je zult er maar wonen

BombSki

Bewuste gebruiker
haha goed voor ze, dat is natuurlijk ook wel te verwachten.. Ik wil hier in de buurt ook wel zon zone, ga ik er ook ff eentje halen :P

vind het bord overigens vrij lelijk, kan me voorstellen dat niet iedereen begrijpt wat ermee wordt bedoeld

spacekonijn

Badass junkie
Sweet_Shadow zei:
spacekonijn zei:
ja duhhhhh dat bord steelt natuurlijk IEDEREEN, net als die bordjes met uilen erop

Wat was dat dan voor bord?
een bord met een uil erop , pas op laagvliegende uilen , ergens in gelderland waar veel uilen werden aangereden

leuk weetje : een jongen werd aangehouden op zn fiets omdat hij zonder licht reed , daarna vonden ze het uilen-bord in zn fietstas :mrgreen:

BombSki

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
leuk weetje : een jongen werd aangehouden op zn fiets omdat hij zonder licht reed , daarna vonden ze het uilen-bord in zn fietstas :mrgreen:
hehe owned
Stel je voor dat je blowent in een niet-blow zone wordt betrapt, met een bord in je tas :wink:

caatje

Badass junkie
nou tada de eerste borden zijn al gestolen. De plannen zijn nu: borden verkoop. Voor info: stadskantoor de Baarsjes hahha

BombSki

Bewuste gebruiker
jep ik heb et ook gehoord, een school had wel interesse in zon bord :P
voor 90e kun je er een krijgen lol :P

victory

Newbie
vraag wel of mijn vrienden hem menemen heb de afspraak dat als we feest geven zij een bord menemen is best cool de zolder word zo eindelijk leuk. Heb ik ook weer een goede reden om een feestje te geven.

lot

Badass junkie
update vanuit amsterdam: de borden zijn al in verkoop ze zijn duur dats minder ze helpen wel ookal zijn er al een aantal jongeren opgepakt.. het grootste nadeel van dit alles: ik rook daar soms ook mn sticky dat kan dus niet meer :smilingimp:

spacekonijn

Badass junkie
lot zei:
update vanuit amsterdam: de borden zijn al in verkoop ze zijn duur dats minder ze helpen wel ookal zijn er al een aantal jongeren opgepakt.. het grootste nadeel van dit alles: ik rook daar soms ook mn sticky dat kan dus niet meer :smilingimp:

wist je dat het extra waarschuwingsborden zijn? je mag sowieso niet op straat blowen , dus in principe veranderd er niks

lot

Badass junkie
jah dat weet ik maar eigelijk letten ze er in a'dam niet zo zuper erg op weetje ligt er een beetje aan waar je blowt..

caatje

Badass junkie
en zo slaan ze er munt uit hahah

telegraaf, zo 12 feb 2006, 16:53
'Groeten uit De Baarsjes Amsterdam'
AMSTERDAM - De hype over het blowverbodsbord dat sinds een paar weken in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes staat, begint steeds grotere vormen aan te nemen. Toeristen die het thuisfront van dit bijzondere verbod willen laten meegenieten, kunnen nu zelfs ansichtkaarten kopen met een afbeelding van het bord en daaronder de tekst 'groeten uit De Baarsjes Amsterdam'.

De borden, die al vrij snel te koop werden aangeboden, zijn niet aan te slepen. Vorige week meldde het stadsdeel dat er inmiddels 1100 aanvragen uit binnen- en buitenland binnen waren. De borden kosten 90 euro per stuk. Inmiddels is er ook al een goedkopere, illegale, plastic versie op de markt. Met het bord wil het stadsdeel overlast van blowende jongeren voorkomen.

De Amsterdamse galerie Stoker denkt nu slim mee te spelen en verkoopt sinds zaterdag pakketjes met vier verschillende ansichtkaarten voor 6 euro. Volgens een woordvoerder vonden ze gretig aftrek. Hij bekijkt nog of de pakketjes ook elders in de stad kunnen worden verkocht, aangezien de galerie slechts twee dagen in de week is geopend.

BillyBilo

Badass junkie
iedere gek die zo'n bord ophangt verdient gewoon een dik harde beatdown, en ja ze doen hun werk, maar gewoon je gaat toch niet zulke borden ophangen.

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
ach ja, het lost gewoon niks op. Die gasten gaan nu ergens anders hangen. Waar ik woon heb ik nooit last gehad van "blowende jongeren". En zoals iemand anders als opmerkte, die gasten hangen uit verveling, dat ze erbij blowen is maar een bijzaak. Persoonlijk heb ik meer last van bezopen mensen die 's nachts lopen te schreeuwen als ze de kroeg uitkomen, maar een drankverbod komt er natuurlijk niet. De coffeeshops zijn echter gewoon nog open dus zelf ondervind ik geen hinder aan het verbod. Ik rook gewoon lekker binnen een jointje :)

Bovenaan