1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ketamine brengt genialiteit.

Discussie in 'Ketamine' gestart door Xabre, 5 mrt 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Eind vorig jaar heb ik Keta gedaan tijdens een LSD trip, er was behoorlijk wat interactie wat zich vooral visueel uitte, maar op mentaal gebied werd het een stuk minder, er was sprake van een flinke vernauwing van het bewustzijn waar ik op dat moment dus niet op zat te wachten.
    Ik ga die combi niet meer herhalen.

@Amfitamientje Power
    Bedankt voor de complimenten. :)

2. Xabre

Xabre Newbie

Thnx voor deze gouden tip. De woorden 'ik heb me gigantisch verdiept in de wetenschappelijke kant' trek ik bij deze terug. Beter dan dit ga je het niet krijgen. Ik ben op een derde en kan nu mijn ervaringen beter verklaren. Deze zin verklaart bijvoorbeeld mijn opmerking over dat het leven een toneelstuk lijkt.
    "One of the more dramatic types of ketamine experiences involves the sudden conviction that there is nothing real except the self as a point of awareness floating forever in eternity, with no external world to return to. Life was but a dream, and this is the one reality to which the person has just awakened."

Ik ga em in ieder geval helemaal uitlezen thnx!

3. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ik heb wel eens keta met LSD gecombineerd en vond het voor psychonautische doeleinden echt zwaar zonde van mijn LSD trip. Die heldere staat van de LSD waarin je jezelf kunt onderzoeken en dingen van kunt leren werd totaal weggevaagd door de keta. In Mijn optiek een combinatie voor als je gewoon zo hard mogelijk naar de klote wilt gaan, maar niet iets waar veel uit te leren valt.

Psilocyloner vindt dit leuk.
  4. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Aan mijn mening heb je meer hoor, als dissociatievengebruik het aantal verbindingen in de hersens stimuleert zou ik afgaand op die redenatie immers een van de meer intelligente mensen hier moeten wezen. :tongueout:
    Ik was er al bang voor, graag gedaan.
    Hier heb je ook meteen de MXE bijbel (2017 update):
    Op dit forum lijken psychedelica en benzodiazepines voornamelijk in de smaak te vallen, achterban voor dissociatieven zul je hier niet snel vinden. Persoonlijk voeg ik vrij standaard een dissociatief toe aan de staart van een langwerkende psychedelica en dat voegt naar mijn mening zeker wat toe. Als je 'tryptamines' zonder al teveel beleid met dissociatieven combineert resulteert dit echter al vrij snel in coma gelijkende taferelen door de sterke synergie van effecten.

Ik heb eens een tripzitter in verwilderde staat flinke tikken uit gedeeld nadat deze misbruik probeerde te maken van de situatie, ik kan mij niet herinneren dat ik ooit eerder op fysiek geweld ben over gegaan, niet in die mate in ieder geval. Iemand die ik ken is eens in verwilderde staat na paddo's in combinatie met MXE half naakt door tuinen heen gerend, de politie ging achter hem aan waardoor hij nog verder in paniek raakte. Hij had van alles omver en kapot gerent en op een gegeven moment heeft hij bij mensen in paniek op het raam lopen slaan, kort daarop tackelde een agent hem en waren er 4 a 5 agenten bovenop hem gesprongen om hem in bedwang te houden. En zo was er nog iemand die in de straten van Antwerpen in zijn onderbroek middernacht saxofoon begon te spelen, vervolgens hebben de vriendelijke agenten zijn appartement even volledig overhoop gehaald. Als je niet uit kijkt ben je zogezegd op je reptielenbrein aangewezen, iets dat ook wel uitzonderlijk wil gebeuren na meer extreme doseringen psychedelica.
    Dat gezegd hebbende kan de combinatie zeker interessante en vermakelijke materie naar boven brengen in de brede zin van de beschrijving. :')

acht.zes vindt dit leuk.
  5. Psilocyloner

Psilocyloner Belezen gebruiker

Dit doet me opeens aan iets anders denken. Ik heb geografische verschillen in trends in drugsgebruik altijd al interessant gevonden. Zo lijken dissociatieven in de UK veel populairder te zijn dan hier. Bij ons daarentegen is GHB weer relatief in zwang, een middel wat je in de USA volgens mij nauwelijks tegenkomt. In voor zover ik weet de meeste Europese landen is amfetamine over het algemeen de norm wanneer het gaat over ''speed'', terwijl in de USA methamfetamine daarvoor de norm is en de voor ons ''gewone'' amfetamine daar nauwelijks bekendheid geniet los van de farmaceutische drug Adderall die daar overigens wél grootschalig misbruikt wordt.

Haha. Je prikkelende anekdotes over coma-gelijkende en verwilderde toestanden hebben me nog niet geheel weten te overtuigen. Ik merk dat ik, in ieder geval voor nu, toch de voorkeur behoud voor trippen in een niet-coma-gelijkende toestand, mét kleding en zónder agenten. Ben ik dan zo'n burgerlijke lul?

Nee, maar effe serieus... kun je dan eens voorbeelden geven van ''interessante en vermakelijke materie''? Is het dan gewoon echt leuk, of moet ik dan toch vooral denken aan ''zo hard mogelijk naar de klote gaan'' zoals @Psychedelibee zegt, maar waarbij het dan wonderwel goed is afgelopen?

Laatst bewerkt: 7 mrt 2019
  6. Psychedelibee

Hij moet zelf ook nog maar even antwoord geven natuurlijk, maar denk dat zijn anekdotes eigenlijk wel voor zich spreken. Mensen tikken verkopen op psychedelica, dan heb je het in mijn optiek niet helemaal begrepen...

7. Jmths

@Psychedelibee
    Je komt wat humeurig over, als ik iets mis moet je het maar eens laten weten.

8. Psychedelibee

Hoezo? Ik zeg alleen maar dat ik mensen tikken verkopen op psychedelica (en dissociatieven) niet bij het soort drugs vind passen, dus dat dat in mijn optiek niet echt meer iets te maken heeft met psychonautisch gebruik. Wat je er verder zelf van vind, moet je uiteraard zelf maar aangeven.

9. Psilocyloner

Psilocyloner Belezen gebruiker

Zonder meer waar. Ik wil dissociatieven echter wel met een open vizier benaderen, omdat ik mij toch kan voorstellen dat mensen met constructieve intenties dissociatieven gebruiken en/of die combineren met psychedelica en ik me eveneens kan voorstellen dat dergelijk gebruik sommigen ook daadwerkelijk iets constructiefs kan opleveren.

Vooralsnog heb ik de indruk dat dissociatieven en combinaties hiermee met psychedelica vaak worden aangegrepen in het kader van thrillseeking. Een zekere roekeloosheid. Escapisme. Effe eruit, schijt aan alles. In veronderstel dan ook dat het belonende aspect van dergelijk gebruik hem op z'n minst ten dele zit in het moment wanneer je beseft dat je het er al met al weer met relatief weinig tot geen kleerscheuren vanaf hebt gebracht, of dat het allemaal veel erger had kunnen aflopen, of met andere woorden: de opluchting. In plaats van een negatief oordeel moet ik bekennen toch meer een soort fascinatie of ontzag voor een dergelijke benadering te hebben, aangezien die echt lijnrecht tegenover mijn overwegend overmatig risicomijdende houding staat. Nou niet direct iets waarvan ik zou zeggen dat ik er ook naar verlang, maar naar het resultaat ervan, een soort van totale grenzeloosheid die dan al met al toch weer goed afloopt, kijk ik af en toe wel met een zeker verlangen moet ik eerlijk bekennen. Een dergelijke ervaring zou voor mij zeker helend, of in ieder geval constructief kunnen zijn. Het zou me het besef, daarmee bedoel ik een werkelijk doorleefd besef en niet alleen een verstandelijk begrip, kunnen geven van het feit dat alles wel op z'n pootjes terecht komt op het punt dat ik de controle over mezelf geheel laat varen, of anders wel dat het eigenlijk ook geen donder uit maakt dat ik uit de bocht ben gevlogen omdat het leven gewoon doorgaat en er morgen gewoon weer een nieuwe dag aandient alsof het allemaal nooit gebeurd is. Ik bedoel, hoeveel schade ondervind ik er nou werkelijk van wanneer ik hier naakt over straat zou rennen? Het probleem is feitelijk zo groot als je het zelf maakt. Maakt het écht uit wat mijn buurvrouw hiervan zou vinden? Of ik sla mijn huis kort en klein. Jammer, dat zeker. Echter, spullen zijn vervangbaar. Toch zou ik er niet blij mee wezen. Niet dat ik zo bijzonder gehecht ben aan spullen, maar ik wil gewoon niet mijn huis kort en klein slaan. Ik vind mijn huis prima zoals het nu is. Ik zou ook geen zin hebben om alles weer opnieuw in te moeten gaan richten. Maar zou het gebeuren, hoe erg is dat dan werkelijk? Dat hele idee van ernst bevindt zich enkel in je hoofd. Ernst creëer je zelf.

10. Psychedelibee

Dat is zeker waar, maar ik vraag me oprecht af wat je daarvan leert. Behalve wat je hierboven opnoemt, maar als je dat zo kunt uittypen is het ook niet echt een openbaring meer.

Als je dingen stuk maakt of jezelf voor lul zet is tot daar aan toe, daar heb je enkel jezelf mee. Echter bijna je tripsitter in elkaar tikken... Dat is gewoon niet ok en dan neemt het wel andere proporties aan natuurlijk.

Overigens kan dissociatieven open benaderen zeker geen kwaad, heb ik ook gedaan hoor en als je het niet te absurd maakt ga je ook niet meteen rare dingen doen. Voor mij zijn dissociatieven het tegenovergestelde aan psychedelica en ik haal er niks uit, maar dat moet je uiteraard gewoon zelf ervaren.

11. Jmths

Wanneer je spreekt over enkele maanden geleden betreft het een vrij specifieke periode waarin je mijn rationalisatie als warrig en teken van slechte gezondheid beschrijft. De reactie die daarop volgt is dat 'mijn anekdotes voor zich spreken' en dat ik 'er weinig van begrijp'. Wanneer ik hint dat ik je agressieve houding niet zo goed begrijpt en dat je het maar eens subtiel moet concretiseren ga je er nogmaals met dezelfde kromme deductie overheen, en vervolgens ga je nogmaals met dezelfde kromme deductie er overheen, om er vervolgens nog even een schepje bovenop te doen. Op dat moment kan ik enkel concluderen dat er je iets flink dwars zit. Ik had gehoopt dat je de hint begreep omdat ik je normaal gesproken anders ken, maar misschien dat indirecte communicatie warrig overkomt op je. Ik zie jammer genoeg ook niet hoe ik hier niet op kan reageren, een concrete reactie is blijkbaar noodzakelijk om een stukje duidelijkheid te creëren.
    Ten eerste vind ik het een beetje slap dat je begint met provoceren dit niet durft te concretiseren en vervolgens wel naar mijn mening polst. Als je niet achter je eigen woorden durft te staan kun je deze wellicht beter voor je houden of in iedere geval op een andere plaats en meer subtiele manier formuleren.

Het kleine beetje concretisering dat je geeft is omdat ik een agressieveling ben onder de effecten van psychedelica. Ik heb deze specifieke ervaring eerder benoemd en omschreven als waarschijnlijk mijn grootste inschattingsfout welke ik betreur. Terwijl ik op dat moment grotendeels mijn bewustzijn verloor besloot mijn nuchtere tripsitter zijn hand in mijn broek te steken, romantischer kan ik het niet beschrijven. Iemand die ik al lange tijd kende en mijn vertrouwen in had geplaatst om te ondersteunen wanneer nodig. In plaats daarvan brak deze dit vertrouwen op het meest ongelukkige moment denkbaar. Deze tripsitter heeft achteraf zijn excuses aangeboden hieraan toegevoegd dat deze als kind misbruikt is en dat ik mij absoluut niet schuldig moet voelen voor hetgeen dat zich had afgespeeld. Extreme verwarring, uitvergroot bewustzijn, extreme angst, niet in staat te communiceren en in een hoek gedreven. Als dat onbegrijpelijk overkomt kan ik eventueel een hashtag toevoegen.

Context die jou volledig ontgaat maar desondanks met beide handen aangrijpt om iemand die zich kwetsbaar opstelt in diskrediet te brengen om een argument te winnen. Ik weet niet waar de prioriteiten zoal liggen maar persoonlijk vind ik het wel prettig wanneer ik niet voor iedere scheet op een anoniem drugsforum mogelijk beoordeeld kan worden, als mensen maar hard genoeg zoeken ben ik er van overtuigd dat mensen wel iets zullen vinden, en in mijn geval is dat eerlijk gezegd relatief makkelijk.

Omdat de context van enkele maanden geleden blijkbaar verwarrend is en er blijkbaar iets is verandert in de tussentijd. Als iemand, laten we zeggen een moderator, onder de leugen van terminale ziekte mijn privé leven binnendringt, van mij steelt en mij opzadelt met een zak stront waar ik nooit op zat te wachten, dan zal ik niet mijn mond houden omdat dit 'anderen beter uit komt'. Op dat moment voel ik mij gedwongen om voor mijzelf op te komen, ik hoop dat dat ergens begrijpelijk en niet al te verwarrend is.

Ik heb geprobeerd dit op een respectvolle wijze gedurende meer dan twee maanden onderling gezamenlijk op te lossen (voor zover mogelijk). Keer op keer op keer krijg ik (letterlijk) te horen dat dit mijn probleem is. Een gesprek waarbij ik bewust een 3e partij includeerde en het enige dat deze 3e partij hier aan toe te voegen had was 'dat deze eenzelfde signaal had ontvangen en gegeven in het verleden maar dat ook deze genegeerd was'. En uiteindelijk, veel te laat, pas nadat de situatie nog verder escaleerde en uiteindelijk negatief begon te reflecteren op een specifiek individu is er 'een vorm van actie ondernomen', er wordt letterlijk 1 vinger opgetild om een muisklik uit te voeren.

Een lang vermoeiend verhaal dat zich afspeelde over zo'n 6 maanden tijd samengevat in twee kleine alinea's. Maar met een korte samenvatting hoop ik dat het niet al te verwarrend, en wellicht zelfs begrijpelijk overkomt. En ieder mens is vrij om daarvan te denken wat hij of zij wilt, maar ik was terecht pissig en op een gegeven moment wordt er een fatsoensnorm overschreden.
    Als daaruit vervolgens een persoonlijke aanval volgt om een vingerwijs wedstrijd te winnen ben ik niet bereid om eventuele verwarring nog verder te laten etteren. Er zullen geheid dingen zijn geweest die ik beter had kunnen aanpakken maar op dat moment en op die manier was dat simpelweg niet mogelijk voor mij, ik heb het geprobeerd en ben meer dan redelijk geweest maar op een gegeven punt is er blijkbaar een duidelijke grens nodig is er überhaupt fatsoen mogelijk.
    De ieder voor zich en gemakzucht mentaliteit die ik hierbij ervoer ligt in mijn allergie zone en op een gegeven moment ben ik niet meer in staat (of bereid) om eenrichtingsverkeer redelijkheid op te brengen. Op een gegeven punt deponeer ik de stront weer waar deze vandaan kwam en mogen mensen dit zelf lekker uitzoeken, ik ben geen vrijwilligersfonds.

Laat maar eens weten of ik nog welkom ben ondanks dat 'ik de tendens heb mijzelf dermate voor lul te zetten dat het nieuwe proporties aanneemt'. Bedankt hé. Aangezien het vrije woord hier blijkbaar dood is zal ik het verder houden bij hetgeen dat ik kan onderbouwen.

Als er daadwerkelijk een Utopisch clubje bestaat dat alles democratisch bespreekt en besluit hoop ik dat het ook mogelijk is om duidelijke taal te spreken. Als mijn mening niet bevalt moet er wellicht niet herhaald naar gevraagd worden en als iemand hierbij bedenkingen heeft, probeer eens communicatie zou ik zeggen. Geef McHappyMeal maar door dat de kerstwensen zijn overgekomen.

acht.zes vindt dit leuk.
  12. Psychedelibee

Nou nou wat kun jij dingen uit verband trekken en groter maken dan het is zeg.

Laat ik beginnen met dat je tripsitter je blijkbaar onder invloed wilde aanranden, dit hele verhaal hoor ik pas voor het eerst en dat veranderd de zaak inderdaad. In dit geval begrijp ik dat je hem tikken wilde verkopen. Mijn excuses voor het, met minder informatie, anders interpreteren.

Wat betreft het eerdere voorval met een mod hier. Je zogenaamde afscheidsberichten waren wel degelijk warrig, vooral omdat je er school, psychologen en weet ik wat meer bijhaalde. Dat had niks met de hele situatie hier te maken en was dus gewoon warrig, naast dat je taalgebruik toen een stuk warriger was. Daar doelde ik op, meer niet. Overigens was mijn opmerking dat je nu minder warrig overkomt gewoon aardig bedoelt, maar blijkbaar kan ik niks meer goed doen bij jou en niet andersom.

Als je er dan toch zo graag over doorgaat, vond ik de eisen die je stelde overigens onterecht. Zo wilde je dat het forum aangifte ging doen. Allereerst moet een slachtoffer altijd zelf aangifte doen en alles speelde zich daarnaast buiten het forum af. Dat wilt niet zeggen dat wij de situatie ook betreurde, maar veel meer dan de persoon in kwestie bannen konden wij gewoon niet doen en zo simpel is het. Daarnaast kan iedereen met verstand begrijpen dat we ook zelf eerst onderzoek moeten doen voordat we in zo'n geval actie ondernemen en dat kan dan eventjes duren.

Maar weet je waar je overigens wel mijn respect verloren hebt als je dat perse wilt weten, bij het feit dat je mij ten onterechte beschuldigde van het niet vertrouwelijk houden van je melding. Je hebt in dat topic letterlijk gezegd dat een moderator de informatie niet voor zich had gehouden. Dat moet ik dan geweest zijn, want ik was de enige moderator waarmee je dit gedeeld hebt. Ik heb zoals aangegeven destijds de kwestie bij de admin neergelegd en verder heb ik het voor mij gehouden. Valse beschuldigingen van deze aard vind ik zeer laag en waren ook helemaal niet nodig om je punt te maken.

Volgens mij ben je hier overigens gewoon welkom hoor, maar jij bent zelf de gene die al heel lang roept dat je hier niet meer wilt zijn. Kortom het is aan jou of je hier wilt zijn, maar als je zelfs een aardig bedoelde opmerking al niet kunt waarderen dan maak je het jezelf wel erg lastig denk ik. Wees in ieder geval gerust, ik zal niet meer op je reageren want zelfs positieve berichten vallen blijkbaar niet in goede aard. Overigens ben ik inmiddels geen moderator meer, dus wellicht dat dit je ook wat gerust stelt.

13. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Kom, laten we het gezellig houden, oke?

14. Jmths

Excuses aanvaard.
    Waarom begin je er überhaupt weer over, op dat moment vraag ik mij af of je niet gewoon zeggen dat je blij bent om te horen dat het beter gaat. De eerste woorden die je sindsdien naar mij richt en dan noem je twee specifieke aspecten samen. Wanneer ik vervolgens je laatste reacties opnieuw lees komt de 'oprechte betrokkenheid' niet over op mij. Dat probeerde ik na de eerste 2 reacties duidelijk te maken waarop besloten werd extra zout bij te strooien.
    Er was een grens bereikt, zoals ik al vaker zei, ik kon en wou het niet meer opbrengen. Na maandenlang dezelfde onzin waar ik niet om gevraagd had en het niet naar mijn mening niet meer mijn probleem of mijn verantwoordelijkheid was was ik er gewoon volledig klaar mee. Ik heb de gehele periode signalen gegeven dat ik voor die onzin de energie niet had, zo heb ik o.a. een burnout benoemd. Dat je mijn geestelijke gesteldheid noemt is niet geheel onterecht maar buiten propportie gezien de bijkomende context plus er is meer dan één manier om dat te zeggen.

De eerste reactie die ik destijds kreeg kwam nog menselijk over, namelijk dat het onacceptabel was en dat er zo snel mogelijk iets aan gedaan zou worden 'het met grote verbazing gedeelte'. In de tweede reactie vindt er plots een bocht van 180 graden plaats 'het zoek het lekker zelf maar uit gedeelte'. Dat rijmt voor mij niet en voor mij een duidelijk teken dat deze onzin veel te lang heeft voort gesleept.
    Dit 'onderzoek' waar je naar refereert kwam voornamelijk op mij aan, nog zoiets waar ik nooit op zat te wachten. Er is overigens pijnlijk duidelijk gecommuniceerd dat er geen reactie zou volgen vanuit 'principe'.
    Je interpreteert wat ik zei verkeerd, namelijk dat het simpelweg crimineel was en dat (hier komt het weer) er wel eens verantwoordelijkheid genomen mocht worden. Ik was van mening dat er een duidelijke grens getrokken mocht worden en ik zat niet te wachten op sussende woorden. Aangifte was geen realistische optie voor mij, ik heb hier dan ook de vraag aan toegevoegd wat het alternatief is als vanuit het forum wordt besloten het voorval te negeren.
    Ik werd benaderd door mensen met informatie waarvan ik niet wist waar deze vandaan kwam, uiteindelijk bleek dit vandaan te komen van waar ik het als laatst verwacht had blijkbaar. Het was een emotionele uithaal, onterecht, laag en onnodig. Daarvoor ben ik inderdaad een excuses schuldig, ik denk ook dat het belangrijk is dat je dit benoemd hebt. Het hele gedoe had gewoon een hoogtepunt voor mij bereikt en ik zag zwart. Ik vond het jammer dat er zo'n lange tijd besloten was om er niets mee te doen en ik ben nog steeds van mening dat de initiële reactie opgevolgd had moeten worden. Voor mijn gevoel is de overwegende motivator om de initiële reactie niet op te volgen gemakzucht geweest. Ik ging ver en daarin heb ik fouten gemaakt. Op dat moment kwam het mij gewoon de strot uit en ik kon het niet meer opbrengen.
    Het was geen aardig bedoelde opmerking en dat heb ik blijkbaar verdient. Naar mijn beleving wordt het mij juist lastig gemaakt terwijl ik hier niet om gevraagd heb.
    Sommige mensen vermijden meetings om soortgelijke redenen, maar blijkbaar ben ik hier nu.
    Ik blijf wel op jou reageren zelfs als het negatieve berichten zijn.
    Eerder jammer, ik weet ook wel dat ik niet altijd redelijk kan wezen.
    Zie het maar als een poging ter afronding.

15. Psychedelibee

Ja eens hoor, eerder heb ik zijn verhalen en persoonlijke aantijgingen richting mijn adres altijd genegeerd. Maar nu het zomaar weer allemaal mijn kant op kwam, heb ik er toch maar eens op gereageerd omdat ik gewoon helemaal klaar was met de onterechte persoonlijke aanvallen. Wat mij betreft is het nu klaar, ik heb mijn zegje gedaan en zal vanaf heden hem weer negeren omwille van de sfeer hier op het forum. Het is nooit mijn intentie geweest om het aan de stok te krijgen, maar voor sommige mensen kun je het helaas nooit goed doen.

16. Undercover Buster

Undercover Buster Bewuste gebruiker

Leuke leesstof. Mensen die vaak trippen zijn altijd geweldig amuserend om te horen praten en hun denkwijze te doorgronden :tearsofjoy:

17. Bierflesje

Bierflesje Experimenterende gebruiker

Ik ben laagsensitief, wat nu?

18. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Voel je weinig:wink:

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Ketamine brengt genialiteit
  1. Besouro