interview?

hey12345

Newbie
hey mensen
ik moet voor een verslag op school iemand interviewen die ervaring heeft met XTC. ik moet t morgen af hebben dus als iemand het interview af wilt leggen laat dan ff je mail adres 8er en dan stuur ik de vragen wel door ^^
alvast bedankt.

N.

vdk

Bewuste gebruiker
ik wil best meedoen, moet ik mijn mailadres in een persoonlijk bericht zetten?

grz

vdk

Bewuste gebruiker
stel dat hij in groninge woont en ik in limburg dan is t nogal moeilijk om te handelen volges mij :grin:

Wacky

Badass junkie
Zet je vragen gewoon hier neer joh, misschien krijg je wel 10 keer antwoord, kun je kiezen uit de leukste.

hey12345

Newbie
1. Waarom ben je er aan begonnen?

2. gebruik je het nog steeds?

3. is het ooit verkeerd gegaan na het gebruiken?

4. hoe kom/kwam je er aan?

5. als je het nu niet meer gebruikt. hoe ben je er dan mee gestopt?

6. is het moeilijk om te stoppen?

7. wat voor een gevoel kreeg je na het gebruiken?

8. hoeveel kost het ongeveer?

9. zou je het andere mensen aanraden om te gebruiken?

10. wanneer gebruik(te) je het?

11. zijn er veel mensen die je kent die het gebruiken/gebruikten?

12. hoevaak en hoeveel gebruik/gebruikte je het?

dit waren de vragen wilt iedereen er wel even uitleg geven bij de antwoorden

thanks ^^

vdk

Bewuste gebruiker
Mijn nicht had er een paar meegenomen en zij had er eentje genomen dus ik had er toen ook 1 genomen, en zo verder enz.

Ja Zaterdag MOH weer :grin:

1 x had ik er 5 op, maar was verkeerd gevallen had teveel vet gegeten denk ik.. dus alles uitgekotst later die nacht

Mensen die de schijven verkopen,, gwn vaste dealers in de buurt :wink:

-

Nee ik kan er nu mee stoppen als ik wil maar dat wil ik niet is gwoon fijn om 1 keer in de 3 maanden te doen daar hou ik het bij :wink:

zweverig, blij, alles ziet er vet uit, en je kan lekker lang uit je dak gaan en alle muziek is mooi :hearteyes:

ik betaal 2,50 per pil, maar op een feest had ik een keer 5€ per stuk betaald

Heb het er wel eens met niet gebruikende vrienden over of met mijn vriendin die het niet gebruikt, maar hun willen dat niet,, en dat respecteer k :grin:

Meestal in het weekend, en dan buiten, of bij een maat in huis.

jaa zat lol

1 x per 3 maanden maar deze maand tog al 2 keer dus moet maar is minderen.. :rolleyes:

grz

tomz0r

Badass junkie
Omdat ik er veel mensen die ik ken super entausiast over waren, en ik wou wel eens ervaren hoe Xtc voelt en omdat het een relatief veilige drug is. Er is nog niemand aan dood gegaan behalve van die sukkels die 80 pillen in 1 keer slikken of niks drinken of andere drugs erbij gebruiken.

Ja, tot nu toe 2 keer gedaan, en er zullen ongetwijfeld nog een paar keren volgen.

Nee, was altijd super

Van een vriend

Zou er wel mee kunnen stoppen. Heb geen verslavingsdran ofzo.

Nee, zie vraag 5

Superblij, vrolijk en alles was mooi zacht en lief. Ik was niet meer moe en voelde me heel lekker.

Ik heb 9 euro voor een halve gram mdma poeder betaald, laten testen (zuiver mdma en bindmiddel)

Ligt aan de persoon. Ikzelf vind dat het de risico(tje)s waard is en dat het gewoon een gevoel is wat je minimaal één keer in je leven meegemaakt moet hebben.

3 maanden geleden een halve pil (voelde ik haast niks van) en 2 weken geleden 175 mg mdma poeder

Ik ken zat mensen die het weleens hebben geprobeerd ja

2 keer, en ongeveer 1 keer in de 3 maanden.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
hey12345 zei:

Omdat ik nieuwe vrienden maakte die altijd naar technofeesten gingen, en dan xtc gebruikte. Ze vertelde daar zo enthousiast over dat mijn nieuwsgierigheid gewekt werd. Toen ben ik een keer meegegaan, en heb ik het genomen. Daarvoor had ik het 1 keer gedaan in een compleet verkeerde omgeving, en situatie, dus ik wilde het eens goed meemaken.

Ja

Ja, die allereerste keer. Toen had ik al 12 biertjes op ofzo, en het was in het buitenland. Ik kreeg een pil aangeboden van een man die ik niet kende, en ik kickte hem er gewoon in. Ontzettend dom achteraf gezien, maar zo ben ik... impulsief... Het is wel allemaal goedgekomen, maar ik ben zo ongeveer 2 uur heel bang en para geweest. Dacht dat ik dood ging, daarna werd het toch nog leuk.

Eerst van die vrienden. Doordat we veel naar feesten gingen leerde ik steeds meer mensen kennen. Ook mijn inmiddels ex, die zelf dealde, dus dat was makkelijk. Door hem kwam ik in contact met nog meer dealers, en nu is t gewoon een kwestie van iemand aantikken, en ik krijg t voor free!

Niet gestopt, wel geminderd

Lijkt me wel ja... helemaal stoppen met mdma? Never!! Ik zie mezelf als ik 30-40 ben ook nog wel mdma gebruiken. Al is het bv eens of twee keer per jaar.

Er komt een warm gevoel over me heen. Iedereen lijkt omgeven te zijn door deze gloed. Alles straalt positiviteit en liefde uit. Aan de andere kant lijkt mijn intuitie beter te werken, mensen die ik niet vertrouw, zal ik op mdma nog minder vertrouwen. Maar mensen die ik tof vind, vind ik op mdma echt heeel tof. Ik wil ook constant dat iedereen het om me heen naar de zin heeft, als ik het idee heb van niet, dan maak ik me veel sneller zorgen. Normaal ben ik daar helemaal niet zo mee bezig op een feestje. Ik kan er verder heerlijk op dansen, en als ik veel neem komen de rare hallucinaties, die ik persoonlijk niet echt bijster interessant vind op xtc, omdat het zo flauwekul is allemaal, en nogal storend.

Ik denk meestal ook wel veel na, en wil overal tegelijk zijn, dus ik heb de neiging om de hele tijd van zaal naar zaal te rennen, omdat ik niks van de muziek te missen...

In kleine hoeveelheden zo rond de 2/3 euro per pil

Ja, zeker weten. Al moet je wel weten wat je doet met mdma, maar als iemand een beetje stabiel is, en een leuk leven heeft, dan kan het best.

Meestal op grote technofeesten, maar ook wel eens nog na het feest op een after.

Ja, erg veel. Ik ken veel mensen die drugs gebruiken, en daarvan gebruikt iedereen ook mdma.

In het begin eens per 2/3 maanden. Dat ging een tijd goed. Toen begon het langzaam eens per maand te worden. Toen een tijdje gemiddeld eens per twee weken. Nu de laatste tijd is het weer eens per maand geworden, en wil nu weer terug naar die een keer per 2/3 maanden!

Maar het is moeilijk om te minderen, omdat er zoveel leuke feestjes zijn, en het dan gewoon zo ontzettend tof is om mdma te nemen. Maar ik weet van anderen dat je het echt niet teveel moet nemen. Dus ik hou me in!

dit waren de vragen wilt iedereen er wel even uitleg geven bij de antwoorden

thanks ^^

Funky Monkey

Badass junkie
Het leek me leuk om een keer te proberen, ik blowde sowieso al redelijk veel toen der tijd en XTC scheen echt heel vet te zijn. Dus waarom ook niet.

2. Gebruik je het nog steeds?
Soms wel ja, maar gewoon alleen op feesten of als we lekker aan het chillen zijn bij iemand thuis.

3. Is het ooit verkeerd gegaan na het gebruiken?
Nee, de eerste keer was ik alleen nogal fanatiek met het "genoeg" drinken. Dus toen ik een halfje erbij had geslikt ging me maag moeilijk doen, maar toen ik dit eruit gegooit had ging het weer helemaal goed. :mrgreen:

4. Hoe kom/kwam je er aan?
Via vrienden natuurlijk :beer:

5. Als je het nu niet meer gebruikt. Hoe ben je er dan mee gestopt?
Zoals stonie zou zeggen... respecteer de MDMA en geniet met mate :beer:
Nha ik gebruik nog wel af en toe dus, maar ik vind het persoonlijk niet heel erg verslavend ofzo :confused: Verder moet je het niet al te vaak doen want dan gaat dat speciale gevoel weg. Als je zorgt dat je serotenine niet helemaal op 0 komt heb je ook minder last van de katers volgens mij en blijf je wel datzelfde gevoel houden.

6. Is het moeilijk om te stoppen?
Nee, als je het gewoon af en toe gebruikt (maximaal 1 keer per maand) zijn de katers niet zo erg

7. Wat voor een gevoel kreeg je na het gebruiken?
Niet het echte 'love' gevoel, ik kreeg wel echt zo'n rush van niet meer stil kunnen blijven zitten en lekker mee willen dansen / stampen op de muziek. Verder werd ik er wel heel aardig / lief van, wou iedereen van alles geven (drinken, peuken) en heb dit volgens mij ook echt letterlijke elke 10 minuten gevraagt. :beer: En verder zoals de rest al zegt, ziet alles er mooi uit en klinkt echt alle muziek goed! Gewoon compleet alles lief hebbend zeg maar :hearteyes:

8. Hoeveel kost het ongeveer?
Bij ons was het eerste pilletje €2,50, maar dat is dan ook zeker een mooie prijs voor een mooi geschenk! :hearteyes:

9. Zou je het andere mensen aanraden om te gebruiken?
Niet aanraden, maar als ze me komen vertellen dat ze een keer coke of speed willen doen, dan zou ik ze toch echt verplichten eerst een keer XTC te nemen.

10. wanneer gebruik je het?
Af en toe op een feestje dus, of als we met een hele gang ergens thuis gaan chillen.

11. Zijn er veel mensen die je kent die het gebruiken/gebruikten?
Eerst viel het wel mee. Ik kende er wel en paar, maar nu heb ik hier op dit forum een hele gang leren kennen die wel een snoepje lust. :beer:

12. Hoevaak en hoeveel gebruik/gebruikte je het?
Meestal niet heel extreem, ik probeer het op 1 keer per maand te houden en dan niet al teveel te nemen. Meestal maar 1 a 2 pillen dus, al heb ik een keer ook wel een uitschieter gehad van... ik denk 5 a 6 pillen en toen was ik toch wel redelijk de weg kwijt! :hearteyes:

hey12345

Newbie
nee ik heb alleen een keer geblowed
en ik heb gerookt ( ben pas gestopt =) ) niet echt drugs eigenlijk xD
voor de rest niks dus ^^

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik was er nieuwsgierig naar omdat een aantal mensen uit mijn omgeving het gebruikte.

Heel af en toe, sinds december niet meer iig tot maart en waarschijnlijk daarna ook niet meer.

Ja, wat is fout gaan? er zijn wel eens mindere keren tussen geweest ja, dan zat ik alleen maar en meer kon ik ook niet doen. Of een keer dat ik geen kracht had in mijn armen. Dat zijn toch wel mindere moment, fout gaan wil ik het niet noemen, ik zat gewoon niet lekker in mijn vel.

Vrienden van mij regelde het altijd

Ik ben er gewoon mee gestopt. Niet gebruiken. Het is in die zin niet heel erg verslavend, je kan ook makkelijk zonder, als je dan maar wel eet enzo tijdens het stappen, dan gaat het prima

Valt wel mee, het enige wat lastig is, is dat je in de loop van de avond zo moe wordt, normaal heb je daar weinig last van.

Een warm gevoel, vaak veel knuffelen en zoenen (met de juiste personen dan :wink:) een gelukzalig gevoel wel, alsof al je problemen en zorgen niet meer bestaan

Geen idee, precies. Ik regelde het nooit en hoefde er ook niet voor te betalen. Ik heb wel eens bedragen gehoord van 2 euro per pil ofzo.

Ik zou er voorzichtig mee zijn. Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen vind ik.

Eigenlijk alleen op feestjes.

11.zijn er veel mensen die je kent die het gebruiken/gebruikten?
Valt wel mee, een aantal mensen die ik ken van het stappen en verder is er niemand van wie ik het weet.

ik gebruikte over het algemeen 1x in de 6 weken. In het begin was het 1 pil per avond, maar na een jaar werden dat er 1,5 tot uiteindelijk 2,5 per avond.

-spaceman-

Badass junkie
Mijn vrienden toendertijd gebruikte het al langer. Ik was een beetje terughoudend met chemische substanties. Na er lange tijd veel informatie over opgezocht te hebben vond ik het wel eens tijd. Ik was net een maandje 19 toen ik het voor het eerst probeerde. Ik had altijd al de4 interesse in drugs dus ik denk dat dat de voornaamste rede is waarom ik het heb geprobeerd.

Ja! Ik probeer het met mate te doen om het zo leuk mogelijk te houden.

Nee, nooit!! Ik kan me dat zelfs niet voorstellen in mijn situatie.

Genoeg mensen; vrienden, bekenden en pillenboeren.

Ik gebruik nog.

Het is geen verslavingsdrang die het in mijn geval moeilijk maakt. Als er mensen in mijn omgeving gebruiken heb ik al snel zin in het gevoel. Ik geef me dus wat snel over. Als ik het gewoon serieus neem zal het me met vrij weinig moeite lukken om stoppen. Maar aangezien ik mezelf net als Technora in mijn latere leven nog zie gebruiken zal ik niet kunnen zeggen dat ik stop. Dat geld voor mij bijvoorbeeld ook voor blowen, ik weet zeker dat ''als ik later groot ben'' nog wel is een jointje op wil steken!

Meestal word ik intens verliefd op alles wat met het leven te maken heeft. Het gevoel in m'n lichaam zou ik omschrijven als een heerlijk warm gevoel en perfecte controle. Het is heerlijk om te bewegen en met name te dansen onder invloed van xtc. Je zintuigen zijn extra gevoelig dus smaak, geluid etc komen extra intens over. Ook zorgt het voor een intens gelukkig gevoel. Je kan het vergelijken met: de eerste dag van de zomervakantie, het halen van je examens, verliefd zijn en ga zo maar door... Gewoon de intens gelukkig momenten van je leven tot de macht 10 (keer 10)

voor een gemiddeld pilletje betaal ik zo'n 2 a 3 euro (XTC). Het actieve bestandsdeel van xtc; mdma, is ook in poeder/kristal-vorm te koop. Dit kost gemiddeld 25 euro per gram en komt ongeveer overeen met 10 xtc pillen.

Zolang de persoon er klaar voor is, verantwoordelijk kan gebruiken, psychisch stabiel is en ongeveer 19 jaar oud is zou ik het zeker aanraden. Alhoewel ik er niemand aan wil brengen is het toch een gevoel wat je iedereen gunt.

Toen ik precies een maand 19 was heb ik het voor de eerste keer gedaan dat was met oud en nieuw 2005/2006 (1 januari) Dat was op een feest, en alhoewel ik het de perfecte party-drug vind gebruik ik het ook in huiselijke sferen.

Vrijwel alle drugs gebruikende mensen die ik ken gebruiken mdma.

Mijn gebruik is wel verandert, het eerste jaar deed ik het misschien 4-5 keer en dan max 1 pilletje. Later is mijn gebruik wel om hoog gegaan tot minimaal 1 keer per maand meet een gemiddelde van 2-3 pillen.

htweeoo

Bewuste gebruiker
Nieuwschierigheidd ik wou het is voelén.

Neej

Never

Busines

Niet meer kopen beetje wilskracht.

Nee

Goed

0.5 euro/pil

Nee

Altijd, school, restaurant..

Ja

Bijna dagelijks

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Pure nieuwsgierigheid

Sporadisch

Toen ik voor het eerst echt heel hard ging, raakte ik wel eventjes in paniek, na een uurtje had ik het wel weer onder controle.

Via een vaste dealer, via vrienden/bekenden, rondvragen op feesten.

Ik vond de werking steeds minder leuk en ben het om die reden vanzelf steeds minder vaak gaan doen.

Als iets me niet meer het gewenste effect geeft, is het voor mij ook niet moeilijk om ermee te stoppen.

Euforisch, energiek, verliefd op iedereen die me lief is.

Toen ik ermee begon was het soms nog iets van 25 gulden per pil, inmiddels is 5 euro per pil al aan de dure kant. Volgens mij is 2 a 3 euro een normale prijs, maar weet het ook niet precies, omdat ik pillen meestal gratiz krijg...

Als ik het idee heb dat ze er mee om kunnen gaan wel.

Op housefeesten, tijdens uitgaan, thuis met geliefde of vrienden.

Ja, zo'n beetje iedereen in mijn kennissen/vriendenkring heeft het wel gedaan of gebruikt nog steeds.

Heel varierend: veel periodes van keurig niet meer dan 1x per maand, maar ook een periodes gehad dat ik het zelfs meerdere keren per week deed. Ook de hoeveelheid pillen per keer varieert, heb een lange periode gehad dat ik het heel normaal vond om 5 pillen op een nacht te slikken, tegenwoordig sta ik van 1 pilletje alweer aardig op mijn kop... Al gaat mijn voorkeur nu uit naar mdmakristallen, de laatste keer dat ik echt een pil heb geslikt is alweer bijna een jaar geleden ofzo....

Funky Monkey

Badass junkie
Dus newbiews! Voortaan als je informatie wil en je bent te lui om te zoeken. Zeg gewoon dat je een interview moet doen voor school en dan zijn we ineens wel heel lief en behulpzaam zonder jullie de grond in te stampen! :beer:

-spaceman-

Badass junkie
youre welcome! :)

Bedenk wel dat je nu redelijk eenzijdige intervieuws hebt. Ze zijn voornamelijk positief over xtc. Vergeet de negatieve aspecten niet te vermelden of gebruiken. Voor de 3de klas gaat dit iets te fur..

Lauu

Badass junkie

Wou het een keer proberen door alle positieve verhalen

ja, de ene keer meer als de andere ligt eraan hoeveel grote feesten er zijn

Ja, 1x epilepsie aanval gekregen terwijl ik het zelf niet heb

van vrienden/contacten

n.v.t.

valt mee...het is en blijft een heerlijk gevoel dus makkelijk is het niet

Zweverig, alles werd beter, muziek mooier, iedereen is aardig etc

1 a 2 euro per pil(in kleine hoeveelheden)

ja maar met mate

Alleen op grote feesten vandaar ook het "partydrug image"

ja genoeg

Alleen op grote feesten niet meer dan 3(als het goeie zijn)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Omdat ik nieuwschierig ben.

2. Gebruik je het nog steeds?
Heel af en toe, beetje op uitgekeken.

3. Is het ooit verkeerd gegaan na het gebruiken?
Nee.

4. Hoe kom/kwam je er aan?

Het komt uit de lucht vallen.

5. Als je het nu niet meer gebruikt. hoe ben je er dan mee gestopt?
Door het niet meer te kopen.

6. Is het moeilijk om te stoppen?
Voor mij niet.

7. Wat voor een gevoel kreeg je na het gebruiken?
Blij, praatgraag, vervelend :þ

8. Hoeveel kost het ongeveer?
Verschilt per keer. (1 tot 5 euro per stuk ongeveer)

9. Zou je het andere mensen aanraden om te gebruiken?
Drugs aanraden doe ik zoiezo niet, maar mocht je er nieuwschierig naar zijn, dan ja, het is best leuk (met mate).

10. Wanneer gebruik(te) je het?

Als je 'waar' bedoelt; op straat, feestjes, in huis..

11. Zijn er veel mensen die je kent die het gebruiken/gebruikten?
Tja, wat is veel.. op 2 handen wel te tellen denk ik..

12. Hoevaak en hoeveel gebruik/gebruikte je het?
Toen wel vaak, bijna elk weekend wel, minimum was 1, maximum was 10 (never again though). Nu zonder regelmaat, gewoon heel af en toe.

Play_bunny

Wijs gebruiker
hey12345 zei:
hey mensen
ik moet voor een verslag op school iemand interviewen die ervaring heeft met XTC. ik moet t morgen af hebben dus als iemand het interview af wilt leggen laat dan ff je mail adres 8er en dan stuur ik de vragen wel door ^^
alvast bedankt.

N.

hey12345 zei:
oke ik heb genoeg interviews
iedereen nogmaals heel erg bedankt ^^

groetjes Nck ^^

Misschien een beetje onnuttig om nu nog interviews te gaan invullen :)

Bovenaan