ZonnenBijNacht
Newbie
Klein vraagje, is het waar dat als je de 2c-b pillen kauwt er meer van de substantie word opgenomen dan als je ze gewoon inslikt?
Debris zei:Ik denk dat als je pillen kauwt het makkelijker en sneller opgenomen word.
Omdat hij over kauwen bezig was heb ik kauwen gezet._Kat_ zei:Debris zei:Ik denk dat als je pillen kauwt het makkelijker en sneller opgenomen word.
Precies, maar je hoeft er niet op te kauwen... Pak gewoon een mes, of iets scherpt om die pil in 2 of 4 stukjes te hakken.
donkoen zei:een 2cb pil heeft tijd nodig om door je maag verteerd te worden, beetje bij beetje word steeds de buitenste laag opgenomen, als je het kauwt word het dus sneller opgenomen
dit heeft met het oppervlak te maken, vergroot het oppervlak en het word sneller opgenomen
funkmaus zei:donkoen zei:een 2cb pil heeft tijd nodig om door je maag verteerd te worden, beetje bij beetje word steeds de buitenste laag opgenomen, als je het kauwt word het dus sneller opgenomen
dit heeft met het oppervlak te maken, vergroot het oppervlak en het word sneller opgenomen
Punt.
Beste is idd zoals gnuxx zei verpletteren en dan in een capsuleof mengen in een glaasje water
![]()

SmartieAndMe zei:Het is het absoluut niet waard... Die chemische meuk die maakt je tanden echt volledig kapot. Waarom zou je je gebit willen vernielen en een gore smaak in je mond willen zodat je 10 minuutjes tijd wint?
Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is het first-pass effect, maar dan kun je het beter snuiven. Als je het niet te vaak doet kan je slijmvlies ervan herstellen. Tanden herstellen niet zonder tandarts...
en wat doet je precies denken dat 2cb je tanden aantast? ik heb hier nog nooit van gehoord, een beetje onderbouwing graag.