Ik heb hier een potje GABA staan, zelfs in hoge doseringen voel ik er niks van. De reden is dat GABA niet makkelijk via de bloedsomloop in de hersenen komt. GABA wordt in de hersenen gemaakt.
Het is niet zo dat je hersenen minder GABA aanmaken, de receptoren die de GABA opvangen zijn minder gevoelig geworden door de overstimulatie.
Als je GABA wil proberen, ga je gang, het is volgens mij niet echt gevaarlijk om er wat van te slikken.
L-glutamine, een aminozuur net als L-trypthofaan, is misschien beter om te proberen. Het is de precursor van glutamaat, glutamaat is weer de precursor van GABA. L-glutamine is ook te koop op internet. Het voordeel van dat spul is dat het makkelijker door de bloedhersenbarriere komt en daardoor effectiever is.
Daarnaast kan ik je voor het slapen ook Valeriaan en Melatonine aanraden. Je kunt ook baat hebben bij l-trypthofaan of 5-htp. Moet je zelf maar even googlen.
Misschien een troost, naar verloop van tijd pak je je slaapritme wel weer terug. Ik ben namelijk zelf ook afgekicked van 4 maanden 24/7 G gebruik. De eerste 3 weken sliep ik ook slecht, maar het verbeterd wel steeds verder.
Groeten,
Action_,man