Last van blaas door 4-HO-MET??

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hallo allemaal,
Afgelopen vrijdag heb ik op 4-HO-MET met ongeveer 20 a 25mg getript met een goede maat van me.
Ik had een behoorlijke lege maag want 15:30 's middags voor het laatste twee broodjes gegeten en pas om 19:15 genomen.

Echter kreeg ik een kleine anderhalf uur later behoorlijk last van mij blaas wat mij trip best verpeste. Ik ging op een geven moment naar de wc wat toen al redelijk lastig ging. Moest van erg ver komen zeg maar. Maar dat ben ik best wel gewend want ben altijd al een lastige plasser geweest vooral met vele soorten middeltjes. Maar wat wel opviel was dat ik nog geen 15min later weer moest met ontzettende drang. Maar ook deze keer duurde het een eeuwigheid (ja ook in werkelijkheid) en deed bijna pijn. Nog geen 15min later moest ik weer heel nodig met weer het zelfde liedje.
Daarna had ik mezelf voorgenomen het een half uur op te houden, wat me met veel moeite lukte. Want eigenlijk moest ik gewoon weer na 10 a 15 min, stiekem eigenlijk meteen al na het plassen. Maar omdat er toen haast niks meer uit kwam, ben ik maar veel water gaan drinken zodat er bij mijn volgende plasbeurt er tenminste wel wat uit zou komen. Deze toestanden ging eigenlijk wel de hele avond zo door. Ondanks wat fruit, chocola, koek en chips gegeten te hebben. Eten helpt wel eens namelijk.
Echt tegen het einde van de avond, wanneer alles bijna uitgewerkt was, werd het minder. Vanaf een uurtje of 00:00 a 00:30uur ofzo.

Ik kan dit bijna alleen maar koppelen aan de 4-HO-MET want was eigenlijk alleen maar tijdens de trip, zo lijkt het wel.

Anderen hier misschien ook vaker last van? Misschien een verklaring? Tips om dit tegen te gaan of te stoppen zijn natuurlijk helemaal welkom :)
 

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Het effect dat je beschrijft lijkt een beetje op een (beginnende) blaasontsteking. Ik had daar met 4-ho met geen last van. ben ook tijdens het onderzoeken Van 4-ho met online geen blaasproblemen tegengekomen. als het al gelinked is aan het gebruik van 4-ho met lijkt het me geen veel voorkomend probleem. heb je recentelijk toevallig nog ketamine gebruikt? Daarvan is wel bekend dat het blaasproblemen kan veroorzaken...
 

Anderemaan

Wijs gebruiker
Persoonlijk geen last van bij MET. Wel bij Phenibut heel erg. Op wiet plassen vind ik ook best lastig, terwijl MDMA mij prima laat plassen..?!
 

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik kan vaak niet pissen als ik dissos op heb zelfs met een blaas die zowat uit elkaar spat.

Met 4ho of andere psychedelica nog nooit gehad in ieder geval. Ik zou t niet weten hoe dat komt @Mezelf
 

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Het effect dat je beschrijft lijkt een beetje op een (beginnende) blaasontsteking. Ik had daar met 4-ho met geen last van. ben ook tijdens het onderzoeken Van 4-ho met online geen blaasproblemen tegengekomen. als het al gelinked is aan het gebruik van 4-ho met lijkt het me geen veel voorkomend probleem. heb je recentelijk toevallig nog ketamine gebruikt? Daarvan is wel bekend dat het blaasproblemen kan veroorzaken...
Jah dacht ook aan een blaasontsteking maar als dat zo was, dan zou ik er wel langer last van hebben gehad, toch?. Die nacht verder en volgende dag geen last meer namelijk. Heb wel 7 dagen voor dit gebeuren <60mg keta gehad met 100mg 3mmc en 3 dagen voor dit wat 2C-B. Wat dat betreft een druk weekje als ik het zo ff opsom lol :thinking: . Normaal zou ik het ook niet echt aan de 4-HO-MET gekoppeld hebben hoor, maar in dit geval was het precies "alleen" tijdens de trip.
Persoonlijk geen last van bij MET. Wel bij Phenibut heel erg. Op wiet plassen vind ik ook best lastig, terwijl MDMA mij prima laat plassen..?!
Hmm maakt me huiverig voor Phenibut wat ik binnenkort eens wil proberen. Nooit gehad namelijk.
Ik kan vaak niet pissen als ik dissos op heb zelfs met een blaas die zowat uit elkaar spat.

Met 4ho of andere psychedelica nog nooit gehad in ieder geval. Ik zou t niet weten hoe dat komt @Mezelf
Met disso ben ik ook zeker geen plaswonder nee. Verder zou ik het ook niet weten. Misschien toch gewoon een momentopname.

Wel mooi balen want verstoorde natuurlijk behoorlijk de trip :confused:. Me hele herinnering van die trip bestaat voor 80% uit plassen. Grrr.
Maatje van me had wel de tijd van zijn leven wat hij ook hard nodig gehad. Dus uiteindelijk was het 't meer dan waard :)
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat super vervelend :(

Heb zelf ook niet zo'n grote druk erachter normaal en merk het dus ook heel erg bij iets als mdma en soms ook bij psychedelica. Maar dat jij dan wel elk kwartier moest maakte het natuurlijk helemaal vervelend. Blaasontsteking lijkt me ook sterk ja, als het alleen tijdens gebruik was...

Weet helaas niet wat je hieraan kunt doen. (maar ben ook nieuwsgierig naar eventuele oplossingen) Maar jij hebt ook wel best vaak 4-HO-MET gedaan toch @Mezelf? En ook 4-AcO-DMT. Merkte je dit daar eerder ook wel bij, of in mindere mate misschien?
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Albedo
Toch niet alleen anxiety? Bij MDMA bijvoorbeeld voel ik mij juist helemaal niet gespannen, maar wil het gewoon niet. Het voelt heel lichamelijk (maar ja, dat zegt lang niet altijd wat gezien al die psychosomatische aandoeningen, maar toch...)
 

Albedo

Wijs gebruiker
Nee niet alleen. Is veel over te vinden, vandaar de link. Zag anxiety hieronder genoemd bij LSD. TS had vroeger iets aan zijn nieren, maar verderop iets dat het erbij hoort. Vroeg herkennen in de come-up helpt. De drang voelt anders tijdens een trip.

 

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Las op Bluelight truc met tellen, komt door anxiety, etc. Is bekend probleem bij velen op diverse middelen.

bluelight difficulty peeing psychedelics site:www.bluelight.org
@Albedo
Toch niet alleen anxiety? Bij MDMA bijvoorbeeld voel ik mij juist helemaal niet gespannen, maar wil het gewoon niet. Het voelt heel lichamelijk (maar ja, dat zegt lang niet altijd wat gezien al die psychosomatische aandoeningen, maar toch...)
Mijn vriendin zei ( maakte de grap ) "het zit allemaal tussen de oren". Ik begin te twijfel of dat in dit geval ook zo was.
 

Albedo

Wijs gebruiker
Laatst bewerkt:

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Herkenbaar, ik had het heel vaak als ik thuis LSD of truffels gebruikte en ook wel eens met andere psychedelica. Ik moest dan elk kwartier nodig plassen, maar eenmaal op de wc lukte het niet of heel moeilijk. Pas toen ik vaker buitenshuis ging trippen (buiten, op festivals of bij anderen thuis) merkte ik dat ik er dan een stuk minder last van heb (1x per uur en dan kost het wel moeite maar lukt het meestal wel). Het moet bij mij dus haast wel een mentaal dingetje zijn.
Ik denk dat het er bij mij mee te maken heeft met dat ik vroeger nuchter ook een 'lastige plasser' ben geweest (vaak moeten en ik kon me niet altijd genoeg ontspannen) en dat psychedelica die onbewuste processen waar ik me nu normaal gesproken niet meer mee bezig hou, weer wat naar boven haalt. En dan alleen als ik alleen thuis trip, want de beschikbaarheid van de wc en de veiligheid van het alleen zijn zorgt ervoor dat het er 'mag' zijn ofzo.
Wat dan ook nog meespeelt is als je er veel op gaat letten, het ook steeds groter wordt.

Denk dus dat het goed mogelijk kan zijn dan mentale processen hier een rol in hebben gespeeld. :wink:
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het lijkt me zeker geen blaasontsteking, lijkt op basis van je beschrijving gerelateerd aan de periode dat je 4-HO-MET gebruikte. Wat een vervelende bijwerking zeg, enorm storend voor je trip.

Ik heb dit nog niet eerder gehoord of gelezen van 4-HO-MET, maar dat is het met RC’s - er is ook gewoon nog niet alles van bekend. Bij medicijnen zie je ook bijwerkingen die zeldzaam optreden.

Als ik het goed begrijp had je niet alleen een plasdranggevoel maar was er ook effectief steeds wel wat te plassen? Lijkt erop of dat middel dus vocht onttrekt bij je, op de een of andere manier. Daarom lijkt vooraf minder drinken mij bijvoorbeeld ook niet perse een gezonde oplossing, kans op uitdroging. (Als bovenstaande dus niet het geval is, dus als er echt steeds weinig kwam, dan lijkt het inderdaad eerder een irritatie of overreactie van de blaaswand.)

Dit was je eerste ervaring met 4-HO, en je hebt deze klacht nooit in deze mate van broertje psilocybine gehad?

Hopen dat het eenmalig was, en zo niet, dan zul je wellicht een gevoeligheid ervoor hebben. Irritant zeg. Al gegoogled toevallig of het een vaker gerapporteerde klacht is bij dit middel?

* Edit: ik moet nu ineens denken aan een aparte bijwerking die ik zelf recent gedurende ruim een maand heb gehad toen ik duloxetine slikte (een SNRI, waarmee ik ook gestopt ben vanwege bijwerkingen). Het waren een beetje onduidelijke klachten die voelden als een milde blaasirritatie. Niet heel ernstig maar een soort vage plasdrang (om niks) en dan ook een lichte pijn bij vaker dan normaal kleine beetjes plassen. Ik had nog nooit in mijn leven blaasontsteking gehad dus dacht dat het nu dan wel een keer zo zou zijn. Echter zette dit niet door maar bleef wel die hele maand in vlagen enigszins aanwezig, gelukkig erg op de achtergrond dus echt heel storend was het niet. Het hield direct op toen ik stopte met dit medicijn. Nu is dit natuurlijk totaal iets anders dan 4-HO-MET, dus misschien niet zo relevant. Maar ik herinnerde het me ineens; het kan dus gebeuren dat een middel tijdelijk vreemde symptomen ‘down under’ kan geven.
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik kan vaak niet pissen als ik dissos op heb zelfs met een blaas die zowat uit elkaar spat.

Met 4ho of andere psychedelica nog nooit gehad in ieder geval. Ik zou t niet weten hoe dat komt @Mezelf

Bij dissociatieven is dit wel een bekend fenomeen dacht ik. En uiteraard bij stimulanten. Nu wordt 4-HO-MET door sommigen ook als mild stimulerend ervaren, dus misschien toch een bepaalde aanwezige spierspanning die de boel dan kan doen dwarszitten. Maar dat verklaart nog steeds niet echt die vochtonttrekkende werking of overgevoeligheidsreactie van de blaas.
 

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik zou ook vermoeden dat het mentaal is. Ik heb mijn laatste twee truffeltrips zelfs het gevoel van een mild orgasme gehad die bleef aanhouden urenlang, uit het niets, zonder dat iemand of ikzelf iets deed. Dus alles kan I guess :shrugman:

Ik denk dat omdat het enkel tijdens je trip is, en dat je niet écht moet.
 
Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik zou ook vermoeden dat het mentaal is. Ik heb mijn laatste twee truffeltrips zelfs het gevoel van een mild orgasme gehad die bleef aanhouden urenlang, uit het niets, zonder dat iemand of ikzelf iets deed. Dus alles kan I guess :shrugman:

Ik denk dat omdat het enkel tijdens je trip is, en dat je niet écht moet.

Hm, denk je echt? Ik ben ervan overtuigd dat veel symptomen psychosomatisch zijn en bij trippen kunnen ontstaan door suggestie of een bepaalde manier van denken, maar vond dit verhaal dan weer niet perse zo klinken.

Een orgasmegevoel vind ik ook wel net wat anders. Dat kan niet alleen opgeroepen worden door je mentale staat van zijn maar het kan ook onderdeel uitmaken van de bodyhigh/load van psychedelica. Dat is niet heel uitzonderlijk, ik hoor dit regelmatig.
 

Cerberus

Wijs gebruiker
Hm, denk je echt? Ik ben ervan overtuigd dat veel symptomen psychosomatisch zijn en bij trippen kunnen ontstaan door suggestie of een bepaalde manier van denken, maar vond dit verhaal dan weer niet perse zo klinken.

Bij mijn laatste truffeltrip moest ik plots ook plassen, maar had even geen zin om te plassen dus koos ervoor het gevoel te negeren en het ging weg. Nuchter kan ik dat niet, dan moet ik al extreem afgeleid zijn tegen dat het weggaat. Later kwam het terug en ervaarde het gevoel zelfs als aangenaam, niet kwalitatief anders dan andere prikkels die via zenuwen komen. Die ervaring, gecombineerd met dat orgasme en andere sensaties die ik had, toonde voor mij aan dat het uiteindelijk allemaal in je hersenen geregeld wordt. Misschien kan het dan omgekeerd ook (dat de sensatie komt zonder impuls).

Trouwens dat gevoel van moeten plassen kan misschien ook bodyload zijn? Zoals tintelingen die je in je hoofd of vingers voelt. Mss gebeurt er voor @Mezelf iets in de buurt van zijn blaas, en dat die zenuwuiteinden daar het dan aanvoelen als moeten plassen, dat niet zo is?
 

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Bedankt voor de reactie mensen!
Dit was je eerste ervaring met 4-HO, en je hebt deze klacht nooit in deze mate van broertje psilocybine gehad?
Was niet mijn eerste ervaring met 4-Ho hoor maar wel de eerste met dusdanige blaasproblemen. Met de grote broer psilocybine heb ik dit een handvol keren gehad van de meer dan 100 trips.

Ik begin sterk te neigen naar een mentaal dingetje. Neemt niet weg dat ik nooit een plaswonder ben geweest en vaak vaker moet plassen dan 7x op een dag zoals gezegd wordt in de link van @Albedo (bedankt voor de link!). Zo kan ik ook niet plassen als er iemand bij staat bijvoorbeeld. Dus ja, ik ben een lastige plasser maar nee, nog nooit zo erg meegemaakt.

Zo erg zelfs dat ik er dit x een topic over heb gestart :)
 

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Wat ik wel vaak heb gehad met psychedelica (overigens ook wel eens met 3-MMC) is het gevoel dat ik in mijn broek heb geplast. Mijn kruis voelt dan heel warm aan en op de een of andere manier heb ik dan altijd het idee dat het dan ook nat is. Dat is echter nooit het geval.

Ik verwacht dat dit van jou ook vooral mentaal is. Je wordt er tijdens de trip natuurlijk ook steeds bedachter op.
 

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wat ik wel vaak heb gehad met psychedelica (overigens ook wel eens met 3-MMC) is het gevoel dat ik in mijn broek heb geplast. Mijn kruis voelt dan heel warm aan en op de een of andere manier heb ik dan altijd het idee dat het dan ook nat is. Dat is echter nooit het geval.

Ik verwacht dat dit van jou ook vooral mentaal is. Je wordt er tijdens de trip natuurlijk ook steeds bedachter op.
Haha ja dat heeft mijn vriendin ook wel vaker gehad op bijvoorbeeld 2C-B. Ze zegt: ik voel letterlijk druppels over mijn been glijden. Maar als je gaat kijken is alles droog.
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bedankt voor de reactie mensen!

Was niet mijn eerste ervaring met 4-Ho hoor maar wel de eerste met dusdanige blaasproblemen. Met de grote broer psilocybine heb ik dit een handvol keren gehad van de meer dan 100 trips.

Ik begin sterk te neigen naar een mentaal dingetje. Neemt niet weg dat ik nooit een plaswonder ben geweest en vaak vaker moet plassen dan 7x op een dag zoals gezegd wordt in de link van @Albedo (bedankt voor de link!). Zo kan ik ook niet plassen als er iemand bij staat bijvoorbeeld. Dus ja, ik ben een lastige plasser maar nee, nog nooit zo erg meegemaakt.

Zo erg zelfs dat ik er dit x een topic over heb gestart :)

Toch mentaal ja? Jij weet het zelf het beste natuurlijk. Opzich ergens wel beter dat je je daarvan bewust bent, want dan kun je het misschien (deels) leren ‘tekkelen’ op de een of andere manier. Zo de link van Albedo maar eens bekijken. Ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in psychosomatische klachten in het algemeen, vanuit mijn achtergrond, maar ik wens ze natuurlijk niemand toe.

Hoe bevalt 4-HO-MET je verder? Ik meende me te herinneren dat je indertijd op mijn topic over dosering reageerde dat je het nog voor het eerst moest testen, vandaar mijn vraag. Maar dat topic is inmiddels al maanden geleden zie ik net, was in m’n hoofd veel recenter (word dement, ai). In de tussentijd heb je er, logisch, allang ervaring mee. :wink:

PS: psilo is natuurlijk inderdaad de Grote Broer. Broertje, hoe durf ik.
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bij mijn laatste truffeltrip moest ik plots ook plassen, maar had even geen zin om te plassen dus koos ervoor het gevoel te negeren en het ging weg. Nuchter kan ik dat niet, dan moet ik al extreem afgeleid zijn tegen dat het weggaat. Later kwam het terug en ervaarde het gevoel zelfs als aangenaam, niet kwalitatief anders dan andere prikkels die via zenuwen komen. Die ervaring, gecombineerd met dat orgasme en andere sensaties die ik had, toonde voor mij aan dat het uiteindelijk allemaal in je hersenen geregeld wordt. Misschien kan het dan omgekeerd ook (dat de sensatie komt zonder impuls).

Trouwens dat gevoel van moeten plassen kan misschien ook bodyload zijn? Zoals tintelingen die je in je hoofd of vingers voelt. Mss gebeurt er voor @Mezelf iets in de buurt van zijn blaas, en dat die zenuwuiteinden daar het dan aanvoelen als moeten plassen, dat niet zo is?

Interessant punt! Klinkt aannemelijk. :)

(En sorry voor de dubbelpost, ik ben en blijf een kluns met citeren en copy pasten op mijn telefoon.)
 

Cerberus

Wijs gebruiker
(En sorry voor de dubbelpost, ik ben en blijf een kluns met citeren en copy pasten op mijn telefoon.)
Mij maakt het niet uit dat je dubbelpost, maar een truc op dit forum is een stuk tekst (die je wilt citeren) selecteren en dan op "+ citaat" te klikken. Herhalen voor alles wat je wilt citeren. En dan onderaan in het reply vak klikken op "citaten invoegen". Komt geen copypaste aan te pas.
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Mij maakt het niet uit dat je dubbelpost, maar een truc op dit forum is een stuk tekst (die je wilt citeren) selecteren en dan op "+ citaat" te klikken. Herhalen voor alles wat je wilt citeren. En dan onderaan in het reply vak klikken op "citaten invoegen". Komt geen copypaste aan te pas.

I know. :) Toch thanks voor je uitleg.

Het ging me niet om het citeren zelf, maar om een situatie waarin ik al een reactie op iemand heb geplaatst en dan (te laat) bedenk dat ik nog op een ander bericht wilde reageren. Op mijn computer edit ik dan die reactie en voeg ik het citaat alsnog in. Op mijn telefoon lukt dit vaak niet goed met irritant copy-past-geklungel als gevolg. Het heeft niet echt met het forum te maken, meer met het ouder worden van mijn telefoon (rariteiten van het toetsenhord). Ik vind een dubbelpost niet heel netjes, vandaar dat ik het even aangaf.

Ik moet gewoon geduldiger zijn en niet zo snel op ‘plaats reactie’ drukken als ik met m’n telefoon forum. :tongueout:
 

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Toch mentaal ja?
Ja deels wel... Misschien even een zwak blaas momentje met toch wel lastiger plassen door de 4homet en dan het mentale dingetje er nog bij zal er wel voor gezorgd hebben dat ik zo veel last kreeg
Hoe bevalt 4-HO-MET je verder? Ik meende me te herinneren dat je indertijd op mijn topic over dosering reageerde dat je het nog voor het eerst moest testen, vandaar mijn vraag. Maar dat topic is inmiddels al maanden geleden zie ik net, was in m’n hoofd veel recenter (word dement, ai). In de tussentijd heb je er, logisch, allang ervaring mee. :wink:
Ja klopt hoor. Toen had ik het nog niet gebruikt. Inmiddels 5x ongeveer :thinking: . Heerlijk spulletje en is een van mijn favorieten. Iets luchtiger en visueler dan 4-AcO-DMT en al helemaal luchtiger dan psilocybine. Ondanks het luchtige van 4Ho kan het hier en daar toch leerzaam zijn. Meer dan 2C-B, maar dus minder dan 4AcO en psilo's....
Ja ik ben er fan van:)
 
Bovenaan