je vroeg om de leukste/lekkerste en vervelendste ervaring met heroine, Lovelovelove.
ik kan je die van mij wel vertellen. nu moet ik wel een verschil maken met vroeger en nu, ik gebruik nu zo'n 28 jaar heroine en begon op mijn 20 ste. toen, in 1984 was heroine nog echt puur, (zo'n 95 tot 98%, 100% echt puur bestaat niet bij heroine). de kwaliteit is over de loop van de decennia heel erg gezakt, vooral de laatste 10 a 15 jaar is het erg hard gegaan. de gemiddelde kwaliteit van nu ligt zo rond de 20 tot 30%, heb je 30% dan heb je voor nu echt goeie dope. dus mijn ervaringen van vroeger zijn veeeel heviger dan wat nu gangbaar is.
laat ik beginnen met mijn slechste ervaring, dat was ziek zijn ervan, ontwennings verschijnselen dus. als je nu ziek bent dan is dat heel erg heftig en ga je half dood, (althans dat denk je). maar toen, met die pure dope werd je ook 10 keer zieker als nu. zo had ik eens 20 jaar geleden op een dag geen dope. was smiddags al ziek maar kon de volgende middag pas scoren (kopen). die nacht was ik zieker dan ik ooit geweest was en ben. ik logeerde toen bij een vriend op 1 klein kamertje in een kamer verhuur bedrijf waar zo'n 10 andere mensen ook allemaal een kamer hadden gehuurt. de pijn was de gehele nacht zo hevig dat ik schreeuwend, kruipend en kreperend op de grond heb gelegen. op een gegeven moment was de pijn zo hevig over mijn gehele lichaam dat ik uit pure wanhoop mijn armen probeerde te breken op de rand van een tafel (gelukkig lukte me dit niet, ondans verwoedde pogingen. (dit ging automatisch, het schijnt dat wanneer je heel erg veel pijn hebt je hersenen vanzelf met het idee komen om een andere pijn op te creeren, zodat die de eerste pijn uitschakeld. de volgende ochtend werd er woest op de kamerdeur gebonkt, het was de huisbaar. hij vertelde ons dat ALLE andere 10 huurders midden in de nacht het pand hadden verlaten en waren gaan logeren bij vrienden ed, omdat ze mijn constante geschreeuw niet meer konden aanhoren. dit was ons geheel ontgaan, ik wist dat ik de gehele nacht had geschreeuw en god had aangeroepen, (ookal was en ben ik niet echt gelovig, maar echte wanhoop maakt vaak dat je opeens gaat bidden). een vervelend neven effect van dit alles was dat die vriend van mij zwaar phychotisch was (niet door drugs, alhoewel die t wel erg versterkte). hij was er van overtuigd dat hij god, jezus en hitler was in 1 persoon, en dat hij als godenzoon op aarde was gevangen gezet en dat alle mensen hier enkel waren om hem als gevangen bewaarder te bewaken. en dat hij uiteindelijk als straf in de piramide van Cheops moest worden gekruizigd. tja, hoe bedenk je het he. dus, ik loop daar god aan te roepen terwijl hij zichzelf dus als god ziet.....
als ik nog aan die lange, lange, lange nacht terug denk.
maar, dat iedereen dus weggevlucht was uit het huis die nacht, dat was ons geheel ontgaan door alle consternatie.
dat is dus mijn slechste ervaring, dope is lang niet meer zo sterk, dus zo ziek wordt men, en ik dus niet meer. dat is een goede zijde van de slechte kwaliteit van nu. (zelfmoord onder zieke junks was toen ook veel meer voorkomend als dat nu is voor zover ik weet, althans in mijn omgeving).
mijn leukste of mooiste ervaring zijn er velen, de keren dat ik stoned wakker werd en dan mijn folietje op mijn voorhoofd of in mijn haar geplakt zat zijn er velen. dus echt wakker worden nadat je gewoon voorover in je dopebent gezakt. die warmte en gelukzaligheid die je dan voelt zijn met geen pen te beschrijven, het is net zoiets als een orgasme. je kunt die gevoelens gewoon niet beschrijven, je blijft dan toch steken in fantastisch, heerlijk, goddelijk, etc, zonder dat t echt de lading dekt.
in het begin had ik ook heel erg visuele effecten op de dope, wanneer ik dan mijn ogen sloot dan zag ik de meest fantastische kleuren en landschappen, die ik dan naar gelang kon inrichten etc. heb dat nog steeds wel, iedere avond wanneer ik stoned in bed stap dan zit ik achter gesloten oogleden hele computer spellen levels te bouwen, (maak als hobby computer spellen (sp-mods) met verschillende fpshooter games, vandaar mijn nickname hier, lol.)
zoals al eerder gezegt, heroine is iets wat eigenlijk niemand bij recreatief gebruiken kan laten. ken en heb gekend duizende junkies over je jaren. en slechts 1 persoon leek het te kunnen, hij gebruikte enkel op zaterdag avond een beetje, en wist dit 6 jaar vol te houden. en toen kwam ook voor hem de dag dat hij t vaker ging doen, en binnen 2 maanden zat ook hij dagelijks te gebruiken. daarnaast is er vanaf komen ook heel erg moeilijk. de cijfers die gehanteerd worden verschillen erg, maar in het beste geval kun je stellen dat slechts 25% van alle heroine veslaafde er weer definitief vanaf weet te komen. de slechtste cijfers zeggen ons dat 96% zelf voor eeuwig blijft gebruiken!
dat heroine vaak verkeerd valt de eerste keer komt omdat men dan teveel gebruikt of omdat men het shot of snuift, beste is chinesen, zeker de eerste keer! heroine is natuurlijk vergif en de eerste keer ervaart t lichaam dit ook als dusdanig. met snuiven zeker, maar ook met chinesen (roken van folie) gebeurt t dat je wat heroine in je maag krijgt en die draaid zich dan ook letterlijk om, wat resulteerd in veelvuldig overgeven. toch, dit is nog niet eens de ramp. maar heel veel mensen ervaren overgeven als iets heel ergs, en dus blijven ze het ophouden. het beste is, zeker onder invloed, om wanneer je moet kotsen dit ook gewoon gelijk te doen. want direct daarna voel je je dan weer heerlijk, maar blijf je er tegen vechten dan blijf je je misselijk voelen. daarnaast kun je ervoor zorgen dat je minder tot niets in je maag krijgt, en dus helemaal niet misselijk wordt. wanneer je het chineest dan moet je na iedere trek gewoon even heel goed je mond spoelen met water, en vooral je keel goed gorgelen ermee. zodat geen heroine via je mond en speeksle in je maag komt. met snuiven is dit moeilijker, maar toch kun je gewoon niet te hard snuiven zodat niet een deel je keel en maag ingaat. maar snuiven is vaak toch te sterk de eerste keer, roken is gewoon het beste dan.
het is zoals met drank, wanneer iemand nog nooit alcohol heeft gedronken en dan gelijk 1 liter wiskey naar binnen giet, ja, dan kun je er op rekenen dat die eerste ervaring met alcohol gewoon heel slecht uitpakt. dit geld voor alle drugs eigenlijk.
wel, dat is het wel zo'n beetje.
met wat je vertelde over jezelf, en hoe nieuwsgierig je ernaar bent lijkt t mij ook inderdaad het best om het gewoon nooit te proberen. want als je nu al zonder het te kennen zo uitkijkt naar de werking ervan, dan kan ik je beloven dat t je zeker niet teleur zal stellen, en dat je het graag nog eens zou willen voelen, en nog eens, en nog eens.
mocht je niet lekker in je vel zitten dan helpt dit ook nog eens erg om hoocked te raken.
dus, in jou, en eigenlijk iedereen zijn geval, gewoon nooit proberen.
in dit geval is het inderdaad zo, wat je niet kend dat mis je ook niet.