Kauwen enzo..

Miss-Behaviour

Belezen gebruiker
Ik heb toch al wel een aantal keer pillen gebruikt, maar vannacht op Awakenings net ietsjes meer dan ik gewend was. Eerst een pil waar ik nauwelijks wat van voelde, toen, anderhalf uur later ofzo, een kwart van zo'n sterke blauwe Mitsu. Toen stond ik al aardig op mijn kop... :hearteyes:

Daarna nog van iemand een halve pil gehad, weet niet wat er in dat ding zat, maar dat was denk ik niet alleen MDMA, van wat er ik er zo over hoor verdenk ik dat er ook aardig wat in zat wat op speed leek. (nooit eerder bewust speed gebruikt, dus tja, heb geen vergelijkings materiaal).

Ik heb me super vermaakt, voelde me GOED, echt in een 'ik vind iedereen en alles heel lief'- bui, maar heb toen ik thuis kwam nauwelijks geslapen en tot halverwege vandaag heb ik nog bekken lopen trekken.

Wie weet of dit speed geweest kan zijn, iets anders of toch gewoon een effect van net iets meer MDMA dan ik gewend ben.

Mr. XTC

Belezen gebruiker
het kan ook gewoon van de pillen zijn. heb ik ook wel eens gehad, ik ging toen zo hard dat ik nog niet meer wist hoe ik moest zitten.

spacekonijn

Badass junkie
Mr. XTC zei:
het kan ook gewoon van de pillen zijn. heb ik ook wel eens gehad, ik ging toen zo hard dat ik nog niet meer wist hoe ik moest zitten.

dat je echt als een rups gaat krioelen en kronkelen? :wink:

maar t kan gewoon de mdma zijn hoor !

Jeller

Badass junkie
als ik me ergens zet op xtc kan ik daar wel zo lang zitten omdat he gewoon allemal zo goed zit :) het zal trouwens wel md zijn

Nick

Experimenterende gebruiker
gekke bekken trekken hoort erbij haha :wave:

Heb er zelf niet echt last van, alleen als ik echt meer dan 1 pil neem, of het moet echt een heavy pil zijn.

Hoe vond je awekenings? leuk feest?

boy

Bewuste gebruiker
Vrijwel elke amfetamine, amfetamine-derivaat etc. geeft een dergelijk effect.

Het is te verklaren met de status waarin je lichaam dan verkeerd, namelijk de fight or flight status. Ik had ooit al eens een stukje gepost dat de verwijding van de pupillen verklaarde, en hierbij gaat vrijwel hetzelfde op.

boy zei:
Yeah ogen en grote pupillen... Ik probeer het zo kort mogelijk te houden, anders ga ik fouten maken :wink:

XTC verhoogt de afgifte van bepaalde neurotransmitters; onder andere serotonine, dopamine en noradrenaline. Normaal bestaat de afgifte van deze stoffen van cel naar cel ook al, maar de MDMA in een XTC-pil verhoogt die afgifte dus.

Zo krijgt ook je noradrenaline-regulatie een oppepper en het hormoon adrenaline krijgt ook een schop onder z'n hol. Deze twee stoffen (noradrenaline en adrenaline) werken in je sympaticus (SNS; Sympatethic Nervous System; onderdeel van je zenuwstelsel). Je sympaticus moet dus als het ware overuren draaien. Hierdoor belandt je lichaam in de zogenoemde 'fight or flight'-status. Neem dit maar letterlijk, want je lichaam bereidt zich voor op actie, sensatie, harde reflexen... je kent het wel.

Door deze status van het lichaam krijgen de vitale onderdelen van het lichaam die bij deze status nodig zijn de hoogste prioriteit. Denk aan dat je geen honger meer hebt of dat je niet kunt eten, dat komt omdat je sympaticus ook de beweging en de flow van de chemicalen in de maag controleerd, en je hele spijsverteringskanaal heeft natuurlijk geen nut als je klaar bent voor actie, dus die wordt als het ware op een laag pitje gezet. Bepaalde spieren zijn daarentegen bijvoorbeeld wel weer van belang; de bloedvaten in die spieren verwijden zich zodat er meer zuurstof en voedingsstoffen binnen kunnen komen, en daar heb je de kaakspanning en de spanning van sommige spieren. Ook je ogen zijn als zintuig erg van belang tijdens deze staat van paraatheid, je moet alles natuurlijk wel kunnen overzien. Je lichaam denkt dan heel simpel: "meer licht kunnen opvangen betekent meer zien." En dus verwijden je pupillen zich zodat ze meer licht opvangen.

Met deze 'fight or flight'-status zijn heel veel trekjes te verklaren :)

boy

Bewuste gebruiker
De ene keer kan het wat extremer zijn dan de andere keer. Je ziet weleens mensen hun hele bek vertrekken terwijl ze dat normaal nooit zo erg hebben, zal wel aan de hoeveelheid, tolerantie enzo liggen.

Obsessed

Belezen gebruiker
Normaal doe i khet bijna nooit , maar laatste keer heb i ket echt hard gehad :grin: M'n tanden staan in de zijkant van mn tong en ik krijg mond amper open nu :grin:

platypus

Belezen gebruiker
Obsessed zei:
Normaal doe i khet bijna nooit , maar laatste keer heb i ket echt hard gehad :grin: M'n tanden staan in de zijkant van mn tong en ik krijg mond amper open nu :grin:

vind je dat leuk?
ik heb dat ook wel een paar keer gehad en GVD wat had ik daar een hekel aan... voelt zo gestoord dat je jezelf zo hard hebt toegetakelt dat je er nog zo lang last van hebt, maar gelukkig nu nooit meer last van!

Jeller

Badass junkie
ik heb er niet zo veel ast vna ma ik pak ook nie veel.. de eerste keren had ik het wel maar het stoorde mij nie echt

TOTO

Newbie
komt gewoon door de pillen hoor, als ik er een stuk of 3 op heb, en ik zie later de foto's terug weet ik ook niet wat ik zie, onderkaak naarvoren en me ogen weggedraaid, maarjaa hoort erbij he op het moment zelf voel ik me primaa

Bovenaan