hey12345 zei:1. Waarom ben je er aan begonnen?
Omdat ik nieuwe vrienden maakte die altijd naar technofeesten gingen, en dan xtc gebruikte. Ze vertelde daar zo enthousiast over dat mijn nieuwsgierigheid gewekt werd. Toen ben ik een keer meegegaan, en heb ik het genomen. Daarvoor had ik het 1 keer gedaan in een compleet verkeerde omgeving, en situatie, dus ik wilde het eens goed meemaken.
2. gebruik je het nog steeds?
Ja
3. is het ooit verkeerd gegaan na het gebruiken?
Ja, die allereerste keer. Toen had ik al 12 biertjes op ofzo, en het was in het buitenland. Ik kreeg een pil aangeboden van een man die ik niet kende, en ik kickte hem er gewoon in. Ontzettend dom achteraf gezien, maar zo ben ik... impulsief... Het is wel allemaal goedgekomen, maar ik ben zo ongeveer 2 uur heel bang en para geweest. Dacht dat ik dood ging, daarna werd het toch nog leuk.
4. hoe kom/kwam je er aan?
Eerst van die vrienden. Doordat we veel naar feesten gingen leerde ik steeds meer mensen kennen. Ook mijn inmiddels ex, die zelf dealde, dus dat was makkelijk. Door hem kwam ik in contact met nog meer dealers, en nu is t gewoon een kwestie van iemand aantikken, en ik krijg t voor free!
5. als je het nu niet meer gebruikt. hoe ben je er dan mee gestopt?
Niet gestopt, wel geminderd
6. is het moeilijk om te stoppen?
Lijkt me wel ja... helemaal stoppen met mdma? Never!! Ik zie mezelf als ik 30-40 ben ook nog wel mdma gebruiken. Al is het bv eens of twee keer per jaar.
7. wat voor een gevoel kreeg je na het gebruiken?
Er komt een warm gevoel over me heen. Iedereen lijkt omgeven te zijn door deze gloed. Alles straalt positiviteit en liefde uit. Aan de andere kant lijkt mijn intuitie beter te werken, mensen die ik niet vertrouw, zal ik op mdma nog minder vertrouwen. Maar mensen die ik tof vind, vind ik op mdma echt heeel tof. Ik wil ook constant dat iedereen het om me heen naar de zin heeft, als ik het idee heb van niet, dan maak ik me veel sneller zorgen. Normaal ben ik daar helemaal niet zo mee bezig op een feestje. Ik kan er verder heerlijk op dansen, en als ik veel neem komen de rare hallucinaties, die ik persoonlijk niet echt bijster interessant vind op xtc, omdat het zo flauwekul is allemaal, en nogal storend.
Ik denk meestal ook wel veel na, en wil overal tegelijk zijn, dus ik heb de neiging om de hele tijd van zaal naar zaal te rennen, omdat ik niks van de muziek te missen...
8. hoeveel kost het ongeveer?
In kleine hoeveelheden zo rond de 2/3 euro per pil
9. zou je het andere mensen aanraden om te gebruiken?
Ja, zeker weten. Al moet je wel weten wat je doet met mdma, maar als iemand een beetje stabiel is, en een leuk leven heeft, dan kan het best.
10. wanneer gebruik(te) je het?
Meestal op grote technofeesten, maar ook wel eens nog na het feest op een after.
11. zijn er veel mensen die je kent die het gebruiken/gebruikten?
Ja, erg veel. Ik ken veel mensen die drugs gebruiken, en daarvan gebruikt iedereen ook mdma.
12. hoevaak en hoeveel gebruik/gebruikte je het?
In het begin eens per 2/3 maanden. Dat ging een tijd goed. Toen begon het langzaam eens per maand te worden. Toen een tijdje gemiddeld eens per twee weken. Nu de laatste tijd is het weer eens per maand geworden, en wil nu weer terug naar die een keer per 2/3 maanden!
Maar het is moeilijk om te minderen, omdat er zoveel leuke feestjes zijn, en het dan gewoon zo ontzettend tof is om mdma te nemen. Maar ik weet van anderen dat je het echt niet teveel moet nemen. Dus ik hou me in!
dit waren de vragen wilt iedereen er wel even uitleg geven bij de antwoorden
thanks ^^

En verder zoals de rest al zegt, ziet alles er mooi uit en klinkt echt alle muziek goed! Gewoon compleet alles lief hebbend zeg maar 

Nick de Neger zei:
Aight! Maar wie niet?El_V zei:Nick de Neger zei:
je houdt zeker ook nog van lekker eten en goede films?

hey12345 zei:hey mensen
ik moet voor een verslag op school iemand interviewen die ervaring heeft met XTC. ik moet t morgen af hebben dus als iemand het interview af wilt leggen laat dan ff je mail adres 8er en dan stuur ik de vragen wel door ^^
alvast bedankt.
N.
hey12345 zei:oke ik heb genoeg interviews
iedereen nogmaals heel erg bedankt ^^
groetjes Nck ^^