Kotsen van paddos

diewietjah

Experimenterende gebruiker
ahahaha.
maar hoe smaken ze dan als je het zo eet echt champion achtig?
Als nog zouk het dan niet eten whaha.

Ellesdee

Badass junkie
diewietjah zei:
ahahaha.

neeee... ik hou van champignons...
maar paddo's zijn echt vies om op te kauwen...

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ellesdee zei:
diewietjah zei:
ahahaha.

100% mee eens, Ik ben echt niet vies van championetjes maar magische paddestoeltjes zijn toch echt ff een ander verhaald. Vooral de textuur van een magische paddestoel is geheel anders. De steeltjes bestaan meestal uit lange in elkaar gewoven strengen (inplaats van een stuk zoals champions) en de kopjes hebben iets uitermate glibberigs en slijmerigs. Niet echt een uitnodigende maaltijd zal ik je zeggen.

Qocaïne

Badass junkie
MetaalKonijn zei:
Guys... get a room. :P :wink:

hehehe :beer:

Spirit Quest zei:
Ellesdee zei:
diewietjah zei:
ahahaha.

100% mee eens, Ik ben echt niet vies van championetjes maar magische paddestoeltjes zijn toch echt ff een ander verhaald. Vooral de textuur van een magische paddestoel is geheel anders. De steeltjes bestaan meestal uit lange in elkaar gewoven strengen (inplaats van een stuk zoals champions) en de kopjes hebben iets uitermate glibberigs en slijmerigs. Niet echt een uitnodigende maaltijd zal ik je zeggen.

Ik vind champignons al niet lekker... kan je nagaan hoe die paddo's voor me smaken. Maar toch eet ik ze op :sunglasses:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vind zowel champignons als paddo's echt heel vies. Vandaar dat ik ze ook altijd onderdompel in mayo of ketchup voordat ik ze naar binnen werk :smoke:

Qocaïne

Badass junkie
Psycho_Chrono zei:
Ik vind zowel champignons als paddo's echt heel vies. Vandaar dat ik ze ook altijd onderdompel in mayo of ketchup voordat ik ze naar binnen werk :smoke:

WHA! :grin: Dat is ook een manier :wink:
Lekker vette hap van maken!

snacken!!

paupie

Bewuste gebruiker
Ik zit vaak een kwartier te kauwen op die dingen, maar kotsen moet ik nooit. Die smaak is niet echt lekker, vooral hawaiaanse zijn ranzig maar ik kan het prima binnenhouden.

KiewKiew

Newbie
ik krijg al n kotsgevoel van championne alleen al, duz dat zit al niet mee :tongueout:

nouja, ik snij mn paddestoeletjes in stukke, en slik ze door met wat drinken, zo lukt het ook en veel smaak ik er niet van :grin:

:wink:

Glorf

Experimenterende gebruiker
De eerste keer heb ik wat mexicaanse paddestoel op stokbrood gedaan, dat kon ik niet wegkauwen net alsof er rubber op zat. kheb het maar snel door de tomatensoep geroerd, dat ging prima.
Ik hoorde al wel dat er fans bestaan van ze uit het vuistje eten, misschien probeer ik dat de volgende keer.

-spaceman-

Badass junkie
Ik moet iets te vaak kotsen van paddo's, ik voel me altijd zo kut als de stuff begint in te slaan... alsof ik ernstig word vergiftigd (wat ook klopt aangezien de werkzame stof gewoon een vergif voor je is!)
Maar helaas zit het wel tussen me oren aangezien ik er nooit uit me zelf van moet kotsen (vingers+keel)... naja het is niet anders..
Uiteindelijk lijdt de trip er nooit onder, het gaat na een half uurtje inkomen altijd weer harstikke goed! Ik zorg er dus onbewust wel voor dat het goedje allemaal goed wordt opgenomen in mn lichaam... Ik maak er meestal een Cup-A-Soupje van...thee lijkt me bij nader inzien dus wel beter om het misselijke gevoel te vermijden...
een nuchtere maag is denk ik ook hetgene waardoor ik over mn nek ga, ik eet meestal 3-4 uur van te voren helemaal nix! Dat betekent met een knorrende maag paddo's eten, dat blieft mn maag niet!

maarja paddo's zijn leuk en leerzaam dus wtf!

groetjes

't onvermijdelijke

Belezen gebruiker
Misselijk word ik vrijwel altijd als ik paddo's eet.
Maar alleen van truffels (inmiddels 4 keer gedaan) moet ik altijd kotsen.

En of ik ze nu op een lege maag eet of niet en of ik nu een hele portie of halve neem en of ik nu combineer met andere paddestoelen (of andere drugs) kotsen moet ik altijd.

Het is denk ik de (na)smaak waar ik van walg, de eerste paar truffels gaan wel, maar na zo'n 15 minuten na het beginnen met het eten ervan, begint een zeer heftige misselijkheid op te komen die zo'n 10 minuten aan houdt en waarna ik onvermijdelijk moet kotsen als een gek. :grin:

't onvermijdelijke

Belezen gebruiker
Ellesdee zei:
thee is het antwoord op misselijkheid mensen :P
of beter kauwen...

Ja dat zal inderdaad ook kloppen denk ik.
Maar heb van de ongeveer 20 keer dat ik in mijn leven paddo's genuttigd heb, er pas 1 keer thee van gezet, dit was tevens de laatste keer dat ik ze heb gebruikt en er was inderdaad geen enkele misselijkheid.
Dus dit is wel een opsteker ja.

Het enige nadeel is dat ik dit vrijwel alleen kan doen als ik (of vrienden) home alone zijn.. :cry:

azgaza

Badass junkie
-spaceman- zei:
Ik moet iets te vaak kotsen van paddo's, ik voel me altijd zo kut als de stuff begint in te slaan... alsof ik ernstig word vergiftigd (wat ook klopt aangezien de werkzame stof gewoon een vergif voor je is!)

NIET WAAR

Psilocybine is nauwelijks giftig; je moet je eigen lichaams gewicht aan verse paddo's eten wil je er dood van kunnen gaan. En ik geloof niet dat er mensen zijn die dat kunnen. De stof is dus helemaal niet zo heel giftig.
Bijna alles is in hoog genoege hoeveelheden namelijk wel giftig simpelweg omdat je lichaam té veel van een stof NIET kan verwerken. En dat geld voor ELKE STOF.

Je kan je er ziek door voelen omdat je bloedsuiker omlaag gaat, geeft een koud gevoel wat best bekend is tijdens het opkomen van de effecten, verder is een verstoring van het evenwichts orgaan ook eentje die bijdraagt aan de misselijkheid. Maar dit komt niet door vergiftiging.

Ter vergelijking; je voelt je van één biertje toch ook niet zwaar vergiftigd? Of een sigaret? Terwijl je veel vergiftigter bent dan van een portie paddo's.

Nog even bewijs leveren:
Psilocybin, psilocin and psilocybian mushrooms have very low toxicity - in tests with mice, doses up to 200 mg of pure psilocybin/kg of body weight have been injected intravenously without lethal effects (that would be 13 grams of pure psilocybin per average human (65 kg / 140 lbs). The ED50:LD50 ratio is 641 according to the NIOSH Registry of Toxic Effects; compare this with 9637 for vitamin A, 4816 for LSD, 199 for aspirin and 21 for nicotine. According to Leo Hollister, Jonathon Ott, and John W. Allen, one would have to consume their body weight in fresh mushrooms or eat approximately 19 grams of the pure chemical substance to bring on death. As long as Psilocybin mushrooms are properly identified, poisoning is not a problem.

matthijs

Badass junkie
Je hallucineert omdat je vergiftigd bent. Het heet toch niet voor niets "intoxicated".
Blijkbaar is niet elke vergiftiging slecht voor je lichaam.

Ellesdee

Badass junkie
't onvermijdelijke zei:
Ellesdee zei:
thee is het antwoord op misselijkheid mensen :P
of beter kauwen...

Ja dat zal inderdaad ook kloppen denk ik.
Maar heb van de ongeveer 20 keer dat ik in mijn leven paddo's genuttigd heb, er pas 1 keer thee van gezet, dit was tevens de laatste keer dat ik ze heb gebruikt en er was inderdaad geen enkele misselijkheid.
Dus dit is wel een opsteker ja.

Het enige nadeel is dat ik dit vrijwel alleen kan doen als ik (of vrienden) home alone zijn.. :cry:

tjah dat is lastig...

azgaza

Badass junkie
matthijs zei:
Je hallucineert omdat je vergiftigd bent. Het heet toch niet voor niets "intoxicated".

Nee; je hallucineert omdat psilocybine iets aan de werking van serotonine en/of dopamine veranderd, of op de plek gaat zitten van die neurotransmittor. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet bij paddo's; maar het is geen vergif, gewoon een stof die toevallig de werking van je hersens beinvloed. Dat heeft dus niks met de giftigheid te maken.

matthijs

Badass junkie
azgaza zei:
matthijs zei:

Nee; je hallucineert omdat psilocybine iets aan de werking van serotonine en/of dopamine veranderd, of op de plek gaat zitten van die neurotransmittor. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet bij paddo's; maar het is geen vergif, gewoon een stof die toevallig de werking van je hersens beinvloed. Dat heeft dus niks met de giftigheid te maken.

Dan kan het alsnog wel giftig zijn.
Kijk hier maar op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psilocybine

azgaza

Badass junkie
matthijs zei:
azgaza zei:
matthijs zei:

Daar staat helemaal geen verdere referentie over op welke manier het giftig is. Want echt; als psilocybine gif is, dan is echt bijna alles gif.

paupie

Bewuste gebruiker
ik weet wel dat de vliegenzwam voor kinderen in een niet eens zo heel hoge dosis dodelijk is. Voor volwassen mensen is dit totaal niet het geval en wordt het juist gebruikt om te trippen. Maar dat paddo's eigenlijk een soort van vergif zijn dat geloof ik best.

azgaza

Badass junkie
paupie zei:
ik weet wel dat de vliegenzwam voor kinderen in een niet eens zo heel hoge dosis dodelijk is. Voor volwassen mensen is dit totaal niet het geval en wordt het juist gebruikt om te trippen. Maar dat paddo's eigenlijk een soort van vergif zijn dat geloof ik best.

Vliegenzwammen bevatten een hele andere stof; eigenlijk twee stoffen, en bij drogen zet de gifstof om in de tripstof. En een van díe stoffen is dus wél een vergif.

Maar als je je lichaamsgewicht aan paddo's op moet vreten wil je goed vergiftigd zijn; en het bij een grammetje of 10 al voelbaar is; dan kan het toch onmogelijk echt giftig zijn? Ter vergelijking; haast alle medicatie is al veel sneller giftig.

matthijs

Badass junkie
azgaza zei:
matthijs zei:
azgaza zei:
matthijs zei:

Daar staat helemaal geen verdere referentie over op welke manier het giftig is. Want echt; als psilocybine gif is, dan is echt bijna alles gif.

Moet je even naar beneden scrollen.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
azgaza zei:
-spaceman- zei:

NIET WAAR

Psilocybine is nauwelijks giftig; je moet je eigen lichaams gewicht aan verse paddo's eten wil je er dood van kunnen gaan. En ik geloof niet dat er mensen zijn die dat kunnen. De stof is dus helemaal niet zo heel giftig.
Bijna alles is in hoog genoege hoeveelheden namelijk wel giftig simpelweg omdat je lichaam té veel van een stof NIET kan verwerken. En dat geld voor ELKE STOF.

Je kan je er ziek door voelen omdat je bloedsuiker omlaag gaat, geeft een koud gevoel wat best bekend is tijdens het opkomen van de effecten, verder is een verstoring van het evenwichts orgaan ook eentje die bijdraagt aan de misselijkheid. Maar dit komt niet door vergiftiging.

Ter vergelijking; je voelt je van één biertje toch ook niet zwaar vergiftigd? Of een sigaret? Terwijl je veel vergiftigter bent dan van een portie paddo's.

Nog even bewijs leveren:
Psilocybin, psilocin and psilocybian mushrooms have very low toxicity - in tests with mice, doses up to 200 mg of pure psilocybin/kg of body weight have been injected intravenously without lethal effects (that would be 13 grams of pure psilocybin per average human (65 kg / 140 lbs). The ED50:LD50 ratio is 641 according to the NIOSH Registry of Toxic Effects; compare this with 9637 for vitamin A, 4816 for LSD, 199 for aspirin and 21 for nicotine. According to Leo Hollister, Jonathon Ott, and John W. Allen, one would have to consume their body weight in fresh mushrooms or eat approximately 19 grams of the pure chemical substance to bring on death. As long as Psilocybin mushrooms are properly identified, poisoning is not a problem.
Very true indeed. Nog een mooi voorbeeld. Water is giftig wanneer men er meer dan 6 kilo binnen 24 uur van nuttigt tegenover je eigen gewicht in paddestoelen :)

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wikipedia zei:
Toxicity

The toxicity of psilocybin is relatively low; when administered intravenously in rabbits, Psilocybin's LD50 is approximately 12.5mg/kg. In rats, the LD50 is 280mg/kg -- almost one and a half times that of caffeine.[4] Death from psilocybin intake alone is unknown.

Vind dit niet een bijzondere waarschuwende tekst :P

matthijs

Badass junkie
Spirit Quest zei:
Wikipedia zei:
Toxicity

The toxicity of psilocybin is relatively low; when administered intravenously in rabbits, Psilocybin's LD50 is approximately 12.5mg/kg. In rats, the LD50 is 280mg/kg -- almost one and a half times that of caffeine.[4] Death from psilocybin intake alone is unknown.

Ten eerste erkennen ze hiermee dat het wél giftig is. En als je op de nederlandse wikipedia kijkt zie je ook een tekentje dat het giftig is.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Giftig of niet, je gaat er niet dood aan en word er niet ziek van als je paddo's eet.

Als je ergens niet ziek van word en je gaat er niet dood aan, is het dan wel vergif?

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
matthijs zei:
Spirit Quest zei:
Wikipedia zei:
Toxicity

Ten eerste erkennen ze hiermee dat het wél giftig is. En als je op de nederlandse wikipedia kijkt zie je ook een tekentje dat het giftig is.

Ik heb ook op de Nederlandse Wikipedia gekeken en daar staat niks boeiendst over toxiciteit. Daarnaast wordt aspirine en cafeïne dus ook als vergif / schadelijk beschouwd, dus dat zegt nog net niks. Verder is dat tekentje daar voornamelijk uit "politieke correctheid" geplaatst, zo staat bij cafeïne een "schadelijk tekentje". Daar kun je niet zo maar aan ontleden dat het een of ander heftig vergif is. Je overdrijft in mijn ogen nogal.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je ergens teveel van neemt is het schadelijk voor je gezondheid, niet perse vergif...of zie ik dit verkeerd...

Ik ben redelijk suf vandaag op de een of andere manier :openmouth:

azgaza

Badass junkie
Ellesdee zei:
alles is vergif als je er te veel van neemt...

Water ook. En zuurstof! Zuurstof vooral. Leuk genoeg; het is de rede dat we dood gaan.

Wat ik dus probeerde te zeggen, in verhouding tot alle andere stoffen is psilocybine zo goed als niet giftig.

Bovenaan