Je eigen Spuiten & Slikken

furny

Experimenterende gebruiker
Wat ze op tv kunnen, kunnen wij ook:

Ofwel welke drugs heb je al geprobeerd en welke staan (staat) er nog op je verlanglijstje :grin:

Mzzl

dallandra

Wijs gebruiker
ik ben nog maar een beginnelingetje...
ik heb alleen nog maar alcohol,wiet, xtc, ephedra en ritalin gebruikt..
verlanglijstje? we zien t allemaal wel...

speedsieweepy

Bewuste gebruiker
kheb nog wel paddo's op mn "verlanglijstje" maar dat komt binnen 2 weken wel een keertje met paar vriendinne :) .
Al gedaan :
alcohol
speed
sos
wiet
hasj
xtc

hier is al een topic over geloof ik :rolleyes:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
gedaan:

hallucinerende middelen:
wiet
hasj
dxm
ketamine
xtc/mdma
lsa

stimulanten:
speed/amfetamine
ritalin
cocaïne
crack

verdovende middelen:
opiaten:
heroïne
codeïne
fentanyl
methadon
buprenorfine

benzodiazepines:
alprazolam/Xanax
bromazepam/Lexotanil
clonazepam/Rivotril
diazepam/Valium
flunitrazepam/Rohypnol
lormetazepam/Loramet
midazolam/Dormicum
nitrazepam/Mogadon
oxazepam/Seresta
temazepam/Normison

alcohol
fenobarbital

medicijnen ook op voorschrift (gehad):
risperidon/Risperdal
levomepromazine/Nozinan
diazepam/Valium
oxazepam/Seresta
lormetazepam/Loramet
buprenorfine/Temgesic
methylfenidaat/Ritalin en Concerta (beide)

nog te doen:
nee bedankt :wave:

Mac...

Badass junkie
Tja qua peppers en knallers heb ik het wel gehad, maar wil nog wel wat trippy stuff uitproberen.

Chimera

Bewuste gebruiker
fneawognfkgln zei:
gedaan:

hallucinerende middelen:
wiet
hasj
dxm
ketamine
xtc/mdma
lsa

stimulanten:
speed/amfetamine
ritalin
cocaïne
crack

verdovende middelen:
opiaten:
heroïne
codeïne
fentanyl
methadon
buprenorfine

benzodiazepines:
alprazolam/Xanax
bromazepam/Lexotanil
clonazepam/Rivotril
diazepam/Valium
flunitrazepam/Rohypnol
lormetazepam/Loramet
midazolam/Dormicum
nitrazepam/Mogadon
oxazepam/Seresta
temazepam/Normison

alcohol
fenobarbital

medicijnen ook op voorschrift (gehad):
risperidon/Risperdal
levomepromazine/Nozinan
diazepam/Valium
oxazepam/Seresta
lormetazepam/Loramet
buprenorfine/Temgesic
methylfenidaat/Ritalin en Concerta (beide)

nog te doen:
nee bedankt :wave:

:openmouth:
En je functioneerd nog prima??? :wink:

BacingsPen

Badass junkie
SD, hallucinerend: Wiet

HD, Verdovend: Alcohol

Nog te doen: Paddo's (softdrug? :P)

En dan heb ik de voor mij aanvaardbare drugs gehad :)
Misschien dat ik met alcohol maar beter helemaal kan stoppen :P

Krs

Bewuste gebruiker
al gehad:
wiet
alcohol
xtc
paddo's
hasj
epehdra

nog te doen:
ketamine
lsd
mischien nog een speed

furny

Al gebruikt (in volgerde van gebruik):
alcohol
xtc
wiet
hasj
epehdra
paddo's
cocaine

Wil nog doen:
speed
lsd
gbh

Have a nice weekend (zeg ik met bier en wijn en xtc in m'n mik) :wave:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Gebruikt:
alcohol, wiet(thee) / hasj, paddo's

Nog doen ooit:
LSD, XTC, salvia, mescaline, lachgas, DMT, ayahuasca... en wie weet nog andere interessante middelen waar ik (nog) geen weet van heb.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Chimera zei:
:openmouth:
En je functioneerd nog prima??? :wink:
uhh.. nee :P komt niet echt daardoor, maar het heeft t wel versterkt,

maarja tis zo als je eenmaal verslaafd ben geweest blijft het je altijd bij

zoals the eagles zingen in hotel california, you can check out any time you like but you can never leave :rockband: illustreert het perfect, je kan altijd stoppen maar het blijft je altijd bij,

dus in die zin heeft het het leven wel een tikkie moeilijker gemaakt, drugs doe ik gewoon niet meer, maar benzo's kom ik voorlopig even niet vanaf (paar flinke pogingen gedaan waaronder 1 met een klinische opname en afbouwschema... lukt gewoon niet), en ik heb ritalin nodig om goed te kunnen werken en functioneren zonder dat ik mn aandacht verlies, ook in gesprekken bijvoorbeeld: zonder ritalin zit ik zo erg in mn eigen wereld dat ik het vaak niet eens hoor als iemand wat zegt, (combinatie van adhd-achtige stoornis zonder hyperactiviteit, lichte maar langdurige depressie en licht autisme) dan antwoord ik of niet of automatisch met 'ja', totaal onbewust, dit was altijd een beetje zo maar is erger geworden door de drugs, volgens mij is het vooral de oorzaak van wiet, crack-cocaïne en benzo's,

maarja waarom zou ik stoppen? met dit gebruik van dagelijks een paar ritalins en een paar keer in de week een benzo ga ik misschien een paar jaartjes eerder dood, maar ik voel me aanwezig in de wereld, heb zin in dingen en kan goed functioneren, voel me zelfs bijna "normaal"... ja die keuze is dan makkelijk gemaakt hoewel ik van binnen toch een gevoel heb dat het eigenlijk beter is zonder medicijnen... maar zoals die reclame van Cup a Soup:

NU! EFFE! NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :grin:

grtz

Chimera

Bewuste gebruiker
Kom hier morgen wel ff op terug om een zinnig en uitgebreid antwoord te geven, moet nu werken... :(

:wave:

Kleine_Tripster

Heb geblowt, ritalin gehad en speed, xtc, coke ( laatste 3 in de afgelopen dagen :P ), lachgas(als dat meetelt) en paddo's..

Wat ik nog wel eens wil proberen?
Hmm.. misschien ooit eens lsd ofzo..

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
wordt vaak door elkaar gehaald

cocaïne HCl roken kan je ook basen noemen, maar dan base je geen cocaïne base.

crack is eigenlijk alleen in amerika, dat wordt op een andere manier gemaakt daar, hier is het basecoke alleen. althans zo heb ik het me laten vertellen.

chinezen en basen worden ook vaak door elkaar gehaald.

dus voor de duidelijkheid:
1) je hebt cocaïne hydrochloride; snuifcoke, kan je ook roken maar heeft weinig effect ivm snuiven. en cocaïne base; crack, dit is cocaïne die meestal zeer zuiver is (>90%), in blokjes komt die een beetje wit-gele kleur hebben, vooral geschikt om te roken. als je hersenschade wilt is cocaïne base roken de ideale keuze
2) je kan drugs roken door chinezen of basen, chinezen: het op aluminiumfolie leggen, onderkant folie verhitten, rook door een buisje inhaleren. basen: de drug verbranden met een directe vlam, zoals in een crackpijpje of omgebouwd hasjpijpje (sigaretten-as bijvoorbeeld)

Bal0n

Badass junkie
fneawognfkgln zei:

crack is eigenlijk alleen in amerika, dat wordt op een andere manier gemaakt daar, hier is het basecoke alleen. althans zo heb ik het me laten vertellen.

1) je hebt cocaïne hydrochloride; snuifcoke, kan je ook roken maar heeft weinig effect ivm snuiven. en cocaïne base; crack, dit is cocaïne die meestal zeer zuiver is (>90%), in blokjes komt die een beetje wit-gele kleur hebben, vooral geschikt om te roken. als je hersenschade wilt is cocaïne base roken de ideale keuze
2) je kan drugs roken door chinezen of basen, chinezen: het op aluminiumfolie leggen, onderkant folie verhitten, rook door een buisje inhaleren. basen: de drug verbranden met een directe vlam, zoals in een crackpijpje of omgebouwd hasjpijpje (sigaretten-as bijvoorbeeld)

Leuk leuk dat het anders wordt gemaakt in Amerika, maar het is hetzelfde stofje. Uitgekookte coke/base coke/crack of wat dan ook, is allemaal freebase cocaïne.

Bal0n

Badass junkie
Bal0n zei:
fneawognfkgln zei:

Leuk leuk dat het anders wordt gemaakt in Amerika, maar het is hetzelfde stofje. Uitgekookte coke/base coke/crack of wat dan ook, is allemaal freebase cocaïne.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
er zit inderdaad hetzelfde stofje in, cocaïne als base, ik zei ook alleen dat het anders gemaakt werd, ik weet niet hoe, maar ik heb horen zeggen dat de samenstelling hier en in amerika anders is, oke, dit was van een dakloze verslaafde, die in amerika is geweest, later hetzelfde gehoord van eenzelfde type persoon, erowid zegt hetzelfde, de bereiding is iig anders, ik weet niet of dit invloed heeft op het eindprodukt, volgens mij wel want die gebruiker die in amerika heeft gewoond zei dat de crack daar veel schadelijker is

dit voor je longen natuurlijk.

de stof zelf voor je hersenen is ehh...

cocaïne is zeer schadelijk voor de hersenen in base vorm. een arts vertelde me dat basecoke eigenlijk de enige drug is, die zelfs bij een gezond persoon al na VIJF tot TIEN KEER geïsoleerde gevallen van gebruik (!!!) al aantoonbare hersenschade veroorzaakt!

ja, ik heb hier schade van, en ik merk het ook. vooral het geheugen. m'n handen trillen constant. god mag weten wat het met m'n hart heeft gedaan, en wat nog meer. en dan heb ik het niet eens vaak gedaan. niet geteld, maar ik schat tussen de 40 en de 120 pijpjes. (hier zie je de geheugenschade al...)

crack is de enige drug waarvan ik écht spijt heb dat ik het gedaan. de schade blijft je hele leven. heroïne is vooral psychologsiche trek en psychiatrische problemen zoals dysthymie en andere stemmingsstoornissen.

zal wel een loze opmerking zijn, maar aan alle mensen die crack gebruiken of dit willen gaan gebruiken, twee woorden: niet - doen.

zo zijn er een aantal drugs waaraan eigenlijk niemand moet beginnen omdat de kans op verslaving, schade of ernstige psychische problemen te groot is om het risico te nemen. crack, heroïne, en methamfetamine base. heroïne is hier al heel lang. crack is meer en meer in opkomst en helaas ook bij de jeugd. hopelijk blijft methamfetamine als base helemaal weg, hier en daar is tegenwoordig ook al methamfetamine als hydrochloride verkrijgbaar.

Kim

Wijs gebruiker
kweenie maar hier is base witte zuivere coke die je rookt met as er bij
en crack zijn gewoon gelige brokjes die je gelijk kan roken zit ook meer troep in dat van die trillende handen is wel vervelend gehewugenschade valt wel mee enige wat ik echt haat is de crash en je denkt ook echt aan niets anders meer dan basen (dat heb ik dan)

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
dat heeft iedereen, t ligt niet aan jou ... de crash is verschrikkelijk (duh, aantal stoffen in je brein waardoor je je goed voelt zijn geplunderd en 'op' zeg maar) en de verslaving aan crack bestaat ook vooral uit het doorgaan doorgaan doorgaan direct na de vorige base

ik gebruikte altijd heroïne of slaapmiddelen om de crash op te vangen, dat werkte wel aardig vooral heroïne. niet dat dat verstandig is ofzo :rolleyes: :flushed:

ik las dat je ook welis bruin gebruikte, ik weet niet hoe oud je bent? maar je hebt geen op wat voor n glad ijs je je bevindt denk ik, ik weet niet of je al verslaafd ben of niet ofzo? hoe vind je zelf je gebruik?

ik weet niet hoe vaak je crack en bruin rookt maar ik kan je verzkeren 2 dingen: 1 als je het vaker dan 25 keer heb gedaan / doet (geldt voor beide) krijg je schade en psych problemen, en 2 je krijgt er later spijt van

ja ik weet hoe lekker het is, ben zelf 4 maanden ongeveer verslaafd geweest aan heroïne (en methadon) en ook wel wat crack gebruikt flink aantal keren erbij, dus ik weet hoe lekker het is en begrijp best dat je het gebruikt, maar nu ik een tijdje gestopt ben, met andere ex verslaafden heb gepraat en met artsen heb gepraat, weet ik ook de gevolgen ervan, en dan niet van "je zou heel misschien dit of dat kunnen krijgen" maar wat altijd gevolgen zijn van langdurig gebruik van die middelen

blablabla ik heb weer een praatkick excusez-moi :grin: :rolleyes:

Kim

Wijs gebruiker
Mwa basen doe ik elke dag wel.Soms meer soms minder
Zit ook niet meer op school maar dat begreep je denk ik al
Maar het is wel raar want ik heb ook soms gewoon genoeg en dan doe ik niks.Het doorgaan is omdat die crash gewoon zo vreselijk aanvoelt
ik heb wel meer dan 25 x bruin gerookt denk ik maar das over een half jaar. want voor bruin betaal ik wel de volle prijs en de coke krijg ik goedkoop tot gratis soms dus qua geld valt het wel mee al heb ik wel een schuld staan bij een dealer. maar ik ga nu maar eens slapen anders word je helemaal geregeerd door de coke en een kliniek lijkt me ook niet fijn

ookal zullen vele niet begrijpen hoe het zit dat merk je pas als je er zelf aan begint deenige nadelen die ik heb zijn de paranoia vooral als ik buiten gebruik .zit je op een bankje denk je dat dr overal mesnen zijn of als je in een steeg staat dat er iemand achter je staat .trillende handen maar ja das nie echt erg ofzo de obsessie weet niet wie dat ook heefd maar zoals nu denk ik aleen maar aan een pijpje en dan natuurlijk dat kut gevoel dat je denkt dat je wat laat vallen maar ja ga nu echt stoppen doei iedereen

dallandra

Wijs gebruiker
Kim zei:
Mwa basen doe ik elke dag wel.Soms meer soms minder
Zit ook niet meer op school maar dat begreep je denk ik al
Maar het is wel raar want ik heb ook soms gewoon genoeg en dan doe ik niks.Het doorgaan is omdat die crash gewoon zo vreselijk aanvoelt
ik heb wel meer dan 25 x bruin gerookt denk ik maar das over een half jaar. want voor bruin betaal ik wel de volle prijs en de coke krijg ik goedkoop tot gratis soms dus qua geld valt het wel mee al heb ik wel een schuld staan bij een dealer. maar ik ga nu maar eens slapen anders word je helemaal geregeerd door de coke en een kliniek lijkt me ook niet fijn

ookal zullen vele niet begrijpen hoe het zit dat merk je pas als je er zelf aan begint deenige nadelen die ik heb zijn de paranoia vooral als ik buiten gebruik .zit je op een bankje denk je dat dr overal mesnen zijn of als je in een steeg staat dat er iemand achter je staat .trillende handen maar ja das nie echt erg ofzo de obsessie weet niet wie dat ook heefd
maar zoals nu denk ik aleen maar aan een pijpje en dan natuurlijk dat kut gevoel dat je denkt dat je wat laat vallen maar ja ga nu echt stoppen doei iedereen

en hoe zie jij je toekomst voor je als ik vragen mag?

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
t klinkt wel als probleemgebruik hé, en das nooit goed,

kijk je heb mensen die gaan naar een feest, slikken wat pillen, paar keer per jaar, of wat coke maar alleen bij het uitgaan en die kunnen het daarbij houden

zoals de meeste mensen met alcohol

maar als je merkt dat dat niet lukt dan kanje het beste helemaal stoppen met alles

Bovenaan