt. Weet ook niet zo goed wat je doel is van deze post? Gebruik van middelen of dwangmatige handelingen en de oorzaak of reden daarvan zijn zo divers evenals de onderliggende problematiek waar gebruik een gevolg van is of kan zijn.

Kordie

DF-koning
Denk dat eens verslaafd altijd verslaafd per persoon verschilt

Ik geloof wel in: "eens verslaafd, altijd verslaafd".
Omdat ik het bekijk van de kant bekijk als chronische ziekte.
Maar het wilt mijn inziens niet zeggen dat je daar altijd last van hebt. Niet praktiserend zeg maar.

_shikantaza

Badass junkie
Ik ervaar geen angst voor de verslaving in mij, omdat ik 'm heb geaccepteerd (dat was een cruciale stap). Mijn gebruik liep dusdanig uit de hand dat ik voor mijn eigen leven vreesde. Ik zie het meer als een herinnering om herstel aandacht te blijven geven zoals bij iedere chronische ziekte.

Monkeyboy

Newbie
Zelf lees ik vaak dat mensen worstelen met gedachten en zich afvragen of cravings voor altijd blijven. Ondanks dat ik maar een wannabi ben met 6 maanden gebruik merkte ik dit zelf ook al heel erg. Omdat je er veel over nadenkt moet je oppassen dat het geen obsessie gaat worden. Bij zelf onderzoek of althans het internet geeft vaak negatieve informatie dit kan de moed door je schoenen heen laten zakken. Het punt eigenlijk van deze post is dat drugs sterk kunnen maar jouw eigen gedachten sterker en met een bepaalde mindset al ver kunt komen.

Bovenaan