Kratom verslaving

henning

Newbie
hoi Allemaal
De laatste 4 jaar ben ik vervend Kratom gebruiker. Kratom een heerlijke deken van rust in momenten stress, opgefolkheid en angst. De beste mood-stabilizer die ik ken. Voor mij werkt het beter dan welke benzo dan ook (en ik heb ze allemaal gebruikt). Een kopje Kratom en er is rust in dat vaak onstuimige hoofd van me.
Klinkt super maar het is zo verslavend als de pest en de lichamelijke ontwennings verschijnselen zijn een hel.
Vorig jaar ben ik gestopt na meer dan een 1.5 jaar dagelijks gebruik (10-20 gram). Enkele dagen nadat ik gestopt was kreeg heel veel pijn in mijn benen. Een combinatie van spierpijn en pijn die je ervaart bij kramp. Tegelijker tijd was ik fysiek gesloopt. De kracht was uit mijn benen. Ik kon noch maar met veel moeite fietsen, bij tijden moest ik stoppen om weer op krachten te komen (het jaar daarvoor ben ik nog op de fiets naar Hamburg gereden). Tevens veel moeite met trappen lopen. Het voelde of ik herstellen moest van een ziekbed van vele maanden. Deze intensiteit hield aan voor ongeveer 3 weken nadat ik was gestopt maar het duurde enige maanden voordat het helemaal verdwenen was. Gedurende deze tijd heb ik veel codeïne gebruikt tegen de pijn en de andere ontwennings verschijnselen. Dit hielp enigsinds.
Sindsdien ben ik enkele malen weer terug gevallen en heb weer zulke pijn en zwakte in mijn benen ervaren ook als was het ietsjes minder dan voorheen omdat de periode van gebruik wat korter was.
Op dit moment gebruik in weer sinds 7 weken en ben bang om te stoppen want ik weet wat me voor de boeg staat. I am Hooked.
Nergens op een Nederlandse internet site heb ik goede informatie gevonden. De Jellineck en het Trimbob instituut weten helaas zo goed als niets van de verslavende werking en de ontwennings verschijnselen van Kratom (laat staan hoe hier mee om te gaan) en de huisartsen al helemaal niet.
Wie herkent dit verhaal? Graag hoor ik jullie ervaringen !!
Ik zal deze informatie delen met het trimbos instituut en de Jellineck Het wordt tijd dat deze betere informatie hebben over KRATOM zodat anderen de ontwennings hel bespaart blijft, en als niet, dat het dan in ieder geval met voldoende kennis begeleid kan worden.
Alvast dank voor jullie reacties

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
cho en ik maar denken dat het een redelijk onschuldig goedje was.
dat dit spul zulke nare afkickverschijnselen heeft was me echt niet bekent.
hopelijk raak je er weer snel vanaf zonder een alternief middel in de plaats te zetten.
veel sterkte

darkbull

Bewuste gebruiker
heb je wat aan deze link?
(weet niet of het plaatsen van links mag?)

http://www.newbeginningsdetox.com/kratomdetox.shtml

ik heb wel es een kopje kratom gedronken maar vond het nogal vies, net aan elkaar geklonte oploskoffie of laurierdrop, dus niet te blaadjes en ik denk dat ik te weinig heb gedoseerd om er echt iets van te merken, kortom, vond het niet de moeite waard.

sterkte met afkicken, ik heb wel begrepen dat kratom erg verslavend kan zijn en jouw verhaal bevestigt dat maar weer es :(.

henning

Newbie
Meer informatie gevonden op amerikaanse site:

I'm no longer addicted, but I was for a short time at one point. No opiate addiction or addiction to anything else (maybe Adderall a year earlier) at that point. I used it for about a month and a half at one point to take away the pain from recurrent migraines (migraines 2/3 days - would take it on day 3 anyway). The withdrawal was horrendous. I experienced the following:

- Continuous sweat pouring out for 2 weeks, I was constantly drenched
- extreme nausea and occasional vomiting for a week, followed by queasiness for 2 weeks
- 2 weeks of diarrhea
- extreme depression and anxiety that lasted a full month, dysthymia for 2 months following
- paranoia that approached delusional levels for 3 days followed by continuous catastrophic thinking for a month, then constant nervousness for another month
- massive exhaustion coupled with extreme insomnia for 2 weeks, then milder insomnia for about 2 months
- relentless "restlessness" in my legs and arms that nothing could get rid of. I involuntarily kicked almost all night, every night for 2 weeks.
- nondescript pain - that is, I felt a lot of pain, but I couldn't actually localize it, it didn't feel like it was coming from any particular part of the body
- feeling "disgusting" - like I wanted to crawl out of my skin
- constantly watering eyes for a week and a half
- episodes of crying for no reason (and I never cry) over the first 2 weeks
- extreme, irrational anger at everyone and everything, along with vicious and often totally unprovoked outbursts. I'm normally a very nice person, and I quite literally never get angry (partially due to SSRIs and lamotrigine). I strongly believe that nothing is anyone's fault, because behaviour is simply created by a combination of genes and environment, thus, what people need is help, not judgment. I acted like the complete opposite of that during the first week of kratom withdrawal. As an illustrative example: on day 3 I said this to a homeless man who smiled and me and asked if I "could spare a bit of change and if not, at least a smile": "How about this, why don't you get a fucking job, you scum-sucking sack of shit. Nobody cares that you're a stupid, lazy asshole, so stop begging for change, because the world would be better off if you starved to death. Go jump off a fucking bridge."
- violent headache for a whole week
- unbearable muscle aches and pains for about a week, then milder ones for about a month and a half
- constant twitching for about 2 weeks
- total inability to think for about a month
- no concentration or focus at all for about 3 weeks
- no motivation to do anything but pace around my apartment in a circle spouting semi-delusional rants to my roommates for around 9 days

Point is, kratom withdrawal isn't a picnic for everyone - it can be horrible. Different brains, different reactions.
(IMHO It's not nearly as bad as SSRI withdrawal though)

Bovenaan