Kan ik gelukkig zijn zonder drugs?

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
@Saaiedrugslozezak , bij deze een waarschuwing voor je aanhoudende oordelende houding. Hier hebben we als mods in februari al overleg over gehad, maar toen hield je je even koest.

Lees onderstaande eens:

Screenshot_2024-04-04-11-15-21-101-edit_com.android.chrome.jpg
Hoe vind je zelf dat je het doet wat betreft het creëren van een veilige en oordeelvrije plek?

Geen idee of je aan het trollen bent, maar zo niet: zoek professionele hulp.

Als je hier op deze wijze door gaat kun je een ban verwachten, het is namelijk wel een keer genoeg geweest.

BrieMetDeBril

Badass junkie
compleet egoïstisch dus, duidelijk. Is dat het voor jou waard, dat er mensen sterven voor jou middelengebruik? Vind jij drugs meer waard dan een mensenleven?
Er sterven ook mensen voor jouw kleren, eten en vrijheid, veiligheid.

Ook voor de grondstoffen die je gebruikt voor je fiets, auto en bus.

Je sieraden, computerchips etc.

Wat probeer jij hier op dit forum nou te doen? Ik word er een beetje geïrriteerd van. Ik zou zeggen, ontmoet ergens geitenwollen sokken mensen en ga daar je gelijk halen i.p.v een forum die voor en door gebruikers is bedoeld.

Alles is ten kosten van mensen levens en zo ook drugs. En dan kun je wel gaan argumenten teren over primaire levensbehoeften zoals eten etc, maar zoals dat in deze tijd gaat, is het niet eens allemaal nodig meer omdat heel de voedselketen nogal doorgeslagen is. En zo heb je allerlei zaken die met hetzelfde eindresultaat te maken hebben. De dood van een ander, voor de ander. Met of zonder drugs.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wauw. Mensen niet reageren troll of niet

Inderdaad beter zo min mogelijk op reageren, wat wel altijd mag (als wij het zelf niet tijdig zien) is respectloze opmerkingen rapporteren. Als hij nu weer zo doorgaat, volgt een mep met de banhamer vanzelf.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik dacht, ik zet eens wat mensen van negeren af, waarom niet. Komt dit topic weer boven.

Gaat dit figuur nog steeds door met trollen. :tearsofjoy: Maar waarom ben ik eigenlijk verrast.

Nee kan niet, leven is lijden is wat het Buddhism 🕉️ zegt. En met drugs bevrijd je jezelf er even van. Of hobby’s sociale contacten, seks of lekker eten. MEDITEREN 🧘‍♀️
Dat is wat een simplistische en zelfs verkeerde opvatting van het boeddhisme die helaas ook veel teveel wordt herhaald.

Boeddha had juist de boodschap dat er een reële uitweg uit lijden is. Dat lijden er is door verkeerde perceptie en daaruit voortkomende verkeerde actie en dat door dit te veranderen, men uit lijden kan komen. Goed nieuws dus: lijden is niet ons lot.

• Haha
Waarderingen: ljuv

Saaiedrugslozezak

Experimenterende gebruiker
@Saaiedrugslozezak , bij deze een waarschuwing voor je aanhoudende oordelende houding. Hier hebben we als mods in februari al overleg over gehad, maar toen hield je je even koest.

Lees onderstaande eens:

Bekijk bijlage 58773
Hoe vind je zelf dat je het doet wat betreft het creëren van een veilige en oordeelvrije plek?

Geen idee of je aan het trollen bent, maar zo niet: zoek professionele hulp.

Als je hier op deze wijze door gaat kun je een ban verwachten, het is namelijk wel een keer genoeg geweest.
Beste Plop,
Wat goed dat jullie daar overleg over hebben gehad aldanwel niet nuchter. Ik vind zelf dat ik wel een sterk oordeel heb tegenover drugs, en ik hoop dat jullie ook andere perspectieven toelaten. Al merk ik erg dat jullie gekwetst zijn als ik vertel wat de drugswereld voor mij betekent. Drugs is voor mij niks meer dan elkaar vervuilen, niet je echte zelf willen zien en daardoor dus elkaar verdoven voor zogenaamd sociale gewinning. En als ik jullie dus vraag of drugs belangrijker voor jullie is dan een mensenleven zeggen jullie dus volmondig; ja! Dat is angstig natuurlijk want dat betekent dat drugs eigenlijk voor veel mensen dé prioriteit van het leven is. Dat dat leven onder invloed zijn in zijn geheel boven mijn leven staat. Dan zijn relaties, activiteiten zonder middelen, familie en vrienden dus niks waard tegenover drugs. Dat haal ik er uit tenminste. Zonder drugs voelen jullie je incompleet, saai en zelfs geiten wollen sok-achtig. Jammer dat jullie zo neerbuigend kijken naar niet-gebruikers. Ik hoop dat jullie dat in het dagelijks leven niet gebruiken om mensen te kleineren. Ik voel mij hier niet echt thuis en zal mij een beetje vaker terugtrekken.

Ik ben geen trol en ik heb al proffesionele hulp gehad die leek te helpen en afgerond leek te zijn maar het gaat nog steeds soms wat slechter. Want ik vind het toch onprettig als ik niet eens in de zoveel tijd geestelijke gezondheidszorg heb. Zonder hulp daal ik al snel af naar mijn normale gedachtengang. Dat drugs het mooiste is van de wereld volgens veel, dat mensen elkaar moeten verdoven omdat levens als die van mij niks waard zijn, en dat een drug alle andere dingen op aarde saaier maken. Want aan drugs tipt niets. Dus eigenlijk kunnen mensen zonder drugs er beter een einde aan maken. Ik weet niet zeker of jullie zoiets ook aan familie en vrienden die drugsloos zijn bevelen, maar ik kan het me zo voorstellen als ik dit hoor.

De Zandman

DF-koning
I.i.g. kan ik mij totaal niet vinden in de tweede alinea. Zo zie ik drugs dus niet als zijnde het mooiste/ beste wat er is, en een aanbeveling om "er maar een einde aan te maken" als je niet gebruikt is al helemaal van de zotte.

Saaiedrugslozezak

I.i.g. kan ik mij totaal niet vinden in de tweede alinea. Zo zie ik drugs dus niet en een aanbeveling om "er maar een einde aan te maken" als je niet gebruikt is al helemaal van de zotte.
Bedankt voor je reactie. soms zie ik het zo wel, maar interessant om te weten dat dat voor jou niet zo is. Misschien ook hoe drugs wordt gepresenteerd in de media alsof het het beste ter wereld is, alsof niks anders op aarde zoiets Cools kan doen. Daar heb ik dan best wel last van. Ik had zo graag gewild dat mezelf zijn nog genoeg was in deze wereld. Maar naar mijn idee wordt erg veel gepromoot om juist enkel de goede, sociale en extra kant van jezelf te laten zien ookal is die wat nep, in combinatie met drugs soms. Ik weet ook wel dat dat niet de hele waarheid is maar ik haal soms enkel het slechte uit dat soort associaties die ik tegenkom

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Beste Plop,
Wat goed dat jullie daar overleg over hebben gehad aldanwel niet nuchter. Ik vind zelf dat ik wel een sterk oordeel heb tegenover drugs, en ik hoop dat jullie ook andere perspectieven toelaten. Al merk ik erg dat jullie gekwetst zijn als ik vertel wat de drugswereld voor mij betekent. Drugs is voor mij niks meer dan elkaar vervuilen, niet je echte zelf willen zien en daardoor dus elkaar verdoven voor zogenaamd sociale gewinning. En als ik jullie dus vraag of drugs belangrijker voor jullie is dan een mensenleven zeggen jullie dus volmondig; ja! Dat is angstig natuurlijk want dat betekent dat drugs eigenlijk voor veel mensen dé prioriteit van het leven is. Dat dat leven onder invloed zijn in zijn geheel boven mijn leven staat. Dan zijn relaties, activiteiten zonder middelen, familie en vrienden dus niks waard tegenover drugs. Dat haal ik er uit tenminste. Zonder drugs voelen jullie je incompleet, saai en zelfs geiten wollen sok-achtig. Jammer dat jullie zo neerbuigend kijken naar niet-gebruikers. Ik hoop dat jullie dat in het dagelijks leven niet gebruiken om mensen te kleineren. Ik voel mij hier niet echt thuis en zal mij een beetje vaker terugtrekken.

Ik ben geen trol en ik heb al proffesionele hulp gehad die leek te helpen en afgerond leek te zijn maar het gaat nog steeds soms wat slechter. Want ik vind het toch onprettig als ik niet eens in de zoveel tijd geestelijke gezondheidszorg heb. Zonder hulp daal ik al snel af naar mijn normale gedachtengang. Dat drugs het mooiste is van de wereld volgens veel, dat mensen elkaar moeten verdoven omdat levens als die van mij niks waard zijn, en dat een drug alle andere dingen op aarde saaier maken. Want aan drugs tipt niets. Dus eigenlijk kunnen mensen zonder drugs er beter een einde aan maken. Ik weet niet zeker of jullie zoiets ook aan familie en vrienden die drugsloos zijn bevelen, maar ik kan het me zo voorstellen als ik dit hoor.

Damn, wat voor drugs heb jij zelf genomen dat je alles zo verdraait? Hele eigen verhalen verzint die niemand je hier ooit verteld heeft? Mijn Heer, wanneer houdt dit op?!

Oh, wacht even, bij een ban van ons.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Beste Plop,
Wat goed dat jullie daar overleg over hebben gehad aldanwel niet nuchter.
Het zou je verbazen maar veel van ons zijn gewoon het overgrote deel van de tijd nuchter.
Ik vind zelf dat ik wel een sterk oordeel heb tegenover drugs,
Goed inzicht.
en ik hoop dat jullie ook andere perspectieven toelaten.
Doen we. Maar oeverloos gezuig en continue herhaling in negatieve zin waarbij het geen barst uitmaakt of iemand inhoudelijk het gesprek met je aangaat of niet, maar je even later gewoon weer met hetzelfde oordelende verhaal komt. Dat houdt een keer op.
Al merk ik erg dat jullie gekwetst zijn als ik vertel wat de drugswereld voor mij betekent. Drugs is voor mij niks meer dan elkaar vervuilen, niet je echte zelf willen zien en daardoor dus elkaar verdoven voor zogenaamd sociale gewinning.
Dus wat doe je dan op een drugsforum?
En als ik jullie dus vraag of drugs belangrijker voor jullie is dan een mensenleven zeggen jullie dus volmondig; ja!
Neehoor, dat verzin je er zelf bij omdat dat past in jouw gedachtenpatroon.
Dat is angstig natuurlijk want dat betekent dat drugs eigenlijk voor veel mensen dé prioriteit van het leven is.
Ook zit is puur een eigen verzinsel. Dat drugs voor sommigen een verrijking van hun leven is betekent niet dat het de, of zelfs een prioriteit is. Daarnaast kun je de uitspraken van mensen op een drugsplatform (waar, guess what, best veel mensen drugs gebruiken) niet afzetten tegen wat de gemiddelde mens denkt of vindt.
Dat dat leven onder invloed zijn in zijn geheel boven mijn leven staat.
Probeer het eens uit en trek je eigen oordeel. Of lees eens wat topics van mensen met een benzoverslaving. Of heroïne, opiaten, pyrro's, GHB, speed..
Dan zijn relaties, activiteiten zonder middelen, familie en vrienden dus niks waard tegenover drugs. Dat haal ik er uit tenminste.
En daarom is het tijd dat je weer hulp zoekt, want je maakt overal volledig je eigen verhaal van.
Zonder drugs voelen jullie je incompleet, saai en zelfs geiten wollen sok-achtig.
Oh wacht, misschien voel ik me geen geitenwollen sok omdat ik altijd wollen sokken draag, maar omdat ik bijna nooit drugs gebruik? Ik ga meteen een bestelling doen, bedankt voor deze eye opener.
Jammer dat jullie zo neerbuigend kijken naar niet-gebruikers
Wederom: je eigen verhaal.
Ik hoop dat jullie dat in het dagelijks leven niet gebruiken om mensen te kleineren. Ik voel mij hier niet echt thuis en zal mij een beetje vaker terugtrekken.
Neehoor. Ik had je namelijk gewaarschuwd dat als je zo door zou gaan, je een ban zou krijgen. Die krijg je dus ook. Terugtrekken is niet nodig, je wordt gewoon helemaal vanzelf van het forum gecatapulteerd. De df-kerkers zal ik je niet aan doen.
Ik ben geen trol en ik heb al proffesionele hulp gehad die leek te helpen en afgerond leek te zijn maar het gaat nog steeds soms wat slechter. Want ik vind het toch onprettig als ik niet eens in de zoveel tijd geestelijke gezondheidszorg heb. Zonder hulp daal ik al snel af naar mijn normale gedachtengang.
Dat blijkt.
Dat drugs het mooiste is van de wereld volgens veel, dat mensen elkaar moeten verdoven omdat levens als die van mij niks waard zijn, en dat een drug alle andere dingen op aarde saaier maken. Want aan drugs tipt niets.
Nogmaals, lees eens wat verslavings verhalen.
Dus eigenlijk kunnen mensen zonder drugs er beter een einde aan maken. Ik weet niet zeker of jullie zoiets ook aan familie en vrienden die drugsloos zijn bevelen, maar ik kan het me zo voorstellen als ik dit hoor.
Jouw gedachtegang lijkt meer op een waanbeeld.
@Mevrouw Pløp , hoeveel drugs moet ik jou geven dat jij deze drama queen blokkeert?
Een kopje kamillethee met honing is wel genoeg. Met een koekje erbij?
.Misschien ook hoe drugs wordt gepresenteerd in de media alsof het het beste ter wereld is, alsof niks anders op aarde zoiets Cools kan doen.
Wederom: lijkt meer op een waanbeeld.
Daar heb ik dan best wel last van. Ik had zo graag gewild dat mezelf zijn nog genoeg was in deze wereld.
Is het ook. Mits je je drugsprobleem oplost, want dat probleem bestaat echt helemaal alleen in jouw hoofd.
Maar naar mijn idee wordt erg veel gepromoot om juist enkel de goede, sociale en extra kant van jezelf te laten zien ookal is die wat nep, in combinatie met drugs soms. Ik weet ook wel dat dat niet de hele waarheid is maar ik haal soms enkel het slechte uit dat soort associaties die ik tegenkom

Tijd om met jezelf aan de slag te gaan dus.

Zoals gezegd, van ons krijg je een ban en je bent hier niet meer welkom. Dag!

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Damn, wat voor drugs heb jij zelf genomen dat je alles zo verdraait? Hele eigen verhalen verzint die niemand je hier ooit verteld heeft? Mijn Heer, wanneer houdt dit op?!

Oh, wacht even, bij een ban van ons.
Niet vaak dat jij korter van stof bent dan ik. Maar dit is wel zo'n beetje de samenvatting van mijn relaas 😎

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Het zou je verbazen maar veel van ons zijn gewoon het overgrote deel van de tijd nuchter.

Goed inzicht.

Doen we. Maar oeverloos gezuig en continue herhaling in negatieve zin waarbij het geen barst uitmaakt of iemand inhoudelijk het gesprek met je aangaat of niet, maar je even later gewoon weer met hetzelfde oordelende verhaal komt. Dat houdt een keer op.

Ook zit is puur een eigen verzinsel. Dat drugs voor sommigen een verrijking van hun leven is betekent niet dat het de, of zelfs een prioriteit is. Daarnaast kun je de uitspraken van mensen op een drugsplatform (waar, guess what, best veel mensen drugs gebruiken) niet afzetten tegen wat de gemiddelde mens denkt of vindt.

Probeer het eens uit en trek je eigen oordeel. Of lees eens wat topics van mensen met een benzoverslaving. Of heroïne, opiaten, pyrro's, GHB, speed..

En daarom is het tijd dat je weer hulp zoekt, want je maakt overal volledig je eigen verhaal van.

Oh wacht, misschien voel ik me geen geitenwollen sok omdat ik altijd wollen sokken draag, maar omdat ik bijna nooit drugs gebruik? Ik ga meteen een bestelling doen, bedankt voor deze eye opener.

Neehoor. Ik had je namelijk gewaarschuwd dat als je zo door zou gaan, je een ban zou krijgen. Die krijg je dus ook. Terugtrekken is niet nodig, je wordt gewoon helemaal vanzelf van het forum gecatapulteerd. De df-kerkers zal ik je niet aan doen.

Dat blijkt.

Is het ook. Mits je je drugsprobleem oplost, want dat probleem bestaat echt helemaal alleen in jouw hoofd.

Even voor gaan zitten hoor....

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Goed inzicht.

Dat blijkt.

Dankjewel :praying:

ljuv

DF-koningin
geitenwollen sokken mensen
Uhm hallo ik lust ook druks ik wil hier niet mee geassocieerd worre!

Maar eerlijk: ik en m’n vriendinnen hebben laatst wel een laatst besproken dat we coke wel sneller links laten liggen nu. Tuurlijk brengt elke drug eigen problematiek en criminaliteit met zich mee. Maar bij coke krijg ik er steeds vaker een kutgevoel van, zoals bij het eten van vlees (wat ik wél gewoon tering lekker vind maar ook liever niet doe).
Overigens vind ik het in het algemeen een hypocriete vraag, zoals ik al eens eerder uitlegde. Toen @Saaiedrugslozezak er ook al naar vroeg:
Maar das niet strafbaar.
Als je tomaten koopt help je ook kinderarbeid en moderne slavernij. Laat staan als je de zara of primark leegkoopt. Niemands handen zijn schoon en ik vind het persoonlijk een ongelofelijk hypocriete instelling. Daarmee wil ik niet zeggen dat je geen bijdrage levert wanneer je illegale drugs gebruikt of dat mij dat volledig koud laat, maar ik criminaliseer de gebruiker niet.

En daarnaast vind ik wel dat deze vent ook goeie vragen aan ons stelt. Het is best goed om soms stil te staan bij de dingen die je doet en de effecten die het in het grotere geheel hebben. Het probleem is vooral dat er nooit iets werd meegenomen van de antwoorden die we gaven. Echt een soort Dory waartegen je praatte. Dus als er mensen zijn die vergelijkbaar denken maar wel een constructief gesprek kunnen voeren: houd het topic vooral in leven. Wederzijds begrip kan alleen ons maar verder brengen💕

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik vind niks mis met mensen die willen sokken dragen hoor! Was nogal geïrriteerd geraakt en wist even niet hoe te verwoorden en koos dat. Iedereen moet dragen waar die zich goed in voelt. Volgende keer ga ik het ontvolgen, lijkt me beter idee.

Ik dacht, ik zet eens wat mensen van negeren af, waarom niet. Komt dit topic weer boven.

Gaat dit figuur nog steeds door met trollen. :tearsofjoy: Maar waarom ben ik eigenlijk verrast.

Dat is wat een simplistische en zelfs verkeerde opvatting van het boeddhisme die helaas ook veel teveel wordt herhaald.

Boeddha had juist de boodschap dat er een reële uitweg uit lijden is. Dat lijden er is door verkeerde perceptie en daaruit voortkomende verkeerde actie en dat door dit te veranderen, men uit lijden kan komen. Goed nieuws dus: lijden is niet ons lot.
Jaa en een pakkie Marlboro rood kost ook €4.20

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Vind de high wel snel afvlakken. Daarnaast geeft het mij meestal een ellendige kater, die dan wel weer heel makkelijk te bestrijden is. Zodoende ben ik nooit lang onder invloed van nuchterheid gebleven.
Not me. Nuchterheid is de perfecte drug, zonder kater wat dan ook.

Maar het is misschien een acquired taste. :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Te gek dat je dat lukt! Ik feliciteer je daarmee, oprecht, geen cynisme. Mij is het tot op heden niet gelukt. But who's counting?
Dankje, is ook wel een proces geweest. En is ook niet zo dat ik nóóit meer iets neem, maar praktisch nooit. Om de drie maanden nog weleens 6-apb.

Natuurlijk voelt nuchter ook niet als een drugs high. Maar je kunt het wel enorm diep gaan waarderen met een voldoening waar drugs bij in het niet valt, want drugs is maar een (tijdelijk) gevoel, terwijl nuchterheid de ervaring is van je eigen bewustzijn, de ervaring van jezelf zonder filters eroverheen.

OctoFerrum

Dankje, is ook wel een proces geweest. En is ook niet zo dat ik nóóit meer iets neem, maar praktisch nooit. Om de drie maanden nog weleens 6-apb.

Natuurlijk voelt nuchter ook niet als een drugs high. Maar je kunt het wel enorm diep gaan waarderen met een voldoening waar drugs bij in het niet valt, want drugs is maar een (tijdelijk) gevoel, terwijl nuchterheid de ervaring is van je eigen bewustzijn, de ervaring van jezelf zonder filters eroverheen.
Eens, helaas lijkt het ons niet allen altijd gegund. Velen met mij zullen vrede moeten vinden in het leven met een verslaving. En ik geloof dat ook daarin een weg te vinden is die niet geheel weg gefilterd is, of waarin dat bewustzijn verloren is gegaan. Tenzij je natuurlijk het bewustzijn verliest, tromgeroffel.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Eens, helaas lijkt het ons niet allen altijd gegund. Velen met mij zullen vrede moeten vinden in het leven met een verslaving. En ik geloof dat ook daarin een weg te vinden is die niet geheel weg gefilterd is, of waarin dat bewustzijn verloren is gegaan. Tenzij je natuurlijk het bewustzijn verliest, tromgeroffel.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Misschien controversieel maar daar geloof ik niet in.

In de ervaring van de eigen nuchtere geest/bewustzijn ligt de genezing. Eenmaal acceptatie van- en contentheid met dat, en (geestelijke) verslavingen kunnen niet blijven staan, want je hebt geproefd van de perfecte "drug": je eigen zelf, je ongekleurde bewustzijn. Dat wat alles is wat je zoekt, zonder alles dat je niet wilt.

Het bewustzijn gaat sowieso niet verloren bij alle filters die we eroverheen leggen (zoals drugs), want het bewustzijn is jezelf en je kunt jezelf nooit echt kwijtraken. Maar de filters kunnen je (ongefilterde) zelf wel lijken te verhullen.

OctoFerrum

Daar verschillen we dan van mening over. We zullen allemaal een weg moeten vinden, en 'genezing' is niet altijd een optie, of de wens. En misschien ben ik wel meer 'mij', als gebruiker, dan als krampachtig-nuchter-proberen-te-blijven-en-alles-doen-zoals-je-denkt-dat-anderen-dat-doen-maar-dat-voelt-niet-echt-als-mezelf persoon.
#3-dubbel woordwaarde. Helaas geen Q of X gebruikt dus kan niet 'uit' leggen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Daar verschillen we dan van mening over. We zullen allemaal een weg moeten vinden, en 'genezing' is niet altijd een optie, of de wens. En misschien ben ik wel meer 'mij', als gebruiker, dan als krampachtig-nuchter-proberen-te-blijven-en-alles-doen-zoals-je-denkt-dat-anderen-dat-doen-maar-dat-voelt-niet-echt-als-mezelf persoon.
#3-dubbel woordwaarde. Helaas geen Q of X gebruikt dus kan niet 'uit' leggen.
Zolang je niet genezen bent, ben je zoekende naar genezing. Zolang je niet gelukkig bent, ben je zoekende naar geluk. We zoeken het alleen op onze eigen manieren.

Imo...

Beste forumleden,
Graag wil ik jullie enkele eerlijke vragen stellen over drugs en jullie gebruik daarvan. De titel lijkt mij duidelijk. Ik vraag me al geruime tijd af of ik wel gelukkig kan zijn zonder drugs. Bestaat geluk zonder drugs wel? Graag zou ik zoals vroeger wel weer gaan geloven dat jezelf zijn genoeg is, maar dat drugs zo groot is tegenwoordig, doet anders vermoeden. Ik kreeg te horen dat meer kleur had en heftiger was. En sindsdien zie ik mijn leven zonder drugs geregelde als grijs en suf. Blijkbaar heb je drugs nodig om iets te bereiken in je leven. Om mee te komen met de rest, populair te zijn en dingen écht te ervaren. Jezelf zijn zonder middelengebruik is niet meer genoeg, iets dat ik zo jammer vind. Alcoholgebruik ben ik ook mee gestopt, omdat die associatie met gedragveranderende middelen mij helemaal gek maakte. Dat maakt mij dus nu echt een saaie drugsloze zak in jullie ogen, vandaar mijn gebruikersnaam.

Drugs zegt toch echt dat alles wat ik ooit beleefde en nog ga beleven zonder drugs. Ik wil het liefst helemaal geen drugs gebruiken omdat ik dat niet bij mezelf vind passen. Ik vind de handel erin duister en kwaadaardig, ik blijf graag mezelf. Al vind ik leven in een drugssamenleving als deze in Nederland wel erg lastig.

Dus veel zorgen dus. Het is daarom een beetje een egoïstisch topic misschien. Maar als jullie met mij mee zouden denken dan wordt dat gewaardeerd. De volgende vragen kunnen misschien een beetje helpen om het concreet te maken;

1) Zijn jullie het er mee eens dat een leven zonder drugs suf en kleurloos is ten opzichte van een leven met drugs?

2) Zouden jullie een voorstander zijn voor een levensbeëindigings traject voor drugsloze mensen zoals ik? Wij leven zonder drugs toch niet echt?

3) Is eens een drugsgebruiker, altijd een drugsgebruiker? Of heeft mijn vriend altijd drugs in zijn hoofd en in gedachten?

4) Is drugs de belangrijkste stap die men kan zetten in zijn/haar leven? Is die stap belangrijker dan de studie of beroepskeuze... Dan trouwen of bijvoorbeeld kiezen welke vrienden je hebt?

5) voelen jullie je hoger dan mensen die geen drugs gebruiken, omdat jullie een hogere vorm van levensgenot kennen?

6) Is mijn leven een gemiste kans zonder drugs?

7) Weten jullie, gebruikende mensen, wel nog steeds hoe het is om geluk zonder drugs te ervaren? Of vergelijken jullie alles met drugsgeluk? Is het iets dat jullie eigenlijk niet meer kennen, sinds jullie eerste gebruik?

:sunglasses: Beschouwen jullie drugsgeluk als de ultieme vorm van geluk, dat zo buitenaards en bijzonder is dat het letterlijk álles te boven gaat?

Groet,
Een anonieme drugsloos persoon.
Vriend ik had dezelfde gedenkswijze als jij. Had een gevoel dat ik niet happy kon zijn zonder drugs maar dat kwam omdat ik de magie van jezelf vinden en zijn niet vond. Men vriendin heeft me erboven op gebracht en nu gebruik ik sporadisch op feestjes bijvoorbeeld. Het ultieme geluk is gewoon men gezinnetje en vrienden. Zolang die er zijn heb ik geen drugs nodig. Geloof me je moet niet zo negatief denken over het leven .

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Vriend ik had dezelfde gedenkswijze als jij. Had een gevoel dat ik niet happy kon zijn zonder drugs maar dat kwam omdat ik de magie van jezelf vinden en zijn niet vond. Men vriendin heeft me erboven op gebracht en nu gebruik ik sporadisch op feestjes bijvoorbeeld. Het ultieme geluk is gewoon men gezinnetje en vrienden. Zolang die er zijn heb ik geen drugs nodig. Geloof me je moet niet zo negatief denken over het leven .
Lugubere gedachte en hoop dat het je nooit overkomt (het kwijtraken van ze), maar dan ligt je ultieme geluk dus helemaal buiten jezelf.

Natuurlijk is het fantastisch om deze "dingen" te hebben, maar wat je verkrijgt zul je ook weer kwijtraken. Hopelijk pas met de dood maar alsnog raak je het dan kwijt.

Imo het ultieme geluk: dat kennen in jezelf dat nooit kwijtgeraakt kan worden.

Bovenaan