Lange verzend tijden

KoxBox

Badass junkie
Ik heb nu al een paar keer iets besteld bij azarius en het duurd iedere keer 3 tot 4 weken eer het toekomt. Vandaag heb ik truffels besteld maar als die ook zo lang onderweg zullen zijn, zullen ze dan nog eetbaar zijn? Ik hoop dat ze gewoon drogen en daardoor nog consumeerbaar zijn...

psych-out

Bewuste gebruiker
is eens een keertje bij mijn pakket gebeurt dat er iets misliep,
na 4weken nog niks ontvangen, in die tijd vaak naar azarius gebeld om dat te melden want is niet normaal dat het zolang duurd,
ze vonden gewoon mijn pakketje niet meer. toen kreeg ik de opdracht van azarius om opnieuw mijn pakket samen te stellen op de site en toen heeft het maar een 2 weken geduurd.
azarius had zich voor de vertraging geexcuseerd en er gratis vloei en tip bij mijn pakketje gestoken.
hun excuses waren dan ook snel aanvaard.

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Als ze in een bakje zitten kan het vocht er niet zo goed uit he :wink:
Dat droogt dus niet zo makkelijk

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je niet gewoon eventjes naar een shop gaat om ze te kopen. (Oh edit, nevermind... Gent...)

KoxBox

Badass junkie
OnderDeEik zei:
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je niet gewoon eventjes naar een shop gaat om ze te kopen. (Oh edit, nevermind... Gent...)

Inderdaad ja... Was het maar zo makkelijk :) !

Arthur King

Wijs gebruiker
Ik heb meerdere keerde truffels en andere dingen bij Azarius besteld, maar telkens was de bestelling er na 2 werkdagen. :confused:
Ik woon dan ook wel wat dichter bij Amsterdam. :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb diezelfde vraag zelf eens bij Azarius gesteld,

Ze krijgen hun truffels eens per week/2 weken binnen afhankelijk van de vraag.
Na de oogst zijn ze uiterlijk nog zo'n dag of 10 goed denk ik, Stel je valt net buiten de order en moet 2 weken wachten, dan nog enkele dagen voor je bestelling verwerkt en betaald is plus 2 dagen? verzend tijd.. Dan heb je al 3 weken.

Moet je dan ook nog eens wachten op een pijpje of andere dingen die besteld moeten worden duurt het natuurlijk langer.

JunkXL

Bewuste gebruiker
OnderDeEik zei:
Als ze in een bakje zitten kan het vocht er niet zo goed uit he :wink:
Dat droogt dus niet zo makkelijk

In Nederland kan je toch nog gewoon truffels halen bij de smartshop?

KoxBox

Badass junkie
In Nederland wel ja... Maar helaas woon ik niet in Nederland en heb ik geen auto. Vroeger ging ik met de bus naar Terneuzen maar 't Locomotiefke (locale smartshop) is blijkbaar gesloten dus ben ik genoodzaakt om ze te bestellen via Azarius.

KoxBox

Badass junkie
Hmm, ik moet mijn woorden terugnemen! Ik heb mijn truffeltjes vandaag ontvangen na amper 3 dagen :tearsofjoy: :hearteyes:!
Nu heb ik 2 doosjes Atlantis van 10g, als ik zou willen beginnen met 1 doosje is het dan nog mogelijk om de andere 10g gewoon te drogen of moet dat echt direct na de oogst gebeuren?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je ze nog maar net ontvangen hebt en zien er nog goed uit zijn ze nog prima te drogen hoor!
Zijn volgens mij ook stuk sneller droog dan stoeltjes aangezien ze al minder vocht bevatten.
Afgelopen zomer in een kasje gelegd waar het zo'n 40/50 graden werd. Ze waren na een halve dag kurk droog :smilingimp: zou dat niet te heet zijn geweest? :rolleyes:

Alleen truffels worden bij het drogen echt kei hard.
Van de zomer ook eerste keer gedroogde truffels genomen en met mijn tanden amper kapot te bijten, zeker de kleinere 'bolletjes' ( die bij mij bij Azarius altijd veel voorkomen) waren niet te doorboren met mijn gebit.

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
KoxBox zei:
Hmm, ik moet mijn woorden terugnemen! Ik heb mijn truffeltjes vandaag ontvangen na amper 3 dagen :tearsofjoy: :hearteyes:!
Nu heb ik 2 doosjes Atlantis van 10g, als ik zou willen beginnen met 1 doosje is het dan nog mogelijk om de andere 10g gewoon te drogen of moet dat echt direct na de oogst gebeuren?

Je kan ze gewoon in de koelkast bewaren. Hoelang weet ik niet precies, maar ik heb het een keertje nagevraagd toen ik truffels kocht en die kerel zei dat ze wel een paar weken goedblijven, zolang ze maar gekoeld blijven.

KoxBox

Badass junkie
Ja er staat een houdbaarheidsdatum op: 15/12. Ik geloof niet dat je ze langer dan aangegeven kan bewaren...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Damien0124 zei:
KoxBox zei:

Je kan ze gewoon in de koelkast bewaren. Hoelang weet ik niet precies, maar ik heb het een keertje nagevraagd toen ik truffels kocht en die kerel zei dat ze wel een paar weken goedblijven, zolang ze maar gekoeld blijven.

Eet aub geen truffels op die een paar weken oud zijn.
Truffels worden verkocht onder de voedsel en waren autoriteit en moeten dus een te gebruiken tot datum hebben.

KoxBox zei:
Ja er staat een houdbaarheidsdatum op: 15/12. Ik geloof niet dat je ze langer dan aangegeven kan bewaren...

Precies!

KoxBox

Badass junkie
^ Ja dat weet ik wel, nogal logisch dat ik ze niet meer ga eten als ze al x aantal weken oud zijn...
Maar ik ga ze zondag eten en de vraag was of ik de rest gewoon kan drogen dan?

Wat raden jullie aan van portie ik heb al redelijk wat ervaring (20+ paddestoelen van een halve portie tot dubbele portie, 2 maal LSD 100mics tot 150mics)? Ik dacht aan een portie van tussen de 15 en de 20 gram...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
1e keer truffels?

Is je bedoeling om gewoon redelijk heftig te trippen of wil je het relaxt aan doen?

Even hele grove richtlijnen:

5 gram- lichte effecten beginnen merkbaar te worden.
10 gram- voor beginners, lichte trip maar zeker de moeite waard. Kan voor ervaren mensen ook zeer leuk zijn maar kan tegenvallen als je meer verwacht.
15 gram- goede trip wat denk ik vergelijkbaar is ( als paddo's dan ook maar op 1 gebied te vergelijken zijn met wat dan ook) qua heftigheid met 100-120 mic LSD. ( zou ik jou aanraden)
20 gram- Denk iets teveel voor 1e keer truffels, is toch net iets anders dan paddo's.

Ik zou zeggen aangezien je 20 gram had, neem eerst ongeveer 15 gram, wacht een uurtje en kijk hoe het gaat. Neem daarna naar behoefte die andere 5 gram.

Blijft er evt. over kun je die altijd nog proberen te drogen.. Of dit gaat zou ik eigenlijk niet weten.. als ze al zeg maar een weekje oud zijn alsnog drogen, maar je kunt het altijd proberen!

KoxBox

Badass junkie
Een relaxte maar toch redelijk diepe trip, dus ik ga voor de 15g gaan. Bedankt, morgen is het zover :hearteyes: ! :wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
KoxBox zei:
Een relaxte maar toch redelijk diepe trip, dus ik ga voor de 15g gaan. Bedankt, morgen is het zover :hearteyes: ! :wave:

Precies :wink:

Dat ik dit nog eens mocht meemaken, koxbox goede. bruikbare raad geven op het gebied van paddo's.

Good luck!

KoxBox

Badass junkie
Hehe, het gaat hier over truffel hé daar heb ik geen ervaring mee :)! Wat ik er uit kan opmaken is dat jij ook al op paddestoelen hebt getript...

Wat vind jij dan de grootste verschillen, ik weet dat ze er zijn ondanks ze allebei dezelfde stoffen bevatten maar ik vind het meestal nogal vaag beschreven.

Ik weet dat ik het na morgen zelf wel zal weten, maar ik ben altijd graag echt goed voorbereid voor nieuwe drugs (al zijn ze eigenlijk technisch gezien niet "nieuw") vandaar deze vragen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Paddestoelen zelf heb ik helaas nog maar 1 ervaring mee.. ( 2,5gr. cubensis gedroogd)

Wat mij vooral opvalt is dat je met paddestoelen wat meer echt in de ''tripwereld'' zit.
Dus wat meer kleuren/patronen en algehele bewustzijn. Truffels vind ik zelf wat lichter aanvoelen, op de maag, aan je zintuigen en ook in je hoofd ( hoewel sommige mensen zeggen dat je juist meer in je hoofd zit, maar dit ervaar ik niet zo).

Dat het meestal nogal vaag omschreven is komt omdat de verschillen ook maag vaag zijn.
De verschillen die je op kunt noemen tussen een paddo en truffel trip zou je ook kunnen opnoemen tussen 2 truffel of 2 paddo trips.

Dat je graag goed voorbereid gaat trippen is natuurlijk super!

Nog even een vraagje,

Had je in de bakjes vele kleine truffeltjes? Die bestonden uit 1 of 2 kleine ''bolletjes''?
Wil ze namelijk zelf misschien ook weer is bestellen, maar laatste keren zat er veel 'klein grut' bij die van Azarius..

KoxBox

Badass junkie
Fijn dat het wat minder op de maag licht!! Daar heb ik altijd erg veel last van bij die krengen van paddestoelen, zeker de gedroogde!

Eum een paar redelijk grote en voor de rest inderdaad kleine bolletjes. Een 20 tal in het totaal...

Antow

Experimenterende gebruiker
KoxBox zei:
Fijn dat het wat minder op de maag licht!! Daar heb ik altijd erg veel last van bij die krengen van paddestoelen, zeker de gedroogde!

Eum een paar redelijk grote en voor de rest inderdaad kleine bolletjes. Een 20 tal in het totaal...

vind net dat truffels feller op je maag ligt; en ook feller van smaak
paddos vind ik over het algemeen veel leuker op te eten en liggen minder zwaar op de maag
maar dat is natuurlijk weer mijn mening :d

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
15 gram Atlantis is naar mijn mening best wel te vergelijken een normale paddotrip(1-1,5 portie). Naar mijn ervaring gaat het iets minder diep dan paddo's, maar houdt het effect wel langer aan.

Ik herken inderdaad dat je er minder misselijk van wordt dan bij paddo's. Bij paddo's moet ik aan het einde van de trip overgeven en daar heb ik met truffels geen last van. Verder vind ik dat de grote stukken goed te eten zijn. Die kleine bolletjes hebben een behoorlijk smerige smaak.

Veel plezier morgen! :grin:

Antow

Experimenterende gebruiker
kom maar eens die gore bolletjes tot een pap en slik aff :d
geen pretje hoor:d
trip gegarandeerd welll :d
1.5 tot 2 uur visuals en de rest is meer psycadelic shitt

KoxBox

Badass junkie
Njah, dikke flop dus die truffels... Eerst 10g gegeten en na een kwartier uitgekotst :(.
Dan een half uur gewacht, ik dacht dat er misschien nog iets ging gebeuren maar blijkbaar niet dus...

Ik heb dan toch nog van de overige 10g thee gezet en helemaal opgedronken, maar het effect bleef nogal uit moet ik zeggen. Ik heb me wel even wat anders gevoeld maar voor de rest..

Arthur King

Wijs gebruiker
Hoe had je de truffels ingenomen dat ze misselijkheid veroorzaakten? De 1e keer dat ik truffels nam was mijn maag ook wat van streek, de laatste keer had ik ze samen met chocola weggekauwd, toen had ik nergens last van.

KoxBox

Badass junkie
Arthur King zei:
Hoe had je de truffels ingenomen dat ze misselijkheid veroorzaakten? De 1e keer dat ik truffels nam was mijn maag ook wat van streek, de laatste keer had ik ze samen met chocola weggekauwd, toen had ik nergens last van.

Gewoon gegeten met wat crac-a-nuts en ice tea green... Niets speciaals dus, ik heb altijd wel kotsneigingen als ik paddestoelen eet maar nog nooit echt van moeten kotsen..

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Misschien kan je het de volgende keer samen met (of verwerkt in) muntthee nemen. Dat helpt tegen de misselijkheid. Maar dat is wel heel vervelend. 10 gram gaf mij ook maar minimaal effect. Met oud en nieuw ga ik voor 15 of 20 gram Atlantis. :)

Bovenaan