Iemand dit wel eens meegemaakt?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Blyatman

Badass junkie
Ah okay.
Ik dacht maar luidop. ☺

ik heb ook vaak hier, dat ik in de keuken sta of aan het douchen ben en vet vaak een stem hoor, of iemand zie lopen achter mij langs. Ik vraag zooooovaak aan @Spyro “was jij net in de badkamer/keuken?” Of: “wat zei je?”
terwijl zij dat nooit is/was.

nee, geen drugs, geen hersenspinsels. Gewoon fysiek een lichaam zien/horen en voelen lopen of achter je staan.

keukenkastjes die opeens open staan na herhaaldelijk dicht gedaan te hebben.
een wasmand deksel die we samen dicht horen gaan terwijl de wasmand al dicht was.
geklop op deuren terwijl er niemand is.
Genoeg gebeurd hier 😂

Spyro

DF-koning
ik heb ook vaak hier, dat ik in de keuken sta of aan het douchen ben en vet vaak een stem hoor, of iemand zie lopen achter mij langs. Ik vraag zooooovaak aan @Spyro “was jij net in de badkamer/keuken?” Of: “wat zei je?”

nee, geen drugs, geen hersenspinsels. Gewoon fysiek een lichaam zien/horen en voelen lopen of achter je staan.

een wasmand deksel die we samen dicht horen gaan terwijl de wasmand al dicht was.
Genoeg gebeurd hier 😂
Altijd gezellig hier. Nooit alleen 🤣

CuriousExplorer

Badass junkie

Genoeg gebeurd hier 😂
En toch is dit alles moeilijk te vatten.
Maar ik geloof jullie. 😊

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hallo vraagje heeft iemand wel eens iets qua geesten meegemaakt.? Tenminste als je er in gelooft. ik wel net zo als ik geloof in een leven na de dood.
Of dat je mischien zelf contact zocht
Met een overledende. En dat lukte ?
Heb zelf wel een keer meegemaakt dat de lichten heel raar uit en aan gingen op de plek waar iemand was overleden. En gehoord dat bekenden van mij wel eens een familielid voor zich zagen of ermee konden praaten enzv. ben benieuwd
Het huis waar ik in opgroeide was erg oud en groot (herenhuis) stond naast een abortuskliniek, in dat huis was er regelmatig dat je rare geluiden hoorden of de Tv zelf ging veranderen van kanaal.

Een paar klasgenootjes waren echt bang soms als we alleen waren en iets de trap af hoorden lopen. Moest vaak de kamer op slot doen voor ze omdat ze bang waren.

Er gebeurden vreemde dingen in dat huis. Een aantal vrienden toen vonden mijn huis echt eng en kwamen niet meer binnen na een aantal incidenten lol.
Ik was het wel gewend maar dat huis spookte echt geen grap.

Blyatman

Badass junkie
Het huis waar ik in opgroeide was erg oud en groot (herenhuis) stond naast een abortuskliniek, in dat huis was er regelmatig dat je rare geluiden hoorden of de Tv zelf ging veranderen van kanaal.

Een paar klasgenootjes waren echt bang soms als we alleen waren en iets de trap af hoorden lopen. Moest vaak de kamer op slot doen voor ze omdat ze bang waren.

Er gebeurden vreemde dingen in dat huis. Een aantal vrienden toen vonden mijn huis echt eng en kwamen niet meer binnen na een aantal incidenten lol.
Ik heb jaren geslapen op kazerne’s die nog goed in dienst waren gedurende tweede wereldoorlog.
‘s nachts hoorden ik en vrienden/collega’s vaak mensen lopen over de gangen (terwijl we maar met een klein aantal aanwezig waren of mensen in het veld waren of gewoon allemaal lagen te slapen), geschreeuw in de verte, slaan met deuren, eind van de gang (20m ongeveer) iemand zien lopen totaal onherkenbaar. Was daar zo normaal geworden dat niemand er meer van opkeek.

Rivalrie

Badass junkie
Ik heb jaren geslapen op kazerne’s die nog goed in dienst waren gedurende tweede wereldoorlog.
‘s nachts hoorden ik en vrienden/collega’s vaak mensen lopen over de gangen (terwijl we maar met een klein aantal aanwezig waren of mensen in het veld waren of gewoon allemaal lagen te slapen), geschreeuw in de verte, slaan met deuren, eind van de gang (20m ongeveer) iemand zien lopen totaal onherkenbaar. Was daar zo normaal geworden dat niemand er meer van opkeek.
Vogelsang ?

Jbruinsma

Bewuste gebruiker

Hha Jaa dat geloof ik graag

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja ,okee.
Maar ik probeer altijd een rationele verklaring te vinden.
Het strijkijzer van de vriendin bvb;
- werken paar straten verderop
- waterleiding ergens gebroken
Etc...

Maar dingen die effectief elders staan dan ervoor, daar moet toch ook een reden voor zijn behalve : communicatie willen maken.
Misschien is rationaliteit niet te gebruiken om alles te verklaren?

Ikzelf geloof erin dat realiteit van hetzelfde spul is gemaakt als waar dromen ook van gemaakt zijn en dat maakt het een heel stuk gemakkelijker om dit soort dingen te "verklaren". Ik heb zelf ooit nuchter (milde) ervaringen gehad van het gevoel van 'aanwezigheden' bij mij in de kamer, ik heb tijdens psychedelische ervaringen heel overtuigende dingen meegemaakt en ik heb bijzondere verhalen gehoord van mensen die ik zeker weten vertrouw. En daarom geloof ik zeker dat dit echte ervaringen kunnen zijn. Maar dat betekent niet dat ik denk dat deze ervaringen per se rationeel te verklaren zijn. En dan bedoel ik rationeel te verklaren volgens het reguliere wereldbeeld. Het is dat wereldbeeld dat zeg maar eist dat alles volgens natuurkundige wetten verklaard moet worden. Binnen dat wereldbeeld zijn ervaringen als deze paranormaal, maar wat als deze ervaringen helemaal niet paranormaal zijn, maar alleen niet in dat wereldbeeld passen? Dat het niet rationeel verklaarbare ervaringen zijn, betekent niet dat het niet echte ervaringen zijn. Elke ervaring is per definitie echt denk ik, maar dan met de definitie van 'echt' dat het jouw beleving is. Een droom is ook een 100% echte ervaring. Die droom is er voor jou, je kunt hem niet ontkennen.

Zelf ervaar ik nuchter nooit meer dit soort dingen. Ik geloof dat je jezelf er ook voor kunt afsluiten om het zo maar te zeggen. Ik heb geen interesse in dat soort dingen ervaren, dus trek ik ze niet aan. Zowel positieve aandacht (fascinatie) als negatieve aandacht (angst) trekt dit soort dingen aan denk ik. Ik geloof dat als je beiden niet hebt, ze minder gauw in je werkelijkheid komen. Toegegeven, dat is mijn geloof en ik sluit niet uit dat ik toch weer eens dit soort dingen zal ervaren. Je weet nooit.

Ja, wou dat ik het kon laten zien zo makkelijk. Maar het gebeurt altijd op momenten dat we er niet aan denken. Ik weet ook zeker dat als ik een camera zou neerzetten dat er juist niets gebeurt. Echt jammer
Nou probleem opgelost toch? :laughing: Camera's ophangen en nooit meer last van. En gebeurd het toch, dan heb je bewijs...

Spyro

DF-koning
En als je het dan op camera hebt, dan gaan ze weer een logische verklaring zoeken hoe het kan gebeuren of hoe het in scène is gezet. Kortom, bewijzen gaat niet. Je moet het met eigen ogen zien. 😅 @Mindless

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En als je het dan op camera hebt, dan gaan ze weer een logische verklaring zoeken hoe het kan gebeuren of hoe het in scène is gezet. Kortom, bewijzen gaat niet. Je moet het met eigen ogen zien. 😅 @Mindless
True...

Voor jezelf weet je tenminste wat je meegemaakt hebt en er zijn velen die je geloven. Niet iedereen hoeft je ook te geloven.

Rivalrie

Badass junkie
Lunettenkazerne/brederordekazerne
Volgelsang was wellicht al gesloten toen jij militair was. Was echt zo vet om daar te trainen. Vogelsang Was de plek waar de hutlerjugend getraind werd. Vanuit Hitelers kantoor keek je op een berg waarop met bomen de vorm van een adelaar gemaakt was.

Blyatman

Badass junkie
Volgelsang was wellicht al gesloten toen jij militair was. Was echt zo vet om daar te trainen. Vogelsang Was de plek waar de hutlerjugend getraind werd. Vanuit Hitelers kantoor keek je op een berg waarop met bomen de vorm van een adelaar gemaakt was.
Klopt, was toen al volledig gesloten.
Ook bij de genoemde kazernes zijn nog duidelijk sporen te zien van de duitse greep. Ook omtrent concentratie kamp te vught.

Jbruinsma

Bewuste gebruiker
Hey weet niet of jullie het kennen maar k zag filmpjes op youtube van raar maar waar. zou dst allemaal waar zijn of zouden ze dat gewoon doen voor de kijkers?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan