Klein vraagje

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Halo mede drugsfans, Ik vroeg me eigenlijk af hoe snel je serotonine voorraad opraakt.

heeft dat temaken met leeftijd en grote (hoeveel serotonine je hebt)
Of man of vrouw zijn
Of is de voorraad serotonine bij iedereen verschillend??

Want bij hoeveel mdma is je voorraad dan ongeveer leeg, of hoe kan je dat eigenlijk een beetje bijhouden, hoe snel maakt je lichaam weer bij etc...

groeten need^weed :wave:

Wortel

Bewuste gebruiker
need^weed zei:
Halo mede drugsfans, Ik vroeg me eigenlijk af hoe snel je serotonine voorraad opraakt.

heeft dat temaken met leeftijd en grote (hoeveel serotonine je hebt)
Of man of vrouw zijn
Of is de voorraad serotonine bij iedereen verschillend??

Want bij hoeveel mdma is je voorraad dan ongeveer leeg, of hoe kan je dat eigenlijk een beetje bijhouden, hoe snel maakt je lichaam weer bij etc...

groeten need^weed :wave:
Max 1x per 1,5 maand xtc gebruiken dan is het goed.
De dosis xtc per keer is 1 - 2 mg mdma per kilo lichaamsgewicht.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
ja de 2 a 3 maanden regel ken ik ook wel ja maar als jij 80 kilo weegd heb je dus meer serotonine als iemand van 70 kilo, dt zeg jij dus eigenlijk met 1- 2 mg per kilo lichaamsgewicht, maar dat heeft volgens mij temaken met Te hard gaan en of je lichaam dat wel aan kan, niet met serotonine toch,,,, :confused:

A

Anonymous

Gast
Nee dat denk ik niet need^weed. de grootte van je lichaam heeft niets te maken met de grootte(oftewel hoeveelheid serotonine receptors) van je hersens. Serotonine zit in je hersens, en niet verspreid over je lichaam. Vrijwel alle effecten spelen van alle drugs af in je hersens, daarom de naam 'Psychoactieve stoffen', de lichamelijke effecten zijn er omdat ze gesimuleert worden door je hersenen.

Het overgrote deel serotonine wat vrijkomt tijdens je mdma 'trip' sterft af omdat het niet teruggaat naar je serotonine 'opslag'
je lichaam maakt sneller serotonine aan als je L-Tryptofaan binnenkrijgt, dat is te halen in de smartshop(als 5-HTP) en je koop bij de groenteman(bananen(wel max 1 per dag anders poep je beton))

Slipperman, de aanbevolen dosis geeft aan hoe je de leukste ervaring kan hebben met de laagste dosis. Hoe hoger de dosis, hoe meer effecten(positief en negatief), dus ook vergroot je de kans op gezondheidrisico's.

J0rrit

Badass junkie
BobG zei:
Nee dat denk ik niet need^weed. de grootte van je lichaam heeft niets te maken met de grootte(oftewel hoeveelheid serotonine receptors) van je hersens. Serotonine zit in je hersens, en niet verspreid over je lichaam. Vrijwel alle effecten spelen van alle drugs af in je hersens, daarom de naam 'Psychoactieve stoffen', de lichamelijke effecten zijn er omdat ze gesimuleert worden door je hersenen.

Het overgrote deel serotonine wat vrijkomt tijdens je mdma 'trip' sterft af omdat het niet teruggaat naar je serotonine 'opslag'
je lichaam maakt sneller serotonine aan als je L-Tryptofaan binnenkrijgt, dat is te halen in de smartshop(als 5-HTP) en je koop bij de groenteman(bananen(wel max 1 per dag anders poep je beton))

Slipperman, de aanbevolen dosis geeft aan hoe je de leukste ervaring kan hebben met de laagste dosis. Hoe hoger de dosis, hoe meer effecten(positief en negatief), dus ook vergroot je de kans op gezondheidrisico's.

de lichamelijke effecten zijn er omdat ze gesimuleert worden door je hersenen, uhm wat bedoel je hier precies mee? ?

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
de lichamelijke effecten zijn er omdat ze gesimuleert worden door je hersenen, uhm wat bedoel je hier precies mee? ?[/quote]

gesimuleerd bedoeld hij gestimuleerd mee, en deze zin betekend; dat de hersenen de controle hebben over de lichamelijke effecten die je voeld dus de hersenen stimuleren het lichaam tot bepaade gevoelens etc :wink: :wave:

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
groeten need^weed :wave:[/quote]
Max 1x per 1,5 maand xtc gebruiken dan is het goed.
De dosis xtc per keer is 1 - 2 mg mdma per kilo lichaamsgewicht.[/quote]

need^weed zei:
ja de 2 a 3 maanden regel ken ik ook wel ja maar als jij 80 kilo weegd heb je dus meer serotonine als iemand van 70 kilo, dt zeg jij dus eigenlijk met 1- 2 mg per kilo lichaamsgewicht, maar dat heeft volgens mij temaken met Te hard gaan en of je lichaam dat wel aan kan, niet met serotonine toch,,,, :confused:

BobG zei:

wat ik dus eigenlijk ook al zei :wink:

maarja, eigenlijk is het dus niet echt vast te stellen hoe snel je serotonine nou eigenlijk op is
omdat dat bij iedereen verschillend is....

Trip Unit

Bewuste gebruiker
BobG zei:
je lichaam maakt sneller serotonine aan als je L-Tryptofaan binnenkrijgt, dat is te halen in de smartshop(als 5-HTP)
.

Hey Bob,
Dat 5-HTP is dat dat nieuwe spulletje wat pas op de markt is gekomen om je serotonine pijl wat sneller omhoog te helpen?
Heb je het zelf al gebruikt?
Vertel eens wat meer erover dan :)
Is het in pilvorm, is het lekker of vies,Is het duur,zitten er risico's aan als je het neemt?

Solidius

Badass junkie
L-Tryptofaan is idd lekker spul. Ik gebruik het nu al bijna een jaar, en heb gemerkt dat het ook de algehele gemoedstoestand bevordert. Zeker een aanrader voor iedereen die een gezonde serotonine cyclus in zijn of haar hersenkwabben wil creëren (en dus ook minder nodig heeft van een drug om het gewenste effect te bereiken).

JewCookie

Wijs gebruiker
Solidius zei:
L-Tryptofaan is idd lekker spul. Ik gebruik het nu al bijna een jaar, en heb gemerkt dat het ook de algehele gemoedstoestand bevordert. Zeker een aanrader voor iedereen die een gezonde serotonine cyclus in zijn of haar hersenkwabben wil creëren (en dus ook minder nodig heeft van een drug om het gewenste effect te bereiken).

prijs?

A

Anonymous

Gast
Trip Unit zei:
BobG zei:
je lichaam maakt sneller serotonine aan als je L-Tryptofaan binnenkrijgt, dat is te halen in de smartshop(als 5-HTP)
.

Hey Bob,
Dat 5-HTP is dat dat nieuwe spulletje wat pas op de markt is gekomen om je serotonine pijl wat sneller omhoog te helpen?
Heb je het zelf al gebruikt?
Vertel eens wat meer erover dan :)
Is het in pilvorm, is het lekker of vies,Is het duur,zitten er risico's aan als je het neemt?

5-HTP is niet nieuw. Het is al heel lang verkrijgbaar. Ik heb er weinig ervaring mee, ik werk in een groente winkel. Dus krijg elke dag me dosis tryptofaan binnen als ik een banaantje eet :)

A

Anonymous

Gast
DarkScope zei:
BobG zei:

de lichamelijke effecten zijn er omdat ze gesimuleert worden door je hersenen, uhm wat bedoel je hier precies mee? ?

Ik bedoel: Als jij je wilt arm uitsteekt, gaat er een seintje van je 'commandocentrum' naar het deel van je hersenen wat verantwoordelijk is voor beweging, vervolgens doe je het.

Als een drug datzelfde seintje geeft(simuleren) kan je zonder het door te hebben bewegen.

Solidius

Badass junkie
JewCookie zei:
Solidius zei:

prijs?

Ik weet niet precies waar je woont, maar bij de "SmartStore" in Rotterdam koop ik meestal 200 stuks voor zo'n €60,-

Je kunt het product volgens mij ook via online smartshops bestellen.

Benn

Experimenterende gebruiker
1,5 maand ? .. het duurt zeker 3 maanden voor je serotonine helemaal hersteld is hoor .. 5-HTP is er alweer een tijd inderdaad . ben zelf een tijdje terug opzoek gegaan naar informatie over dit goedje, alleen nergens iets concreets kunnen vinden over de bijwerkingen / risico's .. Als je logisch nadenkt zou het wel een oplossing zijn op dit weer sneller op pijl te krijgen enzo .. maar goed .. pillen slikken om je pillen sneller te laten werken ? .. hmmz .. vind ik erg ver gaan :)

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Dus als ik het goed begrijp koop je dus

L-Tryptofaan in de winkel,je neemt het in.
Dat word omgezet in 5-HTP en dat weer in Serotonine.
Dus je mist 1 chemische stap want die Tryptofaan hoeft je lichaam nu niet meer zelf aan te maken right?

Solidius

Badass junkie
Trip Unit zei:

Dus je mist 1 chemische stap want die Tryptofaan hoeft je lichaam nu niet meer zelf aan te maken right?

Correct, je lichaam HOEFT dan minder tryptofaan meer aan te maken. Maar als je 'gezond' voedsel eet enzo dan maakt je lichaam dat alsnog in hogere mate aan.

Zelf eet ik vrijwel alleen maar wat de lokale snackbar op de menukaart heeft staan, dus heeft L-Tryptofaan een veel beter effect dan bij iemand die dagelijks "2 ons groenten en 2 stuks fruit" consumeert.

Benn

Experimenterende gebruiker
Nee, dat is omdat "1 glas L-Tryptofaan, dan hou je het een heel stuk langer uit" niet rijmt .. dus geen pakkende reclame tekst is ..

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
Trip Unit zei:

Correct, je lichaam HOEFT dan minder tryptofaan meer aan te maken. Maar als je 'gezond' voedsel eet enzo dan maakt je lichaam dat alsnog in hogere mate aan.

Zelf eet ik vrijwel alleen maar wat de lokale snackbar op de menukaart heeft staan, dus heeft L-Tryptofaan een veel beter effect dan bij iemand die dagelijks "2 ons groenten en 2 stuks fruit" consumeert.

Is het niet zo dat als je lichaam elke dag L-Tryptofaan krijgt,dat je lichaam zelf niet meer gaat aanmaken net zoals Creatine en Annabolen?

Solidius

Badass junkie
Trip Unit zei:
Solidius zei:
Trip Unit zei:

Is het niet zo dat als je lichaam elke dag L-Tryptofaan krijgt,dat je lichaam zelf niet meer gaat aanmaken net zoals Creatine en Annabolen?

De natuurlijke aanmaak zal als overbodig worden beschouwd totdat je met de L-Tryptofaan stopt. Wanneer je lichaam dan geen serotonine meer zou produceren was het product nu al lang verboden en de wereld vol permanent depressieve mensen.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
En what about combinatie met melkof vitamine b6?
Of op het moment dat je nog onder invloed bent van X,dan mag je het ook niet slikken als ik het goed heb?

A

Anonymous

Gast
Trip Unit zei:
En what about combinatie met melkof vitamine b6?
Of op het moment dat je nog onder invloed bent van X,dan mag je het ook niet slikken als ik het goed heb?

Waar heb jij het over?

Trip Unit

Bewuste gebruiker
L-tryptofaan

Als aanvulling op de voeding, maximaal 3 capsules per dag, tenzij anders voorgeschreven door een arts. Let op: uitsluitend met water of vruchtensap innemen (niet met melk of ander eiwithoudende drank). Voor het slapen: inname 30 à 60 minuten voor het slapengaan.

Er is op het internet een debat gaande of 5-HTP met vitamine B6 gecombineerd kan worden of niet. Op sommige sites wordt beweerd dat B6 de werking van 5-HTP bevordert, anderen zeggen dat B6 de werking van 5-HTP juist teniet doet en de combinatie zelfs gevaarlijk is voor mensen met hart- en vaatziekten. Een site waarop de combinatie afgeraden wordt kun je hier vinden.

Bron 3: http://azarius.nl/product4_27_0_5htp.html

A

Anonymous

Gast
Wie kan een goeie beschrijving en uitleg van supplementen maken voor deze faq?

Bovenaan