kauwen

_Kat_

Bewuste gebruiker
Debris zei:
Ik denk dat als je pillen kauwt het makkelijker en sneller opgenomen word.

Precies, maar je hoeft er niet op te kauwen... Pak gewoon een mes, of iets scherpt om die pil in 2 of 4 stukjes te hakken.

Debris

Bewuste gebruiker
_Kat_ zei:
Debris zei:
Ik denk dat als je pillen kauwt het makkelijker en sneller opgenomen word.

Precies, maar je hoeft er niet op te kauwen... Pak gewoon een mes, of iets scherpt om die pil in 2 of 4 stukjes te hakken.
Omdat hij over kauwen bezig was heb ik kauwen gezet.
Als ik pillen pak (wat ik liever niet doe) doe ik die ook breken omdat ik die anders niet goed voel opkomen. Of ik voel 'm niet, of hij komt ineens zo zwaar dat ik 2 uur loop te flashen.

L

Lid 6909

Gast
je kunt de pil ook fijnstampen en dan in een capsule doen, dan hoef je ook niet te kauwen

HallucineerMeneer

Belezen gebruiker
een 2cb pil heeft tijd nodig om door je maag verteerd te worden, beetje bij beetje word steeds de buitenste laag opgenomen, als je het kauwt word het dus sneller opgenomen
dit heeft met het oppervlak te maken, vergroot het oppervlak en het word sneller opgenomen

Jeroen83

Bewuste gebruiker
donkoen zei:
een 2cb pil heeft tijd nodig om door je maag verteerd te worden, beetje bij beetje word steeds de buitenste laag opgenomen, als je het kauwt word het dus sneller opgenomen
dit heeft met het oppervlak te maken, vergroot het oppervlak en het word sneller opgenomen

Punt.

Beste is idd zoals gnuxx zei verpletteren en dan in een capsule :) of mengen in een glaasje water :)

L

Lid 6909

Gast
funkmaus zei:
donkoen zei:

Punt.

Beste is idd zoals gnuxx zei verpletteren en dan in een capsule :) of mengen in een glaasje water :)

you know me :grin:

Paperplane.

Wijs gebruiker
Lekker pille kauweee. Ga je lekker hard van :xtc: :rock:

Zal lekker voor je tandglazuur zijn. Not.
Niet doen dus. Heb jongens gezien met helemaal losse tanden kwam door de kaakklem, maar dat kauwe zal ze lekker verzwakte hebben.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad, gewoon capsules gebruiken. Kauwen is echt funest² voor je tanden...

Als je je tanden helemaal goed wilt houden, probeer eens magnesium. Dan kauw je ook niet meer vanwege spierspanning :P

misslinda

Bewuste gebruiker
in een zakje doen, hamer pakken, kapot slaan en snuiven :tongueout:

doet wel super veel pijn in je neus maar werkt snel!!!!!!! en hard!!!!!

1 keer gedaan maar moest helemaal huilen van de pijn haha maar ik snuif ook nooit omdat ik dat pijn vind doen dus kan weinig hebben in me neus.

maar eigenlijk is het geen antwoord op je vraag

ik denk dat kauwen sneller werkt maar het is wel erg vies.

groetjes

dingo's kidneys

Experimenterende gebruiker
2cb-tabletjes kauwen werkt prima :grin: het smaakt lang niet zo vies als xtc (het is natuurlijk oof veel minder werkzame stof) en in je mond worden drugs beter opgenomen dan in je maag(het gaat niet eerst langs je lever). Bij 2C-B is het wel zo dat het niet goed oplosbaar is dus dat opnemen door je mond zal niet zo'n effect hebben maar bij iets wat zo lang duurt als 2C-B helpen alle beetjes. BTW wegspoelen met cola(of iets anders wat zuur is) zou het in principe ook moeten versnellen.

Tufnut

Badass junkie
Het voordeel van kauwen zou inderdaad de opname via het mondslijmvlies kunnen zijn, maar of de smaak het eventueel versnelde effect waard is... Ik vind van niet. En het is de vraag bij welke middelen het echt werkt.
Dat een pil vermalen in je maag komt levert je echter slechts een marginaal verschil op. Een pil valt echt wel snel uiteen in je maag. Laat het 5 minuten langer duren. Als dat de winst is op een half uur of meer vind ik het de smaak en eventuele tandschade niet waard.

kauwen heeft echt geen voordeel ten opzichte van slikken.. die pillen gaan in je maagzuur zo snel uit elkaar dat er nauwelijks verschil tussen zit.. hoogstens een paar minuten.

snuiven werkt wel beter/anders dan.

dingo's kidneys

het gaat bij het kauwen dan ook vooral om de opname door het mondslijmvlies, 2cb smaakt btw lang niet zo vies als mdma eigenlijk nergens naar. Het is ook niet zo dat het nou heel veel gedoe is om een paar seconden met je slokje cola te wachten....

Tufnut

Badass junkie
Nog steeds geen idee of 2cb opgenomen wordt via het mondslijmvlies, maar als je het een paar seconde in je mond houd durf ik wel te stellen dat dat verspilde moeite is.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is het absoluut niet waard... Die chemische meuk die maakt je tanden echt volledig kapot. Waarom zou je je gebit willen vernielen en een gore smaak in je mond willen zodat je 10 minuutjes tijd wint?

Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is het first-pass effect, maar dan kun je het beter snuiven. Als je het niet te vaak doet kan je slijmvlies ervan herstellen. Tanden herstellen niet zonder tandarts...

dingo's kidneys

SmartieAndMe zei:
Het is het absoluut niet waard... Die chemische meuk die maakt je tanden echt volledig kapot. Waarom zou je je gebit willen vernielen en een gore smaak in je mond willen zodat je 10 minuutjes tijd wint?

Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is het first-pass effect, maar dan kun je het beter snuiven. Als je het niet te vaak doet kan je slijmvlies ervan herstellen. Tanden herstellen niet zonder tandarts...

en wat doet je precies denken dat 2cb je tanden aantast? ik heb hier nog nooit van gehoord, een beetje onderbouwing graag.

het first-pass effect is wel degelijk van invloed en een gele vlinder proef je bijna niet :rolleyes:
maar goed als je even wachten met slikken het voorkomen/verminderen van de zware buiklading niet waard vind lekker blijven slikken!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
en wat doet je precies denken dat 2cb je tanden aantast? ik heb hier nog nooit van gehoord, een beetje onderbouwing graag.

Daar ging ik in dit geval eerlijk gezegd vanuit, omdat verder zo'n beetje alle synthetische drugs dat doen.

Wat doet jouw precies denken dat het niet zo is dan? Er is nooit onderzoek geweest naar of het gebeurt maar sommige dingen kun je gewoon vanuit gaan.

[EDIT]

Plus, waarom zou je. Je kunt het ook crushen en in een capsule doen. Zelfde effect, geen risico's

Bovenaan