iemand ervaring?

Vintje

Newbie
Ik wil 2009 goed beginnen, met onder andere en stoppen met roken en was op zoek naar hulpmiddelen. Maar ik las op www.internetpillen.nl dat als je iets online besteld, het grootste gedeelte nep is. Dus niet werkt, of zelfs giftig is. Nu durf ik niet meer.

Wat zijn jullie ervaringen?

nicolai

Wijs gebruiker
mijn ervaring is dat het een honderd procent tussen-de-oren-gevalletje is.

als je WIL stoppen dan stop je.

Ape

Badass junkie
Ik zal je wat vertellen, het klinkt heel dom maar het werkte bij mij wel (alhoewel ik nu wel weer rook maar toen was het een goeie optie)
Koop een pakje chocoladesigaretten, en zuig daar op :P
Klinkt mischien raar, maar ik zat er gewoon aan te hijsen, in en uit, alsof ik an het roken was :tearsofjoy:
Nouja er zijn tig manieren omt e stoppen met roken, het is niet de verslaving (corrigeer me als ik het fout heb) het is meer de gewoonte (het draaien, het ergens aan hijsen, het wachten op iemand dan geeft roken je wat te doen) dus als je wil stoppen niet alleen gewoon stoppen, maar een alternatief vinden om zolang te doen.

Opa

Bewuste gebruiker
Niet zeiken, gewoon doen en doorzetten...
Daarna niet na 3 jaar nog een keer beginnen net als ik :smoke:

vogel

Bewuste gebruiker
maak een kampvuur,,
neem een LSD of Paddotrip,,
of AYAhusca, ofzo..
zeg tegen jezelf dat je niks aan het roken heb gehad ,, dat het allemaal zinloos is geweest,,
en dat je het nu nog goed kan maken ,, door nu te stoppen,,
steek ondertussen je laatste joint/sigaret/shaggie,, op,,
neem express grote hijsen , zodat het zeer aan je keel doet en je moet hoesten,,
overdrijf echt met die hijsen,, je moet wel de pijn voelen,,,
daarna zeg je ,, dit is echt niet goed voor me die rook....
houd je hand met de peuk/shag/joint in het kampuur , net zolang totdat je je hand verbrand, en daardoor de peuk moet loslaten in het kampvuur,,

je bent nu door die pijn aan je keel en aan je hand door een lijdensweg gegaan
elke keer als je zin krijgt om te roken zal je je herrinnneren,,
hoe onaangenaam het roken was bij het kampuur waar je je hand aan brande
daardoor zal je minder geneigd zijn om weer te beginnen,,
lukt het niet,, dan moet je nog grotere hijsen nemen en nog langer je hand roosteren :wave:

Opa

Bewuste gebruiker
vogel zei:
maak een kampvuur,,
neem een LSD of Paddotrip,,
of AYAhusca, ofzo..
zeg tegen jezelf dat je niks aan het roken heb gehad ,, dat het allemaal zinloos is geweest,,
en dat je het nu nog goed kan maken ,, door nu te stoppen,,
steek ondertussen je laatste joint/sigaret/shaggie,, op,,
neem express grote hijsen , zodat het zeer aan je keel doet en je moet hoesten,,
overdrijf echt met die hijsen,, je moet wel de pijn voelen,,,
daarna zeg je ,, dit is echt niet goed voor me die rook....
houd je hand met de peuk/shag/joint in het kampuur , net zolang totdat je je hand verbrand, en daardoor de peuk moet loslaten in het kampvuur,,

je bent nu door die pijn aan je keel en aan je hand door een lijdensweg gegaan
elke keer als je zin krijgt om te roken zal je je herrinnneren,,
hoe onaangenaam het roken was bij het kampuur waar je je hand aan brande
daardoor zal je minder geneigd zijn om weer te beginnen,,
lukt het niet,, dan moet je nog grotere hijsen nemen en nog langer je hand roosteren :wave:

... wow ok..., om maar iets te noemen ...
Ik neem aan dat je het wel goed bedoelde vogel??? :P

Amaranth

Bewuste gebruiker
Tja, dat van vogel is natuurlijk ook een optie. Zolang je van de kwik en fluor als alternatieven afblijft natuurlijk.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Ik vind vogels reactie nog niet eens zo gek, het is in ieder geval logisch, iets waar je een slechte herrinering aan hebt ga je niet nog eens doen. Ik vraag me alleen af of die ene herrinering wel iets uit maakt als je al jarenlang verslaafd bent en dus ook jarenlang positieve ervaringen hebt opgedaan door te roken. Maar hier kan dan hoogstwaarschijnlijk het tripmiddel helpen om het allemaal wat extremer te maken.

djstayla

Belezen gebruiker
Mij heeft het gister geholpen om over de drempel te stappen na het einde van me paddotrip..

Hoe zie je jezelf over 10-15 jaar als je zo door blijft roken
Hoe zie je jezelf over 10-15 jaar door niet meer te gaan roken..

Keuze was voor mij simpel gemaakt...Maar het zit ook echt zwaar tussen de oren... Me brains smeken me om een trek te gaan nemen van een sigaret... Gewoon doorheen bijten.. Het is niet makkelijk :angry:

Maar zal me vanavond belonen met een joint :)

Amaranth

Bewuste gebruiker
Zorg dan dat je die voortaan ook puur doet djstayla, anders heb je er nog geen reet aan. Een vriend van me blowt niet dagelijks, zo'n paar keer in de week een paar jointjes per keer, en die zijn meestal half om half gedraaid (wiet/shag), en die stopt nu een tijdje met blowen in verband met school en die heeft nu een nicotine tekort, alleen hij weigert te gaan roken, dus stoppen met roken en doorblowen met shag heeft ook niet veel nut :P

djstayla

Belezen gebruiker
Amaranth zei:
Zorg dan dat je die voortaan ook puur doet djstayla, anders heb je er nog geen reet aan. Een vriend van me blowt niet dagelijks, zo'n paar keer in de week een paar jointjes per keer, en die zijn meestal half om half gedraaid (wiet/shag), en die stopt nu een tijdje met blowen in verband met school en die heeft nu een nicotine tekort, alleen hij weigert te gaan roken, dus stoppen met roken en doorblowen met shag heeft ook niet veel nut :P

Goeie tip! Had ik nog niet over nagedacht :)

Thx!

Wromtraxe

Bewuste gebruiker
skunkopaat zei:
Ik zal je wat vertellen, het klinkt heel dom maar het werkte bij mij wel (alhoewel ik nu wel weer rook maar toen was het een goeie optie)
Koop een pakje chocoladesigaretten, en zuig daar op :P
Klinkt mischien raar, maar ik zat er gewoon aan te hijsen, in en uit, alsof ik an het roken was :tearsofjoy:
Nouja er zijn tig manieren omt e stoppen met roken, het is niet de verslaving (corrigeer me als ik het fout heb) het is meer de gewoonte (het draaien, het ergens aan hijsen, het wachten op iemand dan geeft roken je wat te doen) dus als je wil stoppen niet alleen gewoon stoppen, maar een alternatief vinden om zolang te doen.
Ik deed het met zoethout

Martijn.

Belezen gebruiker
Ervaring met roken: nee, ervaring met medicatie: ook niet. Maar mijn vader wil ook stoppen met roken, en ik was voor hem 'ns op zoek gegaan naar medicatie omdat 'ie het al zo vaak tevergeefs geprobeerd heeft dat ik bijna meelij begon te krijgen. :rolleyes:

Ik kwam uit op de volgende 2, erkende middelen:

1. Bupropion
Eigenlijk een antidepressivum. Het is een middel dat de heropname van noradrenaline en dopamine remt. De meeste antidepressiva remmen de heropname van serotonine of een combinatie van serotonine en nog een andere neurotransmitter. Bupropion remt dus de opname van stimulerende neurotransmitters en is dus in feite licht stimulerend, net zoals nicotine. Hierdoor is bupropion in staat de afkickverschijnselen van nicotine te onderdrukken. Zo kun je geleidelijk afbouwen. Daarnaast remt het natuurlijk de neerslachtigheid van 't stoppen met roken, omdat het ook nog steeds een antidepressivum is. :)

2. Chantix
Chantix, volgens mij nog niet zo heel lang op de markt. ''Chantix (Varenicline) is een recept geneesmiddel om volwassenen te helpen om met roken te stoppen. Chantix (Varenicline) is uniek omdat het gedeeltelijk is ontworpen om de nicotinereceptor te activeren en om het verlangen en de verslavingsymptomen van roker te verminderen'', staat op dokteronline.com.

Misschien werkt een combinatie van beide ook erg goed?

Daarnaast heb je natuurlijk nog opties als nicotinepillen, -plijsters, -kauwgom, maar dat verlegt in mijn ogen alleen maar het probleem...

Sommige mensen laten een laserbehandeling doen speciaal voor stoppen met roken.

Ook acupunctuur schijnt gebruikt te worden tegen stoppen met roken.

Ik raad je aan eens goed te googelen. Er zijn ontzettend veel manieren om 't stoppen met roken te vermakkelijken (even ervan uitgaande dat het werkt :P).

Oh... en nog iets. Bestel niet via internet, maar vraag om een recept bij je huisarts. Misschien krijg je ze dan ook nog vergoed. Dan kost het je niks. Chantix zal waarschijnlijk niet vergoed worden, bupropion misschien wel.

Bovenaan