is deze paddo eetbaar?

weed elf

Newbie
Dag allemaal!

Ik zit al een tijdje op http://www.drugsforum.nl en heb hier ook veel informatie opgedaan.
Ik blow al zo'n 2 jaar, maar nu wil ik ook wel eens paddo's proberen.
Gewoon eens de "ervaring opdoen".

Nu heb ik van een vriend 3gr gedroogde paddo's gekocht. (ik deel 3gr met 1 vriend)
Hij kweet de paddenstoelen zelf met een kant-en-klare growbox. (gewoon water bij doen)

Rechtermuisknop -> afbeelding openen in nieuw tabblad.

Rechtermuisknop -> afbeelding openen in nieuw tabblad.

Nu is mijn vraag: Is deze paddo nog eetbaar?
Ik zie daar een zwarte plek op de hoed. en onderaan is hij een heel klein beetje groen, mag ik de gehele paddenstoel opeten?

Ik bewaar ze nu in de frigo. Vrijdag maak ik ze klaar met een omelet & kaas :grin:
(sorry voor de grote plaatjes, ik weet niet hoe ik ze kleiner maak?)
Je kan ze beter bekijken door: Rechtermuisknop -> afbeelding openen in nieuw tabblad.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Jakkes, smakelijk zien ze er toch niet meer uit.
Zijn ze wel goed gedroogd ook?
Hoe ruiken ze?

Bewaar geen gedroogde paddo's in de koelkast.

Grts

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
PepTalk zei:
Zien er normaal uit voor gedroogde paddenstoelen.
En tja, dat ziet er niet smakelijk uit :P

Telkens ik gedroogde paddo's had zagen ze er toch net iets smakelijker uit. :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat komt waarschijnlijk omdat jij ze net iets eerder oogst en beter droogt.

Leuk dat je weer terug bent man :grin:

poison drink

Belezen gebruiker
Cracker dry kan je ze wel in de diepvries bewaren hoor. Alleen als er nog water in zit gaan de gevormde water-kristallen de celwanden van je paddo's stuk scheuren, waardoor ze een papje worden eens je ze terug laat ontdooien!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
]
mandragora zei:
PepTalk zei:
Leuk dat je weer terug bent man :grin:
Waar ben ik heen geweest dan? :wink: :)

Was niet tegen jou gericht, maar als je ook een beetje aandacht wilt :rolleyes: :
Ik heb jou ook gemist hoor Mandragora :grin: Haha..
Had het uiteraard tegen pd

poison drink zei:
Cracker dry kan je ze wel in de diepvries bewaren hoor. Alleen als er nog water in zit gaan de gevormde water-kristallen de celwanden van je paddo's stuk scheuren, waardoor ze een papje worden eens je ze terug laat ontdooien!
Jaa maar vriezer en diepvries is wat anders.
Frigo is koelkast in Vlaanderen toch?? Dat zou ik toch niet aanraden, zeker niet als ze gedroogd zijn.

poison drink

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Frigo is koelkast in Vlaanderen toch?? Dat zou ik toch niet aanraden, zeker niet als ze gedroogd zijn.

Waarom niet dan? Geen idee eigenlijk, ik zou zeggen hoe kouder hoe beter. Maar volgens mij verliezen ze cracker dry en in kamertemperatuur ook weinig potentie hoor. Ik bewaar ze gewoon donker, met vochtvreters (droog), en kamertemperatuur.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
poison drink zei:
PepTalk zei:

Waarom niet dan? Geen idee eigenlijk

Omdat de luchtvochtigheid in een koelkast heel erg hoog is.
Ookal heb je iets ''luchtdicht'' verpakt, zolang je niet echt zelf sealed is een gripzakje oid. niet luchtdicht of waterdicht. Verse paddenstoelen kun je best in de koelkast bewaren, die bevatten namelijk nog net zo veel vocht als de lucht. Droge paddenstoelen daarin tegen bijna niets en zullen dus het vocht snel aantrekken.

koel of op kamertemperatuur is prima, maar dan wel op kamertemperatuur achterin een kast en niet in de vensterbank..

Bovenaan