joint brand scheef+ hasj verbrand niet

stuikeuh

Belezen gebruiker
Als ik pure hasjie joint rook brand hij scheef of de hasj zelf verbrand niet wss ligt dit aan te weinig tabak of aan iets anders als je me kan helpen laat berichtje achter greetz wittn

lolzornated

Experimenterende gebruiker
Hmm.. Hasj doe ik toch altijd half om half (50% tabak, 50% hasj). Als je weinig/geen tabak in je hasj joint stopt, krijg je ook een stuk minder thc binnen.

azgaza

Badass junkie
Ik kan me niet voor stellen dat een pure hasjjoint werkt, als je het puur wilt roken: koop een pijpje.

Suntablet

Bewuste gebruiker
Ik heb ook wel eens dat de hasj niet volledig verbrand. Uiteindelijk steekt er dan dus een rolletje hasj uit de joint terwijl de rest gewoon opgerookt word. De hasj werkt wel hoor, maar het as blijft gewoon als een rolletje uitsteken.

Begrijp ook niet hoe dit komt.

inferno33

Bewuste gebruiker
Hij bedoelt volgens mij dat als hij er geen wiet bij doet, dat hij inbranders krijgt... Wie wil er nou een pure hasj-joint draaien, dat kost 20 euro per blow ofzo... :confused:

Als ik het goed heb, is de oplossing simpel: meer tabak en/of beter mixen. Zelf gebruik ik shag, gewoon omdat je je hasj/wiet daar erg goed doorheen kan mengen(blijft een beetje hangen zegmaar).

TrippyShit

Badass junkie
Ik vind shag in een joint zooo vies he.. komt waarschijnlijk ook omdat ik gewoon sigaretten gewend ben. vind ik echt vele malen beter smaken. OT: Idd gewoon genoeg tabak bij doen. Zowiezoo bij hasj.

inferno33

Bewuste gebruiker
Vreemd, dat heb ik nou juist met sigaretten, hele stekende rook vind ik dat :kots: . Rook ook, als ik al rook, alleen maar shag.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
als je een tabak/hash joint rookt, is de verdeling idd heel belangrijk. Ik zie altijd veel mensen eerst een laag tabak gooien, en dan hash erop en joint dicht. Ik zorg altijd voor klein laagje tabak, hash erop, en nog een laagje tabak erop, zodat de hash mooi in het midden zit. Brandt nooit scheef. Mag ook niet te dun zijn, hash heeft wat meer tijd nodig om goed te verbranden. Ook geen te dikke brokken ertussen gooien.

azgaza

Badass junkie
inferno33 zei:
Vreemd, dat heb ik nou juist met sigaretten, hele stekende rook vind ik dat :kots: . Rook ook, als ik al rook, alleen maar shag.

Ja vind ik ook van sigaretten tabak in joints, dat is veel scherper. Shag voelt milt en brand pas als het te heet wordt en je te dicht bij de tip zit.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
stuikeuh zei:
Als ik pure hasjie joint rook brand hij scheef of de hasj zelf verbrand niet wss ligt dit aan te weinig tabak of aan iets anders als je me kan helpen laat berichtje achter greetz wittn

je kan de hasj 75% met 25% tabak mengen en die een beetje kneden, of even in de grinder draaien. heb je iets wat niet scheef brand.

Als je de hasj te puur rookt, verbrand de helft, zonder dat je die inhaleert... Dan is een pijpje ook wel een oplossing

shokora

Wijs gebruiker
azgaza zei:
inferno33 zei:

Ja vind ik ook van sigaretten tabak in joints, dat is veel scherper. Shag voelt milt en brand pas als het te heet wordt en je te dicht bij de tip zit.

<3 zo hoort het. Ik heb exact het zelfde, met sigaretten krijg je zo'n scherpe smaak waar shag zo lekker zwaar en mild is.

Ik koop meestal Drum, goedkope shag vind ik meestal een stuk minder lekker :(

htweeoo

Bewuste gebruiker
Rol jij vol met hasj wel verspilling vind ik.
Ik doe altijd ongeveer 60%hasj en de rest tabak.

Ik leg altijd een lijntje tabak dan de hasj dan nog tabak.

Mayan

Bewuste gebruiker
Als je hasj puur rookt, gebruik dan een hasjpijpje zoals iedereen hej :)
lol
Dat kost maar 2.5€ ofzo.
Of kijk eens bij azarius.

En als je het rolt, altijd heel fijn brokken en op zijn minst een halve sigaret erbij. Heb je zelfrol, schudt dan losse tabakshaartjes eruit, geen pluggen tabak.

En meng je shit dan heel goed met je sigaret voor je rolt.
Dus geen laag tabak en dan een laag shit. Dat gaat scheef branden.
Goed verdelen is de boodschap.

Het kan al eens scheef gaan branden, dan brandt je dat gelijk goed met je aansteker. Tiets/klop ook nooit je assen van je joint af, draai mooie puntjes in de assenbak.

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Mayan zei:

Het kan al eens scheef gaan branden, dan brandt je dat gelijk goed met je aansteker. Tiets/klop ook nooit je assen van je joint af, draai mooie puntjes in de assenbak.

Over het eerste stukje, of je nu het GOED mixt of GOED in laagjes draait maakt niet uit. Zolang de verdeling ongelijk is zul je inbranders krijgen, of hij ergens minder strak gedraait zit of beetje lucht zal dat sneller branden en gaat de joint dus scheef.

Over het aftikken van as hetzelfde eigenlijk, gewoon goed steving en strak draaien en er zal niet mis gaan met het aftikken van je as, mits je het natuurlijk niet overdreven gaat doen. Maar ik vind zelf persoonlijk het "afdraaien" in de asbak van de as ook het prettigste, ziet er het mooiste uit en dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

stuikeuh

Belezen gebruiker
ja maar als ik 50/50 doe lijkt er heel weinig hasj in te liggen.. daarom dat ik oplossing zoek voor meer tussen die joint te leggen zonder dat hij hasj vergeet te verbranden of scheef te branden pijpje zou oplossing zijn maar dan is de "gezelligheid" van een joint roken een beetje weg vind ik :)

Dreaming_fantasy

Ik ben het eens met snuifdoos.
Gewoon een laag shag/sigaretten whatever je zelf fijner vind, je hasj en dan weer een laag shag of sigaretten.
Denk dat dit het beste inbranders/schuinbranden voorkomt.
Tenminste... bij mij werkt het goed, heb vrijwel nooit inbranders oid.

Wat trouwens denk ik ook wel helpt is als je jointje strak is, een half aangestampte joint, die zo los is dat de stukken hasj eruit vallen (ja ik heb het MEERDERE malen zien gebeuren bij verschillende mensen!) brand ook sneller in!

vdk

Bewuste gebruiker
misschien minder grote brokke derin gooien? k vind shag altijd t lekkerste heb altijd samson :hearteyes:

azgaza

Badass junkie
Hele kleine stukjes hasj, ik leg zelf gewoon een dun laagje shag, hasj er op, rol het een beetje heen en weer zodat je hasj vanzelf tussen de shag zakt en draai het dan dicht. Die roken echt prima.

inferno33

Bewuste gebruiker
Wat ik zelf altijd doe als ik een tafel heb:

Shag goed verdelen, en dan plat drukken. In het midden een laagje hasj plaatsen, en draaien, bij mij draait dan automatisch de shag zich perfect om de hasj heen.. Werkt ook perfect bij afghaan(rolletjes hasj).

toooz

Belezen gebruiker
Hahaha
Hasj rook je heelemaal niet puur en ook niet 50-50%
hasj moet je met veel tabak roken,
1/3 gram doe je in je joint, en een heele sigaret draai je er in

of het moet heele slechte hasj zijn, maar als je 50-50% rookt dan is het gewoon een oere slechte joint

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Zorg gewoon dat je een metalen grinder/crusher hebt, deze zijn ook geschikt voor hasj.

Gewoon goed crushen en over je tabak verdelen. Dit blijft niet overeind staan en als je hem strak draait krijg je ook geen burn-ins. :wink:

seraphinia

toooz zei:
Hahaha
Hasj rook je heelemaal niet puur en ook niet 50-50%
hasj moet je met veel tabak roken,
1/3 gram doe je in je joint, en een heele sigaret draai je er in

of het moet heele slechte hasj zijn, maar als je 50-50% rookt dan is het gewoon een oere slechte joint

Je kan hasj best puur roken, ik rook het altijd puur in ieder geval.

Ik zou gewoon een waterpijp gebruiken met een klein kopje. Als je meer stoned wilt worden kan je er gewoon tabak bij gooien. Nu loop je niet het risico dat je de hasj niet goed verbrand want de restjes blijven gewoon in het kopje liggen.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik heb de oplossing, maar een lang plat dingetje van zachte hasj, en rol daar een beetje tabak in, en die in een vloeitje. het binneste houd de hasj brandend, de buitenkant brand egaal

Bartyo

Bewuste gebruiker
Leg een bedje shag/sigaret wat je wil op je vloeitje, zo dik en veel als dat je zelf lekker vind. Leg in het midden erop je hasj.. Als je nu gaat draaien, draai je de hasj mooi in het midden met eromheen shag. Nooit problemen mee :stoned: Enjoy

appie1000

Newbie
Mayan zei:
Als je hasj puur rookt, gebruik dan een hasjpijpje zoals iedereen hej :)
lol
Dat kost maar 2.5€ ofzo.
Of kijk eens bij azarius.

En als je het rolt, altijd heel fijn brokken en op zijn minst een halve sigaret erbij. Heb je zelfrol, schudt dan losse tabakshaartjes eruit, geen pluggen tabak.

maar euh, vraagje. ik heb net gekeken bij azarius, keus zat, welke pijp is het beste en moet daar dan ook nog tabak bij in of kun je het dan puur roken.

wellicht een stomme vraag maar ik stel hem lekker toch ... :stoned:

Annæ

Belezen gebruiker
de tabak wijd uitspreiden. hasj erop dan lost dat zich vanzelf op.
en pure hasj is inderdaad praktischer met een pijpje

Petricov

Belezen gebruiker
Ik doe gewoon goed verkruimelen (of kleine drolletjes maken) hier maak ik een hoopje van, tabak er boven op idd zoals hierboven ongeveer 50/50. en dan even goed mixen. Vervolgens in de joint rollen klaar... dan kan het alleen nog aan de manier van hijsen liggen dat je een inbrander krijgt.

stuikeuh zei:

Hey als je geen tabak bij wilt doen doe er dan gewoon wiet bij dan brand die altijd goed bij mij!

Gr GANJAMAN :stoned:

Bovenaan