kweken op terras in Egypte...

Douscha

Newbie
Nou, mijn eerste dag hier en mijn eerste kweek...
Graag had ik bij jullie wat steun, info en raad vernomen.
Ik zie hier op het forum tussen het bos de bladeren niet meer...

Wat het ik? Ik heb 10 zaden gekocht van Silver Haze bij Sensi Seeds...
Waar woon ik? In Egypte dus zon volop...
Wat heb ik als aarde? Niks, juist zand en turf. En een soort dikke klei...
Water hebben we ook.. en het moet goed water zijn want mijn cactussen zijn 2 maal zo groot geworden seders ze buiten staan in volle grond (zo 6 maand nu) en dit water krijgen! Ik had zelfs bloemen op mijn cactus staan!
Voeding? Roze korrel heb ik hier staan en natuurlijke mest...
Ik heb groene vingers dat wel...

Dus nu de vraag is nu.. hoe begin ik er aan? Binnen zitten met welke lamp of buiten op mij terras in de volle zon of in de schaduw?
En dan natuurlijk de vraag.. als ik ze buiten zet, ruik je dat?
Zo zie je maar, ik ben echt een groentje hier!!!

Met dank, Douscha

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hey welkom hier,
Denk dat als ik jou was en daar met perfect weer zit en een mooie plek heb om het buiten te zetten. Zou dat makkelijk zijn. En er zal wel een geur van vrijkomen maar ver zal die geur niet gaan zomaar tenzij het een struik word lijkt me. Buren zitten vast niet vlak naast je of wel? Kijk wel uit , denk dat ze daar streng zijn, maar dat weet jij beter :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
In Egypte is afkopen makkelijk. Zeker met maar een paar plantjes.

Antwoord op je vraag doe ik door wat wedervragen te stellen.

Hoe verloopt vanaf nu tot volgend jaar het lichtschema in Egypte?
Wanneer komt de zon op, wanneer gaat deze onder.

Ook zijn de minimum temperaturen s'nachts in de winter belangrijk.
Gaan die onder nul, dan zou ik het afraden nu nog te doen.

Als aarde zou ik toch iets anders pakken dan de grond waar je cactussen het in doen.
Cactussen houden van voedingsarme grond, waar cannabis iets meer van de bodem vergt.

Je hebt daar ergens toch ook wel tuincentra waar je reguliere potgrond kunt krijgen?
Desnoods tuinaarde oid? Dit kun je dan evt. nog opwaarderen.

Rozen korrels zijn minder geschikt.
Welke natuurlijke mest heb je? Een aantal jaar uitgeluchte kippenmest is perfect, koeienmest kan maar is minder.

Je kunt uiteraard binnen gaan kweken, maar dat verreist een hele hoop investering in spullen die je daar héél lastig gaat krijgen.

Buiten kweken is in jouw omstandigheden een ander verhaal, wat wel hetzelfde is:

potgrootte/volle grond.
Ontkiemingsproces.

Wat bij jou anders is, is de zon. Vandaar dat ik om de lichturen en temperaturen vraag.
Mocht je nu in het najaar kunnen beginnen (wat ik niet verwacht) dan kunnen ze wel in de volle zon. De midzomer egyptische zon zou ik m'n planten niet gunnen, hoewel je wel een geschikt soortje hebt gekozen voor jouw omstandigheden (gok ik).

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
En al wat aarde kunnen vinden?

Of was de eerste dag hier opt forum ook meteen je laatste?

Bovenaan