kalm van speed

yalia

Newbie
Hoi,

Ik ben nieuw hier en gebruik ook nog niet zolang speed.
Maar de keren dat ik speed gebruik word ik juist heel kalm, ik ga me zo rustig en fijn voelen, ik voel me echt gelukkig.
Ik heb geen add of ADHD.
Ik vind het heerlijk, zijn er meer mensen die dit hebben?

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
yalia zei:
Hoi,

Ik ben nieuw hier en gebruik ook nog niet zolang speed.
Maar de keren dat ik speed gebruik word ik juist heel kalm, ik ga me zo rustig en fijn voelen, ik voel me echt gelukkig.
Ik heb geen add of ADHD.
Ik vind het heerlijk, zijn er meer mensen die dit hebben?
Heeft een dokter vastgesteld dat jij geen AD(H)D hebt? Anders kun je dat niet zeker weten. :wink: Al weet ik natuurlijk niet hoe jij bent. Dat jij er rustig van wordt zou kunnen liggen aan de kwaliteit. Heb je de pep wel eens laten testen? Wat voor dosis neem je? Reageer jij er anders op dan maten die het zelfde spul gebruiken? Verder is het effect ook afhankelijk van de omstandigheden. Als je flink uit je dak gaat op een festival heeft pep een veel sterker effect dan wanneer je thuis op de bank gaat liggen tv-kijken. Pep geeft niet zozeer energie, het is meer dat het meer energie geeft naar mate je actiever bent. Dat je je gelukkig voelt van pep is juist een normaal effect, daar zorgt de dopamine voor. :P

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik heb hetzelfde van pep, wordt er bij lichte doseringen drukker van en bij hogere doseringen juist rustig en kalm. Nooit laten testen op ADHD.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Ik heb van Dex amfetamine juist dat ik erg helder en relax wordt. Voel me dan ook echt een denker en kan uren nadenken over de meest uiteenlopende zaken.

Met normale straat amfetamine wordt ik bij een lage dosis rustiger en bij hogere dosis hyperaktief.

spacebilly

Belezen gebruiker
ik wordt eigenlijk ook gewoon relax van speed. Soms wil ik wel eens gek doen maar met speed of xtc zit ik in de ''zone'' . Heel kalm, alles laten zijn zoals het is en genieten van het gevoel.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Sowieso heeft speed niet altijd het effect van dat je dik opgepept bent. Het heeft veel meer voordelen vind ik. Je praat makkelijker, legt makkelijker contact, hebt meer zelfvertrouwen, tactvoller, kan goed het overzicht behouden, en ik voel me ook altijd heel prettig. Niet zo een dikke rush van XCT, maar meer zo van: ik voel me me nu gewoon heel chil.

Parapnoid

Newbie
Ik word er ook kalm van. Ik gebruikte een paar maand eerder dagelijks, ben verslaafd geworden door de geruststelling die ik voelde, maar die werd steeds korter van duur. Mijn gedacht is dar er veel mensen dit herkennen: de paar 1ste keren gebruik lijken onschuldig, het is plezant, gewoon de brand in je neus, de smaak in je keel en de rush en je gebruikt nog eens, algauw word dat gebruik ter preventie, omdat je voelt dat je afzakt en afscheid nemen van wat speed met je doet valt zwaarder en zwaarder.

jakke

Newbie
Inderdaad, ik krijg ook een zeer relaxt/chill gevoel van speed. Alles is goed voor me op dat moment, of het nu een nacht doorbrengen is op de sofa, of een nacht in een discotheek, alles is OK voor mij, maar ik ga nooit echt uit de bol van speed zoals ik soms personen zie gaan, ik geniet gewoon van alles dan. Ik heb namelijk hetzelfde van Coke, alleen daar moet ik veel meer van nemen dan speed.

Bij deze moet ik er wel bij vermelden dat ik reeds getest ben op concentratie stoornissen en dergelijke, zoals add, adhd,... En uit de tests kwamen toen uit dat ik net op het randje zat van wel een stoornis of wel niet. Maar dit was net in een afkick programma, dus ik denk dat dit misschien ook wel invloed had op de resultaten.

Voor de rest reageer ik er erg anders op dan mijn mede gebruikers, deze personen kunnen zich niet met iets "deftig" bezig houden ofzo, Maar zij vertonen direct de symptomen die je van speed verwacht. Veel praten, niet kunnen stil zitten,.... en dergelijke, terwijl ik dan echt kan genieten van elke seconde en elke minuut die er voorbij gaat door gewoon op een stoel te zitten en te "filosoferen" over vanalles en nog wat terwijl ik mijn mede gebruikers in het oog houd.

MDMAmazing1

Experimenterende gebruiker
Bij mij gaat het in fases, geen idee of dit normaal is of niet.

Als de speed inkickt heb ik echt zin om helemaal los te gaan en voel ik me goed met heel veel energie.

Op het hoogte punt van speed voel ik me zegmaar een beetje 'te hard' gaan en voelt zitten echt super relaxt maar tegelijk heeel veel energie.

En daarna kom ik in de comedown en dan kan ik weer eventjes knallen.

Is dit normaal?

(Nou moet ik er bij zeggen dat ik 150 mg van 68% geteste pep had, behoorlijk sterke dus.)

Smikkel

Experimenterende gebruiker
Afgelopen tijd ook een beetje geprobeerd met pep in lichte dosis omdat ik al merkte dat ik 't ook functioneel kan gebruiken. Wil natuurlijk niet aan een pep verslaving vastzitten, daarom stop ik er ook weer mee als dit zakje op is, 't was over van een feestje twee weken terug ofzo.

In ieder geval, ik krijg ook dezelfde effecten. School gaat alles soepeltjes, denk vluchtig en makkelijk na, zin in het leven krijg ik weer terug, voel me kiplekker, stuk socialer en praten gaat makkelijker. Zelf merk ik ook dat ik m'n gedachtes wat beter beheer als ik speed op heb, alles kan ik zo in vakjes plaatsen en ik weet precies in welk vakje ik moet zijn voor het juiste antwoord.

Vandaag met dit verhaal naar een professional gestapt en gevraagd of ik een onderzoek naar mogelijk ADD kan krijgen. ADHD sloot ik zelf al uit, want ik ben altijd een rustig persoon geweest.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat en wat eruit komt.

Fool

Badass junkie
Je beseft dat dat verhaal voor praktisch iedereen opgaat die speed gebruikt hé? :P

Ik heb precies het zelfde.
Er was toen ik 9 was MCDD (een vorm van autisme) bij mij geconstateerd. Wat overigens toen al een hele lichte vorm was.
Ik ben nu bijna 18 en ben er inmiddels helemaal overheen gegroeid.
Eerst dacht ik dat het misschien hier mee te maken kon hebben. Maar al gauw blijkt weer dat het er maar net aan ligt waar je lichaam zin in heeft als je een lijntje consumeerd. :P
Ik vind het trauwens helemaal niet erg dat ik er rustig van word. Ik ben normaal al een vrij aanwezig persoon, dus is het misschien wel beter.

ooscaar

Wijs gebruiker
Heel gek, maar ik word alleen erg kalm van een wat hogere dosis. Dan ben ik stil, gesprekken lopen niet snel zoals je dat zal verwachten en ik heb geen zin om te dansen. Van een wat lagere dosis krijg ik wel veel energie, veel praten, veel dansen, et cetera, maar toch voel ik dan ook wel een soort van kalmte :hearteyes:

Maarja, in principe lijkt de iedereen er kalm van te worden, aangezien gefocused zijn kalmte geeft. Je hebt alles onder controle en je bent 20% sneller dan de rest. Tuurlijk voel je je dan kalm. Ik geloof zelf dat mensen met AD(H)D om exact dezelfde reden kalm worden, en trek dan ook in twijfel of de 'lichte vormen van AD(H)D' niet gewoon karaktereigenschappen zijn, zoals dat je een wat drukker of rustiger/dromeriger persoon bent.

Bovenaan