Leeftijd 1e x harddrugs

Manonnie

Wijs gebruiker
25tolife zei:
Eerste keer hard drugs was voor mij 15 (of 5 als je alcohol meetelt wat het ook doet denk ik zo toen me ma een drankje gaf als ik niet kon slapen in de avond...) met een pilletje en toen ging de bal rollen... :confused: :openmouth:
Daarna wiet, meer drank, en tripmiddelen toen ik een jaar of 19-20 was. :wave:
Haha ik zit daar nu aan de denken, op mijn 2e (3e?) in ieder geval, heel jong al, heb ik eens een wodka-jus gedronken. Ik was toen de tijd gek op jus d'orange, en mijn papa had een wodka-jus voor mijn moeder gemaakt, maar dat wist mijn moeder niet dus toen had ik het op gedronken.
Haha, oeps!

spacelord

Wijs gebruiker
15 roken, alcohol, blowen
17 paddo's lsd lachgas
18 salvia, truffels
19 ketamine, DMT (+MDMA en mescaline volgende maand :sunglasses: )

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
13- blowen
14- alcohol (uitzonderingen als nipjes wijn etc overgeslagen dus, dit is gewoon de 1e x opstap gaan)
15- roken proberen
16- xtc en coke
17- mdma kristallen, speed en salvia.

en dan staan in de (nabije) toekomst op t programma; salvia (goed doen), truffels en lsd.
ben toch wel nieuwsgierig naar die pschygedelica :)

spacelord

Wijs gebruiker
TRAVOLTA zei:
13- blowen
14- alcohol (uitzonderingen als nipjes wijn etc overgeslagen dus, dit is gewoon de 1e x opstap gaan)
15- roken proberen
16- xtc en coke
17- mdma kristallen, speed en salvia.

en dan staan in de (nabije) toekomst op t programma; salvia (goed doen), truffels en lsd.
ben toch wel nieuwsgierig naar die pschygedelica :)

Door psychedelica ben ik niet eens nieuwsgierig naar andere drugs :hearteyes: (buiten mdma dan)

Olijfboompje

Bewuste gebruiker
:tearsofjoy:
Dit wordt een leuke :P

12 - Nicotine
16 - Alcohol
19 - XTC, Amefetamine, Dextro Amfetamine, Mephedrone, MDMA kristallen, Wiet (etc.).

:tearsofjoy:
Het gaat opeens zo snel :P
Het lijstje wordt binnenkort nog aangevuld :hearteyes:

YawningMan

Belezen gebruiker
De actieve stof uit paddo's gesynthetiseerd is lijst I, ofwel hard drugs. Paddo's zelf daarentegen zijn lijst II. Dit heeft verschillende redenen. Eigendom over iets wordt op veel manieren gevestigd in de wet, mooiste voorbeeld is natrekking. Als een boer bepaalde psilocine of psilocybine bevattende paddestoelen op zijn weiland heeft groeien, zou hij, mochten deze lijst I zijn, per definitie strafbaar zijn wegens eigendom/middelijk bezitter. Zo zouden Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten bijvoorbeeld, naast particulieren, ook zonder bedoelingen, ook flinke criminele organisaties worden volgens de wet :grin:
Ofwel, paddo's (nog steeds) zijn geen hard drugs.
Heb voordat ik sociologie ging doen even rechten gedaan, vandaar..

In ieder geval, voor mij was het LSD, ik was 18.
Vanaf 15 begonnen wel met roken en drinken, vanaf 16 kwam blowen, 17 paddo's en benzo's.
Pas nadat ik 20 was andere hard drugs gedaan naast LSD. Bepaalde medicatie en DMT.

EDIT: Ik zie al, nu ik meer mensen zie, hier praktisch alles wordt gezien als hard drugs. Ik ging uit van de juridische betekenis. :sunglasses:

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
YawningMan zei:
De actieve stof uit paddo's gesynthetiseerd is lijst I, ofwel hard drugs. Paddo's zelf daarentegen zijn lijst II. Dit heeft verschillende redenen. Eigendom over iets wordt op veel manieren gevestigd in de wet, mooiste voorbeeld is natrekking. Als een boer bepaalde psilocine of psilocybine bevattende paddestoelen op zijn weiland heeft groeien, zou hij, mochten deze lijst I zijn, per definitie strafbaar zijn wegens eigendom/middelijk bezitter. Zo zouden Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten bijvoorbeeld, naast particulieren, ook zonder bedoelingen, ook flinke criminele organisaties worden volgens de wet :grin:

Vanaf 15 begonnen wel met roken en drinken, vanaf 16 kwam blowen, 17 paddo's en benzo's.
Pas nadat ik 20 was andere hard drugs gedaan naast LSD. Bepaalde medicatie en DMT.

In België zijn paddo's toch wel strafbaar? Volgens jouw theorie kan de belgische staat dan flink wat dokken :P

YawningMan

Belezen gebruiker
NorthernLightBE zei:
YawningMan zei:

In België zijn paddo's toch wel strafbaar? Volgens jouw theorie kan de belgische staat dan flink wat dokken :P
Haha, ik zou de wetgeving in België daar omheen verder niet kennen. Zou goed kunnen dat ze daar wel op lijst I staan van de opiumwet, al lijkt het me sterk. Lijst I is meestal opiaten en opioïden en andere zware medicatie en de meest bekende drugs. Maar wat het verschil is in strafbaarheid bij lijst I en II in andere landen, no clue :P

EDIT: Lijst II is in theorie normaliter ook strafbaarheid. Dat daar geen verwarring over ontstaat :rolleyes: Alleen gebruik of bezit of gebruik is veel gemakkelijker te verantwoorden. Zo staan bijvoorbeeld ook alle benzodiazepinen op lijst II. Dit is natuurlijk niet strafbaar om te hebben als je een doktersrecept hebt (geld ook voor lijst I bepaalde dingen, toch zijn voorwaarden zwaarder).

triptune

Newbie
13: af en toe een glaasje bier of een slokje wijn meedrinken van de ouders.
14: zwaar drinken waarvan ik mijn lessen wel getrokken heb.
ook 1e jointje.
15: xtc als verjaardagscadeautje
vloei (maar daar had ik niet zelf voor gekozen, een of andere randdebiel had dat in m'n drinken gedaan)
16: truffels, speed, mdma, hasj, salvia.

Matheson

Belezen gebruiker
Wat uitgebreider.

11 of 12: Nicotine (trekjes)
14: Eerste jointje met 1 iemand gedeeld (voelde er niet veel van)
14 of 15: Peuken roken
15: Goed stoned
15: Eerste keer drank voelen
16: Goed aangeschoten
17: Dronken
18: XTC

Escoban

Bewuste gebruiker
14 - Eerste alcoholische drankje
15 - Eerste jointje
17 - Eerste keer salvia
17 - Eerste keer paddo's
19 - Eerste keer MDMA
19 - Eerste keer ketamine
20 - Eerste keer pep
20 - Eerste keer coke
20 - Eerste keer GHB
20 - Eerste keer LSD
21 - Eerste keer 2C-B

Dat is het lijstje denk ik wel weer.

Hopelijk:

21 - De rest die ik nog wil proberen.

Junk4life

Experimenterende gebruiker
eigenlijk veelste jong, op m'n 12e eens geprobeerd, en vanaf m'n 16 regelmatig en ook verslaafd geraakt

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Onder de 10 dronk ik af en toe al shandy, dat was indertijd een zoet drankje met een beetje alcohol speciaal voor kinderen, iets wat nu ondenkbaar zou zijn.

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Als we toch af gaan dwalen:

Shandy valt wettelijk niet onder alcoholhoudende dranken omdat het alcoholpercentage onder de 0,5 ligt. Het mag daarom jongeren onder de 18 jaar verkocht worden.

MDMAZIING

Badass junkie
Als we toch af gaan dwalen:

Shandy valt wettelijk niet onder alcoholhoudende dranken omdat het alcoholpercentage onder de 0,5 ligt. Het mag daarom jongeren onder de 18 jaar verkocht worden.
Raar. Onder 0.5% alcohol en word geen alcoholhoundedrankje genoemd, maar er zit toch echt wel alcohol in. Nice logic lol.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
16e alcohol
39e xtc (
Onder de 10 dronk ik af en toe al shandy, dat was indertijd een zoet drankje met een beetje alcohol speciaal voor kinderen, iets wat nu ondenkbaar zou zijn.
haha ja dat ken ik wel. Of je kreeg een Sneeuw Witje!
Zo lekker!

Anderemaan

Wijs gebruiker
Wiet: 15
Alcohol: 16

17....:
Ritalin
Pep
LSA
2C-B
Truffels
MDMA
Kratom
Kanna
LSD
Sex-E
Damiana
Salvia Divitorum
Ketamine
3-MeO-PCP
4-HO-MET
5-MeO-MiPT

Nu maar even 18 worden, anders gaat het wel heel snel.

Witte et

Wiet: 15
Alcohol: 16

17....:
Ritalin
Pep
LSA
2C-B
Truffels
MDMA
Kratom
Kanna
LSD
Sex-E
Damiana
Salvia Divitorum
Ketamine
3-MeO-PCP
4-HO-MET
5-MeO-MiPT

Nu maar even 18 worden, anders gaat het wel heel snel.

Jezus jij bent lekker losgegaan zeg pffff

psycel

Belezen gebruiker
Tripreporter
Best grappig eigenlijk hoe zo'n topic na een jaar of 8/9 weer tot leven komt. Ik was net 19 toen ik voor het eerst speed oraal naar binnen werkte met wat vrienden terwijl we dachten dat dit Mdma was...

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wiet vanaf mijn 15de.
Paddo's vanaf mijn 18de.
Al de rest vanaf mijn 19de.

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Harddrugs. Eerste xtc pilletje toen ik 14 was. Eind jaren 80. Kort daaropvolgend speed, lsd en coke. Begon met een halve pil die ik van m’n neef kreeg. Die werkte niet, nieuwsgierig als ik was de week erop nog een halve en die werkte wel! Vanaf toen was ik verkocht.

Als ik het over kon doen zou ik nooit zo jong ermee begonnen zijn. Dat is dan ook meteen mijn advies voor anderen. Wacht tot je minstens 18 bent!!
Ik had de tijd van mijn leven dat kan ik niet ontkennen maar het leven is zo lang, geen reden om al zo jong te beginnen met die zooi. Wacht lekker tot je minstens 18 bent.

Natuurlijk was er toen minder bekend over xtc etc dan nu gezien het toen allemaal nog nieuw was.
Deste meer reden om nu vandaag de dag te wachten tot je minstens 18 bent.

Avīci

Bewuste gebruiker

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Ik heb een vraag:

Ben jij van mening dat je minstens 18 jaar moet zijn voordat je gaat experimenteren met drugs?

Hoi grote vriend van mij!

Sterker nog, ik bN eigenlijk van mening dat je pas op je 21e moet gaan experimenteren.

Ik heb hier meerdere wetenschappelijke reden voor. Tenminste 18 jaar zou ik persoonlijk zeggen, de wetenschap terzijde.
Wat dan?

Ik wacht weer met grote spanning op je mening die haaks op de mijne staat!

Waarom zou je eerder beginnen? Je bent dan nog een kind?
Je hersenen zijn nog niet volgroeid zonder in details te treden.

En bovendien, zoals ik al zei, je hebt nog een heel leven voor je waarom zou je dat op het spel zetten door als KIND al te gaan experimenteren met drugs?

Met alle risico’s van dien, die onomkeerbaar zijn he, laten we dat niet vergeten!

Laatst bewerkt:

Anderemaan

Wijs gebruiker
Hoi grote vriend van mij!

Sterker nog, ik bN eigenlijk van mening dat je pas op je 21e moet gaan experimenteren.

Ik heb hier meerdere wetenschappelijke reden voor. Tenminste 18 jaar zou ik persoonlijk zeggen, de wetenschap terzijde.
Wat dan?

Ik wacht weer met grote spanning op je mening die haaks op de mijne staat!

Waarom zou je eerder beginnen? Je bent dan nog een kind?
Je hersenen zijn nog niet volgroeid zonder in details te treden.

En bovendien, zoals ik al zei, je hebt nog een heel leven voor je waarom zou je dat op het spel zetten door als KIND al te gaan experimenteren met drugs?

Met alle risico’s van dien, die onomkeerbaar zijn he, laten we dat niet vergeten!
Ik ben het er mee eens dat het 21+ moet zijn, lekker hypocriet maar toch. Nu wel bijna 18 maar de keuze al eerder gemaakt. Wel weten we wat we doen. Doen veel research en houden ons aan de "regels".

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Ik ben het er mee eens dat het 21+ moet zijn, lekker hypocriet maar toch. Nu wel bijna 18 maar de keuze al eerder gemaakt. Wel weten we wat we doen. Doen veel research en houden ons aan de "regels".

Ja joh 21 dan zijn bepaalde hersendelen pas volgroeid zonder in details te treden.
Maar ook de leeftijd anzich, met je 21e ben je meer volwassen dan opje 16e.

Haarsteeg1

Hoe oud was je toen je voor het eerst harddrugs gebruikte? Wat had je gebruikt? Hoe was dat? Enz.
ben benieuwd naar je verhaal.
:stoned: :stoned:
15 ketamine en xtc. Achteraf wel spijt dat ik zo vroeg ben begonnen. Op mijn 16e heb ik een tijd gehad dat ik standaard zaterdagavond keta of sos gebruikte. Natuurlijk niet goed

Mr. Brosnan

Belezen gebruiker
Raar. Onder 0.5% alcohol en word geen alcoholhoundedrankje genoemd, maar er zit toch echt wel alcohol in. Nice logic lol.
Sterker nog, in een pak sinaasappelsap van bijvoorbeeld Coolbest zit na een week in de koelkast +/- 0,3% alcohol. Fermenteert gewoon door in het pak, maar hier hoeft ook geen alcohollabel op want het valt onder de 0,5%!

Mr. Brosnan

Belezen gebruiker
14: voor het eerst een trekje genomen van een sigaret (nooit gerookt verder)
15: Voor het eerst alcohol
18: voor het eerst wiet gerookt
19: eenmalig 4-FMP
21: eenmalig coke
22: XTC

Bovenaan