Kunnen dieren trippen?

davie

Wijs gebruiker
Dieren gebruiken ook drugs. Ooit een vogel gezien die niet goed meer vliegt en dat je denkt dat die vogel zat is. Komt door de bessen.

Of katten die gek doen van het kattenkruid. Hieronder een stukje op internet gevonden.

De kracht van kattenkruid
In de Europese en Noord-Amerikaanse regio's met een gematigd klimaat groeit een onuitroeibare plant met bijzondere, maar weinig bekende effecten op katten. Die plant is het "kattenkruid". De plant dankt haar naam aan haar aantrekkingskracht en stimulerende werking op onze huiskatten, maar ook op zijn wilde neefjes, zoals leeuwen, lynxen, poema's, tijgers… Nadat ze de geur ervan hebben opgesnoven, rollen sommige katachtigen zich immers miauwend of jankend over de grond, schurken ze tegen de plant aan of blijven ze onbeweeglijk met een doffe blik in de ogen. Na tien à vijftien minuten is de "betovering" verbroken.

Katten hebben een bijzondere belangstelling voor planten. Sommige planten, waaronder het kattenkruid, oefenen bovendien een aantrekkingskracht en stimulerend effect uit op katachtigen die het parfum ervan inademen. Kattenkruid bevat immers nepetalactone, een substantie die het produceert tegen insecten. Niet alle katten zijn er gevoelig voor en het lijkt erop dat het effect bij de dieren die er wel gevoelig voor zijn, toeneemt met de leeftijd. Jonge katjes van minder dan twee maanden zijn er niet gevoelig voor. Ongeveer 50% van de katten reageert op kattenkruid. Tot dusver kon er geen enkele verslaving of toxiciteit worden vastgesteld.

De oorzaak van het stimulerende effect van kattenkruid is onbekend, hoewel sommigen denken dat nepetalactone een werking heeft die in de buurt komt van de feromonen van katachtigen, kalmerende stoffen die katten gebruiken als communicatie- en afbakeningsmiddel. De staat van euforie waarin ze geraken kan 5 tot 15 minuten duren.

Bollie

Bewuste gebruiker
hebben tijdje geleden nog truffels gegeten. We hadden een bord met daarop de truffels gewoon tussen ons gezet. Wie bijwou moest gewoon bijnemen. Net zoals chips. Het was echt veel, dat op dat bordje lag. Meer dan 180g ofzo, wiet nie juist meer.

Onoplettend als we waren had de kat er ook van gegeten... :/
Beest heeft heel raar gedaan en is alleen naar onze boven gelopen en heeft meerdere uren zichzelf in een hoekje verscholen in een pikdonkere kamer.
Vanals we dichterbij probeerden te komen om ze te aaien krijste ze net alsof we haar wouden vermoorden... Haar haren stond recht en haar blik was echt ijskoud.

Gelukkig leeft het beestje nog, maar ze gedraagd zich nog altijd ( al enkele maanden ) anders dan voorheen. Ze is echt schuw geworden van iedereen...

Trip report hiervan staat hier nog wel ergens online op de forum.

smokable

Newbie
Boerke zei:
Kzat met een klein vraagje, Zouden dieren kunnen trippen? :) Zou je bv paddo's kunnen geven aan een hond of ander huisdier?

Als dit zou lukken wat zou het effect erdan van zijn?

Iemand ervaring?? :):):)

greetz

Niet uitproberen plz..
Is een vorm van dierenmishandeling..

Deranged

Badass junkie
vladdigor zei:
Heb er alleen ervaring mee met een lekker dier :beer:

iedereen kent ze wel 2 benen geweldig lichaam ect ect

Elektronik_dynamite

Badass junkie
ik denk dat niet alle dieren even heftig trippen, mischien qua gevoel wel maar visueel gezien niet neem b.v. honden die zien geen kleuren dus zullen die waarschijnlijk ook geen kleuren zien in een trip.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
Elektronik_dynamite zei:
ik denk dat niet alle dieren even heftig trippen, mischien qua gevoel wel maar visueel gezien niet neem b.v. honden die zien geen kleuren dus zullen die waarschijnlijk ook geen kleuren zien in een trip.
maar ze kunnen bijvoorbeeld veel beter ruiken...

Skippy

Wijs gebruiker
weet niet of het al gepost is, maar had gelezen dat bijv. herten dol zijn op de werking van vliegenzwammen :mrgreen:

Icequeen

Bewuste gebruiker
was er ooit niet eens een afkick asiel voor verslaafde huisdieren? schijnt dat sommige verslaafden het delen met hun huisdier en ja, die moeten dan ook afkicken natuurlijk. misschien bestaat dat asiel nog wel?
ik heb een pony gehad die graag dronk en gewoon ook echt op zoek ging naar overgebleven blikjes rum/coke (enige was ie dronk) en dan echt na een half blikje z'n gehele coordinatie kwijt was. de hond heeft eens een hele spacecake opgevreten en ik weet wel zeker dat ie dingen zag die er niet waren. erg zielig en het heeft wel dagen geduurd voordat ie weer oke was. vond het ook wel eng, want voor hetzelfde geld wordt hij bang en reageert het op mij af. zelfde hond heeft ook paar keer xtc gehad, wiet en speed. niet express hoor, maar dan vond hij weer wat. we konden wel aan zijn gedrag zien wat hij dan had gehad. arm beest. ik kende een dashondje, die zodra iemand een joint opstak daarnaar toe rendde en de rook ophapte...

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
als die hond alles een paar keer gehad zou hebben wat je hierboven vermeld... dan zal hij het miss best lekker gevonden hebben want zoals iedereen weet kunnen honden hartstikke goed ruiken... als hij de eerste keer bijv x opat weet hij hoe dat stofje ruikt etc... dus het lijkt me dan dat hij de 2e keer er wel vanafblijft als hij het niet lker had gevonden. Of zullen ze zo slim ook weer niet zijn.... :confused:

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
need^weed zei:
als die hond alles een paar keer gehad zou hebben wat je hierboven vermeld... dan zal hij het miss best lekker gevonden hebben want zoals iedereen weet kunnen honden hartstikke goed ruiken... als hij de eerste keer bijv x opat weet hij hoe dat stofje ruikt etc... dus het lijkt me dan dat hij de 2e keer er wel vanafblijft als hij het niet lker had gevonden. Of zullen ze zo slim ook weer niet zijn.... :confused:
maar het duurt wel ff voor dat de x begint te werken nadat de hond het heeft ingeslikt
denk je dat de hond zou snappen dat het door dat kleine snoepje kwam dat hij een halfuur eerder had ingeslikt?
ik denk het niet...

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Ghehe, dieren krijgen als verdovingsmiddel Ketamine, wat sommigen van jullie zullen kennen als drug, ik heb er zelf ook een beetje mee gekloot.

Iig, mijn kat kreeg een operatie en hij staat zo in de kamer staat ie me zo kankervaag aan te kijken met die oogjes zo van heeehhhh... ik kijk op het bonnetje "Ketamine inj.vlst. € 5,50" zoiets :tongueout: en Methadon, Atropine, dat soort dingen kreeg ie bij zn narcose. Maar hij stond zwaar te trippen. dus ze kunnen het zeker ja

Kzou wel een dierenarts willen zijn, ketamine methadon en barbituraten:)

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Psychedelic_Fairytale zei:
need^weed zei:
maar het duurt wel ff voor dat de x begint te werken nadat de hond het heeft ingeslikt
denk je dat de hond zou snappen dat het door dat kleine snoepje kwam dat hij een halfuur eerder had ingeslikt?
ik denk het niet...

aan de andere kant leren ratten in experimenten dan wel dat een hendeltje hun cocaïne geeft ter orale administratie... in de beroemde experimenten

Doet me denken aan deze:
http://www.apocalypsecartoons.com/roc/roc.html

scratchtraxx

Belezen gebruiker
De spacecake ff onbewaakt op tafel achtergelaten en de hond had er een stuk van gegeten.. was rond 2u 's nachts en de hond stond stokstijf gewoon recht voor zich uit te staren, wij gaan slapen want als we hem aanraakten viel hij gewoon om.:rolleyes:
Volgende ochtend om 11u stond ie daar nog steeds recht op zelfde plekje naar zelfde plaats te kijken :rolleyes: :(

boels

Belezen gebruiker
toen mijnen hond werd gecastreerd :cry: was hij aan het trippen van de verdoving ja ge merkte da
-tege mure aanlope alsof hij overtuigd was alsof hij derdoor kon lopen :grin:
- grommen tege een kast :grin:
- zennen ijge staart aan het bewondere voor 2 uur lang :grin:

Spacecake heeft volgens kennisen op een hond geen trip effect, valt er gewoonweg van int slaap volgens hen...

Speed geeft maagbloeiïngen,zelfs enkele korreltjes (per ongeluk) :rolleyes: :rolleyes:

Katten worden in het wild zot als ze kattekruid vinden, knaauen,likken en vrijwen zich eraan voor trip effecten, heb al geprobeerd met de plaatselijke kat hier binne, sprong in het rond alsof er duizende vliegen rondvliegde...

Mijn theorie, zolang iets hersenen heeft kunnen de hersenen beinvloed worden dus kunne trips krijgen

:beer:

Bovenaan