laat bloeiers

Joes

Experimenterende gebruiker
beste crea bea's,
ik heb al enkele jaren wiet planten in mijn tuin staan (in de volle grond dus). Dit jaar ook weer 10 grote planten van tussen de 1 m en 1.50 meter ze zijn begin juli geplant. Het probleem is al meerdere jaren dat ze pas laat gaan bloeien... zo ook dit jaar weer. Er is pas 1 plant die aan het bloeien is, de rest is nog a-sexueel, er is dus nog niet te zien of ze mannetje of vrouwtje zijn. Ik zie op dit forum meerdere mede kwekers die last hebben van laatbloeiers maar geen echte oplossingen..

mijn vraag: is er een mogelijkheid om de bloei te laten starten. Ik weet dat het stoppen van voeding geven een begin is... maar verder nog tips en trucs?

bij voorbaad dank :stoned:

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Re: wietplanten laten bloeien?

Mag ik weten hoe dat doet? zet je ze gewoon met tuingrond in de pot dan komen ze uit en dan doe je er niks meer aan?

Joes

Re: wietplanten laten bloeien?

ik ontkiem ze eerst (kweek met zaadjes dus) dan laat ik ze eerst achter de vensterbank ongeveer 3 weken groeien tot ze een beetje weerstand kunnen bieden en dan in de volle grond buiten en het dan zijn of haar gang laten gaan

heb je nog tips voor de bloei? :P

gtje

Bewuste gebruiker
Re: Niemand?

aller eerst gaan cannabis planten niet bloeien als je ze minder of geen voeding geeft das broodje lulkoek....

aangezien jij pas planten buiten poot op 1 juli ben je er laat bij ... een plant moet zich eerst een stuk kunnen ontwikkelen voordat ze echt in de bloei wilt laten gaan .... das een zeer grote factor bij buiten planten...

planten gaan pas in de bloei overigens wanneer de dag ciclus begint af te nemen naar ongeveer 13 uur licht en 11 uur donker ....

planten die je bijvoor in mei al naar buiten knikkert zullen 90% eerder bloeien dan planten die je pas laat zet!!!! want planten die in mei staan maken bijv de langst dag mee van het jaar .... daarna voelt de plant dat er steeds minder licht is ,dat de dagen korter worden en dat ze nageslacht moet gaan produceren....gevolg hiervan is dat planten in de bloei schieten !!!!!
een plant die je vanaf mei dus plant maakt dagen mee van 16 tot 18 uur licht buiten terwijl een plant van 11 juli begint met dagen van maximaal 15 uur per dag deze zult ook minder merken dat ze in de bloei schieten ... ze moet eerswt volwassen worden !!!

tip is dus ook gewoon om in mei je plant de zetten .... wil je niet dat ze te groot word graag je een geschikte pot ... potten vanaf 30 liter geven mooi volle bomen!!!! ik raad aan om ze in 40 tot 50 liter potten te zetten ...

vordeel van potten is ook dat planten om de een of vage reden eerder in de bloei schieten ...hoe en wat weet ik niet meer precies maar het is technisch te onderbouwen !!!! en dus vast gestelt.

dus planten lekker zetten halverwege mei na ijsheilig ( daarna is er geen kans op vries temperaturen !! ) dan zul je sneller een oogst hebben !!!

oww ja en de soort heah die doet er ontzettend voor toe

mocht je niet weten welke goed is ... ik raad je double fun aan van nomercy !!!! zal zeker eind september klaar zijn erg rot bestendig en super lekker , makkelijk ook nog is om te telen en veel grammen op de weegschaal !!!

suc6

gtje

Joes

okee bedankt voor de info, hier heb ik zeker wat aan! Dit jaar niet meer maar de komende jaren zeker :)

gegroet

gtje

Bewuste gebruiker

graag gedaan ..... buiten kweken is super makkelijk en logisch stelt weinig voor en elke debiel kan een godsvermogen aan wiet oogsten als ze maar ook een beetje verstand hebben van wiet.

ik denk dat jij ook duss een flinke oogst kan pakken als je maar vroeg geneog begint en je ene beetje verdiept in je plantje

hier een mooie link om is wat uit te spitten over het outdoor gebeuren.

http://www.wietforum.nl/Outdoor-f59.html

hang hier maar een beetje rond dan momt het volgend jaar zeker goed !!!! lees eerst de STICK's maar!!!

Joes

nu komen er teminste reacties, maar ik heb antwoord op mijn vraag dus speciaal voor jou zal ik de titel even aanpassen

kusjes

gtje

Bewuste gebruiker
@afghaan: dan druk je tog op een ander topic je bent niet verplicht te lezen laat staan te reageren... wil je wel reageren reageer dan op de vraag !!!

dank u

Bovenaan