I failed.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Fnea heeft het niet voor elkaar gekregen om diamorfine weekendgebruiker te worden, aka weekendmorfinist.

Nu: Meer dagen per week wel dan niet.

Als ik door de straten loop, met een flink schuldgevoel over het gestolen geld in m'n binnenzak, terwijl m'n vaste dealer onderweg is, zie ik een hoop mensen.

Mensen van mijn leeftijd.

Lelijke mensen, knappe mensen. Losers, vechters, succesvollen...

Ik zie knappe jongens en meisjes van mijn leeftijd, eind puberteit / begin volwassenheid, die er gelukkig uit zien.

Ik kijk in de mooie ogen van een knappe jongen van mijn leeftijd en zie dat hij gelukkig is.

Waarom kunnen hun wel gelukkig zijn zónder dope?

Ik heb periodes dat ik gelukkig ben zonder dope, maar van tijd tot tijd voel ik me zo ongelukkig dat ik dope nodig heb om me gewoon... normaal... te voelen.

Waarom kunnen hun gelukkig zijn zonder dope? Het zal toch echt niet alleen zijn dat ze simpelweg niet weten hoe het voelt, niet weten wat ze missen? Mensen zoals mij gaan op zoek naar dope, als een impuls, op een bepaalde leeftijd. Ik heb heel sterk het gevoel dat ik een dope persoon ben, dat drugs altijd een belangrijk onderdeel van mijn leven zullen zijn

Ach, het is waarschijnlijk gewoon... Fate, karma, destiny...

Maar dan nog. Mits ik er geen geld voor zou hoeven stelen, wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?

Waarom is het wel toegestaan om fluoxetine of amitriptyline te slikken tegen depressieve en angstklachten en methylfenidaat bij adhd-klachten, maar niet codeïne of methadon bij bepaalde klachten in het leven? Net zoals een ssri is een opioïde heel breed werkzaam voor zo veel verschillende kwaaltjes - lichamelijk en geestelijk.

Grtz,
fnea.

BillyBilo

Badass junkie
ja je hebt zeker je punten fnea, hoop ook dat je het zelf zo op de reels krijgt zoals je het wil, zolang je maar blijft werken, ritme houden en je je gebruik bij 's avonds houd maakt het toch ook helemaal niet zoveel uit? maar dit moet je wel kunnen en blijven volhouden, ons experimentje is wel aardig mislukt he?

heel veel sterkte jongen en maak je goede keuze.

caatje

Badass junkie
fneawognfkgln zei:
Fnea heeft het niet voor elkaar gekregen om diamorfine weekendgebruiker te worden, aka weekendmorfinist.

Nu: Meer dagen per week wel dan niet.

Wat niet is kan altijd komen! Bekijk het eens positief: je doet het niet elke dag! Dat is ook wat waard. Van daaruit ga/kun je weer opnieuw beginnen.

Nobody is perfect!

Marklar

Belezen gebruiker
Keuzes maken. Je kiest. Of het nu is voor de drugs of voor een wandeling in een park, je kiest om iets te doen. Als ik lees hoe jij het hebt over Karma, lijkt alles je te overkomen. Ik denk echt dat je er voor kiest. Los van waarom en wat voor “baggage” je in je leven allemaal hebt mee gekregen om het tot hier te laten komen, heb je hier ook voor gekozen. Het klinkt heel hard, en ik kan me ook niet in jou situatie verplaatsen. Ik heb zelf een paar jaar lang psycho therapie gehad, met medicijnen. Een SSRI (fluoxetine) ter ondersteuning van mijn therapie process. Zonder deze medicijnen was het me niet gelukt om naar mezelf te kunnen kijken, kritiek te verdragen, en wat in mijn patroon van leven te veranderen.

“Bepaalde klachten in het leven” zijn niet met een wonder middel te bestrijden. Codeïne en methadon lijken mij bij uitstek geschikte “medicijnen” tegen lichamelijk klachten, maar verder eigenlijk alleen recreatief gebruik (ik kan er helemaal naast zitten sinds ik hier niet veel van weet). Tuurlijk hebben ze invloed op de geest, maar niet op een “stabiele” basis en tijds duur zoals b.v. anti-depressiva. Als je je eigen problemen verder onderzoekt kom je vaak uit bij dingen als angst, depressie, ptss, PM klachten, enz. Dit zijn concrete dingen waar je hulp/medicijnen bij kunt vragen.

“wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?” Helemaal niks imo. Het is jou keuze om dit te doen, net zo goed als dat iemand iedere dag naar de Burger King kan gaan om te eten. Het feit dat je dit vraagt laat zien dat je je zelfbeeld spiegeld aan wat anderen van je vinden, zonder verantwoordelijkheid te nemen voor de keuze die je uiteindelijk maakt.

Ik hoop niet dat je dit als aanvallend ervaart, ik wil echt alleen mijn mening laten horen in de hoop dat iets je kan helpen. Ik weet dat je niet hebt gezegd dat je hulpt nodig hebt, maar als ik jou verhaal lees kan ik niet anders. Ik kan me niet verplaatsen in jou situatie mbt drugs en verslaving (een wiet verslaving lijkt me niet te vergelijken hiermee). Maar ik weet hoe het is om overal om je heen mensen te zien die schijnbaar iets in hun leven hebben gevonden wat hun gelukkig maakt. Je kan jezelf helemaal gek ermee maken, alsof iedereen om je heen met een masker rond loopt, en jij geen idee hebt waar ze die dingen verkopen.

Als ik dit nu terug lees voel ik me net mijn therapeut die iemand de les leest, maar ook wetend dat zijn woorden mij uiteindelijk verder hebben geholpen. Ik hoop dat jij steun kan krijgen uit jou omgeving, want dat is uiteindelijk het geen waar je het meest aan hebt, geen drugs, geen medelijden, geen schijn. Alleen steun en begrip. Heel veel sterkte de komende tijd

Groeten

Marklar

“Where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.” – T. Gray
"Nobody is perfect!" - Caatje

bas410

Experimenterende gebruiker
fneawognfkgln zei:

even heel zwart-wit: niemand dwingt jou om het te nemen, behalve jijzelf

fneawognfkgln zei:
Maar dan nog. Mits ik er geen geld voor zou hoeven stelen, wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?

hmm...dat je zonder niet eens normaal kan functioneren?

heel veel sterkte toegewenst

BillyBilo

Badass junkie
bas410 zei:
fneawognfkgln zei:

fneawognfkgln zei:

hmm...dat je zonder niet eens normaal kan functioneren?

heel veel sterkte toegewenst

je hebt gewoon mensen met junkcells, sommige weten op jonge leeftijd al dat ze ooit eens aan drugs gaan beginnen. Misschien zijn dit soort mensen wel "te zwak" voor het leven om het zomaar te zeggen, ik ben erzelf ook 1 van, en veel heroine gebruikers denk ik ook wel, iig degene die ik ken.

Marklar

Belezen gebruiker
BillyBilo zei:
je hebt gewoon mensen met junkcells, sommige weten op jonge leeftijd al dat ze ooit eens aan drugs gaan beginnen. Misschien zijn dit soort mensen wel "te zwak" voor het leven om het zomaar te zeggen, ik ben erzelf ook 1 van, en veel heroine gebruikers denk ik ook wel, iig degene die ik ken.

Je hebt gewoon mensen. Mensen die tot nu toe weinig verdriet hebben geleden. Mensen die iedereen om hun heen zijn verloren. Mensen die realiteit en fantasie niet meer uit elkaar kunnen halen. Mensen die verliefd zijn. Mensen die thuis zitten en weken lang niet naar buiten gaan.

Mensen, en de keuzes die ze maken. Net zo goed als niemand sterker is dan de dood, is niemand te zwak voor het leven. De oorzaak van problemen zit hem niet in het heden (de symptomen wel), het zit in keuzes en de omgang van het verleden.

BillyBilo

Badass junkie
Marklar zei:
BillyBilo zei:

Je hebt gewoon mensen. Mensen die tot nu toe weinig verdriet hebben geleden. Mensen die iedereen om hun heen zijn verloren. Mensen die realiteit en fantasie niet meer uit elkaar kunnen halen. Mensen die verliefd zijn. Mensen die thuis zitten en weken lang niet naar buiten gaan.

Mensen, en de keuzes die ze maken. Net zo goed als niemand sterker is dan de dood, is niemand te zwak voor het leven. De oorzaak van problemen zit hem niet in het heden (de symptomen wel), het zit in keuzes en de omgang van het verleden.

de omgang van het verleden is toch eigenlijk dat je het niet aankan? je hebt gewoon gevoelige mensen die eerder vluchten dan een ander.

Marklar

Belezen gebruiker
BillyBilo zei:
de omgang van het verleden is toch eigenlijk dat je het niet aankan? je hebt gewoon gevoelige mensen die eerder vluchten dan een ander.

Ja klopt, ik probeer alleen duidelijk te maken dat je daar invloed op hebt, en dat het je niet alleen overkomt

BillyBilo

Badass junkie
Marklar zei:
BillyBilo zei:

Ja klopt, ik probeer alleen duidelijk te maken dat je daar invloed op hebt, en dat het je niet alleen overkomt

nee oke op die fiets, dat is ook wel zo, maar het is denk ik wel gewoon een bepaalde aanleg.

]-[IG]-[

Het kan gewoon niet, op de lange termijn kan niemand het. Je klonk heel zelfverzekerd altijd, en nu is het toch weer misgegaan. Conclusie: Door ermee te beginnen heb je jezelf in een moeilijke keuze gebracht. Of je stopt en vecht voor de rest van je leven of je gebruikt tot je erbij neervalt. Een tussenweg bestaat niet, voor niemand.

jaja

Bewuste gebruiker
fneawognfkgln zei:
Ik heb periodes dat ik gelukkig ben zonder dope, maar van tijd tot tijd voel ik me zo ongelukkig dat ik dope nodig heb om me gewoon... normaal... te voelen.

fnea.

Zo misbruik je de dope en geraak je in een levensgevaarlijke vicieuze cirkel; maar daar vertel ik jou waarschijnlijk helemaal niets nieuws mee.

Gewoon radicaal proberen te stoppen; en dat je daarbij een keertje in de fout gaat, so be it!
Rome is ook niet in één dag gebouwd.

Incidenteel gebruik is pas mogelijk na een lange periode van onthouding!

Succes en sterkte.

yellowmoon

Bewuste gebruiker
leven is kut iedereen is slecht als je dat aanvaard kun je ook leven netzogoed als de anderen, word ook slecht en kun je met hun omgaan, word ergste je bent koning

en als je niet aanvaard om slecht te worden word je asociaal

El Retro

Wijs gebruiker
yellowmoon zei:
leven is kut iedereen is slecht als je dat aanvaard kun je ook leven netzogoed als de anderen, word ook slecht en kun je met hun omgaan, word ergste je bent koning

en als je niet aanvaard om slecht te worden word je asociaal

Op wat slaat dat in godsnaam?

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Marklar zei:
Keuzes maken. Je kiest. Of het nu is voor de drugs of voor een wandeling in een park, je kiest om iets te doen. Als ik lees hoe jij het hebt over Karma, lijkt alles je te overkomen. Ik denk echt dat je er voor kiest.

Sommige dingen overkomen je en voor sommige dingen kies je. Ik kan heel goed het onderscheid maken tussen het eerste n het tweede; vroeger niet. Mijn gebruik van het woord Karma kwam misschien verkeerd over.

[/quote]Los van waarom en wat voor “baggage” je in je leven allemaal hebt mee gekregen om het tot hier te laten komen, heb je hier ook voor gekozen. Het klinkt heel hard, en ik kan me ook niet in jou situatie verplaatsen. Ik heb zelf een paar jaar lang psycho therapie gehad, met medicijnen. Een SSRI (fluoxetine) ter ondersteuning van mijn therapie process. Zonder deze medicijnen was het me niet gelukt om naar mezelf te kunnen kijken, kritiek te verdragen, en wat in mijn patroon van leven te veranderen. [/quote]

Ik heb dit ook met een SSRI gedaan nl. sertraline. Hierdoor ben ik als persoon veel volwassener geworden en ben ik veel beter met dingen om gaan gaan en tegen dingen aan gaan kijken. Niet dóór, maar mét het medicijn.

“Bepaalde klachten in het leven” zijn niet met een wonder middel te bestrijden. Codeïne en methadon lijken mij bij uitstek geschikte “medicijnen” tegen lichamelijk klachten, maar verder eigenlijk alleen recreatief gebruik (ik kan er helemaal naast zitten sinds ik hier niet veel van weet).

Tuurlijk hebben ze invloed op de geest, maar niet op een “stabiele” basis en tijds duur zoals b.v. anti-depressiva.

Opioïden veranderen je houding tegenover sommige dingen in het leven, ze maken je wat rekbaarder, makkelijker, flexibeler. Ze maken je vrolijker, een milde mood-lift. (Ik heb het hier over lage doseringen, zoals ik ze gebruik. Hoge doseringen van ieder middel vind ik nooit prettig.) Ze maken me wat gemotiveerder en energieker en ik maak me minder zorgen.

Dit zijn precies dezelfde effecten die een AD bij mij geven, in mijn ervaring. Hoe weet je dat opioïden dit niet doen op een stabiele basis en langdurige termijn, los van tolerantie (-> dosis verhogen)? Hoe weet je dat AD's dit wel zo doen, dit is nl. bij mijn weten nooit bewezen. (Kan er wel wat stukjes over opzoeken als je wilt, bv. over meerendelen van patiëntengroepen die ná twee maanden (zoiets dacht ik), toen de SSRI werkte, op een placebo zijn gezet buiten hun medeweten om, én in remissie bléven.)

Als je je eigen problemen verder onderzoekt kom je vaak uit bij dingen als angst, depressie, ptss, PM klachten, enz. Dit zijn concrete dingen waar je hulp/medicijnen bij kunt vragen.

Ik loop al drie jaar bij psychologen, psychiaters, sociotherapeuten, maatschappelijk werksters... Ze konden nooit echt problemen bij me vinden die met therapie te behandelen waren. Ben wel door een psychiater gediagnosticeerd ooit met een zware depressie, maar die is overgegaan dankzij sertraline 100 mg + haloperidol 2 mg d.d. Dit is echter vooral een hersenziekte, niet echt iets psychologisch. Voorts ADD (subvorm van ADHD).

Ik ben nu ook gewoon gelukkig en heb niet echt problemen... Ik gebruik ook niet vanwege problemen. Heb een leuke relatie, een nieuwe baan en ga volgend schooljaar een nieuwe studie doen (Verpleegkunde, MBO, voor de geïntereseerden - fnea wordt broeder!). Dit is hoe het ging: ik begon een paar maanden geleden weer met diamorfine als puur recreatief middel, maar ik merkte dat ik op m'n werk véél beter functioneerde mét, en ook sociaal. Zodoende ben ik vaker gaan gebruiken - dus niet vanwege problemen, als verdovingsmiddel dus, maar omdat ik leven mét beter vindt - of dit op lange termijn zo zal zijn bij mij ben ik nog niet uit, dat geef ik toe.

“wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?” Helemaal niks imo. Het is jou keuze om dit te doen, net zo goed als dat iemand iedere dag naar de Burger King kan gaan om te eten. Het feit dat je dit vraagt laat zien dat je je zelfbeeld spiegeld aan wat anderen van je vinden, zonder verantwoordelijkheid te nemen voor de keuze die je uiteindelijk maakt.

Dat laatste is major bullshit. Een volstrekt incorrecte aanname gebaseerd op een paar zinnetjes die ik typ. Ga ik verder ook niet serieus op in, behalve dat je van me mag aannemen (als je wilt) dat ik precies een tegenovergesteld karakter en persoonlijkheid heb (ontwikkeld) van wat je hier schetst.

Ik hoop niet dat je dit als aanvallend ervaart, ik wil echt alleen mijn mening laten horen in de hoop dat iets je kan helpen.

Bedankt voor je goede bedoelingen (serieus), en het kwam ook niet echt als aanval over. Maar wat ik wel jammer vind is dat je hele verkeerde aannames doet over heel veel dingen. Toch merk ik dat je veel van psychologie weet - misschien door de therapie die je heb gehad? Psychologie is een van mijn grootste interesses en ik kan zeggen dat ik er ook wat ervaring mee heb en veel over heb gelezen. Daarom lijkt het me leuk er een poosje met je over te msn'en of evt. pm'en, mits je belooft niet meer van die aannames gebaseerd op (heel) weinig te doen natuurlijk :tongueout: Neem evt. contact met me op via pm.

Ik weet dat je niet hebt gezegd dat je hulpt nodig hebt, maar als ik jou verhaal lees kan ik niet anders. Ik kan me niet verplaatsen in jou situatie mbt drugs en verslaving (een wiet verslaving lijkt me niet te vergelijken hiermee). Maar ik weet hoe het is om overal om je heen mensen te zien die schijnbaar iets in hun leven hebben gevonden wat hun gelukkig maakt.

Ik heb dat ook gevonden. Liefde; ik heb een geweldige relatie (met iemand van hetzelfde geslacht - ben uitgekomen voor mijn biseksualiteit een paar maanden geleden, wat een opluchting en dit helpt me ook om gelukkig te zijn door mezelf te zijn, wat ik zo ga typen waarom). Maar het belangrijkste:
Stap één: jezelf leren kennen.
Stap twee: jezelf accepteren.
Stap drie: jezelf willen zijn.
Stap vier: jezelf durven zijn.
Stap vijf: jezelf zijn.
Stap zes: gelukkig zijn.
Randvoorwaarden: initiatief en verantwoordelijkheid nemen, tevreden zijn met je omgeving en/of dingen veranderen, etc.

Het is werkelijk heel simpel.

Ik was in een ietwat melancholische bui toen ik dit bericht schreef en hierdoor zijn dingen verkeerd overgekomen, excuses.

Je kan jezelf helemaal gek ermee maken, alsof iedereen om je heen met een masker rond loopt, en jij geen idee hebt waar ze die dingen verkopen.

Als ik dit nu terug lees voel ik me net mijn therapeut die iemand de les leest, maar ook wetend dat zijn woorden mij uiteindelijk verder hebben geholpen. Ik hoop dat jij steun kan krijgen uit jou omgeving, want dat is uiteindelijk het geen waar je het meest aan hebt, geen drugs, geen medelijden, geen schijn. Alleen steun en begrip. Heel veel sterkte de komende tijd

Groeten

Marklar

“Where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.” – T. Gray
"Nobody is perfect!" - Caatje

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
]-[IG]-[ zei:
Het kan gewoon niet, op de lange termijn kan niemand het. Je klonk heel zelfverzekerd altijd, en nu is het toch weer misgegaan. Conclusie: Door ermee te beginnen heb je jezelf in een moeilijke keuze gebracht. Of je stopt en vecht voor de rest van je leven of je gebruikt tot je erbij neervalt. Een tussenweg bestaat niet, voor niemand.

Dit vind ik onzin. Waarom kan het niet? Én wat is er mis mee om opioïden te gebruiken?

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
jaja zei:
Gewoon radicaal proberen te stoppen; en dat je daarbij een keertje in de fout gaat, so be it!
Rome is ook niet in één dag gebouwd.

Succes en sterkte.

Waarom stoppen? Behalve dat het een duur iets is, heeft niemand me nooit niet kunnen vertellen (niet op het forum hier, geen artsen, etc.) wat er mis mee is om opioïden te gebruiken, ook lange termijn dagelijks...

Ik zie het dan ook niet als een fout dat ik ben gaan meerderen. Ook niet als iets goeds, maar als iets neutraals.

Verder: bedankt.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
MetaalKonijn zei:
opiaatverslaving.

Hohohohohoho,

verslaving?

Nee, verslaving daar spreek je pas na maaaanden van over het algemeen.

Verslaving is de ('hoogste') fase van gebruik waarin álles om het middel draait.

Mijn leven draait om mijn vriendje, mijn werk, leuke dingen doen, met vrienden en mensen omgaan en leuke dingen doen. Dope is daar slechts een ondersteuning van die het leven makkelijker maakt voor mij en me meer laat genieten van juist die dingen.

Hoogstends heb ik probleemgebruik, ofwel geïntegreerd gebruik (fase 3 resp. 2), voor beide valt iets te zeggen, maar ik zou toch eerder zeggen dat ik geïntegreerd dan probleemgebruik heb.

Grtz,
fnea.

jaja

Bewuste gebruiker
fneawognfkgln zei:
Ik zie het dan ook niet als een fout dat ik ben gaan meerderen. Ook niet als iets goeds, maar als iets neutraals.

Met alle respect fnea, ik kan het met veel stellingen die je hier hebt geponeerd eens zijn; maar waarom dan de titel "I failed"?

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
jaja zei:
fneawognfkgln zei:

Met alle respect fnea, ik kan het met veel stellingen die je hier hebt geponeerd eens zijn; maar waarom dan de titel "I failed"?

Sorry voor de ietwat verwarrende post, ik ben meer dan eens vaag, onduidelijk geweest, heb dingen verkeerd uitgelegd, etc.

"I failed" vanwege het falen van mij, in mijn plan, om weekendmorfinist te worden.

Ik was verder ook, zoals ik al zei, in een nogal melancholische, zwartgallige bui toen ik het bericht typte, vandaar de negatieve inslag.

Ik heb de laatste maanden trouwens nagenoeg geen last van zwartgalligheid :)

Grtz,
fnea.

bas410

fneawognfkgln zei:
bas410 zei:
fneawognfkgln zei:

Je begrijpt me verkeerd. Ik noemde niet mijn GEBRUIK karma/destiny/fate, maar mijn AANLEG en AANTREKKING tot drugs.

ok duidelijk, daar kan ik wel inkomen, ik denk dat de meesten hier wel enigzins een soort 'aantrekkingskracht' tot drugs voelen.

vind het echt moeiljik verder een zinnig woord erover te zeggen, ik ken je exacte situatie niet, heb zelf geen ervaring met heroine etc. ik denk dat je moet proberen jezelf ijzeren discipline op te leggen (weekendgebruik of iets dergelijks) of gewoon echt moet gaan stoppen. in ieder geval veel sterkte

Marklar

Belezen gebruiker
Hoi fneawognfkgln :)

Ben blij met je reactie. Het kwam inderdaad wel anders over dan je bedoelt had denk ik. Ik denk dat ik wat aannames betreft mijn eigen (oude) situatie op jou projecteerde, dit in combinatie met het feit dat ik je niet echt ken. Mijn excuses hier voor.

Je staat iig anders in het leven dan ik had verwacht na je bericht. Je zelfkennis mbt relaties verbaasd me, maar het is natuurlijk ook iets waar je veel mee bezig bent geweest (wat denk ik ook voor veel probleemen heeft/had kunnen zorg/t/en). Ik blijf graag horen hoe het me je gaat en hoe je tegen bepaalde psychologische onderwerpen aankijkt, dus zal via PB contact me je opnemen. Ik ga zo lekker geforceerd gezellig doen met "DE" kerst... Anyway, veel suc6 de komende dagen, en ik hoop je snel te spreken

Groeten

Marklar

]-[IG]-[

fneawognfkgln zei:
]-[IG]-[ zei:

Dit vind ik onzin. Waarom kan het niet? Én wat is er mis mee om opioïden te gebruiken?

Het kan niet omdat het te verslavend werkt, zeker op de lange termijn. Er hoeft maar iets mis te gaan en het is weer zover.

En als er niks mis is met het gebruiken ervan, waarom dan niet elke dag? Waarom dan sowieso al dit topic?

BillyBilo

Badass junkie
]-[IG]-[ zei:
fneawognfkgln zei:
]-[IG]-[ zei:

Het kan niet omdat het te verslavend werkt, zeker op de lange termijn. Er hoeft maar iets mis te gaan en het is weer zover.

En als er niks mis is met het gebruiken ervan, waarom dan niet elke dag? Waarom dan sowieso al dit topic?

je snapt er geen bal van.

flashkop

Bewuste gebruiker
Dit is echt kut voor je, ik zou mezelf gewoon opsluiten in een kamer met genoeg drinken en eten, zonder die zooi en een sleutel geven aan een maat van me en zeggen dat die die kamer na 2 weken moet openmaken.

flashkop

Bewuste gebruiker
Dit is echt kut voor je, ik zou mezelf gewoon opsluiten in een kamer met genoeg drinken en eten, zonder die zooi en een sleutel geven aan een maat van me en zeggen dat die die kamer na 2 weken moet openmaken.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
flashkop zei:

ghehehehehe.

grapje hoop ik.

ik heb het niet zo slecht. ik ben strontgelukkig! et spul is niet eens zo'n groot probleem voor me, ik gebruik lage doseringen (max. één à twee streepjes per dag normaliteit) en behalve de kosten is er m.i. niks mis mee... dit topic opende ik in een melancholische bui zoals ik al heb gezegd, neem aan dat je alleen de beginpost hebt gelezen...

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
BillyBilo zei:
]-[IG]-[ zei:
fneawognfkgln zei:
]-[IG]-[ zei:

je snapt er geen bal van.

helemaal mee eens met billy... @IG, als je er geen verstand van hebt, reageer dan niet... het lijkt mij (is misschien niet zo) dat er een 'ongeschreven regek' isdat het opiaatforum alleen wordt gebruikt door mensen met veel verstand van dope en/of veel ervaring... en met dope bedoel ik dan opioïden... dit zal vast tegen de forumregels zijn maar ik heb dat opgemerkt

jaja

Bewuste gebruiker
Het kan zijn dat je 't niet eens bent met IG z'n posts, er zit imo wel degelijk een kern van waarheid in datgene wat hij in dit topic schrijft; en dan doet 't feit of je wel of niet een "ervaringsdeskundige" bent niet ter zake.
Zolang er over nagedacht is, en er geen goedkope cliché 's blindelings worden gepost vind ik iedere mening van waarde.

Grr.

^_^

Bewuste gebruiker
fneawognfkgln zei:
helemaal mee eens met billy... @IG, als je er geen verstand van hebt, reageer dan niet... het lijkt mij (is misschien niet zo) dat er een 'ongeschreven regek' isdat het opiaatforum alleen wordt gebruikt door mensen met veel verstand van dope en/of veel ervaring... en met dope bedoel ik dan opioïden... dit zal vast tegen de forumregels zijn maar ik heb dat opgemerkt

Dus alleen (ex)junkies mogen hier posten?

zommes

Badass junkie
fneawognfkgln zei:

Dat is natuurlijk met alle fora (beter) zo. Maar als mensen een vraag hebben over een opiaat kunnen ze hun verstand natuurlijk bijspijkeren met dat van de verstandigen uiteraard. Maar ik begrijp wat je bedoelt, niets zo irritant als betweterige personen die ondertussen nergens het fijne vanaf weten.

flashkop

Bewuste gebruiker
nee man, dat van dat opsluiten meende ik echt :tongueout:
ik zou dat zowiezo doen met mezelf als ik ooit (in mijn ogen dan) zo verkeerd bezig ben.
Ik vindt hero gewoon niet kunne maar das mijn mening en iedereen mag zen eigen mening hebben hé, ik doe ook dope, ik vind ook dat iemand anders dope tot zich mag nemen en dat al die anti-dope mensen dikke losers zijn als ze zich echt gaan afzetten tegen dopehooftjes, iedereen mag toch doen met zen eigen lichaam wat die wilt.
Als je nou bvb een wet tegen zelfmoord zou instellen(niet dat ik zelfmoord wil plegen fzo) en daar levenslang(hier in belgie 30j maar op 1/3 kan je al vrij komen echt belachelijk) voor vraagt, waar gaan we dan naartoe...
Das trouwens hetzelfde als al dat gerook, waarom mogen mensen niet meer een sigaret opsteken in een restaurant over 6 dagen?????? omdat ze andere mensen zouden vergassen, dan mogen mensen dus ook niet meer auto rijden, laat staan een houtvuurtje stoken, want daar gaan we ook allemaal aan dood hoor :rolleyes:

Bovenaan