GHB is gewoon de grotere broer van GABA. GABA is een neurotransmitter en wordt ontrokken uit GHB. GHB is per ongeluk ontdekt door Dr. Wermuth toen hij opzoek ging naar een GABA anoloog.
Intussen is GHB al voor zoveel ziektes gebruikt, maar echt niet om een olifant te verdoven ofzo. Ooit is er 1 persoon geweest die zei dat je er een olifant mee kan verdoven/neer halen en iedereen neemt maar aan dat het ook daarvoor wordt gebruikt. Onzin, het is eerder een slaapmiddel of AD dan wat dan ook. Het werd zelfs gebruikt om de pijn te verzachten bij bevallingen.
Ik heb ook een tijdje GHB gebruikt toen ik depressief was en het heeft echt geholpen. Terwijl de dokter mij Prozac ofzo wilde voorschrijven. Het werkt dus echt als AD, tenminste als je het juist gebruikt. Of het nu invloed heeft op je seretonine of niet, het geeft je gewoon een happy gevoel en dat ontbreekt altijd als je depressief bent. Het put je serotonine niet uit, maar volgens mij maakt het gewoon serotonine aan. Maar goed verbeter me maar als dat niet zo is.
Tegenwoordig is het te verkrijgen bij de apotheek onder de naam Xyrem en is tegen narcolepsie. Dus meer als een slaapmiddel.
Heeft er al iemand trouwens GABA getest? Het is gewoon een voedingsupliment en bevat gamma-aminoboterzuur. Schijnt ook erg goed te werken en gewoon in de winkel te verkrijgen.
OT: Indien je medicijnen gebruikt, dan moet je lever ook die stoffen verwerken. Als je daarbij GHB gebruikt kan het zijn dat je lever dat niet aankan, waardoor de kans op een overdosis veel groter is. Bij antibiotica kan het zijn dat je bij gebruik van GHB de werking vele malen minder is. Je kan best medicijnen gebruiken en GHB, maar let er dan wel op dat de kans op een overdosis vele malen groter is dan normaal.