Iemand van de coke af helpen

nathaliev

Newbie
Hellow mensen !!
ik gebruik zelf wel eens coke, zo 2 x per maand, maar een vriend van mij gebruikt t elke dag, en veel ook!!!
veel mensen zyn ongerust dat hy een overdosis zal krijgen.. en veel mensen hebben dan ook met hem gepraat. Het probleem is alleen dat hy der gewoon totale maling aan heeft.
Ik zie hem regelmatig, maar praat dan wel gewoon over normale dingen omdat ik niet wil dat hy straks het gevoel heeft dat ie echt niemand heeft enzo, en iedereen zich tegen hem keert.
Toch wil ik hem echt helpen en zit dus echt al een hele tijd te denken:
Wat moet je tegen iemand zeggen zie zn eige helemaal doodsnuift elke dag, en die niet wil stoppen ook!?
na lang nadenken, ben ik op deze site terechtgekome. ik denk ik maak er een forum over.. de meeste van jullie gebruiken zelf ook, dus daarom vraag ik jullie een beetje bruikbaar advies..?
Ciaoo nath xxx :wave:

Frisko

Badass junkie
tja wa kan ik daarop zeggen!!
ik ben zelf ook een coke addict!!
ik snuif niet elke dag maar ook ik wou/wil niet stoppen!!
zelfs niet voor mijn vriendin die ik doodgraag zie!!

als de coke je eenmaal in zn greep heeft laat het je nooit meer los...

iemand die zelf niet wil stoppen laat zich toch niet helpen...
proberen aan zijn verstand te brengen dat hij voor zichzelf moet stoppen!!
meer kan je helaas niet doen :)

en je neemt zelf ook 2x per maand zeg je??
ook daar zou ik mee oppassen!!
zo ben ik ook begonnen.. :)

nathaliev

Newbie
oo nee dat heb ik al gehad,
ik heb namelijk heel veel coke, speed en xtc gebruik (vooral veel speed) toen kreeg ik augustus een bad trip.. voor die tijd dan mensen zeiden dat ik te veel gebruikte d8 ik ook by me eige van rot lekker op ofzo, ik von het vet, voelde me er goed by en had energy voor 10...
maarjah dat ging dus mis, en sinds dien raak ik geen pille of speed meer aan.. en coke was ik wel blijve gebruike, 2 x per week eerst, maar nu maar 2 x in de maand ofzo, misschien wel omdat ik die vriend van me zo lekker naar de tering zie gaan ofzo..ach jah hahah wat een gezeik!
xx

sunny

Newbie
nathaliev zei:
Hellow mensen !!
ik gebruik zelf wel eens coke, zo 2 x per maand, maar een vriend van mij gebruikt t elke dag, en veel ook!!!
veel mensen zyn ongerust dat hy een overdosis zal krijgen.. en veel mensen hebben dan ook met hem gepraat. Het probleem is alleen dat hy der gewoon totale maling aan heeft.
Ik zie hem regelmatig, maar praat dan wel gewoon over normale dingen omdat ik niet wil dat hy straks het gevoel heeft dat ie echt niemand heeft enzo, en iedereen zich tegen hem keert.
Toch wil ik hem echt helpen en zit dus echt al een hele tijd te denken:
Wat moet je tegen iemand zeggen zie zn eige helemaal doodsnuift elke dag, en die niet wil stoppen ook!?
na lang nadenken, ben ik op deze site terechtgekome. ik denk ik maak er een forum over.. de meeste van jullie gebruiken zelf ook, dus daarom vraag ik jullie een beetje bruikbaar advies..?Dit is zwar klote,probleem is alleen zolang hij zelf niet ziet dat hij zwaar verslaafd is en overal maling aan heeft is ie helaas niet te helpen.Wat jij of andere ook zeggen,hij moet het zelf inzien en willen anders bereik je er niks mee alleen het tegenovergestelde.En jij twee keer per maand oke,maar kijk ook daar mee uit,voordat je het weet hang je,succes met die vriend,hoop dat ie tot inkeer komt :flushed:
Ciaoo nath xxx :wave:

melissa

Wijs gebruiker
lieve nathalie

wat fris zegt is waar....
iemand die niet zelf wil stoppen kan je gewoon weg niet helpen.
als t voor jou moeilijk is hem zo te zien word t tijd om aan jezelf te denken en zo hard als t ook klinkt hem in zijn sop gaar laten koken.
anders hem gewoon accepteren zoals hij is en wat hij doet en hopen dat er ooit een dag komt dat hij (uit zichzelf)gemotiveerd is om te stoppen.

sterkte

azgaza

Badass junkie
Ik zou er iniedergeval wel op blijven letten dat je je eigen gebruik onder controle houdt, zo te lezen doe je dat dus nu ook wel. Ik denk dat het moeilijk is om iemand die vannuit zichzelf niet wil minderen of stoppen daar toe te overtuigen, om te minderen/stoppen moet je voelen dat het echt het beste is, en dat lijkt bij hem dus niet het geval.
Praat gewoon regelmatig over de negatieve kanten, risico's, dat soort dingen, maar probeer niet te dwingend te klinken, misschien als hij veel - zonder dwang - er mee geconfronteerd wordt wat er kan gebeuren, wil hij uit zichzelf uit eindelijk wel minderen.
Ik moet wel zeggen dat ik geen enkele ervaring heb met echt verslavende middelen en ook echt niemand persoonlijk ken die dat heeft, maar veel succes ermee.

frapannn

Bewuste gebruiker
Coke, Cocaine ... Moeilijk zeg dagelijks gebruik, als hij zelf niet wil stoppen,... tja, wereld is soms hard, dat zal hij wel zelf ook zien als hij verder gaat snuiven, tot ie helemaal paranoide wordt, of in coma ligt... Harde woorden he, maar eenmaal de waarheid, veel mensen zijn dood gegaan aan de coke,... Damnnnn wereld is hardddd, voor mij momenteel oook , fuck drugs, en jou gebruik is zeker ook niet helemaal correct, coke is geen spelletje hoor, heb men leven eraan kapot gemaakt ben er een tijdje van af maaar het heeft me leven fucking geneukt..; alles heeft het kapotgemaakt , kheb in de gevangenis gezeten, black-outs, ziekenhuis, psychiaterie, nu eindelijk van af maaar???? Me brain is geneukt, wat ik er aan heb overgehouden, fucking depressies, Coke is geen spelletje, vergeet 't niet en meeste zullen wel comments geven maarja, het heeft mij eenmaal geneukt en veel van mn vrienden zijn eraan dood gegaan, dusssss.....

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Coke heeft je leven niet stuk gemaakt, dat heb je zelf gedaan door het te blijven gebruiken. Altijd makkelijk de schuld op een middel afschuiven, maar uiteindelijk leer je nooit als je niet zelf je verantwoordelijkheden neemt. Maar verder, goede waarschuwing, het is inderdaad geen goed spul, en ik blijf er verder ook vanaf, maar de een kan er beter mee omgaan dan de ander.

Northawke

Wijs gebruiker
Jammer genoeg is er met echte verslaafden geen discussie mogelijk. Ze zullen rustig tegen je zeggen dat ze gaan stoppen of wat dan ook, gewoon om van je af te zijn. Het is erg hard om te moeten zeggen, maar hou voor jezelf een mate van afstand. Ik heb persoonlijk al wat ervaring met dit soort dingen en als iemand niet zelf wil, gaat het ook niet gebeuren.

tomz0r

Badass junkie
Idd, de mensen hierboven hebben gelijk. Je moet denk ik niet zeggen stop er nu mee.

Misschien als je een keer de kans krijgt tijdens een normaal gesprek over iets anders, gewoon spontaan aan hem vragen wat hij nog verder wil met zijn leven (niet dat het lijkt dat je het van tevoren wou zeggen ofzo, ik denk dat hij er op zo'n manier meer op in kan gaan), en dat je hem ook geweldig vindt zonder coke. Gewoon een praatje waarmee je de erge dingen die Coke met zich meebrengt wat meer naar boven brengt.
Misschien staat hij er dan wel bij stil als hij weer Coke neemt, ook wat hij met het geld zou kunnen doen etc. En dan ben je al een stapje verder :)

Ik denk sowieso dat iedereen na verloop van tijd spijt krijgt door te gebruiken, probeer de twijfels wat meer bij hem op te roepen, dus gewoon een rustig gesprek. Luister ook goed naar hem, zijn reden waarom hij gebruikt, maar probeer hem toch te overtuigen in ieder geval flink te minderen :P

En inderdaad, zoals hierboven ook al staat, let ook op jezelf :)

noortje

Newbie
Kijk eens op de site van drugsinfoteam.nl, daar staat een speciaal kopje wat betreft omgaan met het gebruik van een ander. Is heel informatief.
Succes.

esmee

Belezen gebruiker
frapannn zei:
Coke, Cocaine ... Moeilijk zeg dagelijks gebruik, als hij zelf niet wil stoppen,... tja, wereld is soms hard, dat zal hij wel zelf ook zien als hij verder gaat snuiven, tot ie helemaal paranoide wordt, of in coma ligt... Harde woorden he, maar eenmaal de waarheid, veel mensen zijn dood gegaan aan de coke,... Damnnnn wereld is hardddd, voor mij momenteel oook , fuck drugs, en jou gebruik is zeker ook niet helemaal correct, coke is geen spelletje hoor, heb men leven eraan kapot gemaakt ben er een tijdje van af maaar het heeft me leven fucking geneukt..; alles heeft het kapotgemaakt , kheb in de gevangenis gezeten, black-outs, ziekenhuis, psychiaterie, nu eindelijk van af maaar???? Me brain is geneukt, wat ik er aan heb overgehouden, fucking depressies, Coke is geen spelletje, vergeet 't niet en meeste zullen wel comments geven maarja, het heeft mij eenmaal geneukt en veel van mn vrienden zijn eraan dood gegaan, dusssss.....

Heftig. Sterkte ermee.

nathaliev

Newbie
Heey mensen!
Goed man al die reacties !!
ik heb er zeker wel wat aan gehad, ik heb een heel gesprek gehad met die vriend van me en het heeft zeker wel geholpe..
gewoon een rustig lang gesprek met een drankje erbij, en hy was blij dat ik met m gepraat had en hy had er respect voor enzo:grin:
nu is ie iig geminderd naar 1 x in de week , in t weekend en dan ook niet meer zo heftig ! ik hoop dat hy t in bedwang kan houden..
frapannn: heftig man, je verhaal, soww hey je hebt een hoop dingen meegemaakt!! sterkte ermee hoor!!
bedankt voor alle reacties!!! :wave: :mrgreen:

swen

Experimenterende gebruiker
Re:

nathaliev zei:
oo nee dat heb ik al gehad,
ik heb namelijk heel veel coke, speed en xtc gebruik (vooral veel speed) toen kreeg ik augustus een bad trip.. voor die tijd dan mensen zeiden dat ik te veel gebruikte d8 ik ook by me eige van rot lekker op ofzo, ik von het vet, voelde me er goed by en had energy voor 10...
maarjah dat ging dus mis, en sinds dien raak ik geen pille of speed meer aan.. en coke was ik wel blijve gebruike, 2 x per week eerst, maar nu maar 2 x in de maand ofzo, misschien wel omdat ik die vriend van me zo lekker naar de tering zie gaan ofzo..ach jah hahah wat een gezeik!
xx

heb jij toevallig een idee om te stopen de drang is zo groot bij mij

de drang na cociane grebri=uik jij veel dan ?

ik 1-2 gram in de week is dit dat een groote verslaving

doe dit wo n 3-4 jaar

greetz swen

titsi

Newbie
iemand van de coke af helpen gaat alleen als die dat zelf wilt.
ik spreek uit ervaring, heb ook heel erg veel gebruikt 10 gr per dag. en hoe meer mensen zeiden stop hoe meer ik pakte.
heb wel eens een soort od gehad dan krijg je lichte hartstilstand.
ik zou zeggen geef hem een keer heel veel en laat hem dat allemaal op snuiven zodat hij zijn eigen zo klote voelt en missch helpt dat.
veel succes :smoke:

Bovenaan