Is lsd sterker dan paddo's?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dit las ik op Wikipedia, bij het onderwerp 'drugs': "Paddenstoelen (paddo's) lijken qua effect op LSD, hoewel het effect veel milder en minder sterk is. Lichte visuele hallucinaties kunnen zich hierbij wel voordoen. "

Klopt dit? Ik heb alleen ervaring met paddo's. Maar ik heb me laten vertellen dat lsd beter 'stuurbaar' is. Maar is het effect zoals bij wikipedia staat vermeld echt veel sterker?
Of is het appels met peren vergelijken?

Moker

Bewuste gebruiker
lsd is wel meer visueel, en paddo,s hebben meer body load en zijn geesterlijk ook heftiger. dacht dat het zo klopt ik heb zelf helaas ook alleen nog maar ervaring met paddo,s :wave:

TrippyShit

Badass junkie
ik vind zelf trouwens de hallucinaties van lsd veel mooier, heel 'puur'
en t is inderdaad minder chaotisch enzo dan paddo's

azgaza

Badass junkie
LSD is iets visueler, voor sommige mensen een stuk visueler. De visuele effecten zijn veel detailvoller, intenser en mooier. Ook duurt LSD wat langer.
Mentaal en lichamelijk echter vind ik paddo's véél sterker. Bij LSD voel ik me mentaal een soort actieve niet suffe versie van heel stoned. Bij paddo's heb ik eerder het gevoel dat ik totaal gestoord ben en dan snap ik de vaagste dingen niet meer.

Dus visueel en qua lente: LSD sterker.
En lichamelijk en gedachtegangwijs: paddo's sterker.

teebo

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
ik vind zelf trouwens de hallucinaties van lsd veel mooier, heel 'puur'
en t is inderdaad minder chaotisch enzo dan paddo's

wth?
paddo's geven echt magische taferelen, ze fucken volgens mij meer met associaties die je hebt van dingen, alles ziet er zot veel mooier uit
bij lsd heb ik ook dat ik het eigelijk maar een chemische bedoeling vind, veel krullekes en patroontjes enzo maar niet echt zo mooi...

azgaza

Badass junkie
Ik denk eigenlijk dat wat je mooier vind een kwestie van smaak ik.
LSD visuals lijken veel of fractal art, hele preciese herhalende patronen die vaak heel mooi zijn. De concrete afbeeldingen in de patronen, zoals gezichten zijn ook vaak heel realistisch. De kleuren meestal vrij fel, er op liggend. Alles is vrij hoekig en vooral heel fractal art achtig. Echt ongelovelijk detailvol.
Paddo visuals zijn awt minder detailvoller, zachter van kleur, en heel glanzend. Een beetje als parels, maar dan in alle kleuren.

Pikachu

Wijs gebruiker
Op paddo's heb ik zelf bijna geen visuals, LSD is de eerste drug die dit echt sterk mogelijk maakt!

Zelf vind ik overigens de mindfuck op LSD harder omdat het langer doorgaat, je blijft langer doordenken etc^^

Maargoed, dit is voor mij persoonlijk, dat kan uiteraard voor iedereen anders zijn

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Goh, hier staan wel een paar heel goede beschrijvingen vind ik van beide middelen. In het bijzonder die van pipoxyz en azgaza.
Verder vind ik dat teebo een goed punt aanbrengt, maar zoals azgaza zegt is dit waarschijnlijk afhankelijk van smaak. Bij men afgelopen LSD trip, die echt HARD was (met de H van 'Hartje' :hearteyes: ), stond ik in een bos, het was donker, voor een groten houten brug in een bos, die leidde naar een eilandje met nog méér bos, was echt een PRACHTIG, maar écht prachtig zicht. Heel men beeld was opgebouwd uit fractals, de maan schitterde in het water wat nog meer fractals gaf, god, ik kan het niet beschrijven hoe mooi het was.

Anyway :P , over het algemeen vind ik paddo's mooier (eens je hard gaat), maar LSD heeft zich toch ook al bewezen héél mooi te zijn. Anders weliswaar, maar tevens ook héél mooi. Ik denk dat het vooral een kwestie is van hard gaan.

Maar euh, dit raad ik niet aan voor beginners hoor :grin: opbouwen tot deze soort dingen :wink: Je wilt niet voor het eerst hard gaan, slecht gaan, en dan de kans op de mooie dingen missen die volgen.

Kheb hier weer meer neergezet dan ik oorspronkelijk van plan was zie ik..
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Greetz, Argulas

Nog laatste conclusie: Ik vind paddo's harder, dit vooral door de mindfuck.
verder ga ik hier niet over uitwijken :P

Bengt

Bewuste gebruiker
Het hangt duidelijk af van persoon tot persoon als ik de reacties hier lees.

Ik vindt lsd veel harder dan paddo's op alle vlakken.
Paddo's is iets wat je gemakkelijk ongepland kunt nemen. Gewoon effe kunt op "chillen". Lekker rustig trippen.

Lsd vereist voorzorgen. Maar is wel vetter omdat het paddo's overheerst in sterkte en ervaringen( wat je er mee meemaakt).

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bengt zei:
Paddo's is iets wat je gemakkelijk ongepland kunt nemen. Gewoon effe kunt op "chillen". Lekker rustig trippen.

Whaat? dat zou ik nu toch wel niet zeggen. akkoord dat iedereen andere ervaringen heeft enzo, maar deze uitspraak klopt wel niet vind ik.
Ik kies het tijdstip van paddo's nauwkeuriger dan ik met lsd doe. Paddo's werken meer in op jezelf, je innerlijke, en dat kan heel wat shit naar boven halen die je dan "effe" moet verwerken :confused: "chillen" zit er dan niet meer in!
Het toffe van al dit is dat deze dingen onverwachts naar boven kunnen komen.

Bengt zei:
Lsd vereist voorzorgen. Maar is wel vetter omdat het paddo's overheerst in sterkte en ervaringen( wat je er mee meemaakt).

LSD vereist inderdaad ook voorbereiding, maar veel minder vind ik, sinds dit niet zo op je innerlijke werkt, meer op je fantasie en de kosmos (vind ik). Het kan natuurlijk altijd nog gebeuren dat je innerlijke naar boven komt, dit kan met elk tripmiddel! Maar dit is dan wel makkelijker te sturen.

Ik wil je niet beledigen, maar ik heb een vermoeden dat je of nog niet vaak hebt getript op paddo's, of je nog geen harde paddo-trip hebt meegemaakt. Kan ik hierin juist zijn ?
In dit geval kan ik er gerust inkomen dat voor jouw gevoel LSD paddo's wel overheerst. (zeker als je dan wel al een harde LSD-trip hebt meegemaakt)

Greetz, Argulas :wave:

PS: met voorbereiding heb ik het hier vooral over de state of mind, geen onderliggende problemen en dergelijke, you know the list.

Bengt

Bewuste gebruiker
Ik weet niet wat jij onder paddo-ervaring verstaat.
Ik heb momenteel 10maal op paddo's getript, waarvan 3 harde trips ( hawaaiintjes, 1.5 portie golden teachers en 1.5 mexis). Zeker die laatste was keihard maar dat kwam omdat de paddo's rot waren.

Toch vind ik lsd nog harder, maar misschien is dat omdat de duur van de trip zo hard verschilt.
Paddo's werken bij mij 3-4 uur hard. Lsd werkt gemakkelijk 2-3 zo lang.

Ik ga niet zeggen dat ik een tripgoeroe ben maar ik heb alleszins al heel wat ervaring. Ik weet heel goed wat de twee hun effecten zijn op mij en ik blijf bij mijn vorig besluit al heb je het woord "chillen" mss wat verkeerd geïnterpreteerd.

Nuja iedereen reageert er anders op, deal with it...

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat leuk al die verschillende reacties. :)
Maar ik meen dat ik toch wel een paar terugkerende dingen constateer. Zoals de volgende:

-Paddo's: lichamelijk intensiever, zaait geestelijk meer verwarring, minder sterke visuals en is van kortere duur.

-lsd: minder lichamelijk, geestelijk is er meer samenhang, sterkere visuals en is van langere duur.
--------------------------------------------------
@Bengt:

Dit is wel interessant om te horen. Zeker als je meent dat je bij 1,5 portie lekker kunt chillen. Dan kan niet anders betekenen dan dat je een hoge tolerantie grens hebt. En zo rondkijkend op df is mij wel duidelijk geworden dat die van persoon tot persoon enorm kan verschillen. Nu vraag ik mij ook af: betekent dit b.v. ook dat je gemakkelijk 2 joints achter elkaar kunt oproken. Ik zelf ben iemand voor wie 4 trekjes al de max is. (Daar moet ik wel bij vermelden dat ik zelden/nooit blow.)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Bengt: ok, op vlak van tijdsduur kan ik daar wel inkomen. Op dit vlak is paddo's wél makkelijker te plannen, sinds je niet heel de dag nodig hebt. Bij LSD is dit inderdaad niet het geval.

Als ik je post lees met 'tijdsduur' in gedachten, dan kan ik je wel beter begrijpen en heb ik mss inderdaad het woord "chillen" verkeerd geïnterpreteerd, maar het woord 'ongepland' stak m'n ogen een beetje uit :wink:

En zoals je zelf verder zegt, iedereen reageert er inderdaad anders op.

Vwala, dit is ook weer opgehelderd! :grin:

greetz, Argulas

voor mij is lsd een veel helderdere drug. Van paddo's ben ik meer in de war en kan ik soms zelf een beetje niet mezelf zijn. Er wordt wel gezegd dat je onder lsd het onderscheid niet kan maken tussen wat echt is en wat niet echt. Dat is ook zo, gewoon omdat alles zintuigelijk heel echt lijkt, maar niet omdat de drug je naief maakt of je hersenen dingen wijsmaakt. Als je een realistisch persoon bent weet je ook wel dat het geen echte wormen zijn die uit het zand komen maar dat het gewoon de drugs zijn, onder lsd kan je nog goed logisch nadenken, alles lijkt gewoon heel "echt" maar je weet natuurlijkook dat je iets genomen hebt.

Lsd is eigk enkel gevaarlijk voor:
Mensen die in sprookjes geloven.
Een beetje een onrealistisch beeld van de wereld hebben (licht psychotisch maar niet gek want normaal kunnen functioneren in de maatschappij)
mensen die geloven kwakzalverij en dingen gelijk horoscopen enzo, want onder lsd heb je het gevoel verbonden te zijn met het hele universum, allemaal heel mooie dingen enzo maar je meot gewoon goed voor de geest houden dat het maar een stof is die met je hersenen fuckt.
dat is net het mooie en het verwonderlijke dat zo een kleine hoeveelheid van een louter chemische stof zo een invloed op je perceptie kan hebben. dat leert veel over de werking van de hersenen:
dat waarnemen niet passief is en dat kijken en voelen en ruiken altijd een interactie is van het waar te nemen objectief en het subjectieve verwachtingsbeeld in je hersenen.
Mij heeft LSD geleert dat ik te veel met oogkleppen door het leven liep en voorbijliep aan de schoonheid en de kracht die uitgaat van alles om je heen.
Alles om je heen heeft zo n grote invloed op je zonder dat je het weet, gewoon al de kleur structuur van de muren van het lokaal waar je je in bevindt, je houdt het niet voor mogelijk.

Ook kunnen sommige mensen zich nietig voelen als ze lsd nemen, dat omdat de wereld rond om je zo overweldigend is dat je zoiets hebt "wat ben ik ten op zichte van dit alles". Zelf heb ik heir niet zo n problemen me omdat ik altidj al een nihilischtisch beeld van het leven heb gehad. Het leven is zinloos maar dat is juist het mooie ervan, dat iets wat niet hoeft te bestaan er toch is omdat het er kan zijn. dat je geen verantwoording hoeft af te leggen aan niemand want het enige wat je hebt is jezelf en de rest van het universum dat buiten je controle ligt, in principe kan je niet eens met zekerheid weten of er "anderen" zijn, en dat maakt het gevoel van verbondenheid met iemand al is t maar in een simpel gesprek net zo mooi.

Als je niets verwacht van het leven en er geen zin aan oplegt is alles des te verwonderlijker mooier. Als je niets hebt kan je alleen maar krijgen

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik zou wel zulke middelen(entheogenen), waaronder lsd, niet uitsluiten voor de beoefening van het spirituele. Ik vind dat het hiervoor ook een hele mooie bijdrage heeft die niet genegeerd kan worden of als 'gevaarlijk' beschouwd moet worden. Zelf begin ik hier wel meer rationalistisch in te worden, ik denk dat dit komt door men studie aan de unief. Toch probeer ik hier een evenwicht te scheppen, ik wil het spirituele in mij zeker niet verliezen, en entheogene sessies helpen me hierbij wel voor dit op pijl te houden. Ik zou dan niet zeggen dat er een toneel van leugens voor mij afspeelt, zeker niet. Ik ben er volledig van overtuigt dat deze middelen me wel inzicht kan laten geven in bepaalde dingen. Het geeft een andere perceptie op bepaalde dingen, die nuchter, eventueel ver gegrepen lijken, maar dit is volgens mij nu eenmaal de filosofie. Als je geen 'andere' denkwijzen wil accepteren, dan kan je niet tot nieuwe inzichten komen. Durven andere denkwijzen en inzichten te bekijken en in vraag te stellen, dit moedig ik vooral aan.

Wel is het een feit dat als je bv wormen ziet kruipen enzo, dat die er inderdaad niet zijn. Ik richt me vooral op de gedachtegang, in plaats van de hallucinaties. De hallucinaties zijn meestal (ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen) vals.

Voorbeeld uit wat je zegt, die verbondenheid met het heelal, stel dat eens in vraag. Denk daar eens dieper over na, over wat je meemaakte, wat je voelde,.. Volgens mij is het namelijk zo dat je zintuigen en perceptie tot een hoger niveau geduwd worden, en e dus meer opvangt, en dus eventueel wel tot waarheden kan leiden.

Bekend voorbeeldje: stel je zintuigen voor als een camera. wat die filmt, zie je op de televisie. Maar op die televisie zie je niet wat er buiten het bereik van die camera is, wat er bv achter ligt, of boven. Ik geloof dat als je tript, je perceptie dus groter is, je meer gegevens ontvangt dan normaal(dan de camera in normale toestand zeg maar). Ik vind dat dit wel tot nadenken aanzet. :hearteyes:

Wat ik spijtig vind is dat lezen onder invloed van entheogene middelen niet lukt. Lezen laat me dieper nadenken over bepaalde zaken, en ik denk dat deze wel heel interessante resultaten kan opleveren tijdens je tript (andere gedachtegang). Er zou eigenlijk een drug moeten bestaan die hetzelfde doet als entheogenen, maar dan zonder de visuele hallucinaties, dus alleen het 'anders' denken. Dat zou ik geweldig vinden!

Tot hier mijn filosofisch relaas :grin:

Greetz, Argulas

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Inderdaad! En moest die bandbreedte niet vergroten, dan toch op zen minst andere kanalen gebruiken die normaal niet in gebruik zijn. Maar ik sluit vergroten niet uit natuurlijk!

Ik denk ook dat als je tript, al je 'overlevingsskillz' uitzet, en de die die je niet gebruikt om te overleven opdrijft, waardoor je in staat bent naar een hoger niveau van denken en redeneren te gaan zeg maar.. Dit zijn natuurlijk allemaal theorieën, Maar ik vind het een enorm boeiend onderwerp! Hier zou meer onderzoek naar gedaan moeten worden! (Of zelf onderzoek in doen :hearteyes: )

Verder, truffels heb ik ook al een paar keer gedaan, maar toen was het eerder nog in men periode van fun-beleving. Heb dus toen niet geprobeerd om te lezen ofzo, het ging hem om het plezier. Maar inderdaad, ik zou wel nog es truffels willen doen. Nu met het (komende?) paddoverbod zal dit wel lastiger worden :confused:

Die paddomix met bijenwas kan wel eens kloppen. Mijn moeder verkoopt namelijk verscheidene soorten bijenwas in haar winkel, en ik dacht wel dat die voor consumptie zijn. Ik zal hier eens naar vragen bij haar.

Ik ga nu eens het filmpje bekijken dat je gaf. Ben benieuwd!
Je moet ook eens op yuotube de filmpjes van NeuroSoup checken, die zijn ook wel interessant! hier een link: http://www.youtube.com/user/NeuroSoup

Greetz, Argulas
(Ben thans zooo benieuwd naar men eerst DMT-trip.. Zal waarschijnlijk wel pas voor in de toekomst zijn.. Sinds ik geen idee heb waar te vinden, en zelf extraheren lijkt me net iets te moeilijk..Misschien voor later.)

Bengt

Bewuste gebruiker
Ik vindt dat je een interessante mening hebt over etheogene middelen,argulas. Ik kan je hier volledig in volgen.

Ik heb zelf ook namelijk door etheogenen het principe van het filosofisch denken gevonden en heb hier uit besloten dat dit wel een van de belangrijkste bezighoudingen zijn in het leven. Door het gebruik van etheogenen komt mijn geest in een hoger niveau en lijkt alles zo makkelijk, ik vindt oplossingen voor levensvragen en kan mijn visie op onze complexe maatschappij perfect uitdrukken.

Jij vindt het jammer dat je niet kan lezen als je tript, ik vindt het jammer dat het schrijven niet echt lukt.
De dag dat ik mijn volledige gedachtengang kan opschrijven wordt een verijking. :wink:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Argulas zei:
Ik denk ook dat als je tript, al je 'overlevingsskillz' uitzet, en de die die je niet gebruikt om te overleven opdrijft, waardoor je in staat bent naar een hoger niveau van denken en redeneren te gaan zeg maar..

Je moet ook eens op yuotube de filmpjes van NeuroSoup checken, die zijn ook wel interessant! hier een link: http://www.youtube.com/user/NeuroSoup

Dat ben ik helemaal met je eens, wat betreft dat overlevingsmechanisme. Ik denk dat er in het begin van 'de evolutie' er ook wel diersoorten geweest zijn die wel een grotere bandbreedte ervaarden, en zich minder met zelfbehoud bezig hielden. Maar die diersoorten hebben het niet overleefd. Overigens wil ik hiermee zeker niet suggereren dat het meest egoistische dier de grootste overlevingskans heeft, want dieren die volstrekt egoistisch zijn, zijn ook al lang uitgestorven.

(Grappig, ik dacht dat ik de enige was die neurosoup wel is checkte. Ik deel overigens niet altijd haar mening.)

Bengt

Bewuste gebruiker
De filmpjes van Terence vindt ik maar aan de povere kant.
Lees liever eens "Voedsel der goden" van Terence waar hij de verbanden tussen paddo's en het ontstaan van religie,taal, e.d. aantoont. Verbijsterend interessant!

Ook "Trialogen op het westers denken" van McKenna is een aanrader.

Het middel dat je me daar aanraadt klinkt me onbekend in de oren en ik ga er ook niet achter zoeken. Want de gedachtegang is niet bij elk middel hetzelfde. :)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zoveel reacties, zoveel ideeën :)
Ik ga hier posten op orde van eerst naar laatst geposte reacties.

pipoxyz zei:
Ik denk trouwens dat het grootste wonder van hallucigenen toch wel het dissociatieve karakter is. Een kind bijvoorbeeld, die voor het eerst sneeuw ziet, zal er in eerste instantie een emotionele reactie op hebben, en vervolgens een onderzoekende (hoe voelt het, is elk vlokje gelijk en andere speelse vragen).

Dit is inderdaad een wonderlijke eigenschap. Het laat je versteld staan door de wereld, je wordt opnieuw (sinds je kindertijd, denk aan de waarom?-periode) de onbevooroordeelde onderzoeker van het leven. Alles lijkt nieuw, en je vraagt je van alles af: Waarom is dit zo? Waarom doet het dit? ... Lorenzo Hagerty heeft hier prachtige gedachten over gegeven, Je kan de mp3 hier downloaden, echt de moeite waard!: http://www.matrixmasters.net/blogs/?p=202
(Er staan thans nog enorm veel meer speeches en lezingen op, stuk voor stuk geweldig, waaronder veel van bekende psychonauten.)

Hier een stukje:
Every child born into this world arrives as a full fledged psychedelic thinker. A rare few, like the current Dalai Lama, never lose this perspective. For most of us, however, the universal consciousness with which we began life on Earth is gradually narrowed and boxed in until our view of existence conforms to that of our parents, teachers, friends, and family. By the time we have completed the first few years of schooling we are no longer creatures of the cosmos. We have become creatures of our culture, and psychedelic thinking has faded into the dim recesses of our minds. It is extremely difficult to break out of the mental prisons that are imposed upon us, largely as a result of the family into which we chose to incarnate. The reason we see so few adult psychedelic thinkers today is that the first step in restoring our cosmic identity is to ask a very difficult question. That question is, “Why do you believe what you believe?” Until you are able to understand why you believe a certain proposition, you are working in the dark.

Have you ever noticed how young children begin most of their sentences with the word “why?” “Why is the sky blue? Why are we going to church? Why do I have to go to school?” “Why, why, why” we hear until even the best parents one day lose their patience and say, “Because I said so, that’s why.” At that moment, the child’s cosmic world of psychedelic thinking begins to grow smaller. Culture has reared its ugly head, and another young human mind has learned that the best way to get along is to go along with the herd. Thus begins the process of applying mental filters on our thinking until it becomes second nature to believe that all of the answers lie outside of ourselves, and these answers, of course, are all carefully guarded by the keepers of our culture. Trust in personal experience eventually gives way to trust in the culture. Had only one human culture evolved on Earth, this survival strategy might have worked, but such is not the case.

@Bengt: Bedankt voor je toffe reactie!
Bengt zei:
Jij vindt het jammer dat je niet kan lezen als je tript, ik vindt het jammer dat het schrijven niet echt lukt.
De dag dat ik mijn volledige gedachtengang kan opschrijven wordt een verijking.
Dit vind ik ook. Heb al eens geprobeerd dingen op te schrijven, gaat gewoonweg niet, mijn gedachten gaan te snel onder invloed, kan het zelfs niet vertellen aan mensen, praten gaat dan zelfs te traag eens ik goed op gang ben! :rolleyes:
Zoals pipoxyz zegt, met een mp3 speler: Ik heb het al eens geprobeerd met een dictafoon. Dit bleek ook niet te lukken, eens ik hem genomen had en op record gedrukt had, was ik al weer veel verder aan het denken, of was het kwijt. Een eventuele oplossing hiervoor zou de dictafoon de hele tijd laten opnemen, en er niet meer op letten, en zo later herbeluisteren. (Zoals Hunter S. Thompson het deed, Microfoon aan zen hoofd plakken :grin:) Dit wil ik wel nog eens proberen. Maar aparte stukken opnemen bleek zinloos te zijn. Thans, het is al een hele kunst op zich om te verwoorden wat je denkt op die momenten!

@kapitein-x: Ook interessante verderzetting van die theorie die je geeft. Wie weet waren de Neanderthalers héél filosofische dieren die vergaten om te eten ofzo :grin:
Het filmpje 'Entheogens and Lucid Dreaming' van Neurosoup vind ik toch één van de beste. Haar theorie hierover wil ik wel eens testen!

Over Terence McKenna:
Ik heb van hem nog maar 1 film gezien (Alien Dreamtime, wat enorm hoog brainwashingsniveau heeft (er zit zelfs porno beelden in verwerkt als je goed kijkt!))
en 1 lezing gehoord.

Ik denk ook wel dat zijn boeken beter zijn dan de filmpjes. 'Food of the Gods' staat al vééél te lang op men wachtlijst! Heb de e-book, maar ga wachten tot ik het boek heb gekocht, en dan lees ik het zo.
"Trialogen op het westers denken" is toegevoegd aan de véél te lange wachtlijst van boeken!

De theorie die hij heeft over vervreemden van je cultuur, 'alienation', heb ik al gehoord, en dit vind ik ook wel kloppen. Filosofen zijn altijd al wat aparte mensen geweest die in veel gevallen uit hun leefkring gestuurd worden, soms zelf ter dood veroordeeld worden! Denk maar aan Socrates (gifbeker) en Spinoza (uitsluiting van de joodse gemeenschap).

Filosofisch of 'anders' denken wordt beschouwd als gevaarlijk! Je stelt namelijk vragen over de doeltreffendheid van het machtssysteem en dergelijke!(Bepaalde drugs versterken deze ideeën, dus VERBANNEN DIE DINGEN! :rolleyes: )

Greetz, Argulas
(dit is echt mijn ding :hearteyes: )

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Argulas zei:
Ook interessante verderzetting van die theorie die je geeft. Wie weet waren de Neanderthalers héél filosofische dieren die vergaten om te eten ofzo :grin:

Haha, klinkt zo vaag, dat het wel waar moet zijn! Hier alvast een eventuele boektitel: towards a new understanding of the Neanderthal. :)

Argulas zei:
Het filmpje 'Entheogens and Lucid Dreaming' van Neurosoup vind ik toch één van de beste. Haar theorie hierover wil ik wel eens testen!

Ik heb wel is gedroomd dat ik lsd nam, en dat had ook echt effect. En ik ben ook een aantal keren stoned geweest in mijn dromen. Maar helaas waren dit geen lucide dromen, dus ik deed het niet bewust, en kon het zodoende niet sturen.
Ik heb misschien 2 keer meegemaakt dat ik als het ware wakker werd in een droom, maar mijn hart ging daarvan zo snel kloppen, door opwinding, dat ik binnen een paar seconden al weer echt wakker werd in de werkelijke wereld. Dat lijntje tussen slapen en waken is dan erg dun.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
pipoxyz zei:
filosofische groei/anders denken is voor Jezelf gevaarlijk als je interactie je lief is...
je word weleenswaar ook uitgestoten door je omgeving die waarschijnlijk flink moe van je word uiteindelijk, maar Jij irriteerd je nog veel harder aan de 'loosheid' van je omgeving. Hierdoor sluit je jezelf waarschijnlijk eerder in je huis op, dan dat je omgeving je verstoot..
das althans hoe ik het denk te hebben ervaren op de momenten dat de wereld uit Mijn zicht verdwenen was.

Het lijkt mij uiteindelijk ook de kunst om de inzichten die je opdoet(ik haal trouwens die inzichten maar voor een zeer klein deel uit entheogenen; deze middelen werken voor mij meer als een soort bevestiging van bepaalde inzichten), om die te integreren in het dagelijkse leven, in je omgang met mensen. Er zijn door de eeuwen heen, al heel veel mensen ongelukkig gestorven omdat ze zich alleen maar met het 'hogere' (of ware leven) bezig hielden, terwijl dat ook maar een deel van de werkelijkheid is. Er moet een soort gulden middenweg bewandeld worden, en dat vind ik iedere dag weer een uitdaging.

Bengt

Bewuste gebruiker
Ik weet niet wat je hiermee wilt bereiken?

Ik geloof echt niet in zulke wave-toestanden. Heb I-doser wanneer het "populair" was ook ettele malen uitgeprobeerd met als enig reslutaat dat ik er barstende koppijn van kreeg.

Het geeft vooral een zeer stevig placebo effect voor de onwetenden die erin geloven.
Is niks fouts mee, als jij er een etheogene ervaring mee beleefd des te beter. :)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Bengt zei:
Ik weet niet wat je hiermee wilt bereiken?

Dat vraag ik me ook een beetje af. Bedoel je dat je dat tijdens een trip kunt doen, of juist voor het slapen gaan in verband met lucide dromen?

Trouwens, wat betreft dat lucide dromen: stel je neemt lsd in een droom. Zouden er dan op dezelfde wijze stofjes vrij komen in je hersenen, als normaal gesproken?
Aan de ene kant denk ik van niet. Want als je wakker wordt trip je niet meer. Aan de andere kant, is het wel heel moeilijk om anders de trip-ervaring te verklaren.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
kapitein-x zei:
Trouwens, wat betreft dat lucide dromen: stel je neemt lsd in een droom. Zouden er dan op dezelfde wijze stofjes vrij komen in je hersenen, als normaal gesproken?
Aan de ene kant denk ik van niet. Want als je wakker wordt trip je niet meer. Aan de andere kant, is het wel heel moeilijk om anders de trip-ervaring te verklaren.

Ik denk ook datd ie stoffen niet aangemaakt worden, of misschien wel, maar dan in zon kleine mate, dat je eens je wakker wordt, er niets meer van merkt(productie stopt onmiddelijk?) Bij DMT ben ik er wel van overtuigt dat deze vrijkomen, sinds je lichaam deze ook letterlijk produceert.
Je tripervaring in je dromen wordt samengestelt uit herinneringen van je vorige trips denk ik. Maar dit is allemaal onbekend gebied, Dit zou nochtans met onderzoek véél meer aan het licht gebracht kunnen worden.
Bij het wakker worden tijdes zon droomtrip moet je ook de vraag stellen: Wat als ik direct middenin zo'n droomtrip wakker wordt? Heb ik dan nog effect? Of wordt je pas wakker als de trip is afgelopen? Kun je wakker worden als je zo'n droomtrip beleeft? (Dit is misschien al wat ver gezocht, maar ik leid dit af van het feit dat je verlamd bent tijdens je aan het dromen bent.) Dit zijn exacte wetenschapsvragen. Hier is een antwoord voor, na onderzoek.

Wat je zei over het integreren van je inzichten ben ik trouwens compleet mee eens. je kunt je als het ware niet opsluiten in een ivoren toren met je rug naar de wereld.

ivm die wave toestanden, I-doser heb ik ook geprobeerd, maar dit leidde ook bij mij niet tot een redelijk effect. Misschien wat Placebo-effecten, maar niets verder. Die cursus die pipoxyz vernoemt ga ik wel eens opzoeken. Testen kan geen kwaad, kun je alleen maar van leren. (Niet toepasselijk op ELK onderwerp welliswaar :grin:)

Greetz, Argulas

Bengt

Bewuste gebruiker
Ok, nu heb je het wel even goed verklaard en zelfs interesse gewekt.

Deze zijn Direct van toepassing op het sturen van je trip dmv bv het scherper kunnen denken, het bijsturen van een bad trip, gerichte spirituele groei, controle over exploratie en ga zo maar door...je krijgt er naar mijn mening tools bij, die je Juist in die situaties kunt hanteren.

Vooral dit sprak me aan, ik zoek er even over op.

Jeller

Badass junkie
Bengt zei:
Het hangt duidelijk af van persoon tot persoon als ik de reacties hier lees.

Ik vindt lsd veel harder dan paddo's op alle vlakken.

bwa da vind ik nie hoor.. ik heb al redelijk veel een trip in mijn mond gestoken op feesten waar ik nog nooit geweest was en wanneer ik nog niet zeker wist of ik ging trippen of niet.. En op feestjes heb je sowieso al de situatie niet in de hand, dus das nog iets volledig anders dan een voorbereide trip thuis

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ja, dat kan ik wel begrijpen, maar een trip thuis is veel onvoorspelbaarder dan op een feestje vind ik. Op een feest is er altijd wel wat te doen enzo, en ga je je niet ff neerzetten en beginnen nadenken over vanalles. Op feestjes haal je er dan ook geen inzichten uit, of leer je iets over jezelf. Het is wel héél tof natuurlijk, dat zeker. Maar de kans op 'bad' gaan zeg maar, is veel kleiner. (voor zover mijn ervaringen.)

Greetz, Argulas

Bengt

Bewuste gebruiker
Argulas zei:
Ja, dat kan ik wel begrijpen, maar een trip thuis is veel onvoorspelbaarder dan op een feestje vind ik. Op een feest is er altijd wel wat te doen enzo, en ga je je niet ff neerzetten en beginnen nadenken over vanalles. Op feestjes haal je er dan ook geen inzichten uit, of leer je iets over jezelf. Het is wel héél tof natuurlijk, dat zeker. Maar de kans op 'bad' gaan zeg maar, is veel kleiner. (voor zover mijn ervaringen.)

Greetz, Argulas

Hier loopt het weer volledig anfders bij mij. De kans op bad gaan op een feesje ligt veel hoger dan thuis. Mijn laatste 2 lsd trips waren ook op een feesje en globaal gezien waren dat de meest heftige en onverantwoordelijkste trips.

Trouwens op een feest is er echt niet zo veel te doen. Je kan muziek luisteren of wat met mensen praten.
En als ik hard trip kan ik deze 2 hierboven niet.
Dus wordt het me te veel en ga ik onbewust wat door de stad dwalen.
Ik vind trippen op een feest not done, ik heb het hier al eerder vermeld.

Dus aan de hand van de reacties van Argulas en Jeller is er weeral te besluiten dat er geen algemeen effect kan worden beschreven over etheogenen. Iedereen heeft er een andere mening over en iedereen beleeft het anders.

:wave:

Bovenaan