Leeftijd 1e x harddrugs

Oom Klaas

Badass junkie
Ja, leg je erbij neer dan 10 jarigen aan de halve liters gladiator zitten.
Dat jij dit gesprek belachelijk vind zegt meer wat over jou dan het gesprek.

kildeer

Belezen gebruiker
Toen ik 13 jaar was en op een middag in een 'fout' groepje terecht kwam, werd aan mij een onduidelijke pilletje als zijnde 'speed' verpatst.
Het enige dat ik nog weet is dat ik na inname van een halfje ruim 3 uur lang euforisch rondjes door het park heb gerend, compleet verrast door de stoot energie die ik voelde. Tot op de dag van vandaag weet ik niet of het bullshit was en ik op puber-placebo's heb rondgesprongen, of dat ik écht onder invloed was..
Als dat eerste het geval is, moet ik het bijstellen naar 16, toen ik voor het eerst een verschrikkelijk leuk avondje op paddothee heb doorgebracht. Heeft gelukkig tot in mijn twintiger jaren geduurd voor ik me weer aan de harddrugs waagde. Ben nu 24 : )

Technofanaat

Experimenterende gebruiker
kildeer zei:
Toen ik 13 jaar was en op een middag in een 'fout' groepje terecht kwam, werd aan mij een onduidelijke pilletje als zijnde 'speed' verpatst.
Het enige dat ik nog weet is dat ik na inname van een halfje ruim 3 uur lang euforisch rondjes door het park heb gerend, compleet verrast door de stoot energie die ik voelde. Tot op de dag van vandaag weet ik niet of het bullshit was en ik op puber-placebo's heb rondgesprongen, of dat ik écht onder invloed was..
Als dat eerste het geval is, moet ik het bijstellen naar 16, toen ik voor het eerst een verschrikkelijk leuk avondje op paddothee heb doorgebracht. Heeft gelukkig tot in mijn twintiger jaren geduurd voor ik me weer aan de harddrugs waagde. Ben nu 24 : )
deze man snapt het!

Marcell`

Belezen gebruiker
Heb netjes tot mijn 18e gewacht! :)

Eerste keer was XTC op een feest (Q-Base).

Was al naar een stuk of 5 grote feesten geweest, waarbij ik de enige nuchtere was. Wilde stiekem toch wel even kijken hoe het was :mrgreen:

Chris Pontius

Badass junkie
Technofanaat zei:
Alle jonge drugsgebruikers even lachen!!!
Owwww wat ontzettend volwassen om mensen te neer te halen op leeftijd, klasse joh!

Technofanaat zei:
Ik weet zelf toch hoe ik was toen ik 16 was...
Als ik toen XTC had gedaan had ik ZEKER WETEN nooit gestaan waar ik nu sta.

Dat jij zo was betekend nog niet dat elke 16 jarige een debiel hoeft te zijn.
Ik heb MDMA gedaan toen ik net 17 was en had er eerst voldoende info over op gezocht om het zo veilig mogelijk te doen en vervolgens ook met verstand gebruikt en dus niet misbruikt. Toegegeven ik heb me 2x laten meeslepen en toen wegens omstandigheden vaker gedaan dan gepland , maar nog steeds niet schrikbarend veel. En ik weet ook zeker dat ik diezelfde fout op deze leeftijd ook had gemaakt en over 5 jaar nog.

Technofanaat zei:
Ik was me niet echt bewust van mezelf en was niet aan XTC toe. En nu denken alle 16 jarige hier:
"nou ik echt wel". Ik snap de gedachte, ik dacht er hetzelfde over. Geloof mij of niet, het maakt je leven mooier door te wachten.
ow ja, makkelijk antwoord , zul je zeker ook op mijn reactie gebruiken ?

Technofanaat

Chris Pontius zei:
Owwww wat ontzettend volwassen om mensen te neer te halen op leeftijd, klasse joh!
Je vat het anders op dan bedoelt, vrede

Chris Pontius zei:
Dat jij zo was betekend nog niet dat elke 16 jarige een debiel hoeft te zijn.
Dat beweer ik ook helemaal niet, je bent je dan alleen nog van veel dingen niet bewust waarvan je denkt dat je het wel bent. (Als 16 jarige geloofde IK dat in iedergeval NIET)

Chris Pontius zei:
ow ja, makkelijk antwoord , zul je zeker ook op mijn reactie gebruiken ?
Je voel je wel erg aangesproken heh? Zie niet echt een rede om zo aanvallend te doen.

Chris Pontius

Badass junkie
Technofanaat zei:
Dat beweer ik ook helemaal niet, je bent je dan alleen nog van veel dingen niet bewust waarvan je denkt dat je het wel bent. (Als 16 jarige geloofde IK dat in iedergeval NIET)

Technofanaat zei:
En nu denken alle 16 jarige hier:
"nou ik echt wel". Ik snap de gedachte, ik dacht er hetzelfde over. Geloof mij of niet, het maakt je leven mooier door te wachten.

:rolleyes:
Technofanaat zei:
Je voel je wel erg aangesproken heh? Zie niet echt een rede om zo aanvallend te doen.

Natuurlijk voel ik me aangesproken als jij het over "jonge drugsgebruikers" hebt.

Frank123

Wijs gebruiker
Technofanaat zei:

Vind ik een beetje onzin , ben bijna aan het eind van mijn 16 jaar. Maar bij wat ik gebruikt heb heb ik toch echt eerst mijn research gedaan.
Kijk , een joint steek ik nog wel eens op . Maar dat is eigenlijk de enigste drug die vaker als eens in de maand word gebruikt. En soms zelfs eens in de 2 weken.

Het ligt er denk ik ook aan hoe je je drug wilt zien. Ik heb het gebruikt om toch eens het gevoel te voelen, gewoon nieuwsgierig naar het gevoel. Maar wist absoluut dat er gevaren aanzaten. Daarom ook laten testen , zorgen dat ik zelf in goede staat was, en in een veilige omgeving gebruikt.

Tuurlijk , het coke gebruik is er 1 a 2 keer tussen geschoten , maar hier schrok ik zelf toch zeker wel van. Ik wist direct dat dit niet kon en ermee moest stoppen.

Ok, misschien ben ik nog wel erg jong , maar zolang er verstandig word gebruikt, moet het kunnen. Dat niet iedereen dit kan is daargelaten.

Binnenkort wil ik eens bijv. XTC of LSD proberen. Maar absoluut niet zolang ik nog met vragen zit.

Technofanaat

SchilDpadDo zei:
Technofanaat zei:

Vind ik een beetje onzin , ben bijna aan het eind van mijn 16 jaar. Maar bij wat ik gebruikt heb heb ik toch echt eerst mijn research gedaan.
Kijk , een joint steek ik nog wel eens op . Maar dat is eigenlijk de enigste drug die vaker als eens in de maand word gebruikt. En soms zelfs eens in de 2 weken.

Het ligt er denk ik ook aan hoe je je drug wilt zien. Ik heb het gebruikt om toch eens het gevoel te voelen, gewoon nieuwsgierig naar het gevoel. Maar wist absoluut dat er gevaren aanzaten. Daarom ook laten testen , zorgen dat ik zelf in goede staat was, en in een veilige omgeving gebruikt.

Tuurlijk , het coke gebruik is er 1 a 2 keer tussen geschoten , maar hier schrok ik zelf toch zeker wel van. Ik wist direct dat dit niet kon en ermee moest stoppen.

Ok, misschien ben ik nog wel erg jong , maar zolang er verstandig word gebruikt, moet het kunnen. Dat niet iedereen dit kan is daargelaten.

Binnenkort wil ik eens bijv. XTC of LSD proberen. Maar absoluut niet zolang ik nog met vragen zit.

Ik doelde niet op het feit dat je je misschien niet bewust ben van de gevaren. Je bewustzijn is nog niet volledig ontwikkeld en daardoor kan je niet met volle besef de beleving beleven. Rond mijn 20ste ofzo ben ik pas helemaal bewust geworden.

Blabla, ik hoop gewoon dat door al die jonge leeftijden hier (waar sommige echt trots op lijken te zijn), er geen mannetjes komen die het daardoor als een verantwoording te zien (ik hoor zeggen; ja ik ken veel meer gasten die rond hun 16e.... blablabla) Je snapt het wel denk ik, hoop dat die zelfde mannetjes dit dan ook lezen en nog even een nachtje slapen erover. Ik zeg dit uit liefde voor de mensheid.

Technofanaat

SchilDpadDo zei:
Technofanaat zei:

Natuurlijk is het goed dat je eerst research doet, je spreekt jezelf alleen een beetje tegen. Drugs op die leeftijd is SOWIESO niet verstandig. Je hersenen zijn nog in ontwikkeling. Dus bedenk bij jezelf (want zo is het) ; het is NIET verstandig, maar mijn nieuwsgierigheid overwint. Niet verstandig, wel eerlijk.

joni43

Belezen gebruiker
17: lsd op een rave in gent,het was puur toeval, maar het was tevens één van de mooiste trips die ik ooit heb gehad

net 17 geworden

cocaine - eerste x - geweldig!
XTC - eerste x - te gek voor woorden mijn lichaam bewoog uit zichzelf hahaha

ook nog wiet hasj gecombineerd - maar dat zijn softdrugs.

Naj

19 jaar lang heilig aan "Say no to drugs!" gehouden, naast wiet dan, totdat ik me er is in ging verdiepen en merkte wat een vertekend beeld ik ervan had, wel blij dat ik heb gewacht tot een leeftijd waar ik het op een verstandige manier kon doen ( zoverre het überhaupt verstandig is. )

Geniet, maar gebruik met mate, dan komt het wel goed :wink:

Dubz

Bewuste gebruiker
Nicotine - 12
Alcohol - 14
Cannabis - 16
XTC - 22

Ben heel lang tegen alle soorten harddrugs geweest, omdat vrienden van me er aan onderdoor gingen (jaren lang dagelijks pillen/speed/keta/etc).

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Kan me niet voorstellen dat er mensen met de leeftijd van mijn broertje (15) pillen, speed etc al gebruiken.

Bovenaan