Last van de rug

A

Anonymous

Gast
Toen ik begonnen was met de drug, ging ik elk weekend aan de pillen, en op een gegeven moment kreeg ik last van mijn rug, dit was voor mij het teken om drastisch te minderen(van elk weekend 3 maanden lang naar af en toe). Zijn er andere gebruikers die dit ook gemerkt hebben?

Flashing Moments

Belezen gebruiker
watvoor last precies dan?spieren? wervels? zenuwen?
krijg je geen last van je rug als je telang achter je pc zit om te posten op drugsforum :wink:

A

Anonymous

Gast
Pijn in me onderrug, constant. Het houd na een paar dagen op maar als ik mdma gebruik komt het(de volgende dag) terug.

Wortel

Bewuste gebruiker
Ik heb het ook doordat ik door de kou mijn rug vaag houd :P Heb daarna altijd nog dagje of twee pijn.

A

Anonymous

Gast
Zou het daardoor komen, ik ga tijdens de comedown altijd zitten en druk me buik zo dicht mogelijk tegen me benen voor de warmte :grin:

Flashing Moments

Belezen gebruiker
oww das klote!
waarom moeten er aan leuke dingen altijd zulke nadelen zitten he :(
heb je er geen last van als je andere drugs gebruikt?

ik krijg geen last van mn rug als ik xtc heb gebruikt.. alleen wel last van hyperventilatie.. en toen ik veel xtc gebruikte kreeg ik vage schokken in mn hoofd, rare nachtmerries, hoofdpijn elke vrijdag..
daarom ben ik ermee gekapt :grin:

Flashing Moments

Belezen gebruiker
Zou het daardoor komen, ik ga tijdens de comedown altijd zitten en druk me buik zo dicht mogelijk tegen me benen voor de warmte
zou heelgoed kunnen:P
heb je geen leuke vriendin die je rug kan masseren
als je xtc op hebt is gemasseerd worden extra lekker :)

dallandra

Wijs gebruiker
toevallig heb ik daar vandaag ook last van,mn rug.
en zaterdag een pilletje gegeten...
maar t zal bij mij wel komen doordat mn weerstand(logisch) wat minder is en ik me niet helemaal lekker voel..

A

Anonymous

Gast
Ik twijfel of het door de drug komt of omdat ik mezelf overbelast heb...

matthijs

Badass junkie
Die pijn in je rug kan ook komen van het dansen he. Heb ook wel eens 2 dagen lang last gehad van mijn nek omdat ik te erg los was gegaan. En niet eens op XTC gewoon veelteveel alcohol weer :P

A

Anonymous

Gast
Ik heb xtc nog nooit op een feest gebruikt, lijkt me eigenlijk best gevaarlijk.

Bollie

Bewuste gebruiker
waarschijnlijk heb je je te hard ingespannen onder de xtc.
Liep je gespannen of gestresseerd voor je aan je pilletje begon ?

Mac...

Badass junkie
je spieren hebben sowieso de neiging om zich aan te spannen met drugs op. Heb ook wel eens last van mijn rug, doordat ik het koud heb en mijn rug gewoon niet kan ontspannen.

Jeller

Badass junkie
volgens mij is het ook daardoor en ook gewoon omdat je mss je rug wat foreceert onder drugs en de pijn op het moment zelf niet voelt

Bollie

Bewuste gebruiker
BobG zei:
Pijn in me onderrug, constant. Het houd na een paar dagen op maar als ik mdma gebruik komt het(de volgende dag) terug.

Heb ik ook gehad enkele maanden geleden. Toen was ik nog dag xtc gebruiker. Nu ben ik overgeschakeld naar 2 wekelijks gebruik.
Die pijn in je onderrug zijn je nieren. Ik heb daarvoor naar de dokter geweest, en bij mij hebbe ze schade opgemerkt door overbelasting van de nieren. Ik moest de volgende maand weer op controle met een gezond dieet en mocht ook geen alcohol meer drinken. Die dokters wisten natuurlijk niet dat het door de xtc was. IK heb dat dieet niet gevolgd, ik heb gewoon af en toe alcohol gedronken in't weekend, maar heb geen pilletjes gegeten in die maand.
Na een kleine maand was de pijn over en ging ik terug op controle.
Er was geen schade meer te bespeuren en m'n nieren zijn goed hersteld.

Duseuh... Let op he met die pilletjes.
1 tje kan geen kwaad. 3 kan ook geen kwaad en ik durf zelfs zeggen dat 10 er geen kwaad kunnen op een maand. Maar vanaf je begint met dagelijks er 3 tot 5 te slikken dan zul je het wel merken aan je onderrug :grin:

Ben blij niet meer zo verslaafd te zijn als tijdje geleden.
Moet maar eens kijken op m'n triprapports hier op deze forum van enkele maanden geleden. Elk weekend schreef ik er stuk of 3 :grin:
Xtc, paddo's, truffels, ketamine... 'k pakte het al... :grin:

LeftBehind

Experimenterende gebruiker
ja, ik heb sowieso vaak last van mijn rug, maar met xtc inderdaad soms nog erger. Dan let ik er gewoon niet op wat ik doe enzo :P Ik bedoel, je bent bezig enzo, heb ook eens een heel eind moeten fietsen, en gerend enzo, en weet ik t, dat voel je de volgende dag wel :rolleyes:

Deranged

Badass junkie
Waarom zou je xtc gebruiken als er toch geen serotonine meer is? Is nog geen slap aftreksel wat je dan voelt. Als ik het goed lees heeft bollie een periode dagelijks gebruikt? Als dat echt zo is dan kan ik alleen concluderen dat je een dwaas bent. Wat is het nut? Het xtc gevoel zit nou eenmaal zo in elkaar dat je het alleen af en toe echt goed kan ervaren, daar zou elke gebruiker zich aan moeten houden. Dit soort gedrag is een belediging voor de stof en de gebruikers die dit wel op de goede manier doen. Het schept een verkeerd beeld van de xtc terwijl die er niks mee van doen heeft, het ligt puur en alleen aan de gebruiker.

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Waarom zou je xtc gebruiken als er toch geen serotonine meer is? Is nog geen slap aftreksel wat je dan voelt. Als ik het goed lees heeft bollie een periode dagelijks gebruikt? Als dat echt zo is dan kan ik alleen concluderen dat je een dwaas bent. Wat is het nut? Het xtc gevoel zit nou eenmaal zo in elkaar dat je het alleen af en toe echt goed kan ervaren, daar zou elke gebruiker zich aan moeten houden. Dit soort gedrag is een belediging voor de stof en de gebruikers die dit wel op de goede manier doen. Het schept een verkeerd beeld van de xtc terwijl die er niks mee van doen heeft, het ligt puur en alleen aan de gebruiker.
blijkbaar geeft het hem toch nog een bepaald gevoel.. anders lijkt het me sterk nog wat te gebruiken

Deranged

Badass junkie
Het geeft wel een gevoel ja. Mijn laatste pil een paar maanden geleden was er zo een. Ik had er in het weekend aangezeten en nog 1 over ik nam deze geloof ik op woensdagavond, leek helemaal nergens op. Ik vond het een kutgevoel, daarvoor ga ik niks gebruiken.

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Het geeft wel een gevoel ja. Mijn laatste pil een paar maanden geleden was er zo een. Ik had er in het weekend aangezeten en nog 1 over ik nam deze geloof ik op woensdagavond, leek helemaal nergens op. Ik vond het een kutgevoel, daarvoor ga ik niks gebruiken.
na mijn eerste keer ( afgelopen december ) had ik een week erna het ook weer gedaan. Het gaf me toen wel een goed gevoel moet ik zeggen. Sindsdien heb ik het nog 1 gedaan met een tussenpauze van 7 weken. Het gevoel was echter niet zo goed als de eerste keer. Misschien de volgende keer weer wel..

Mac...

Badass junkie
Bollie zei:
BobG zei:

Heb ik ook gehad enkele maanden geleden. Toen was ik nog dag xtc gebruiker. Nu ben ik overgeschakeld naar 2 wekelijks gebruik.
Die pijn in je onderrug zijn je nieren. Ik heb daarvoor naar de dokter geweest, en bij mij hebbe ze schade opgemerkt door overbelasting van de nieren. Ik moest de volgende maand weer op controle met een gezond dieet en mocht ook geen alcohol meer drinken. Die dokters wisten natuurlijk niet dat het door de xtc was. IK heb dat dieet niet gevolgd, ik heb gewoon af en toe alcohol gedronken in't weekend, maar heb geen pilletjes gegeten in die maand.
Na een kleine maand was de pijn over en ging ik terug op controle.
Er was geen schade meer te bespeuren en m'n nieren zijn goed hersteld.

Duseuh... Let op he met die pilletjes.
1 tje kan geen kwaad. 3 kan ook geen kwaad en ik durf zelfs zeggen dat 10 er geen kwaad kunnen op een maand. Maar vanaf je begint met dagelijks er 3 tot 5 te slikken dan zul je het wel merken aan je onderrug :grin:

Ben blij niet meer zo verslaafd te zijn als tijdje geleden.
Moet maar eens kijken op m'n triprapports hier op deze forum van enkele maanden geleden. Elk weekend schreef ik er stuk of 3 :grin:
Xtc, paddo's, truffels, ketamine... 'k pakte het al... :grin:

Ligt er maar net aan waar in je onderrug. Als je pijn hebt in het midden van je rug (dus op je wervels) dan zijn het meestal of je tussenwervelschijven of spierpijn. Het tweede kan nog niet zo heel erg veel kwaad, maar dat merk je vooral wanneer je dat gedeelte dus inspant. Maar bij de eerste heb je echt een probleem met je rug, deze pijn voel je ook constant en is hoogst onaangenaam.

Wanneer je last heb van je nieren zit de pijn meer aan de flanken. zeg tussen de wervel en de zijkant van je rug. Overigens zijn dat hele pijnlijke "blessures".

Jeller

Badass junkie
Deranged zei:
Deranged je hebt wel gelijk, maar kversta niet waarom jij dat juist zegt, jij nam toch zelf ooit belachelijk veel pillen?

Deranged

Badass junkie
Lang geleden ja, maar nooit meerdere dagen na elkaar waarbij ze niet meer werkten. Wel heb ik vaak pillen bijgeslikt die uiteindelijk niks meer deden, dat was dom ja.

spacekonijn

Badass junkie
Deranged zei:
amen

J0rrit

Badass junkie
na hoeveel mg ongeveer voel je nix meer van de xtc? of andrs, na hoeveel miligram mdma is je serotonine voorraad op zn hoogst? en, als je serotonine voorraad op is en je gooit dan? voel je dan helemaal nix? zorgt alleen de verhoging van serotonine voor het hele gevoel? dus euforisch en het spacen en alles eropo en eraan?

A

Anonymous

Gast
Uhm nee het zit anders denk ik, Het is niet de hoeveelheid mg die toedoet het is de tijd van de 'trip', na een paar uur is je serotonine systeem 'uitgeput'.

Ik denk niet dat iedereen begrijpt dat mdma de serotonine heropname blokkeerd.

Het verhoogt je serotonine niet, het verbrast het juist en daarom voel je je zo happy. Wel eens verliefd geweest, dat is serotonine die je voelt. Heb je geen drugs voor nodig :grin:

J0rrit

Badass junkie
BobG zei:
Uhm nee het zit anders denk ik, Het is niet de hoeveelheid mg die toedoet het is de tijd van de 'trip', na een paar uur is je serotonine systeem 'uitgeput'.

Het verhoogt je serotonine niet, het verbrast het juist en daarom voel je je zo happy. Wel eens verliefd geweest, dat is serotonine die je voelt. Heb je geen drugs voor nodig :grin:

ohzo, ja dat klopt, ma als je verliefd bent ben je idd happy ma voel je je niet zoals op de schijve. Dan voel je je een stuk andrs en euforie is daar een iets van ja

Bal0n

Badass junkie
BobG zei:

Huh?

Voor zover ik weet is de agonistische werking van MDMA juist de eigenschap die er voor zorgt dat je synapsspleet vol zit met serotonine, niet de heropname remmende werking.

A

Anonymous

Gast
Bal0n zei:
Huh?

Voor zover ik weet is de agonistische werking van MDMA juist de eigenschap die er voor zorgt dat je synapsspleet vol zit met serotonine, niet de heropname remmende werking.

Normaal gesproken gaat er een beetje serotonine naar de synaps, geeft zn effect, en gaat terug naar de 'opslag'.

Als je een pilletje hebt geslikt gaat het anders.
Je synapsspleet zit dan vol met serotonine dat je in je hebt zitten, maar ze worden niet teruggestuurt naar de serotonine 'opslag' maar blijven rondhangen en jou stimuleren. Vervolgens vergaan die serotonine deeltjes.

Op ten duur wordt je hele serotonine systeem beschadigt als er weinig tot geen serotonine in je lichaam is en je alsnog mdma gebruikt.

Bovenaan