Kwaliteit MDMA

skelter94

Newbie
Hoi allemaal

Long time lurker, maar toch maar eens besloten om een accountje aan te maken. Sinds een aantal jaar gebruik ik wel eens xtc. Net als velen wist ik hier in het begin weinig over, maar na een aantal keren gebruik en uiteraard toen het effect minder werd ben ik 'verantwoord' gaan gebruiken. Voor zover dat kan :)
Ik gebruik al een tijdje NAC, volgens een reddit thread zou dat moeten kunnen helpen om de schade die mdma heeft veroorzaakt te herstellen. Ik merk zeker dat mijn tolerantie na NAC echt gereset lijkt en ik met veel minder MDMA echt wel lekker ga. Maar het wow effect, dat mist nog steeds. Maargoed, komend weekend staat er weer een festival op de planning. Ik heb besloten om capsules mdma te maken. Een capsule van 100mg mdma en 2 van 50, en daar moet ik het mee gaan doen (man 27, 83 kilo).

De kristallen zijn getest op 81% puurheid. Ik heb ze een keer eerder gebruikt en dat ging prima. Ik hoor echter van velen om mij heen dat ze het idee hebben dat het slecht spul is en dat ze pillen hebben waar ze veel beter op gaan. Ik blijf maar roepen dat de kristallen behoorlijk zuiver zijn en dat het gewoon gaat om de totale hoeveelheid mdma die je neemt. Dat heeft niks met de pil of de kristal te maken, tenminste dat denk ik en heb ik vaak gelezen. Toch ga ik twijfelen. Op reddit zijn verschillende topics te vinden over XTC die vroeger met andere precursors werd gemaakt en daarom beter zou zijn, over dat mdma uit r en s mdma bestaat en dat de balans goed moet zijn enzovoorts. Zijn dit factoren die invloed kunnen hebben op de wow factor van mdma, of is het eindproduct MDMA altijd hetzelfde qua effect en maakt het productieproces/ingredienten etc niet uit voor de kwaliteit?

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik lees idd ook altijd dat het gaat om hoeveel MDMA er in je pil zit, en dat XTC (bij een pil met enkel MDMA en vulstoffen) en MDMA hetzelfde effect hebben.
Zelf heb ik ook het mega-wow-gevoel de laatste keren niet echt gehad, ben ook NAC aan het nemen om die reden (ik neem altijd de 3-maandenregel in acht).
Wel kan ik me voorstellen dat hoe vaker je het gedaan hebt, hoe meer je hersenen 'weten' wat er komt en hoe minder indrukwekkend de ervaring is, daarom is een eerste keer ook zo geweldig. Er wordt ook gezegd dat je naar verloop van tijd meer moet nemen voor hetzelfde effect, misschien moet ik dat eens proberen, heb nooit het idee dat ik te hard ga (hoewel ik mijn lichaam zeker geen geweld aan wil doen).
Vrienden van mij denken juist dat door de supplementen en anti-oxidanten in het eten -waar we altijd goed op letten rondom gebruik- de schade wel wordt beperkt, maar ook de ervaring wellicht gedempt wordt. Ik vraag me af of dat zo is.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Je schijnt wel R en S mdma te hebben. Maar ik vermoed dat het net als bij keta is. Dus dat het vaak gewoon RS is. "Racemic" Een 50/50 mix zeg maar. Omdat het denk ik complexer/duurder is om alleen R of alleen S mdma/keta te maken. Mogelijk is het effect ook gewoon het beste bij een mix. Best of both worlds?

"However, almost all illicit MDMA exists as a racemic mixture."
(https://www.emcdda.europa.eu/publications/drug-profiles/mdma_en)

Maar jij hebt je mdma laten testen op 81% zeg je. Nou dikke prima dan toch? Ik weet niet beter dat mdma gewoon mdma is.

Ik lees dat ze PMK kunnen gebruiken of Safrol. Maar dan kom je op dezelde MDMA uit volgens mij. Safrol zou een lastiger process hebben. En soms kopen ze de grondstoffen voor PMK omdat PMK lastig te verkrijgen is. (=Meer drugsafval. Good job war on drugs)
(https://lab.nos.nl/projects/drugs/)

Laatst bewerkt:
Bovenaan