Ik space hem te hard

pixo207

Belezen gebruiker
Hoy

Altijd als ik wiet rook, dan ga ik ongeloofelijk scheef. Niet dat ik slecht ga, maar gewoon totaal van de kaart. Eerst dacht ik dat dat altijd kwam doordat ik er alcohol mee combineerde, maar gister had ik maar 1 glas op en nog steeds ging ik scheef.

Met scheef gaan bedoel ik dus: ik zit naar 1 plek te staren, mn beeld gaat niet vloeiend maar zo 1 frame per seconde, en dan dat voorwerp waar naar ik kijk, daar zit ik dan zo kei hard over na te denken. Of ik denk dan aan totaal iets anders, en vergeet eigenlijk dat ik op de plek ben waar ik dan ben. Ik zit dus totaal in mn eigen wereld dan. Als mensen dan iets zeggen hoor ik ze niet, of snap niks van wat ze zeggen.

De hoeveelheid dat ik rook is redelijk weinig, een klein hoopje wiet (echt niks speciaals als ik zo kijk naar fotos/videos waar ze een joint draaien) in een pijp, puur gerookt. Daar neem ik dan 4 trekken van, tot ik er niks meer uit krijg. Ik neem het wel altijd heel diep op de longen en hou het bijna 10 seconden binnen.

Vrienden die ook dezelfde hoeveelheid op dezelfde manier roken ook in combinatie met alcohol spacen lang niet zo hard als ik. Zij blijven normaal praten met mensen/elkaar enzo terwijl ik daar sta te staren en soms iets zeg. Sommige roken wel regelmatig wiet maar de mensen die even weinig als ik roken blijven ook nog redelijk normaal.

Hoe kan dit? Neem ik het gewoon te diep in de longen als 1-keer-per-maand-wiet roker?

Bedankt :stoned:

Eristoff

Experimenterende gebruiker
Iedereen kan verschillend reageren op wiet. Probeer in het vervolg eens niet puur te roken en helemaal geen alcohol te drinken voor de zekerheid. :wink:

Suntablet

Bewuste gebruiker
Komt door het puur roken volgens mij.
Als ik puur rook heb ik net hetzelfde als jou, ik vind het wel fijn omdat je dan tenminste echt effect voelt van wiet. Vaak heb ik dan het gevoel alsof ik zo om de 10 seconden terug op aarde kom en dan weer 10 seconden wegdromen enzoverder, mss dat je dit ook herkent? Ik heb ook meer lachkicks dan :grin:

Als ik met tabak rook doe ik minstens het dubbele wiet erin als dat ik zou gebruiken bij een pure en toch voel ik véél minder.

Conclusie: tabak verpest het wiet effect. :stoned:

jcutter

Badass junkie
Als ik harstikke waus ben van de rook; dan moet ik mijn lichaam helemaal samentrekken.
Wat een vies gevoel is het wanneer je bewust ben van alle processen die gaande zijn in je lichaam.

Sarz

Belezen gebruiker
jcutter zei:
Als ik harstikke waus ben van de rook; dan moet ik mijn lichaam helemaal samentrekken.
Wat een vies gevoel is het wanneer je bewust ben van alle processen die gaande zijn in je lichaam.

Heb ik ook wellis. Vaak bij de eerste hijs van de eerste joint van de dag. Een soort kokhalsneiging maar net niet.

pixo207

Belezen gebruiker
Suntablet zei:
Vaak heb ik dan het gevoel alsof ik zo om de 10 seconden terug op aarde kom en dan weer 10 seconden wegdromen enzoverder, mss dat je dit ook herkent? Ik heb ook meer lachkicks dan :grin:
Precies. Dat heb ik dus ook :) . Voortaan als ik niet te heftig effect wil toch maar tabak erbij gooien. Jammer, want ik ben eigenlijk geen roker.

jcutter

Badass junkie

eelco_jeweet

Belezen gebruiker
voor een één keer-in-de-maand-blower vind ik het al best ziek dat je puur rookt en zieke hijzen neemt (volgens jou :P ) :smoke:
ik denk dat je gewoon eens een keer niet puur moet roken of gewoon wat minder...
en als je em hard gaat spacen moet je contact zoeken met je vrienden zodat je afgeleid bent van je eigen wereldje...
ook zou ik ook iets gezamelijks doen terwijl je em speest, zoals schaken...wanneer je dat speelt als je allebei hardstikke stoned ben dan vermaak je je voor uren! :stoned:

Suntablet

Bewuste gebruiker
eelco_jeweet zei:
voor een één keer-in-de-maand-blower vind ik het al best ziek dat je puur rookt en zieke hijzen neemt (volgens jou :P ) :smoke:

waarom? moet toch kunnen.
Toen ik voor het eerst een pure rookte was ik ook een "1 keer in de maand blower", zelfs met periodes ertussen dat ik 1 of 2 maanden niet blowde. Ik zal de eerste keer puur nooit meer vergeten, ik had nooit gedacht dat wiet zoveel effect kon hebben. (en ik genoot ervan)

Natuurlijk wel niet overdrijven, best kleine stickies maken en delen met 1 à 2 mensen max. :stoned:

MauZer

Newbie
Als je wiet puur rookt dan kom je sneller in een high dan wanneer je het met tabak rookt.
Tabak verminderd de werking van de THC, dus als het te hard gaat, doe er wat tabak bij!

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Dat heb ik ook altijd maar ik rook niet puur...
en ook altijd bij een kleine hoeveelheid....

Maar van de ene kant is het wel vet maar ik zit er dan altijd bij als een junk..
Maar gellukig rook ik geen wiet meer.., reden: inhaleren is vies xD

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
MauZer zei:
Als je wiet puur rookt dan kom je sneller in een high dan wanneer je het met tabak rookt.
Tabak verminderd de werking van de THC, dus als het te hard gaat, doe er wat tabak bij!
Ok, I gotta call bullshit. Tabak vermindert de werking niet, maar verandert het. Anders zou een kleine pure joint hetzelfde werken als een dikke joint met tabak, right?

Eristoff

ExceptionalInsight zei:
MauZer zei:
Ok, I gotta call bullshit. Tabak vermindert de werking niet, maar verandert het. Anders zou een kleine pure joint hetzelfde werken als een dikke joint met tabak, right?

Inderdaad, wiet vermengd met tabak geeft een ander effect dan pure wiet. Misschien is het voor een 'niet-regelmatige' blower misschien ietsje te hard om (zoveel) puur te roken.

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
waarom zou je er in godsnaam tabak gooien, tis toch redelijk logisch dat je van 4 trekken pure wiet die je dan nog eens 10 seconden inhoud, scheef bent, in jouw geval té scheef, hou het dan bij 2 trekken, of eventueel 1, probeer het eens zonder drank erbij, of hou die rook niet zo lang in...

niemand die erop komt om dit extreem voor de hand liggende antwoord te formuleren?

MauZer

Newbie
Eristoff zei:
ExceptionalInsight zei:
MauZer zei:

Inderdaad, wiet vermengd met tabak geeft een ander effect dan pure wiet. Misschien is het voor een 'niet-regelmatige' blower misschien ietsje te hard om (zoveel) puur te roken.

Dat is ook wat ik bedoelde, wanneer je de wiet met tabak vermengd veranderd de werking ten opzichte van wanneer je het puur rookt, en daarvan is het effect in mijn ervaring een stuk minder sterk. Geniet maar rook met mate! :stoned:

raizeredge

Wijs gebruiker
als ik wiet rook krijg ik knetter rode ogen ( heb het altijd wel maar met wiet ben ik net de duivel) en ik word ook knetters dus rook ik hasj nu rook nog wel wiet maar niet veel meer en dat bevalt me prima

pixo207

Belezen gebruiker
raizeredge zei:
als ik wiet rook krijg ik knetter rode ogen ( heb het altijd wel maar met wiet ben ik net de duivel) en ik word ook knetters dus rook ik hasj nu rook nog wel wiet maar niet veel meer en dat bevalt me prima
Worden je ogen niet rood van hasj?

Daniel

Het komt inderdaad door het puur roken, als je wiet/hasj puur rookt dan kan je in een trip geraken. Als ik jou omschrijvingen kijk denk ik dat jij dat dan hebt, vooral ook dat gevoel dat je telkens weer terug komt op aarde, en weer weg bent etc.
De ene persoon is hier nou eenmaal gevoeliger voor dan de ander, ikzelf ben hier ook gevoelig voor.
Dus probeer een keer een hasjjoint te roken en kijk hoe het dan gaat...

Smaps

Soms heb ik dit ook.
Als ik 1/3 oprook van een Reefer (0.9 gr) word ik al spacey.
Echt dat alles in schokken voorbij gaat, maar ik doe alleen deze sterke shit met mijn broer en een vriend die dit ook hebben. Dan kan je met ze alle keihard spacen en dat is echt wel heel leuk.
Laatst nog gedaan en we hebben toen echt 2 uur doelloos zitten lopen, maar was wel heel cool!

Bovenaan