ik ben het zat

space scientist

Wijs gebruiker
voel me achteraf er schuldig over. er komt zometeen iemand langs om wat te kopen van me, in ieder geval 50 euro terug, maar heb gisteravond binnen 1 1/2 uur bijna 3 packy's opgemaakt.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
space scientist zei:
voel me achteraf er schuldig over. er komt zometeen iemand langs om wat te kopen van me, in ieder geval 50 euro terug, maar heb gisteravond binnen 1 1/2 uur bijna 3 packy's opgemaakt.

Super van je dat je de helft nu verkoopt! Dat vind ik echt wel sterk... Snap dat je je schuldig voelt, maar daar schiet je niks mee op. Het is gebeurt, en het enige wat je kunt doen is vanaf nu weer goed bezig gaan... Superveel succes!

Gr Technora (die ook eens in ongeveer dezelfde situatie zat...)

jael_XX

Experimenterende gebruiker
space scientist zei:

Hoop dat je eruit komt... hou je taai... het is mij ook gelukt... liefs *knuffel*

space scientist

Wijs gebruiker
en dan nog wel dat ik heb gelogen om aan een telefoon nummer te komen, had alles verwijderd. Maar ik had gezegt dat ik het nummer nodig had voor een vriend, omdat die dealer van hem niet opnam. Hij vertrouwde mij :(

MetaalKonijn

Badass junkie
Verbazingwekkend om te zien wat die rotzooi met je doet dan.. en dat voor fucking dikke 40 eu de gram, om je een uurtje Rick Astley te voelen.

jael_XX

space scientist zei:
en dan nog wel dat ik heb gelogen om aan een telefoon nummer te komen, had alles verwijderd. Maar ik had gezegt dat ik het nummer nodig had voor een vriend, omdat die dealer van hem niet opnam. Hij vertrouwde mij :(

Probeer sterk te zijn... geloof me... ik weet hoe moeilijk het is... maar je kunt het... echt waar!

*knuffel*

space scientist

Wijs gebruiker
heb het af kunnen slaan, eindelijk een keer, werd me aangeboden en niet genomen

Weet niet hoelang ik nu al weer clean ben, maar ben nog steeds een vrak, geen conditie of wat dan ook.

space scientist

Wijs gebruiker
ben weer begonnen, na wat problemen, Ben sinds 22-08-2007 woensdag clean

heb bijna werk, ben goed bezig met familie, vrienden, en ouders.
ben bezig met me hele levensstijl aan het veranderen.

Ik hoop echt dat dit hem word

boterkoek17

Bewuste gebruiker
als ik hoor en zie hoe fokking verslavend coke kan zijn voor bepaalde mensen, ben ik blij dat ik dat totaal niet heb. heb het vaak gebruikt, maar nooit echt boeiend gevonden.

ik hoop dat je snel "los" komt van die ziekelijk verslavende en destructieve rotzooi.

als je ook nog wil stoppen of minderen met de booze, zou ik me eerst concentreren op de coke. tegelijk afkicken lijkt me erg moeilijk, zoniet onmogelijk.

succes man, t gaat je lukken.

Blaat

Newbie
Ik ben het ook zwaar zat. Ben al een tijdje aan het proberen om ermee te minderen/kappen, maar het gaat gewoon niet.
Bij mij komt het ook door de alcohol, als ik heb gezopen moet ik er gewoon bij snuiven.

Ik gebruik het alleen in het weekend, maar doe dat nu al sinds m'n 15e, dat is dus al 5 jaar.

De laatste tijd ging het wel OK, gaf m'n geld lekker aan andere dingen uit enzo, voelde me weer goed en zat weer goed in m'n vel, maar heb 't de laatste 3 weken weer ff ingehaald lijkt wel.

Heb er afgelopen weekend weer 250 aan drank en coke doorheengejaagd, vrijdag en zaterdag, en ben nu geestelijk een wrak. Ben zelfs een beetje paranoide op het moment, heb het idee dat ik van het weekend iets verkeerds heb gedaan/gezegd en ik daar binnenkort dus een probleem door heb. Dat terwijl ik me absoluut niet kan herinneren wat ik dan gedaan/gezegd moet hebben (alhoewel ik me nooit veel kan herinneren als ik in die staat ben)

't Probleem is gewoon dat ik zelf besef dat ik mezelf geestelijk en lichamelijk zwaar naar de klote help, dat ik weet dat ik gelukkiger ben als ik niks gebruik, maar dat het gewoon niet lukt ermee te kappen. Het begint weer met die paar biertjes in de kroeg en voor ik 't weet loop ik er weer als een dwaas bij.

Heb altijd gedacht dat ik sterker dan dit was, maar het is er in die 5 jaar langzaam toch ingeslopen blijkbaar.

DjTrips

Bewuste gebruiker
als het een hulp kan zijn, de Eerste maanden zijn het zwaarst, maar dan stopt het niet, coke zit voor zeker 2 jaar in je hoofd maar minder, elke dag is een gevecht, elke dag denkje om trug te beginnen maar je moet gwn veranderen, je levenstijl aanpassen, andere zaken bezoeken, andere uitgangsplek, cleane vrienden zoeken ( ook al lijken die saai enz int begin ). ik heb het allemaal meegemaakt en ben nu al zeker 4 maand clean, nu denk ik nog elke dag aan pep, mdma & coke, en het geld die ik verdiende in hopen

maar life goes on... nu ben ik aan het studeren richting handelswetenshappen en hopelijk maak ik zo men leven goed, geloof me, zoek een ander doel je zult verbaast staan hoe erg je erop kan toewijden, there's more to life then drugs, ook al lijkt dat vaak niet zo, en int begin niet naar je drug-muziek luisten, als ik nu nog industrial of schranz luisten word men kop gek dat ik geen dope heb maar ik luister dan gwn iets anders of kijk een film ofzo

het is een gevecht maar ja, al bij al bekeken, bij het begin zeiden ze dat drugs "verslavend" is...

Telefoon

Wijs gebruiker
Kom op! je kan het! Ik weet het zeker!

Laat dat poeder geen baas over je zijn!
Je Zal sterker zijn als het Goedje waar je zo lang van genoot en toen jou leven overnam
Laat jij nu je eigen leven gewoon weer afpakken van het goedje en neem het Heft in eigen handen!
Weest Sterk!

ronja

Probeer om te beginnen (deels) over je schaamte heen te komen. Het is jouw leven, jij mag in je lijf stoppen (en hebben gestopt) wat zelf wilt. Dat je hier post over je pogingen om er mee te stoppen, is wat dat betreft al heel positief. Hier zullen mensen je niet snel veroordelen over je vroegere gebruik en eventuele terugvallen. Kijk ook om je heen of je in je real-life-omgeving één of meerdere mensen hebt die je op die manier kunt vertrouwen, in de zin van dat je totaal openhartig tegen ze kunt zijn, zonder dat ze je veroordelen. (Desnoods een relaxte huisarts/maatschappelijk werker.) Vraag of je de komende tijd regelmatig eens met ze mag praten over hoe het met je gaat.

Voorbij de ergste schaamte begint een verslaving (waar je hier toch wel van kunt spreken) meer een soort ziekte (en dan niet in de enge reli-achtige zin des woords) te worden dan een soort geheimzinnige drang waar je geen greep op hebt. Even vervelend als verslavingen aan bijvoorbeeld alcohol, pillen van de dokter en in mindere mate (maar daarom niet minder verslavend) nicotine, koffie, (internet)seks, suiker en alles waar mensen maar verslaafd aan kunnen raken. En een ziekte kun je genezen/bestrijden. Een geheimzinnige drang (waar natuurlijk ook de kick van het kopen en de gebruikerssfeer bij komt) ligt meer buiten jezelf. Daar kun je dus ook moeilijker wat aan doen. Je bent niet zielig, je bent ziek.

En dan... Dan begint het bestrijden/genezen. Dat is bij een cocaïneverslaving niet heel makkelijk, maar wel te doen. Het kost je tijd, energie, bloed, zweet, tranen en vooral heel veel doorzettingsvermogen. Maar evenzeer als je het in je had om verslaafd te raken, zo heb je het ook in je om niet meer verslaafd te zijn. Het is geen zinloos gevecht, dat niet te winnen valt. Iedereen kan dat gevecht in principe winnen. (Soms met hulp, maar het is te winnen.)

Probeer zeker in het begin niet te ver vooruit te denken. Natuurlijk is het prettig om te dromen over een mooie toekomst, maar het is minstens even belangrijk om te genieten van het moment. (Zeker als het beeld van de toekomst wordt vertroebeld door ideeën als: dat kan ik toch niet, dat ligt allemaal te ver weg, daar kom ik nooit.) Ook zonder coke zijn er (bijna) elke dag genoeg momenten om even bij stil te staan. Je schreef ergens dat je bijna een baan hebt. Dat is iets om van te genieten. Je schreef dat je al tien dagen niet hebt gebruikt. Daar kun je genieten van je eigen kracht.

Na enige tijd (paar weken of maanden, maar dat verschilt per persoon) kan je voorzichtig wat nieuwe dingen beginnen op te bouwen. Begin niet meteen met enorme projecten, maar hou het klein. Een nieuwe/oude-niet-gebruikende vriend, die een keer bij je komt eten. Een fietstocht door de polder. Een flirt en aanverwant praatje in bus of trein. Een plant die dankzij jouw water geven bloemen aanmaakt. Je vertrouwenspersoon waar je een filmpje mee gaat kijken. Net wat je interesse wekt op een bepaald moment. Maak het (ook niet in je hoofd) allemaal niet meteen te groot, ook hier geldt weer: geniet van de momenten.

Dan, weer enige tijd (enige maanden) verder, kan je dat wat verder trekken. Om zo uiteindelijk (na een jaar, sommigen doen er ook twee jaar over) uit te komen bij min of meer normale inter-menselijke relaties. (Uiteraard niet met mensen waar je mee gebruikt hebt; het is al gezegd, maar let op die valkuil.) Relaties waar je ook van kan genieten, omdat je langzaam aan hebt her-geleerd om te genieten van de waardevolle momenten daarin.

Begin dan ook weer eens aan je toekomst te denken. Wat wil je verder met je leven? Waar sta je nu en waar wil je uitkomen? En wat is de beste weg daartussen? Misschien is er wel een speciaal iemand, waar je eens wat vaker mee omgaat.

Probeer in het hele proces regelmatig contact te hebben met je vertrouwenspersoon of -personen. Vertel tegen hen wat er gebeurt is gedurende een dag. In het allereerste begin over hoeveel dagen je niet hebt gebruikt, de angst voor terugvallen, eventueel andere bijkomende angsten en ongemakken. Later over een gesprekje bij de bakker, een korte flirt in de bus, hoe het was om te eten met je broer. Je kunt ze misschien vragen om mee te denken over je toekomst en hoe daar te komen in de laatste fase.

Overhaast je vooral niet, maar probeer wel daadkrachtig te zijn. Wil je geen coke meer, dan hoeft het ook niet. Jij bent de baas over je lichaam. Als je een goede conditie wilt hebben, train je daarvoor. (En kun je verbaasd zijn over hoe snel een mens nog in conditie kan raken.) Als je dikker of dunner wilt worden, eet je meer of minder. En als je een coke-vrij lichaam wilt, gebruik je geen coke. Ook al duurt dat twee jaar van je leven. (En op een gegeven moment ben je die toch kwijt, elke keer als je gebruikt stel je dat alleen maar uit.)

Zo, wat rest is je veel kracht toewensen. (Geen succes, anders lijkt het alsof er alleen maar een kans is dat je kan stoppen.) Bij deze dus.

Boner simpson

Succes ermee he! Ikzelf ben nu bijna 3 weken gestopt!! Van ongeveer om de 2 dagen naar in een klap niks meer...
Mijn geheim? Verlieft zijn en wat krijgen met het meisje van je dromen die er fel op tegen is :)

:wave:

JewCookie

Wijs gebruiker
3 Weken clean.. Dan begint de moeilijkste periode tijdens het afkicken misschien net.. De meeste terugvallen zijn na tussen de één en twee maand clean zijn. Niet overmoedig worden want 3 weken is maar een kleine periode. De reden dat de meeste mensen terug vallen na ongeveer 2 maand clean te zijn is omdat ze er te gemakkelijk over gaan denken en vaak zelfs denken dat het achter de rug is..

Succes ermee, en met je liefde natuurlijk!

Boner simpson

JewCookie zei:
3 Weken clean.. Dan begint de moeilijkste periode tijdens het afkicken misschien net.. De meeste terugvallen zijn na tussen de één en twee maand clean zijn. Niet overmoedig worden want 3 weken is maar een kleine periode. De reden dat de meeste mensen terug vallen na ongeveer 2 maand clean te zijn is omdat ze er te gemakkelijk over gaan denken en vaak zelfs denken dat het achter de rug is..

Succes ermee, en met je liefde natuurlijk!

Bedankt! :)
Ja, ik weet het, maar tot zover gaat het goed. En tegen haar kan ik niet liegen dus ik doe er ook alles aan om er niet mee in contact te komen..

:wave:

]-[IG]-[

Als je dit topic zo leest denk je, waarom beginnen mensen in hemelsnaam met zoiets duurs e nverslavends. Het heeft mij er iig voor nu ervan overtuigd het nooit te nemen.

Tsja, cocaine... Hoe kom ik op dit forum terecht? Via google --> "Cocaine" icm mijn nieuwe woonplaats (sinds mei 2006).
Terwijl de reden om te verhuizen uit Amsterdam (oa.) was, nou ja, zie mijn nickname...

Stoppen met coke is makkelijk: ik heb daar geen enkele lichamelijke last van gehad. Maar dan begint het pas: de eerste twee tot drie weken heb ik er voor gezorgd dat ik *elke avond* afleiding had: bowlen, bioscoopje, uit eten met vrouw / familie / vrienden. Zorg dat je dan niet alleen bent.

Na twee (drie?) keer terugval in de eerste drie maanden heb ik (ook) mijn pinpas aan mijn vrouw gegeven en kreeg elke dag vijf of tien euro mee voor sigaretten en lunch, zo slecht had ik mezelf in de hand.

Maar ik moet zeggen dat ik er na drie maanden stoppen ook echt helemaal klaar mee was. Inmiddels heb ik een kind. Ik denk dat als ik nu een lijntje voor me op tafel zou hebben liggen ik zo bang zou worden weer terug te zakken in mijn oude leventje van liegen en bedriegen waarin alle 'metertjes' (geld, gezondheid, relatie, woonsituatie enz. enz.) knetterhard naar beneden gaan, terwijl ik in twee jaar tijd toch prima in staat ben gebleken om de opgedane schade te herstellen, het gaat inmiddels met veel dingen juist beter nog dan voordat ik begon, zo snel kan het weer goed gaan !

Schrijf voor jezelf op wat je in jezelf haat door je cocainegebruik, en vouw dat in je portemonnee. Gewoon driemaal daags lezen, uit je hoofd leren en ach, zet het telefoonnummer van je dealer erop, kijken wat sterker is: je neiging tot zelfdestructie of je wilskracht een beter mens te worden, want van coke word je echt alleen maar slechter.

Het meeste aan mezelf haatte ik dat ik afgesloten raakte van normale emoties, zoals het houden van mijn vrouw, genieten van kunst of een mooi stuk muziek, zin in sex, professionele ambities. Het enige wat nog prettig was, de enige gelukkige momenten, waren bij mijn dealer op de bank in een sombere niet ingerichte flat in Amsterdam ZO tussen de geweldsdelinquenten en andere kansloze randfiguren. 's-nachts stiekum in mijn eentje op mijn kantoortje de dagelijkse portie (2-3 gram per dag...) wegspoelen met 10 bier en dan om 4 uur naar bed om 8 uur weer op, hoe ik dat 4/5 jaar heb volgehouden???

NIE WIEDER. En ja, ik ben mij er heel bewust van hoe ik op deze site terecht ben gekomen en dat 'het monster' dat kennelijk in mij zit nog niet helemaal is verdreven. Gelukkig hoef ik nu maar heel even naar mijn 5 maanden oude zoon te kijken en *foets* vind ik heel andere dingen nog veel leuker dan ik coke ooit heb gevonden: zijn lachje, zijn graaiende handjes, samen 'kiekeboe' spelen, als ik door was gegaan was ie nooit geboren, stel je voor *bibber*...

NOOIT MEER COKE.

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Denk gewoon aan hoe'n stomme drug coke eigelijk is: duur, zeer kortwerkend, erg verslavend, je bent met niets anders meer bezig en het zorgt voor een harde crash. Je wordt echt een egotrippende saaie piet als je op coke staat. En als dan je toch zin hebt in een lijn, denk dan aan het kutgevoel dat je gaat hebben wanneer die lijn begint uit te werken, aan de kater de volgende dag en aan de zinloosheid die je gaat ervaren als de coke op is. Coke zorgt bij mij altijd voor volledig zinloze avonden waarin ik alleen maar bezig ben met coke. Op het einde vraag ik me dan altijd af:" Damn, was dit het echt?". Niet dat ik verslaafd ben geweest, ik gebruikte hooguit 1x per week (in het weekend) 1 gram (meestal zelfs niet elke week). Na een tijdje besefte ik dat coke een avond helemaal niet beter maakt, het zorgt er juist voor dat je niet bezig bent met te feesten, maar alleen met coke. Je avond verdwijnt helemaal naar de achtergrond voor het coke gevoel en zo goed is dat cokegevoel nu ook weer niet. Nu walg ik echt van coke, ik doe het gewoon niet meer. Coke is de meest overroepen drug die er is, en je hebt het echt niet nodig. Er zijn veel betere alternatieven (lees: pep :) ). Niet dat ik je wil aanzetten om pep te gebruiken, want iedereen weet wel dat dat ook een verschrikkelijke zooi is :P .

Antondebeuker

Veel sterkte kerel, ik weet hoe moeilijk het is, ben zelf 8 jaar hooked geweest aan die zooi, van af en toe in het weekend naar dagelijks gebruik, het laatste jaar ook basen..uiteindelijk €15.000 schulden, vervreemd van familie en vrienden, het bekende verhaal eigenlijk.
1 tip, wat voor mij heel belangrijk bleek, was om ook te stoppen met de alcohol.
Elke keer als ik weer in de fout ging was het na een paar biertjes, dan was die drang naar een pakkie niet meer te onderdrukken, alcohol is echt een trigger wat dat betreft.
Ik gebruik nog wel af en toe pep, en als ik uitga xtc, maar coke en drank heb ik al 6 jaar niet meer aangeraakt, heb er ook echt geen behoefte meer aan nu, en ik ben bijna schuldenvrij.
Ik heb veel hulp gehad van mijn ouders en de Brijder, schroom dus ook niet om om hulp te vragen als je het alleen niet red. Das geen schande, wel dapper.
Sterkte!

neti

Badass junkie
Antondebeuker zei:
Ik heb veel hulp gehad van mijn ouders en de Brijder, schroom dus ook niet om om hulp te vragen als je het alleen niet red. Das geen schande, wel dapper.
Sterkte!

mee eens

ronja

ExCokeHead zei:
*foets* vind ik heel andere dingen nog veel leuker dan ik coke ooit heb gevonden: zijn lachje, zijn graaiende handjes, samen 'kiekeboe' spelen, als ik door was gegaan was ie nooit geboren, stel je voor *bibber*...

Fantastisch! Gefeliciteerd! En een enorme oppepper voor iedereen die er af probeert te raken. Niet iedereen heeft natuurlijk een kind, maar in ieders leven zij er wel meer belangrijke dingen dan coke.

Alcohol neemt je 'inhibities' (zelfrestricties) weg, je durft meer, geen schaamte en bent dus ook eerder geneigd bezwaren tegen allerlei domme acties te laten varen (ik zou nuchter nooit dronken in een auto stappen maar na een paar biertjes dus juist wel).

Inmiddels - ik denk tot 3 maanden / een half jaar - kan ik naar mijn oordeel weer rustig biertjes drinken. Maar alle terugval van die eerste drie maanden had met alcohol te maken.

wifey

Newbie
hallo mensen!
Ik ben een meid van net 23 en ben mijn gebruik ook helemaal zat!
Dit is mijn verhaal:

Op mijn 19e ben ik begonnen met het gebruiken van cocaine! In het begin was het nog onschuldig maar na een jaar werd het heftig ik gebruikt ook door de weeks en had er geen stop op, ik sliep soms 3 dagen niet!!
Toen ik in die tijd terecht kwam in een wereldje van mishanedling sexueel misbruik en vooral de drugs was voor mij de mat vol! ik stopte ermee en heb mezelf omhoog gekrabbelt, Heb toen mijn diploma gehaald en heb een eigen huisje gekregen! Maar toch een jaar later begon ik er weer mee! Mijn struikelblok was de alchohol dat is het nog steeds ,ik denk niet eens aan coke als ik nuchter ben maar zodra ik met wat drank op de stad in ga kom ik of die mensen tegen die het verkopen of ik zoek z e op! Het gekke is dat ik in al die tijd dat ik gebruik amper wat zelf betaald heb!! Met gevolg dat ik met de meest grote drugsbaronnen heb zitten snuiven! Nu dat ik weet dat ik er absoluut mee moet stoppen om mijn huisje en de rest van mijn leven wil behouden vind ik het moeilijk om dat tegen hun te zeggen! ik werd vanmiddag nog gebeld door 2 van die mensen! ik ben doodsbang voor 1 van die mannen bang dat hij flipt en zegt dat ik hem gebruikt heb voor geld en drugs! terwijl ik er niet echt om gevraagd heb maar ook niet geweigerd heb dat zou ik nudus wel hebben gedaan, het zit zo ik heb voor 2 weken 150 euro gekregn voor mijn verjaardag! ik in mijn toetsnad nooit geen geld en onder invloed was daar erg blij mee! wel gelijk bijna alles opgemaakt :( nu belde hij mij van ik kom vrijdag wel even langs gaan we gezellig wat drinken en dat is nu juist wat ik probeer niet meer te doen omdat ik zeker weet als ik dat doe dat het toch weer uitloopt op een avond vol met drank en drugs! Dat wil ik niet maar durf hhet ook niet te zeggen! moet er wel bij zeggen dat het wel een aardige man is maar hij is buitenlands en ik weet niet hoe hij dat opvat of het uberhaubtbegrijpt en wat het met hem doet! hij is erg onvoorspelbaar want hij gebruikt dagelijks en veel! hij weet waar ik woon en ben nu bang dat hij iets gaat doen terwijl hij zo in de war is! is dat de drugs van dit weekend die me zo bang laat voelen, ik weeet het niet meer!

Purple haze

Bewuste gebruiker
space scientist zei:
nog steeds clean van coke

is de 10e dag, is nog steeds zwaar

Ik begrijp dat het zwaar is. Zelf ben ik ook wel eens verslaafd geweest. Maar zonder verslaving is het leven veel leuker. En alcohol en andere drugs word ook leuker als je het met mate gebruikt. Hoewel ik het vermoeden heb dat je beter maar niet meer met coke kan beginnen. Het is effe doorzetten maar het is het waard

Bovenaan