ikzelf heb daar altijd een vrij duidelijke mening over, ik deel de meeste harddrugs gebruikers altijd in 2 groepen. zij die van uppers houden en zij die van downers houden, (zeg maar coke, speed, etc, en de slaaptabletten, heroine, etc). als je dus aan zo'n "upper persoon"zou vragen wat hij er lekker aan vind dat zal hij het als hij of zij t al gebruikt enkel gebruiken als een goeie downer bij het t basen van coke of crack, of na een speed bom of injectie. vraag je t aan een "downer"(zeg maar). zoals ik, dan zal ik antwoorden dat het heerlijk warm is, en zo ontspannend dat je het een genot is. ik herinner me nog altijd als gisteren de eerste keer. ik zat op mijn bed en het was alsof ik verdween in de dikke donsige dekens, (net zoals in die film Trainspotting). vreemd genoeg zag ik ook allemaal fantastische beelden wanneer ik mijn ogen sloot, ik zag dan mooie, dikke, glanzende glazen ballen over een enorm groot groen donzig tapijt schieten, en ik kon met die ballen meevliegen, met enorme snelheden.
nu is dit opmerkelijk, want ik heb t vaak mensen gevraagt die ook dope gebruiken, en nog nooit had iemand zulke dagdromen gehad na gebruik. ik had t ook enkel in het begin.
verder lijkt t al je problemen te doen oplossen, je bent in ieder geval ervan verlost voor even. ik heb wel eens gezegt tegen iemand dat wanneer je onder invloed van sterke heroine bent dat dan je moeder naast je kan sterven en dat je het dan nog niet voelt. je weet dat t verschikkelijk is wat gebeurt en kunt ook goed de schijn ophouden van gevoel weergeven, maar je zal er geen traan om laten. je voelt eigenlijk niets meer, enkel warm en zorgeloos.....
tot het begint uit te werken.
t is dus hoogst verslavend voor sommige terwijl anderen het maar zo zo vinden, of er zelfs niets aan vinden. heroine is dus enkel heel erg verslaven door die personen die er gevoelig voor zijn, dat klinkt logisch maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel door mijn uitleg boven.