Juiste verdeling.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Hey DF'ers !

Even een vraagje ivm de verdeling tabak - wiet in een joint.
Ik doe meestal eerst een laagje tabak, dan de wiet en dan weer een laagje tabak,
Nu wil ik zorgen dat er minder tabak in zit (smaak, effect etc.) maar de joint moet natuurlijk niet scheef branden.

Dus ja, iemand enig idee?
(Sorry voor de dwaze vraag, maar ik haat het als mijn joints niet goed roken of scheef branden)

josh1324

Newbie
leg gwn eerst een beetje tabak in je hand gooi de wiet erover en meng het eh voila je hebt een perfect brandende joint :wink: en ik pak altijd de helft tabak t.o.v. de hoeveel wiet :wink:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heel klein plukje te grote van het topje van mijn vinger. Ongeveer 1/3e van een sjekkie en een ietsje meer wiet in massa gewoon een topje van 0.15 kan iets meer of minder. Shag pall mal rood voor mij is dit de beste verhouding maar wil stoppen met het roken van tabak. Denk soms dat mildere tabak verschil maakt alleen in deze hoeveelheden boeit dat niet verwacht ik. Een peuk gebruik ik liever niet er zit niet voor niets een filter aan die dingen. Het lijkt me veel ongezonder dan shag en vind het niet smaken. Puur vind ik een joint niet zo lekker daarom een beetje shag erbij.

imosed

Newbie
Wat ik meestal doe is (met shag) de tabak helemaal "open" leggen, dat er dus een heeeeeel klein laagje over het hele vloeitje verdeeld is, als je dan wiet / hasj er in gooit valt het een beetje in de openingen van de tabak = perfecte joint (Y)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
even reageren op je vraag, je moet proberen het goed te verdelen dan brandt het gelijker. Zelf doe ik de wiet een beetje grof verkruimelen en de tabak heel goed lostrekken en los draaien en daarna goed aantikken. Draai hem los dan valt die natuurlijker op elkaar als ik aantik sindsdien branden mijn jointjes redelijk gelijk op. Succes ermee...

Smokey046

Bewuste gebruiker
imosed jou methode blijkt het beste te werken, toch de 6 joints die ik tot nu toe zo gerolt heb.
De rest ook bedankt voor de adviezen. :grin:

Trouwens willemvaag ik ben van plan om hetzelfde als jou te doen,
Om te stoppen met te roken en me gewoon een vaporizer te kopen.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja zelf heb ik me ouders een berg info gegeven alleen dit is iets wat moet bezinken. Stiekem hopen ze nog dat ooit een keer stop met blowen en dat ik wat mijn moeder ervan weerhoudt. Normaal is het mijn vader die het allemaal onzin vindt maar laatst heb ik het hem wel helemaal uit mogen leggen zonder commentaar. Ja van mij ma maar had het eerder anderom verwacht alleen drugs licht voor mijn ouders en vooral mijn moeder heel gevoelig. Ze hebben ongeveer 10 jaar alleen maar ellende erdoor ervaren en aangezien ik vaak genoeg kantje boord heb gelegen hebben ze hun mening wel klaar. Al kan het door ze niet ontkent worden dat een verdamper mij eindelijk helemaal kan laten stoppen met tabak toevoegen.

Ben nog steeds gestopt met roken het doet me ook niet veel. Kan ook eerlijk gezegd niet begrijpen dat mensen een theater van het stoppen met roken durven te maken. Het is niks lichamelijke ontwenning trillen bullshit gebruik een paar maanden heroine en dan weet je wat ontwennen is. Het geestelijke aspect bij roken is ook nul komma nul heb er geen zucht naar heb de shag gewoon 24/7 op me kamer liggen. Heb puur proberen te roken maar de smaak bevalt me niet en de jointjes worden dan zo klein aangezien ik niet meer rook dan ik nodig heb voor effect. Rook het om rustig te worden en niet om ramstoned te worden.

De klachten in mijn longen zijn wel afgenomen en merk dat ik meer lucht krijg, mijn keel is losser en een hoop slijm normaal naar beneden zakt hoest ik op. Dit zat eerst allemaal vast dus stoppen met tabak heeft echt voordelen maar ga met een vaporizer niet te hard van stapel lopen. Het is een erg dure investering en de motivatie om dat nog een keer te stoppen is er dan echt niet meer denk ik. Dus ik twijfel ook zelf wel een beetje aangezien er ook goedkopere alternatieven zijn maar die vereisen wat oefening. Heb nog genoeg om over na te denken voor mij.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Nogmaals komt het gedeelte over je ouders overeen met mijn situatie qua ouders,
Maar mijn moeder wilt morgen eens samen met mij een jointje roken.
Was compleet verrast toen ze me dat zei, ze wilt het zo beter proberen te begrijpen.
Zien wat de toekomst brengt.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nou veel plezier zou zelf niet kunnen blowen met mijn moeder denk ik. Wat niet weet wat niet deert maar ja is oud en verstandig genoeg denk ik om het zelf te beslissen.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Als ik een jointje rol gebruik ik een minimum aan shag, alleen voor de verbranding zeg maar.
Paar draadjes op het blaadje daarop de wiet, daarop terug een paar draadjes shag en rollen maar.

Tegen de filter een beetje meer shag om het daar wat strakker te maken.

Jointje met veel tabak zoals ik bij sommigen zie smaakt me niet.

Verder nooit problemen gehad met de verbranding ervan.

Grts

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ben zelf gestopt met pure tabak roken voeg het alleen nog toe in jointjes. Doseer het ook minimaal en morgen ga ik kijken voor gewoon kwaliteits halfzware shag. Gebruik normaal pall mall zwaar maar toen rookte ik nog gewoon maar nu ik dat niet doe kan ik net zo goed samson of andere shag halen. Gewoon voor de smaak en voor het effect maar nu ik bijvoorbeeld aan drum denk krijg ik al zucht haha. Vind het wel te roken met veel shag maar heb er zelf niet veel mee hou niet van de overheersende tabak. En puur roken is te duur voor nu en een vaporizer krijg ik pas als ik kanker heb zoals het nu eruit ziet.

Zit echt te twijfelen wat ik voor tabak moet halen morgen denk gewoon half zware maar milde tabak zou ook nog kunnen. Als iemand een goeie tip heeft en geen sigaretten daar doe ik niet aan er zit niet voor niets een filter aan die dingen. Of toch puur gaan roken en dan gewoon mini sticky's roken het werkt net zo goed maar vaak wil ik als ik blow even roken en niet na een paar trekjes klaar zijn.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik gebruik zelf lucky strike 20 shag(voorheen Belgam 20), lekker licht.
Niet overheersend, ideaal bij jointjes als je't mij vraagt.

Rook'm buiten joints om ook met zo'n sigarettenschietmachientje in hulzen, moet geen andere tabak hebben. (tot ik weer op een nog lichtere 'lekkere' soort val).

Ook gebruik ik graag een bong als ik dan toch eens wiet rook, komt geen tabak aan te pas.
Het nadeel is dan weer dat het in 2/3 hijsen op is en de gezelligheid van een jointje te delen ervanaf is :) , al staat het effect me ergens meer aan dan het effect van een joint.

Grts

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Een waterpijp geeft juist minder effect als een normale joint. Er is een tijdje terug een onderzoek naar gedaan en nu is gebleken dat in het water van de waterpijp bepaalde psychoactieve stoffen eruit gefilterd worden. Hierdoor werkt de wiet minder goed en heb je meer nodig voor hetzelfde effect. Weet dit zelf ook nog niet zolang, via google zul dat onderzoek nog wel terug kunnen vinden.

Smokey046

Bewuste gebruiker
mandragora zei:
Ik gebruik zelf lucky strike 20 shag(voorheen Belgam 20), lekker licht.
Niet overheersend, ideaal bij jointjes als je't mij vraagt.

Rook'm buiten joints om ook met zo'n sigarettenschietmachientje in hulzen, moet geen andere tabak hebben. (tot ik weer op een nog lichtere 'lekkere' soort val).

Ook gebruik ik graag een bong als ik dan toch eens wiet rook, komt geen tabak aan te pas.
Het nadeel is dan weer dat het in 2/3 hijsen op is en de gezelligheid van een jointje te delen ervanaf is :) , al staat het effect me ergens meer aan dan het effect van een joint.

Grts

Gebruik precies dezelfde tabak, vind dit ook de enige tabak die geen vies smaakje aan de tabak toevoegd.
Heb het nu gevonden hoe ik hem juist moet verdelen zodat ie telkens goed brand/rookt.

Bedankt voor de tips iedereen! :stoned:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
willemvaag zei:
Een waterpijp geeft juist minder effect als een normale joint. Er is een tijdje terug een onderzoek naar gedaan en nu is gebleken dat in het water van de waterpijp bepaalde psychoactieve stoffen eruit gefilterd worden. Hierdoor werkt de wiet minder goed en heb je meer nodig voor hetzelfde effect. Weet dit zelf ook nog niet zolang, via google zul dat onderzoek nog wel terug kunnen vinden.

Daarom had ik het over een bong en geen waterpijp.
Het klopt overigens helemaal wat je zegt.

Grts

Bovenaan