ik ga (toch) MDMA doen

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hey DF

Na lang wikken en wegen heb ik dan uiteindelijk toch beslist dat ik MDMA ga doen. Alleen mijn voorzichtigheid tegenover dit middel blijft wel. Ik heb al wat informatie opgezocht, maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik genoeg weet.

Er zullen hier wel mensen tussen zitten die er wat van kennen en ik vraag jullie dan ook vriendelijk om alle info die voor jullie belangrijk was of die jullie heeft geholpen hier te posten ajb :)

Greetz Theholyganja

mikoz

Bewuste gebruiker
theholyganja zei:
Hey DF

Na lang wikken en wegen heb ik dan uiteindelijk toch beslist dat ik MDMA ga doen. Alleen mijn voorzichtigheid tegenover dit middel blijft wel. Ik heb al wat informatie opgezocht, maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik genoeg weet.

Er zullen hier wel mensen tussen zitten die er wat van kennen en ik vraag jullie dan ook vriendelijk om alle info die voor jullie belangrijk was of die jullie heeft geholpen hier te posten ajb :)

Greetz Theholyganja

Ik denk dat je al heel veel informatie die bekend in over MDMA al kunt vinden in het xtc sub forum. Bovenaan staat veel informatieve tekst.

Fool

Badass junkie
Het lijkt me meer de vraag wat je zelf nog wilt weten. Ik neem aan dat je volgende gelezen hebt over de aanbevolen doseringen, tussenpauzes, gedrag onder invloed (1-2 glazen drinken, regelmatig afkoelen etc) en dat je zelf snapt dat je je snoepje moet gaan testen? :)

MeejheM

Badass junkie
de Material Data Sheet altijd doorlezen als je met onbekende chemicalien gaat werken of hobbien. de bijsluiter doorlezen.

dat is allemaal grappig bedoeld, lees gewoon even de sticky's door, als je wat meer wilt weten over iets specifieks gebruik je de zoekmachine en als dat niet werkt maak je zelf ff een topic aan.

en niet te veel aantrekken van negatieve ervaringen als je die misschien tegenkomt. als je je een beetje gedraagt is het hardstikke leuk spul.

Skirre

Bewuste gebruiker
Als je regelmatig het xtc subforum doorleest zou je in principe alles al moeten weten. 1 glas water per uur is meer dan genoeg, zodra je merkt dat je (abnormaal) veel aan het zweten ben kun je het beste iets zouts binnenkrijgen. Soep is hiervoor wel een aanrader :)

Less is more! Van te hoge doseringen ga je alleen maar strak staan en dat komt het magische gevoel niet ten goede :wink:

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wel ik vroeg me eerder af wat ik moet verwachten van zo'n dip bijvoorbeeld. Kan ik dat wat vergelijken met het mottige gevoel na een avondje stappen met drank?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
theholyganja zei:
Wel ik vroeg me eerder af wat ik moet verwachten van zo'n dip bijvoorbeeld. Kan ik dat wat vergelijken met het mottige gevoel na een avondje stappen met drank?
De dip hoef je niet zo bang voor te zijn. Het kan zijn dat je dinsdag wat geagiteerd of chagrijnig bent, maar meestal valt dit wel mee. Vooral als je onder de mensen blijft en lekker sociaal bezig bent merk je het niet heel erg.

mikoz

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
theholyganja zei:
De dip hoef je niet zo bang voor te zijn. Het kan zijn dat je dinsdag wat geagiteerd of chagrijnig bent, maar meestal valt dit wel mee. Vooral als je onder de mensen blijft en lekker sociaal bezig bent merk je het niet heel erg.

Als je je aan de aanbevolen dosis houdt, zou je je niet zoveel zorgen hoeven te maken over de dip. Als je er toch last van lijkt te hebben raad ik je het een en ander aan om te doen als je de volgende dag wakker wordt:

-Ontbijt goed. Neem er wat stukken fruit bij. Hoelang je over je ontbijt doet maakt niet veel uit, als je maar redelijk wat eet. Ik raad je sowieso aan dit de eerst komende dagen na MDMA gebruik te doen. (eigenlijk altijd, maar na MDMA net iets meer).
---EDIT: Natuurlijk ook 's middags en 's avonds goed eten!---

-Blijf bezig Sommige mensen kiezen er dan voor om onder de mensen zijn, zoals SmartieAndMe vertelt.. Ikzelf vind dat dan niet meteen prettig, maar kies er wel voor om bezig te blijven. Klusjes in het huis, fietsen, sportschool, een wandeling, etc. Zo merk je in eerste plaats minder van de dip én maak je weer mooie geluksstofjes aan :).

-Zoek ontspanning. Naast bezig zijn is ontspanning en uitrusten ook erg belangrijk. Kies een leuke film, boek, spelletje, wat dan ook.. Laat je lekker meesleuren.

MeejheM

Badass junkie
als je je aan de regeltjes houd hoef je niet perse een dip te verwachten. toen ik nog aan mdma deed had ik altijd een fles water bij, gewoon af en toe een slokje nemen. biertjes sloeg ik niet af, maar ik zette het nooit op een zuipen. wat te eten had ik altijd wel bij. blowen deed ik toen ook nog, dat ik ik pas weer als de mdma al behoorlijk uitgewerkt was.

ik had de dag erop wel vaak een kater, omdat ik vaak een nachtje doorging, of toch niet strikt aan de regeltjes te houden. als ik op maandag redelijk geslapen had, ontbijtje erin had, en redelijk veel water dronk was ik zo na de lunch helemaal de oude.

vergelijk het met van 2200h tot 0500h bier drinken, glas water voordat ik in bed lag, en daarna uit zou slapen, wat de meeste mensen onder uitgaan verstaan ongeveer. dat soort katers had ik, maar echt geen dip van of na dagen...

er staan op het moment wel heel veel topics bovenaan hier van mensen die het niet slim aangepakt hebben, als je dat wel doet hoef je je echt niet druk te maken over je dip totdat je hem hebt, xtc is vet lachen, niks om je druk over te maken. wel slim als je even uitzoekt wat je wel en niet moet doen, dan heb je er het meeste lol van

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
theholyganja zei:
En als je adhd hebt?

Is te zien welke vorm van ADHD. Heb een maatje met een echt actieve vorm van ADHD en die gozer heeft nooit last van een dip. Het ligt gevoelig van persoon tot persoon. Neem de test en maak je er geen zorgen over. Belangrijk is zoals al vele malen vermeld, nog voor je slapen gaat eet iets en drink goed en verder kan sluit ik me aan bij wat mikoz vermeld...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
MeejheM zei:
vergelijk het met van 2200h tot 0500h bier drinken, glas water voordat ik in bed lag, en daarna uit zou slapen, wat de meeste mensen onder uitgaan verstaan ongeveer. dat soort katers had ik, maar echt geen dip van of na dagen...
:openmouth: Hoeveel mg mdma had je toen genomen? Ik verneem helemaal geen kater na xtc gebruik. Laatst wel bij 6-apb, dus het kan zijn dat die ellende nu pas begint bij mij. Maar die kater viel toch in het niet bij een alcohol kater. Katers van drank zijn de ergste die ik heb meegemaakt.

Spirit Wolf

Experimenterende gebruiker
Beste HolyGanja!

Spannend, je eerste keer molly hoe ik het altijd noem. Mijn eerste keer is ook net geweest en ik kan je verzekeren dat je een kick-ass time gaat beleven. Ik kan je hier al wat tips geven...hele goede tips. Ook al zijn ze niet allemaal zo verantwoordelijk en sommige wel als je ze wilt toepassen begrijp je waarom. Voor vragen kan je mij altijd berichten want ik vind dat ik mij zelf aardig heb belezen over dit goedje!

Veel tips zijn voor een thuis setting. Dit wordt aangegeven met een [x]

1. Wees niet bang dat je fout gaat. Geloof me, ik heb altijd de bad-gaan gedachtens bij wiet maar die worden weg gehaald door de mdma. Je kan de eerste 5 seconden á 5 minuten wel een beetje paniekerig zijn omdat het gevoel je "overrompeld" maar je moet er even aan wennen.

2. [x] Als je het op een huis setting doet, glowsticks! Koop er zoveel als je kan bij de action want ze kosten niks. Alle lichten uit en het hele huis bedekken met glowsticks...vooral de vloer. (wij hadden er ~360 maar de volgende keer gaan we er zeker 1000 kopen)

3. [x] Zorg dat je een playlist klaar heb staan en overal speakers zijn. Muziek is de shit.

4. [x] Ga in bad of onder de douche. Vergeet niet het licht uit te doen en alle glowsticks mee te nemen! Stop de glowsticks in bad het het water wordt verlicht erdoor. Ook onder de douche de glowsticks voor je ogen halen is geweldig! Neem ook de speakers mee en zet het keihard aan!

5.
Doe het met andere, het beste is een beetje gelijkdelig met meisjes en jongens. Niet om te flikflooien maar diviersiteit is leuk, maar alles is leuk om molly...

6. Zorg dat je genoeg water drinkt...maar oh! niet te veel. 1 tot max 2 glazen per uur wordt aangeraden. Als je op de dansvloer bent of de hele tijd loopt de badderen / douchen zal ik toch voor ongeveer 1.5 glas water per uur gaan.

7. Combineer het nou niet, vooral niet de eerste keer. In de toekomst zou candyflip leuk zijn als je er voor open ben.

8. Zorg dat niemand anti-depressia slikt, dit zorgt ervoor dat je hersenen meer serotonine bevat waardoor de "serotonine verkrachting" nog heftiger wordt. Dit leidt op een grotere kans op het serotonine-syndroom.

9. [x] Rituals, badschuim...luchtjes...parfum...het ruikt lekker en het voelt.... :hearteyes: .

10. [x] Dekens....dekens...en kussens! Ze zijn geweldig, ze voelen geweldig en nog beter als je samen met iemand in bed ligt en de knuffel gevecht met deze dekens / kussens kan delen.

11. [x] vergeet de muziek en glowsticks niet die je heb achtergelaten in de badkamer!

12. Als je rookt, koop het driedubbelen. Je rookt makkelijk twee pakjes weg en als het niet gekker kan is de kans dat je er maar 1 van rookt ook groot. Je deelt alles onder molly dus zorg dat iedereen goed bevoorraad is met sigaretten.

13.
Neem genoeg en bewust, een overdosering is hoogstwaarschijnlijk niet het geval en het gene waar je meer op moet letten is het goed bevochtigen van je lichaam (maar niet te veel!). Zorg dat je een mg weegschaal heb en doseer goed dat je het zeker goed voelt. Ook hier in de link die ik geef meer informatie over doseringen. (slecht advies, maarja :grin:)

14. De laatste tip waar ik momenteel op kan komen en het is de allerbelangrijkste tip.
Vergooi het nou niet, het wordt een magische ervaring en om deze magische ervaring te behouden moet je het goedje niet misbruiken. Doe het niet elke week, doe het niet elke 4/8 weken wat wordt aangeraden maar zorg dat het speciaal blijft. Als de magie is weggevallen is de kans er dat het nooit meer terug komt. Dan voel je je pas kut.

ik zelf heb 5 minuten geleden ook wat vragen gesteld op het forum, best educatief! Ben benieuwd naar de antwoorden.
Nogmaals, voor tips of meer informatie kan je mij altijd een privé bericht sturen!

HIER DE LINK :grin:
viewtopic.php?f=10&t=56591

Rowan0162

Mijn tip is; verwacht er niet teveel van( ook al is het heel erg lekker de eerste keer). De werking word er niet beter op als je er teveel van verwacht/over nadenkt.

Laat het over je heen komen :rock: :kots:

Bobsacamano

Badass junkie
Mee eens ga er open in maar dat doe je wel. En een gezonde terughoudendheid is goed maar doseer niet te voorzichtig. Beter gewoon goed en correct niet te veel dat zeker niet.

Rowan0162 zei:
Mijn tip is; verwacht er niet teveel van( ook al is het heel erg lekker de eerste keer). De werking word er niet beter op als je er teveel van verwacht/over nadenkt.

Laat het over je heen komen :rock: :kots:

Rowan0162

bobsacamano zei:
Mee eens ga er open in maar dat doe je wel. En een gezonde terughoudendheid is goed maar doseer niet te voorzichtig. Beter gewoon goed en correct niet te veel dat zeker niet.

Idd, de eerste dosering daar gaat het eigenlijk om. Wat je daarna bijneemt werkt wel, maar het echte Mdma gevoel krijg je er niet mee terug. Als je te hoog begint kan het wel eens onaangenaam worden, en altijd in je achterhoofd houden dat het ook gevaarlijk kan zijn.

MeejheM

Badass junkie
Mindless zei:
:openmouth: Hoeveel mg mdma had je toen genomen? Ik verneem helemaal geen kater na xtc gebruik. Laatst wel bij 6-apb, dus het kan zijn dat die ellende nu pas begint bij mij. Maar die kater viel toch in het niet bij een alcohol kater. Katers van drank zijn de ergste die ik heb meegemaakt.
meer dan genoeg meestal. af en toe in combinatie met het een of ander, drank, hasj, speed, ket. daarom raad ik combinaties meestal af, maar ik deed dat elk weekend, dus dan weet je wel ongeveer wat kan, en wat je beter niet kan doen.

ik heb tegenwoordig geen katers meer van de drank, of altijd, net hoe je het bekijkt.

MeejheM

Badass junkie
bob heeft het ook over de goede dosering. daar is best veel over te lezen hier. de meeste tabletten zijn tegenwoordig wel aan de hoge kant, voor een eerste keer. maar dat is mijn mening.

het is ook nog interessant wat je ervaring met andere drugs is, sommigen houden van een wat meer gedoseerd effect, andere mensen willen graag de volle laag.

anhaedra

Belezen gebruiker
Spirit Wolf zei:
Beste HolyGanja!
3. [x] Zorg dat je een playlist klaar heb staan en overal speakers zijn. Muziek is de shit.

10. [x] Dekens....dekens...en kussens! Ze zijn geweldig, ze voelen geweldig en nog beter als je samen met iemand in bed ligt en de knuffel gevecht met deze dekens / kussens kan delen.

12. Als je rookt, koop het driedubbelen. Je rookt makkelijk twee pakjes weg en als het niet gekker kan is de kans dat je er maar 1 van rookt ook groot. Je deelt alles onder molly dus zorg dat iedereen goed bevoorraad is met sigaretten.
Deze 3 wilde ik er nog ff tussenuit pikken... want so true.

10) Als het begint uit te werken, dan valt de "warmte" van de pil ook weg en kun je het relatief gezien koud krijgen. Dan is een lekker vestje of iets dergelijks echt meesterlijk. Alsof je na een dompelbad in een whirlpool stapt.

12) Ik ben door xtc weer gaan roken... sort of. Iedereen deelt ook peuken uit alsof het niks kost. Je deelt gewoon alles met iedereen. Dus je rookt je een ongeluk.

Ja, en wat anderen zeggen: zorg dat de eerste er lekker in knalt. Wat je daarna bijpakt kan ook lekker zijn maar is heel snel weer weg. De ene keer valt ook gewoon lekkerder dan de andere keer, da's met alles zo, doe je niks aan -- maar de eerste keer M is sowieso good, dus no worries.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
Grappig, ik rook juist vrijwel niet als ik XTC gebruikt heb. Ik vind roken meestal smerig dan :tearsofjoy:

Kan ik inkomen, ik rook ook heel weinig tot niet op X. Sisha is wel heel leuk daarentegen :-P

good_TIMes

als je een kater hebt kan je bij elke apotheek ook 5 htp kopen wat je serotonine weer een flinke boost geeft helpt niet echt met je herstel maar tijdelijk vind ik het wel fijn.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
good_TIMes zei:
als je een kater hebt kan je bij elke apotheek ook 5 htp kopen wat je serotonine weer een flinke boost geeft helpt niet echt met je herstel maar tijdelijk vind ik het wel fijn.
Wees hier wel voorzichtig mee, 5-HTP is niet zonder risico's. Een overvloed aan 5-HTP kan het serotoninesyndroom veroorzaken. Verder moet je ook 48 uur wachten na je XTC tot je ermee begint.

Lees je dus goed in en ga dit niet zo maar slikken

Steve1970

Newbie
Domme vraag wellicht, maar hoe kom ik aan XTC? Lees veel over het gebruik maar heb zelf geen idee hoe ik er aan moet komen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Klopt. Dat soort vragen zijn hier niet toegestaan. Ik zie dit even door de vingers, maar graag hierop letten en het beleid even doorlezen.

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nou een grote dankjewel voor alle reacties :grin:

Normaalgezien zal ik het eens proberen op het einde van de maand met een paar vrienden thuis. Er zou dan niets mogen misgaan ^^

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Nou een grote dankjewel voor alle reacties :grin:

Normaalgezien zal ik het eens proberen op het einde van de maand met een paar vrienden thuis. Er zou dan niets mogen misgaan ^^
Begrijp ik het goed dat je twee jaar na het starten van dit topic nog steeds je eerste keer MDMA niet hebt meegemaakt?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
inderdaad :confused:
Het leven kronkelt soms op een rare manier Psychedelibee...
Humor, veel plezier alvast in ieder geval, eerste keer is voor de meesten wel magisch. :tongueout:

Je zult je onderzoek waarschijnlijk wel gedaan hebben maar gewoon niet teveel doseren, niet teveel water drinken en indien nodig je pauzes/frisse lucht/verkoeling pakken dan kan het vrijwel niet mis gaan. :)

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Begrijp ik het goed dat je twee jaar na het starten van dit topic nog steeds je eerste keer MDMA niet hebt meegemaakt?
:confused:mile: :confused:mile: Daar stond ik ook even van te kijken inderdaad.
inderdaad :confused:
Het leven kronkelt soms op een rare manier Psychedelibee...
That it does. Als het alleen door het gekronkel komt, dan kan dat natuurlijk. Als je ergens nog twijfels hebt dan wil ik die twijfel wel graag wegnemen. Er gaan namelijk maar weinig hun eerste mdma ervaring zo geïnformeerd in als jij en waarschijnlijk heeft 80% van al dat onvoorbereide volk al een geweldige ervaring. Als je ongezonde spanning/stress weet weg te nemen voorafgaand aan het gebruik en gewoon doseert zoals dat je is verteld/je hebt gelezen (1mg - 1,5 mg werkzame stof - dit hangt dus van de zuiverheid van de geteste mdma af - voor elke kg lichaamsgewicht die je hebt) dan is de kans erg groot dat je een hele mooie ervaring tegemoet gaat. Als het toch niet goed valt, dan zullen de negatieve effecten echt niet veel erger zijn dan je zou krijgen na een paar alcoholische drankjes. Misschien raak je wat somber, besluiteloos of ga je in jezelf zitten doemen. Misschien wordt je wat misselijk en wil je liever gaan zitten. Tenzij je iets superstoms doet, is dat pretty much it naar mijn mening.
Met superstoms doel ik op: (1) Toch een veel te hoge dosering nemen. (2) Eindeloos veel water drinken (1 a 2 glazen per uur op zijn hoogst). (3) Willekeurig gaan mixen met andere drugs zonder iets over die combo's te weten.

Je gaat het vast en zeker naar je zin hebben in die thuissetting. (:

Bovenaan