Dat heb ik me van jou ook wel eens afgevraagd. 🤟😂 (Mopke hoor, vooral wat RC’s betreft!)
Ik ben zowel voor als tegen psychedelica 🤓
LSD vind ik een van de leukste en fijnste drugs. Dus ik ben vóór (mijn eigen) persoonlijk(e) gebruik, maar natuurlijk niet in alle situaties. Want je moet natuurlijk wel voorzorgsmaatregelen nemen om risico's te beheersen.
Ik ben dus tegen ongebreideld gebruik van LSD, want dat is gevaarlijk. Ook ben ik tegen LSD-gebruik door kinderen of mensen die bijvoorbeeld schizofrenie hebben.
Wat betreft RC's is mijn opvatting nog complexer. Want ik vind Alexander Shulgin natuurlijk een held. Maar ik ben superkritisch op de rc-vendors die omwille van commercie en private kortetermijnwinsten gewone burgers het idee willen geven dat zijzelf ook een soort doe-het-zelf Alexander Shulgin kunnen zijn. Dan weeg ik dus machtsverschillen mee.
Uiteindelijk is het dus een afweging tussen gezondheid, vrijheid, en levensgeluk, en dan hebben we het nog niet eens gehad over de implicaties van de supply chain die wel/niet duurzaam is.
Het lijkt mij dus behoorlijk bizar als je op die complexiteit van aspecten simpelweg kunt antwoorden "ja dat is goed" of "nee dat is slecht". Uiteraard heeft het zowel goed als slechte kanten, en de kunst is om daar de juiste balans tussen te vinden
Soms noemen ze dat pragmatisch, maar dat vind ik dan ook weer te platgeslagen.