Jihad lab

''De pillen die zijn ontdekt in de schuur in Brunssum waren samengesteld uit cafeïne en amfetamine.''

Spreekt voor zich toch?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
http://www.welingelichtekringen.nl/...oor-feest-en-oorlog-in-het-midden-oosten.html

"In 1961 werd Captagon ontwikkeld voor ADHD’ers, maar in 1986 werd het verboden wegens de verslavende werking ervan"

In dit artikel van 2 j geleden staat meer info over het product zelf. Ze spreken ook van een mix van amfetamine en caffeine samen.

Goed dat het opgedoekt is. Laat die IS mongolen maar zelf hun pillen drukken met de handpers en liefst van al met een dodelijke dosis PMA/PMMA !!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
http://www.welingelichtekringen.nl/...oor-feest-en-oorlog-in-het-midden-oosten.html

"In 1961 werd Captagon ontwikkeld voor ADHD’ers, maar in 1986 werd het verboden wegens de verslavende werking ervan"

In dit artikel van 2 j geleden staat meer info over het product zelf. Ze spreken ook van een mix van amfetamine en caffeine samen.

Goed dat het opgedoekt is. Laat die IS mongolen maar zelf hun pillen drukken met de handpers en liefst van al met een dodelijke dosis PMA/PMMA !!

Hahaha ja heel veel pma/pmma! :wink:
Er staat ook dat ze hallucineren van die pillen. Klopt dat? Als het speeds-achtig is ga je toch niet hallucineren? Of wel bij hoge dosering?
Wel link trouwens dat het dus zo veel gebruikt word door chauffeurs en in andere werkzaamheden.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik weet het niet als het klopt, staat ook niet als neveneffect beschreven.

What is Captagon?

Captagon is one of several brand names for the drug compound fenethylline hydrochloride. Captagon is not a new drug. The Pharmaceutical Manufacturing Encyclopedia places its debut in 1961, when it was manufactured by Chemiewerk Homburg, a subsidiary of specialty chemicals company Degussa. The patent for its production dates to 1962, according to the Merck Index.

How does Captagon work?

Captagon is in the family of drugs known as amphetamines. These drugs are human-made but are chemically related to natural neurotransmitters like dopamine and epinephrine (aka adrenaline). When a person takes Captagon, their metabolism breaks the drug down to amphetamine itself, as well as to theophylline, a molecule that naturally occurs in small amounts in tea and that also has cardiac stimulating activity

(Bron: https://www.google.be/amp/s/www.for...gon-the-drug-of-choice-in-war-torn-syria/amp/ )

Kan me natuurlijk wel voorstellen als het bv. met mdma gemixt word dat het een hallucinerend effect geeft maar het stofje op zich word in je lichaam omgezet tot amfetamine en daar ga je niet van hallucineren.

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
IMG_1081.PNG Wat oortjes zegt door slaap te kort na 48 uur ga je echt dingen horen en zien.
Wat me btw niet handig lijkt in een oorlog :sweatsmile:

Wel apart dat de pvv de meeste stemmen had in brunssum :joycat:

Waarom staan die foto's altijd boven aan?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
@Liefhebbertje
Dacht dat als je een bericht maakt het plaatje kan toevoegen waar je wilt , tenminste zo werkt het hier.
Eerst bericht maken en dan het plaatje.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Lekker spulletje dus. Het worden dan gewoon moordmachines! En als die moordmachines idd alaap tekort krijgen en helemaal wappie worden zal dat niet bevordelijk zijn voor de oorlog/soldaat. Wel zullen ze misschien een minder pijnlijke dood sterven door die pil.
Interessant eigenlijk wel.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Het is toch niets nieuws dat er drugs wordt ingezet in tijden van oorlog?

Nope het is eerder de regel als de uitzondering, maar wel apart dat hun geloof er fel tegen is.
Zijn het dan wel gelovigen als ze alleen regels volgen waar ze achter staan?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nope het is eerder de regel als de uitzondering, maar wel apart dat hun geloof er fel tegen is.

Dat is toch helaas met vele moslims zo? Ook bij andere geloven is dat natuurlijk zo. Ook niet IS moslims. Jongelui en dan vooral jongens zie je regelmatig blowen of alcohol drinken en seks hebben voor het huwelijk. Of criminele activiteiten hebben maar wel braaf op vrijdag een wit voetje halen in de moskee. En maar roepen dat ze goede moslims zijn en wij ongelovige honden...

Ja, dat is een vraag die mij ook bezighoudt. Ik heb sterk het vermoeden dat deze gekkies amper geloven. Ik las ergens dat 50% van de geradicaliseerde moslims een strafblad heeft, dat hun kennis van de Koran meestal oppervlakkig is en dat ze vaak gefrustreerd zijn over verschillende aspecten van hun leven, de samenleving, de politiek etc. Een labiele geest i.c.m. een flinke dosis indoctrinatie kan iemand tot een (zelfmoord)terrorist maken. Eigenlijk best sneu...

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Typisch telegraaf bericht weer dit.

Allereerst is nog helemaal niet zeker of de pillen voor IS bestemd zijn, alhoewel het vermoeden wel groot is.

Ten tweede is captagon helemaal geen combinatie van amfetamine en cafeïne. Het bevat de stof Fenethylline, die in het lichaam opbreekt in amfetamine en Theophylline.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Typisch telegraaf bericht weer dit.

Allereerst is nog helemaal niet zeker of de pillen voor IS bestemd zijn, alhoewel het vermoeden wel groot is.

Ten tweede is captagon helemaal geen combinatie van amfetamine en cafeïne. Het bevat de stof Fenethylline, die in het lichaam opbreekt in amfetamine en Theophylline.

Hetzelfde werd in het NOS journaal verteld. Maar idd is de Telefraaf nou niet de meest goede krant.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het journaal op tv vanmorgen.
Toen ik vanochtend het journaal zag zeiden ze enkel dat het vermoedelijk voor IS bestemd is. Daarna op goedemorgen Nederland of hoe dat programma ook heet zeiden wel dat het echt voor IS was. Ik zag dit echt kort na elkaar, daarom viel het me ook zo op.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Toen ik vanochtend het journaal zag zeiden ze enkel dat het vermoedelijk voor IS bestemd is. Daarna op goedemorgen Nederland of hoe dat programma ook heet zeiden wel dat het echt voor IS was. Ik zag dit echt kort na elkaar, daarom viel het me ook zo op.

Oh dan zal ik dat gezien hebben. Vreemd is dat, zo twijfelachtig. Waarom zouden ze dat hier in Nederland doen? En niet bv in een of andere hut in de bush bush van een land in de buurt van het midden-oosten/Azië?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Oh dan zal ik dat gezien hebben. Vreemd is dat, zo twijfelachtig. Waarom zouden ze dat hier in Nederland doen? En niet bv in een of andere hut in de bush bush van een land in de buurt van het midden-oosten/Azië?
Geen idee, het enige dat ik kan bedenken is dat Nederland al een grote producent van clandestine amfetamine is. Maar tegelijk is amfetamine nou niet echt heel ingewikkeld om te maken.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Denk om veel redenen... De ervaring hier van het vervaardigen van amfetamines. Er zijn in nederland wrs al zoveel labos dat ze dachten die van hen zal ook niet opvallen...

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Denk om veel redenen... De ervaring hier van het vervaardigen van amfetamines. Er zijn in nederland wrs al zoveel labos dat ze dachten die van hen zal ook niet opvallen...

Dat klinkt logisch. Er is wel een risico in transport. Het lijkt mij meer risico om gepakt te worden. Naja ze zullen er wel over nagedacht hebben denk ik..

Bovenaan