Kramp in benen bij truffels

Bee

Belezen gebruiker
Hallo allemaal,

Het valt me op dat ik tijdens truffeltrips regelmatig (hevige) krampen in mijn onderbenen ervaar. Ik dacht eerst dat het een overdreven reactie was op een licht pijntje, maar mijn vorige trip werd ik de volgende ochtend wakker met een zeer beurs been wat ik het eerste uur dat ik uit bed was nauwelijks kon belasten.

Ik kan er niet ontzettend veel over vinden, maar wel meer mensen die dit ervaren. Ik vind het echter wel interessant, vooral omdat de meeste reports aangeven dat het om de onderbenen gaat.

Wat is jullie ervaring en idee hierover? Ik dacht wellicht lichte uitdroging, maar het is apart dat het zo specifiek binnen 1 regio voorkomt.

Groetjes, Bee

Iskra

Bewuste gebruiker
Ik heb één spatader op mijn linkerkuit.
Tijdens truffeltrips krijg ik ook steken/krampen op die plek. Tijdens mijn laatste trip voelde het alsof ik op een operatietafel lag en onbekende gedaantes mij aan het repareren waren. De dag na mijn trip was mijn spatader voledig weg. Alhoewel er wel een blauwe plek kwam.
Precies hetzelfde gebeurde na hawaiian baby woodrose zaden op die hallucinaties na dan. Na een paar dagen kwam de spatader weer terug.
Ik ben ook benieuwd naar een verhelderend antwoord. Mijn huisarts had er niet echt een antwoord op behalve dat je depressief kan worden van paddo's. Dat was toen ook meteen mijn laatste bezoek.

• Like
Waarderingen: Bee

Bee

Belezen gebruiker
Wellicht het vernauwen van de bloedsomloop die ervoor zorgt dat je kramp krijgt? Zou ook kloppen met de spataderen, daar dat verwijde aderen zijn natuurlijk. Anderzijds nog steeds raar dat het specifiek de benen zijn bij veel mensen.

Bovenaan