Ik ben bang dat ik gek word

Milan

Newbie
Hoi, ik ben een jongen van 16 jaar, had al zo'n stuk of 6 keer geblowd, maar op het moment gaat het psychisch niet zo goed met me, ik kan dan ook bv. nog maar heel weinig pils aan in vergelijking met n half jaar geleden.
Nou hadden wat vrienden dus n spacecake gebakken, en daar heb ik van gegeten. Ik had de dagen daarvoor lichtjes wat last van mn hart, ook al n keer hartkloppingen gehad. Ik dus eten, en ik heb de heele straat bij elkaar geschreeuwt van de pijn, het leek of mn hart werd geëlectrocuteerd met van die kabels om een autoaccu op te laden..
Ik had al eens eerder zoiets bij wiet in de waterpijp, dan leek het of mn knie smolt/verbrande, maar dat was gewoon voorbij de volgende ochtend.. btw, het waren allebei de keren dat er white widdow inzat, met andere soorten heb ik nooit problemen gehad.. maar dat was ook al weer langer geleden dan..
Maar nou komt het:
De volgende dag, had ik nog steeds hetzelfde gevoel als 's avonds in de bus, n eng gek gevoel in mn hart, waardoor ik telkens heel hoog moet hijgen, omdat dat gewoon eng voelt.. De dokter zei dat er niet iets ernstigs met mn hart was, dus ik ben de hele tijd bang dat dit nooit over gaat en dat ik gek ben geworden, omdat ik pijn voel die niet bestaat! Ik ben nu rustig, maar vanochtend nog ben ik bijna uit het raam gesprongen, ik loop dus de hel tijd met het gevoel dat dit blijft en dat ik niet meer normaal ben de rest van mn leven, en dan de schrik van de pijn in mn hart drbij.. Kan iemand me helpen? Ik hoop dat het normaal is dat je nog het effect hebt de dagen erna ofzo.. woensdagavond genomen, en nu heb ik meer een constant gevoel in mn hart en lijkt het of ik de spier kan aansturen naar dicht/open (eng!)
Kan iemand me helpen?

mercury.31

Experimenterende gebruiker
dat van die hartkloppingen heb ik een paar dagen geleden ook gehad, toen ik een half uur lang hard aan een hookah heb zitten zuigen, maar daar zat niet eens wiet in. ik ben daar erg van geschroken, maar de volgende dag was het gewoon weer over, maar jou dingen zijn een stuk erger, ik zou naar een dokter gaan, of stoppen met blowen :P

Lana

Wijs gebruiker
Ik denk dat je eens met de dokter moet praten over het feit dat je je zo druk maakt. En dat je dingen voelt die er niet blijken te zijn. Dat is helemaal niet gek hoor, de dokter is ook voor geestelijke probleempjes.
Hou je zelf goed voor dat het in je hoofd zit, dat moet je toch al wel geruststellen.

Ik heb ook vaak gedacht dat ik ziektes had, en hoe meer ik zo ging denken, hoe meer ik ging voelen. Het is echt heel vervelend en beangstigend als je dat hebt.

Ik raad je aan om niet meer te gebruiken tot je weer wat sterker in je schoenen staat en je angsten de baas bent. En terug naar de dokter als de angst nog een week duurt.

fluffy spacemeisje

Belezen gebruiker
ik denk hetzelfde als wat lana zei, als je je er zo op focust dan voel je het juist meer. je kunt heel goed jezelf dinge aanprate, zoals ziekzijn of dinge voelen.

ga na de dokter en praat over je zorgen, misschien kan hij je helpe. en gewoon niet meer blowe!

zommes

Badass junkie
Als jij echt denkt dat je psychische problemen hebt, dan kan je daar ook hulp voor zoeken. Je zou wederom naar je huisarts moeten gaan en vragen of hij je doorstuurt naar een psychiater. Gewoon doen, je hebt niks te verliezen en dit is ook geen leven lijkt me.

In ieder geval niet meer blowen.

(ook even een paar belachelijk kinderachtige reacties verwijderd)

azgaza

Badass junkie
Het lijkt erop dat je een soort van hypochondrie hebt onwikkeld na die pijn, dat je denkt dat je het voelt, of het een stuk sterker voelt dan het is, en daardoor steeds ook blijft denken dat er iets mis is terwijl er al bevestigd is dat dat het geval niet is.
Iniedergeval kan je beter nooit meer blowen, want jouw hart kan er duidelijk toch niet zo goed tegen. Als je langer dan een paar weken last van die angst houd, en je dus echt zeker weet dat je hart in orde is kan je doorsturing naar een psycholoog aanvragen bij de huisarts, die kunnen je helpen van de angst af te komen.

paniek

Ik ken het electrocutatie-gevoel wat jij beschrijft in je hart.
Ik kan je verzekeren dat er niets met je hart is. Dit denken dat je gek wordt en denken dat er iets mis is of dat je anders bent wijst voor mij op paniekaanvallen. Je kan theoretisch jezelf hier vanaf helpen. Realiseer jezelf dat je gezond bent en het allemaal het gevolg is van blowen. Het electrogevoel zal weggaan zolang je er niet aan denkt.
Als het je niet lukt om zelf over het probleem heen te komen raad ik je aan om met je huisarts over je probleem te praten. Deze kan je eventueel doorsturen naar een psychotherapeut. Wacht niet te lang! Ik heb ik ongeveer dezelfde situatie gezeten (maar nu gaat het heel goed!)

succes!

Doodkapje

Wijs gebruiker
heel dat zooitje stinkt naar hyperventilatie als je het mij vraagt, heb het zelf ook maar niet zo erg. en van hyperventilatie krijg je doodsangst en hypochondrisch...

Djo

Badass junkie
Ik heb ook vette hyperventilatie, maar laat dat zeker niet meer opnieuw mijn leven beheersen.
Ik kan er ook goed mee omgaan tegenwoordig.
Momenteel een geniaal leventje met aantal geniale mensen geopend op tabblad GEK!
Eerst beheerste die paniekangst mijn leven, nu heeft het een plaatsje in het achtergrondkoortje! :mrgreen:

Doerak

Bewuste gebruiker
Stoppen met drugs (dus ook drank) in ieder geval voor een tijd. Besef je goed dat de pijn veroorzaakt wordt (of kan worden) door angst om pijn te hebben. Als het blijft nogmaals naar de dokter gaan en vooral niet nalaten te vertellen dat je last hebt sinds je hebt geblowed.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Ik had ook zo'n vriend die dat had, was gestopt met blowen. Nu twee jaar later zit ie beter in zijn vel rookt af en toe mee zonder problemen. Just chill out paraman :stoned:

Dub23

Gwn ff zwaar matigen of stoppen.
En dan na een tijdje weer 's proberen ofzo.
Kijken wat voor effect dat heeft.

ilove_paddo

stoppen met blowen, en naar de doktor gaan en ff je verhaal doen die zal je wel verder halpen.
greets paddoman

falinter

hyperventilatie zoals al vaker is gezegd denk ik idd aan.

heb het zelf ook tijden gehad , dat ik zo erg gek van mezelf werdt dat ik gewoon dingen ging zien , 1 week lang ongeveer , maar ineens was het weg.

hoop dat je er wat aan hebt. stop met blowen , praat er met iemand over en wacht verder anders af.

goodluck.

let come

Belezen gebruiker
ja, eigenlijk is alles wel ongeveer gezegd denk ik

ik zou gewoon naar de dokter gaan, zorgen dat je zeker bent dat er niets mis is met je hart enzo en dan moet je natuurlijk de dokter geloven... als hij/zij zegt dat alles ok is, dan is dit ook zo :wink:
dan weet je dat je je geen zorgen hoeft te maken en dat de rest slechts iets is wat je je inbeeld. Ik zou het zo zien: voor verbeelding heb je niets te vrezen, het is namelijk niet echt :openmouth:

over die knie: ik heb ook wel eens gehad dat ik de dag erna bijna niet meer kon wandelen van pijn in mijn knie, terwijl ik niet was gevallen ofzo (toch niet dat ik weet :P ) dit is ook gewoon voorbij gegaan, hoe het kwam blijft een mysterie maar ik kan er mee leven :grin:

lesis

Newbie
Hallo, dit wordt mijn tweede post hier om mijn ervaring met dit onderwerp te delen

Als je "gek" wordt heb je dat zelf niet door,
eerder je omgeving,
als je dus zelf denkt dat je gek wordt is dat in ieder geval een teken dat je nog gezond bent.

Heb een psychose gehad en iedereen wist dat behalve ikzelf,

, maar er zijn toch nog een hoop huisartsen die niet met psychische problemen kunnen omgaan.

Ook het even doorsturen naar een psychiater kan veel tijd in gaan zitten.
Huisarts stuurt door naar psycholoog,
psycholoog moet aanbevelingsbrief voor psychiater naar huisarts sturen, huisarts schrijft brief naar psychiatrische verpleegdienst alwaar je weer op gesprek moet en een aanbevelingsbrief voor de psychiater moet halen.

Zo ging het in ieder geval hier, en elke stap/brief duurt natuurlijk weer 3 weken om af te ronden.

Bovenaan