Is mijn partner veslaafd?

Babygirl

Newbie
Dag iedereen,

Ik heb mijn partner al meerdere malen betrap op het gebruiken van speed, ook vind ik op verschillende plekken in huis voorraden speed.
Telkens ik hem confronteer is het nie van hem of zat het nog in zijn broekzak van hele tijd terug of had hij een beetje van een vriend gekregen,...
Dit is al de 7x op korte tijd dat ik vind, heb al gedreigd hel te verlaten, heb er al meerdere malen met hem over gesproken dat ik het niet erg vind moest hij een probleem hebben dan kunnen we het samen oplossen. Ik wil gewoon dat hij eerlijk tegen me is. Hij beloof me telkens te stoppen maar telkens vind ik het weer. Ben de leugens zo beu, kwetst me enorm.
Ik ben een beetje radeloos, ik wil hem niet verlaten ik hou van hem en wil hem helpen.
Maar op deze manier zie ik een toekomst met kindjes niet zitten.

Vandaar dat ik me hier heb ingeschreven in de hoop dat ik er met iemand over kan praten en misschien tips kan krijgen om tot hem door te dringen.
Alvast vriendelijk bedankt

X babygirl x

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ja waarschijnlijk is hij verslaafd, als je hem wil helpen, dan moet je weten of hij geholpen wil worden. Dat zou ik hem proberen te vragen. Want dan weet je waar je aan toe bent.

Ik heb verder niet zo veel ervaring met verslaafden, maar volgens mij ondergaan velen de standaard (en cliché) ontkenningsfase. Ik denk dat je er wellicht op voorbereid moet zijn dat hij daar misschien in zit. Dan kost het nogal wat geduld en begrip en liefde van jouw kant om daar doorheen te komen. Als hij zich veilig voelt om er voor uit te komen dan zal hij zijn schaamte eerder aan de kant zetten en zijn verslaving wellicht erkennen, dan pas kun je verder met hulp.

Ik denk dat het voor jezelf belangrijk is om een keuze te maken hoever je hierin wil gaan. Want hem helpen zal veel van je tijd en energie gaan kosten. Als het je te doen is omdat je met hem verder wil, lijkt me dat het overwegen waard. Als het je te doen is omdat je hem niet in een dergelijke zwakke toestand wil verlaten uit medelijden, dan kun je misschien overwegen de verantwoordelijkheid af te dragen aan bijvoorbeeld zijn ouders en hem misschien beter wel verlaten. Als je bijvoorbeeld zijn ouders erbij wil betrekken als je hem verlaat, dan denk ik dat je dat wel eerst met hem met bespreken moet of hij dat wil en anders is het zijn eigen verantwoordelijkheid, kan ie over jou achteraf nooit wat zeggen. Ik weet het niet natuurlijk, maar ik probeer een beetje met je mee te denken.

In ieder geval heel veel sterkte!

MeejheM

Badass junkie
Hoi, welkom.

erg vervelend. het heeft er wel alle tekenen van dat er inderdaad een soort afhankelijkheid is. dat kan best een hoop vormen aannemen. daarom is het opzich nog niet echt de tijd om belangrijke keuzes te maken.

-Merk je veel aan zijn gedrag, of heeft hij erge wisselingen in emotie? zo ja, kun je die beschijven? houd het wel kort, want je zet wel dingen op internet over iemand anders.

-Ga zeker een gesprek aan over het feit dat je denkt dat hij tegen je liegt, en leg uit dat je daar niet mee kan leven. eerlijkheid of het gebrek daaraan is erger voor een relatie dan een verslaving waar je open over kunt praten. probeer hem niet in een hokje of hoek te duwen, maar laat hem praten.

-Overweeg daarna of je met een verslaafde kan leven, of met een leugenaar. het leven is te kort voor dit soort problemen. als je overtuigd bent dat het niks wordt kun je het beste zo snel mogelijk wegwezen. als je het idee hebt dat er wat aan te doen is, of er mee te leven is moet je maar kijken wat je doet. ik vind zelf liegen erger dan verslaafd zijn terwijl je er open over bent, zoekt naar een oplossing en geen problemen veroorzaakt,

maargoed ik ben zelf verslaafd aan drank, pillen op recept en gebruik allerhande drugs. ik heb vast werk, veel contact met familie en vrienden, maar ook verslavingszorg. mij word niks kwalijk genomen. ik doe ontzettend mijn best niemand te kwetsen, en dat vind mijn omgeving vaak erg stoer.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Het lijkt me toch wel dat je vriend verslaafd is.

Druk hem met de feiten op de neus. Ga samen rond tafel en maak je standpunt duidelijk.

Bovenaan