Invloed van drugs op sperma.

Anjovis

Bewuste gebruiker
Dag allemaal, ik heb zonet een leuke vrouw leren kennen dankzij tinder. En het is er een die er nogal vaart achter zet. Zo heeft ze het al over trouwen en kinderen hoewel ze al een zoon heeft.

Maar ze heeft me al te kennen gegeven dat ze later nog kinderen wil. Nu toevallig deze week had ik een gesprek met een man die een voorbeeld aanhaalde over iemand die hij kent zijn sperma voorgoed om zeep heeft geholpen door intensief drugsgebruik.

Nu maak ik me wel zorgen want ik gebruik weliswaar met tussenpozen al 25 jaar drank en drugs. Tijdens mijn diepste periode zoop ik 30 halve lieters per dag gecombineerd met cannabis en medicatie zoals seroquel en solian.

De laatste weken beperk ik me wel tot wat bromazolam en kratom. Maar sporadisch zondig ik nog wel eens met 4fma, 2mmc, 6apb en 1cplsd. Ik het verleden heb ik ook xtc gebruikt en een hele boel andere middelen zowel recreatief als medicatie. Bv. Abilify, dipiperon, cipralexa, paroxetine etc.

Nu ik dacht altijd dat ik nooit kinderen zou krijgen maar mijn nieuwe vriendin wil er eigenlijk, hoewel ik al 42 ben. Zelf is ze 32 dus het kan nog wel.

Alleen ben ik bang over de gezondheid van mijn zaad. Ik ben er wel van overtuigd als ik met haar zou ga samenwonen ik gewoon nuchter zal kunnen blijven.

Nu is mijn vraag, zou mijn verleden schade hebben toegebracht aan mijn zaadcellen of zouden die herstellen als ik stop met alles. Ik ben er wat bezorgd over want als het zo ver komt zou ik graag gezonde kinderen hebben. Mijn vriendin heeft nooit drugs gebruikt.

Maar kan drugsgebruik je sperma permanent beschadigen of kan ik nog gezonde kinderen krijgen?

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Meestal is het terechte antwoord op DF: "laat het testen"

Dat is onzijdig, dus daar heb je weinig aan wanneer je juist gender-potent wil zijn.
Maar desondanks: hetzelfde antwoord !

En om jou extra verwarring in te blazen: soms worden mensen compleet buiten de gedachte idee vader ...
En best blijven gedachte vaders kinderloos.

Terug naar zin 1 !

Of: liefde van jouw leven gaat boven alles ...

Anjovis

Bewuste gebruiker
Dus laten testen bij de dokter dan en zien naar het resultaat. Voor de rest ben ik nog wel kerngezond, hoewel ik jaren 30 halve lieters binnen kapte is mijn lever nog perfect gezond, er is zelfs geen sprake van vervetting of zo. Ik heb een ijzersterk metabolisme.

LionX

Badass junkie
Leuk dat je een nieuwe liefde hebt! Heel veel geluk gewenst alvast.
Wat betreft je sperma, dat wordt continue aangemaakt en die cyclus duurt ongeveer 2 maanden.
Dus wil je je zaad kwaliteit verbeteren neem daar dan de tijd voor en je kunt de resultaten na 2-3 maanden testen.
Zie deze link: sperma

Anjovis

Bewuste gebruiker
Ok, laten we aannemen dat als ik 4 maanden nuchter blijf en gezond leef het nog kan om gezond zaad te ontwikkelen. Daarna laten testen en hopen op een positief resultaat.

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Ok, laten we aannemen dat als ik 4 maanden nuchter blijf en gezond leef het nog kan om gezond zaad te ontwikkelen. Daarna laten testen en hopen op een positief resultaat.
In mijn geval heb ik er een jaar voor genomen en dat resulteerde in totaal herstel van aanmaak gezonde zwemmers.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dag allemaal, ik heb zonet een leuke vrouw leren kennen dankzij tinder. En het is er een die er nogal vaart achter zet. Zo heeft ze het al over trouwen en kinderen hoewel ze al een zoon heeft.

Maar ze heeft me al te kennen gegeven dat ze later nog kinderen wil. Nu toevallig deze week had ik een gesprek met een man die een voorbeeld aanhaalde over iemand die hij kent zijn sperma voorgoed om zeep heeft geholpen door intensief drugsgebruik.

Nu maak ik me wel zorgen want ik gebruik weliswaar met tussenpozen al 25 jaar drank en drugs. Tijdens mijn diepste periode zoop ik 30 halve lieters per dag gecombineerd met cannabis en medicatie zoals seroquel en solian.

De laatste weken beperk ik me wel tot wat bromazolam en kratom. Maar sporadisch zondig ik nog wel eens met 4fma, 2mmc, 6apb en 1cplsd. Ik het verleden heb ik ook xtc gebruikt en een hele boel andere middelen zowel recreatief als medicatie. Bv. Abilify, dipiperon, cipralexa, paroxetine etc.

Nu ik dacht altijd dat ik nooit kinderen zou krijgen maar mijn nieuwe vriendin wil er eigenlijk, hoewel ik al 42 ben. Zelf is ze 32 dus het kan nog wel.

Alleen ben ik bang over de gezondheid van mijn zaad. Ik ben er wel van overtuigd als ik met haar zou ga samenwonen ik gewoon nuchter zal kunnen blijven.

Nu is mijn vraag, zou mijn verleden schade hebben toegebracht aan mijn zaadcellen of zouden die herstellen als ik stop met alles. Ik ben er wat bezorgd over want als het zo ver komt zou ik graag gezonde kinderen hebben. Mijn vriendin heeft nooit drugs gebruikt.

Maar kan drugsgebruik je sperma permanent beschadigen of kan ik nog gezonde kinderen krijgen?
Drugs kunnen inderdaad de kwaliteit van het sperma beïnvloeden, en ook de kans op een miskraam vergroten. Maar dat is -voor zover ik weet- alleen tijdelijk. Als je aan de slag gaat met kinderen maken, zorg dan dat je eerst drie maanden lang niks gebruikt. Dan is er meer dan voldoende gelegenheid om de vruchtbaarheid te laten herstellen.

Torchic

Badass junkie
Je zou bij de huisarts om een semenanalyse kunnen vragen. En ook al is die uitslag goed is het verstandig om alsnog 3 maand voordat jullie willen beginnen met kids te stoppen met drank/drugs/roken. Zo loop je minder risico😊

Het kan zijn dat de huisarts pas zo’n onderzoek wil laten doen als het zwanger raken niet lukt. Maar ik denk dat als jij uitlegt waarom je het onderzoek wil doen en je beweegredenen daarachter verteld ze het wel zullen goedkeuren.

Laatst bewerkt:

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Hier wat cijfertjes van mijn onderzoek door het ziekenhuis enkele jaren geleden:

in mei VCM-waarde voor: 7 miljoen.
in juli: VCM-waarde na totaal onthouding drank/drugs: 41,1 miljoen

dus na 2 maanden onthouding was dat al een hele verbetering!

Bovenaan