Irritante niet-gebruikers

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ergeren jullie je wel eens aan niet gebruikers als je aan de drugs zit? Ik zag bij een ander topic staan dat ze om de tien seconde vragen of je je al apart voelt, of wat je allemaal ziet enzo... :angry: Gelukkig zelf niet meegemaakt, maar lijkt me idd erg irritant.

Zelf vind ik vooral kerels die tegen me gaan praten op de dansvloer irritant. En dan serieus met vragen als: hoe heet je, en wat studeer je. :rolleyes: Dat haalt je zo gigantisch uit je trip. Ben je net met je ogen dicht compleet in de muziek, kun je over je naam gaan nadenken. Het zijn ook altijd van die lompe biergebruikers... Aan de andere kant is t voor mij moeilijk mensen te kwetsen als ik aan de x zit... :sunglasses: Iedereen zou gewoon moeten gebruiken, dat zou alles een stuk makkelijker maken.

Andere irritante verhalen over niet drugsgebruikers?

Jadi

Bewuste gebruiker
Je voelt bij sommige gelijk de afschuw(beetje te groot woord maar kon niks anders bedenken) als je bekent dat je wel eens blowt, dat vind ik echt vreselijk :P van, ach mens, waar maak je je toch druk om? :P

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Ik heb wel eens verteld dat ik af en toe drugs gebruik tegen mijn klas (had ik beter niet kunnen doen :P ) werd vanaf toen regelmatig verdacht dat ik stoned in de klas zou zitten enzo. Heb daarna zoveel mogelijk mijn mond erover opgehouden in de klas. En nu is de reputatie "junk" gelukkig weer voor een groot deel weg.

Maar goed, het is allemaal zwaar irritant en onrechtvaardig maar... wat wil je er aan doen? Zolang ze niet zelf drugs gaan gebruiken denk ik niet dat ze van standpunt veranderen.

Solidius

Badass junkie
Ik heb alleen een hekel aan orthodoxe niet-gebruikers die hun oordeel over <vul hier een drug in> al klaar hebben liggen zonder het zelf ooit gebruikt te hebben, en dus ook niet weten wat het is en hoe het voelt.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
De reactie als ik vertel over mijn xtc gebruik is echt altijd hetzelfde: Tja, dat heb ik niet nodig. Snap nooit wat ze daar precies mee bedoelen. Bier, en snoep, en achtbanen, en op vakantie enzo heb je toch ook niet nodig, maar dat doe je toch ook, omdat het leuk is? Hmmm, ik voel een kloof... :rolleyes:

cunt

Wijs gebruiker
Solidius zei:
Ik heb alleen een hekel aan orthodoxe niet-gebruikers die hun oordeel over <vul hier een drug in> al klaar hebben liggen zonder het zelf ooit gebruikt te hebben, en dus ook niet weten wat het is en hoe het voelt.
en er ook nooit wat over gelezen hebben...

als je thuis lekker aan het gebruiken bent en er komt iemand bij die dat nooit gedaan heeft is het meestal heeeel erg vervelend.

^_^

Bewuste gebruiker
TechNora zei:
De reactie als ik vertel over mijn xtc gebruik is echt altijd hetzelfde: Tja, dat heb ik niet nodig. Snap nooit wat ze daar precies mee bedoelen. Bier, en snoep, en achtbanen, en op vakantie enzo heb je toch ook niet nodig, maar dat doe je toch ook, omdat het leuk is? Hmmm, ik voel een kloof... :rolleyes:

Ja onder het motto van dat xtc gebruikers xtc gebruiken om LOS te gaan en dat hebben zij niet nodig om los te gaan dan denk ik ook van jij snapt er wéér eens niks van...stupid dumb ignorant motherfucker :rolleyes:

Maargoed laat maar zuipen die mensen, ik ben tollerant :smilingimp: :P

Jadi

Bewuste gebruiker
TechNora zei:
De reactie als ik vertel over mijn xtc gebruik is echt altijd hetzelfde: Tja, dat heb ik niet nodig. Snap nooit wat ze daar precies mee bedoelen.
Dat is hun manier om je te vertellen dat ze zich hoog boven jou verheven voelen.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Jadi zei:
Dat is hun manier om je te vertellen dat ze zich hoog boven jou verheven voelen.

Ja... :( triest toch? :rolleyes: De enige oplossing is denk ik om het er alleen met mensen over te hebben die zelf ook gebruiken, en weten wat het is... Toch snap ik echt niet waarom je zo over iets zou oordelen waar je niks van afweet.

Anne

Belezen gebruiker
mijn beste vriend weet het niet maar heeft zen vermoedens. hij weet wel dat ik al eens dingen geprobeert heb maar niet dat ik het zo vaak doe. en maar best ook, want als ie het weet slaat ie mij vriend in elkaar =/ zo is hij altijd geweest, mij willen 'beschermen' tegen alles wat in zijn ogen slecht is...

L

Lid 3601

Gast
Mijn vrienden zeggen er niet echt iets op... Ik weet dat ze er niet achter staan, maar ze geven ook geen commentaar. Ook omdat ze denk ik wel weten dat ik het in de hand heb, en ik gebruik bijna nooit alleen, meestal met mijn drugbuddy :grin:

^_^

Bewuste gebruiker
Anne zei:
mijn beste vriend weet het niet maar heeft zen vermoedens. hij weet wel dat ik al eens dingen geprobeert heb maar niet dat ik het zo vaak doe. en maar best ook, want als ie het weet slaat ie mij vriend in elkaar =/ zo is hij altijd geweest, mij willen 'beschermen' tegen alles wat in zijn ogen slecht is...

Klinkt als een goede "beste" vriend van je :rolleyes:

Jeller

Badass junkie
Wat een veralgemenende thread..

en om mee te doen met de veralgemening irriteer ik mij op feestjes het meest van al aan zatte mensen die er niet mee kunnen omgaan en aan bijna alle xtc-gebruikers, die verpesten beiden de sfeer..

de zatten door zich te misdragen en de xtc-gebruikers door hun vuile kop en hun nutteloos gezever over hoe graag ze iedereen wel niet zienen dat typisch stereotiep gezever

MetaalKonijn

Badass junkie
Anne zei:

Klinkt echt als een intelligente jongeman. :rolleyes:

Anne

Belezen gebruiker
MetaalKonijn zei:

ik snap wat je bedoelt, veel mensen vinden dit kinderachteg, overbeschermend, obsessief...
maar wij zijn samen opgegroeit en hebben heel veel doorgemaakt met zen tweeen, vaak was hij de enige op heel de wereld die naar me luisterde en omgekeerd. de laaste tijd is het wat geminderd maar hij wil me blijven beschermen. en nee, dat neem ik hem niet kwalijk, soms ben ik zelfs blij dat ik iemand heb die zoveel om me geeft. soms uit hij dat mss op een verkeerde manier, ja dat geef ik toe. maar ik ben er toch oprecht blij mee

Jeller

Badass junkie
het meest irritante aan xtc-gebruikers is eigenlijk dat ze gewoon geen leuk gezelschap meer zijn behalve om hen uit te lachen..Ik heb er bijna medelijden mee..

en niet-gebruikers zijn op zich niet irritant, maar wel als ze gaan neuten over jouw druggebruik terwijl ze er niets van afweten, maar mijn vrienden die nooit drugs gebruiken zeggen er eigenlijk niet veel op..

ze zeggen gewoon tja dat is jouw ding, maar verder ben ik nog altidj de zelfde in hun ogen

MetaalKonijn

Badass junkie
Anne zei:
MetaalKonijn zei:

ik snap wat je bedoelt, veel mensen vinden dit kinderachteg, overbeschermend, obsessief...
maar wij zijn samen opgegroeit en hebben heel veel doorgemaakt met zen tweeen, vaak was hij de enige op heel de wereld die naar me luisterde en omgekeerd. de laaste tijd is het wat geminderd maar hij wil me blijven beschermen. en nee, dat neem ik hem niet kwalijk, soms ben ik zelfs blij dat ik iemand heb die zoveel om me geeft. soms uit hij dat mss op een verkeerde manier, ja dat geef ik toe. maar ik ben er toch oprecht blij mee

Hmm okay kan ik begrijpen. :) Vond het alleen wat extreem dat ie dan gelijk je vriend in elkaar moet slaan. :P
Maar op den duur moet ie er toch eens achterkomen hoe frequent je eigenlijke gebruik is?

Anne

Belezen gebruiker
jah idd. het doet me pijn om tegen hem te liegen, veel pijn eigenlijk =/ daarom dat ik soms wil stoppen met alles, alleen om die reden.
(en mijn gebruik was niet de enige reden waarom hij men vriend wou slaan hoor :wink: wij hebben een paar weken uit elkaar geweest om een nogal domme reden)

MetaalKonijn

Badass junkie
Haha, ik denk al. :mrgreen: Hou 'm maar te vriend, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat wel goed komt. :wink:

Wat ik ook irritant vind aan niet-gebruikers dat men gelijk allerlei 'jaoh, een vriendin van m'n moeder, en daar de tante van, en die dochter had es geblowt, en die zit nu in een inrichting!' verhalen gaat ophangen, gimme a break denk je dan.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat ik eerder zei over mensen die de reactie geven: 'heb ik niet nodig, enzo' Dat zijn dus niet mn vrienden gelukkig. Mijn vrienden gebruiken of zelf, met hen gebruik ik dus altijd. Of ze hebben zoiets van, tja moet je zelf weten. Soms maken ze zich wel ongerust over me... Dat vind ik wel erg, want ze bedoelen het heel oprecht, en niet negatief, of oordelend ofzo, en dan ga ik bijna twijfelen aan m'n eigen gebruik...

Ook irritant, niet gebruikers die ruzie maken. Daar kan ik echt niet tegen, een vriendin ging een keer helemaal flippen, omdat iemand haar voor hoer uitmaakte. Ik zat echt zo, okee ik Moet hier weg. Heb toen lekker voor mijn eigen goede trip gekozen. :)

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
ik irriteer me vooral aan ex gebruikers die je dan opeens de les gaan lezen en urenlang praten met hun gezeik over vanalles...

Goanaut

Bewuste gebruiker
Bijna iedereen om me heen is tegen drugs, dus ik moet het er met niet zoveel mensen over hebben. Ik heb een vaste maat waarmee ik meestal iets gebruik en dat is echt iets dat we al jaren doen (al was het vroeger dan met alleen alcohol en / of wiet), en dat zullen we hopelijk ook nog jaren blijven doen. Met hem kan ik het over alles hebben. Voor de rest.. ik heb ook wel eens getript met een aantal niet-trippers erbij ergens bij iemand thuis, gaan ze ook steeds vragen of ik 'al iets zie' enzo -_- ga buitenspelen.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Psycho_Chrono zei:
ik irriteer me vooral aan ex gebruikers die je dan opeens de les gaan lezen en urenlang praten met hun gezeik over vanalles...

Ik ken het, zo heb ik eens een keer een hele preek van 2 uur lang moeten aan horen van een ex-gebruiker die mij ging vertellen hoe ik in de put ga belanden als ik niet stop. Naardat ik zei dat ik er verstandig mee omga flipte ze uit :rolleyes:

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
De meeste mensen in mijn omgeving weten niet eens dat ik drugs gebruikt.
Wel dat ik blow maar meer niet.
Ik hou het ook wel stil, vrienden van mij flipten toen ik zei dat ik wel eens speed had gebruikt. :rolleyes:

azgaza

Badass junkie
Ik irriteer me meestal niet aan niet gebruikers, ik heb ook wel vrienden die niet blowen en al zeker niet meer dan dat doen, hoewel ik moet zeggen dat die sterk in de minderheid zijn. Die hebben dan redenen als bv. veel aanleg voor paranoia of het effect gewoon niet leuk vinden of gewoon een totaal gebrek aan intresse in drugs. Zijn gewoon prima mensen.

Maar je hebt ook irritante niet gebruikers, zoals het soort dat bezorgd en afkeurend gaat praten over hoe slecht het voor je is en totaal overtuigd van hun eigen gelijk zijn en leugens vertellen over de drugs waarvan ik weet dat het niet waar is. Ze hebben dan vaak er helemaal niks over gelezen en het ook niet gebruikt en enkel de voorlichting op school over drugs gekregen.

En dan heb je het hypocriete soort dat zegt 'ik heb geen drugs nodig om gelukkig te zijn'. Alsof je alles wat je niet nodig hebt gelijk ook beter níet kan doen, en vooral alsof ik dan lager zou zijn omdat ik de keus maak dat wél gewoon te doen. Ze kijken namelijk overwegend meer tv dan ik, spelen vaak computerspellen wat ik ook al niet doe en eten snoep wat ik ook al niet doe, op dat punt zou ik kunnen terug zeggen 'ik voel me ook gelukkig zonder' maar deze types luisteren slecht dus ze dat vertellen is echt verspilde moeite.

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
mijn vrienden experimenteren gezellig mee, en als ze ergens geen zin in hebben of niet willen, dan laat ik ze in hun waarde, en hun mij ook, one big happy family :hearteyes:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
hersenspinsel zei:
mijn vrienden experimenteren gezellig mee, en als ze ergens geen zin in hebben of niet willen, dan laat ik ze in hun waarde, en hun mij ook, one big happy family :hearteyes:

Precies! zo gaat het bij mij ook :mrgreen:

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Wat ik irritant vind is als zo een nerd die nooit wat heeft gebruikt heeft in z'n leven en dat op het moment als er iemand is die wat raar of als een mongooltje gedraagt,dat ie een dan een opmerking maakt van : hahaha die heeft vast een paar pilletjes op hahahaha.
Dan denk ik, vooroordeel niet over drugs als je het nog niet hebt gedaan!

Play_bunny

Wijs gebruiker
Wat ik erg vervelend kan vinden, is als iemand er dus niets vanaf weet en je dan allemaal informatie gaat geven, die je 1. al weet, 2. kan weerleggen. Vaak ga ik de discussie niet eens aan, het is toch een discussie die niet eerlijk zal zijn, aangezien je die ander nooit kan overtuigen, ook al is het maar een klein beetje. En dan bedoel ik niet overtuigen dat diegene ook gaat gebruiken.

Lana

Wijs gebruiker
Jadi zei:
Tja, er zijn ook gewoon mensen die je niet eens meer willen kennen :(

Dit vind ik echt de ergste variant niet-gebruikers. Dat ze niet meer met je om mogen of willen gaan. Bij zulke mensen krijg je spontaan zin om hun fiets te jatten. :P

Vroeger waren er in mijn buurt ook veel niet-gebruikers die langs m´n ouders gingen om te vertellen dat ze me hadden zien lopen en dat ik er niet uit zag ofzo. En het dan lekker aandikken.
Ik herinner me nog dat ik op straat een vriendin van m´n broer tegen kwam en die bood mij een sigaretje aan. Maar ik zei: nee hoor dankje, ik koop zometeen toch zelf een pakje.
Toen had ze tegen m´n moeder gezegd, dat ik zo vd wereld was, dat ik haar hele pakje wou hebben toen ze een sigaret aanbood.

Aan zulke mensen heb ik echt een hekel.

azgaza

Badass junkie
Lana zei:
Jadi zei:
Tja, er zijn ook gewoon mensen die je niet eens meer willen kennen :(

Dit vind ik echt de ergste variant niet-gebruikers. Dat ze niet meer met je om mogen of willen gaan. Bij zulke mensen krijg je spontaan zin om hun fiets te jatten. :P

Vroeger waren er in mijn buurt ook veel niet-gebruikers die langs m´n ouders gingen om te vertellen dat ze me hadden zien lopen en dat ik er niet uit zag ofzo. En het dan lekker aandikken.
Ik herinner me nog dat ik op straat een vriendin van m´n broer tegen kwam en die bood mij een sigaretje aan. Maar ik zei: nee hoor dankje, ik koop zometeen toch zelf een pakje.
Toen had ze tegen m´n moeder gezegd, dat ik zo vd wereld was, dat ik haar hele pakje wou hebben toen ze een sigaret aanbood.

Aan zulke mensen heb ik echt een hekel.

Wat idioot zeg, dat laatste, en behoorlijk gemeen ook.

Osi`

Bewuste gebruiker
Ne klasgenoot van mij mag dan wel een gebruiker zijn, maar die moet altijd luidop zeggen of normaal zeggen in de klas van "eeey en we zijn goe stoned hé .." terwijl de leerkracht ne meter of 5 van ons staat .. :rolleyes:

Jaja, we staan derm bekend in school da we grote gebruikers zijn. Niet leuk

deadlock

Badass junkie
wat ik vooral irritant vind is dat mensen snel zeggen; Ieuw!!! Drugs doe ik niet want van blowen word ik al zo raar.

Je vergelijkt toch ook geen tomaten met bankstellen ofwel dan.

En de vraag: "Wat voor kleur ben ik!!!" vind ik irritant

Bovenaan