diewietjah zei:ahahaha.
maar hoe smaken ze dan als je het zo eet echt champion achtig?
Als nog zouk het dan niet eten whaha.
Ellesdee zei:diewietjah zei:ahahaha.
neeee... ik hou van champignons...
maar paddo's zijn echt vies om op te kauwen...
MetaalKonijn zei:Guys... get a room. :P![]()
Spirit Quest zei:Ellesdee zei:diewietjah zei:ahahaha.
neeee... ik hou van champignons...
maar paddo's zijn echt vies om op te kauwen...
100% mee eens, Ik ben echt niet vies van championetjes maar magische paddestoeltjes zijn toch echt ff een ander verhaald. Vooral de textuur van een magische paddestoel is geheel anders. De steeltjes bestaan meestal uit lange in elkaar gewoven strengen (inplaats van een stuk zoals champions) en de kopjes hebben iets uitermate glibberigs en slijmerigs. Niet echt een uitnodigende maaltijd zal ik je zeggen.

Psycho_Chrono zei:Ik vind zowel champignons als paddo's echt heel vies. Vandaar dat ik ze ook altijd onderdompel in mayo of ketchup voordat ik ze naar binnen werk![]()
Lucky Bastard :POsi` zei:ik vind paddo's lekker en walg van champions :P
Ellesdee zei:thee is het antwoord op misselijkheid mensen :P
of beter kauwen...
-spaceman- zei:Ik moet iets te vaak kotsen van paddo's, ik voel me altijd zo kut als de stuff begint in te slaan... alsof ik ernstig word vergiftigd (wat ook klopt aangezien de werkzame stof gewoon een vergif voor je is!)
't onvermijdelijke zei:Ellesdee zei:thee is het antwoord op misselijkheid mensen :P
of beter kauwen...
Ja dat zal inderdaad ook kloppen denk ik.
Maar heb van de ongeveer 20 keer dat ik in mijn leven paddo's genuttigd heb, er pas 1 keer thee van gezet, dit was tevens de laatste keer dat ik ze heb gebruikt en er was inderdaad geen enkele misselijkheid.
Dus dit is wel een opsteker ja.
Het enige nadeel is dat ik dit vrijwel alleen kan doen als ik (of vrienden) home alone zijn..![]()
matthijs zei:Je hallucineert omdat je vergiftigd bent. Het heet toch niet voor niets "intoxicated".
Blijkbaar is niet elke vergiftiging slecht voor je lichaam.
azgaza zei:matthijs zei:Je hallucineert omdat je vergiftigd bent. Het heet toch niet voor niets "intoxicated".
Nee; je hallucineert omdat psilocybine iets aan de werking van serotonine en/of dopamine veranderd, of op de plek gaat zitten van die neurotransmittor. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet bij paddo's; maar het is geen vergif, gewoon een stof die toevallig de werking van je hersens beinvloed. Dat heeft dus niks met de giftigheid te maken.
matthijs zei:azgaza zei:matthijs zei:Je hallucineert omdat je vergiftigd bent. Het heet toch niet voor niets "intoxicated".
Nee; je hallucineert omdat psilocybine iets aan de werking van serotonine en/of dopamine veranderd, of op de plek gaat zitten van die neurotransmittor. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet bij paddo's; maar het is geen vergif, gewoon een stof die toevallig de werking van je hersens beinvloed. Dat heeft dus niks met de giftigheid te maken.
Dan kan het alsnog wel giftig zijn.
Kijk hier maar op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psilocybine
paupie zei:ik weet wel dat de vliegenzwam voor kinderen in een niet eens zo heel hoge dosis dodelijk is. Voor volwassen mensen is dit totaal niet het geval en wordt het juist gebruikt om te trippen. Maar dat paddo's eigenlijk een soort van vergif zijn dat geloof ik best.
azgaza zei:matthijs zei:azgaza zei:matthijs zei:Je hallucineert omdat je vergiftigd bent. Het heet toch niet voor niets "intoxicated".
Dan kan het alsnog wel giftig zijn.
Kijk hier maar op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psilocybine
Daar staat helemaal geen verdere referentie over op welke manier het giftig is. Want echt; als psilocybine gif is, dan is echt bijna alles gif.
Very true indeed. Nog een mooi voorbeeld. Water is giftig wanneer men er meer dan 6 kilo binnen 24 uur van nuttigt tegenover je eigen gewicht in paddestoelenazgaza zei:-spaceman- zei:Ik moet iets te vaak kotsen van paddo's, ik voel me altijd zo kut als de stuff begint in te slaan... alsof ik ernstig word vergiftigd (wat ook klopt aangezien de werkzame stof gewoon een vergif voor je is!)
NIET WAAR
Psilocybine is nauwelijks giftig; je moet je eigen lichaams gewicht aan verse paddo's eten wil je er dood van kunnen gaan. En ik geloof niet dat er mensen zijn die dat kunnen. De stof is dus helemaal niet zo heel giftig.
Bijna alles is in hoog genoege hoeveelheden namelijk wel giftig simpelweg omdat je lichaam té veel van een stof NIET kan verwerken. En dat geld voor ELKE STOF.
Je kan je er ziek door voelen omdat je bloedsuiker omlaag gaat, geeft een koud gevoel wat best bekend is tijdens het opkomen van de effecten, verder is een verstoring van het evenwichts orgaan ook eentje die bijdraagt aan de misselijkheid. Maar dit komt niet door vergiftiging.
Ter vergelijking; je voelt je van één biertje toch ook niet zwaar vergiftigd? Of een sigaret? Terwijl je veel vergiftigter bent dan van een portie paddo's.
Nog even bewijs leveren:
Psilocybin, psilocin and psilocybian mushrooms have very low toxicity - in tests with mice, doses up to 200 mg of pure psilocybin/kg of body weight have been injected intravenously without lethal effects (that would be 13 grams of pure psilocybin per average human (65 kg / 140 lbs). The ED50:LD50 ratio is 641 according to the NIOSH Registry of Toxic Effects; compare this with 9637 for vitamin A, 4816 for LSD, 199 for aspirin and 21 for nicotine. According to Leo Hollister, Jonathon Ott, and John W. Allen, one would have to consume their body weight in fresh mushrooms or eat approximately 19 grams of the pure chemical substance to bring on death. As long as Psilocybin mushrooms are properly identified, poisoning is not a problem.
Wikipedia zei:Toxicity
The toxicity of psilocybin is relatively low; when administered intravenously in rabbits, Psilocybin's LD50 is approximately 12.5mg/kg. In rats, the LD50 is 280mg/kg -- almost one and a half times that of caffeine.[4] Death from psilocybin intake alone is unknown.
Spirit Quest zei:Wikipedia zei:Toxicity
The toxicity of psilocybin is relatively low; when administered intravenously in rabbits, Psilocybin's LD50 is approximately 12.5mg/kg. In rats, the LD50 is 280mg/kg -- almost one and a half times that of caffeine.[4] Death from psilocybin intake alone is unknown.
Vind dit niet een bijzondere waarschuwende tekst :P
matthijs zei:Spirit Quest zei:Wikipedia zei:Toxicity
Vind dit niet een bijzondere waarschuwende tekst :P
Ten eerste erkennen ze hiermee dat het wél giftig is. En als je op de nederlandse wikipedia kijkt zie je ook een tekentje dat het giftig is.
Ellesdee zei:alles is vergif als je er te veel van neemt...
Spirit Quest zei:Je overdrijft in mijn ogen nogal.