Leeftijd

dzN

Belezen gebruiker
Men vriend en ik zijn van plan deze zomer LSD te gebruiken.

Maar nergens vind ik vanaf welke leeftijd het "goed" zou zijn...

Nou ja aan te raden...

Dus welke leeftijd raden jullie aan ?

x
:wave:

Ellesdee

Badass junkie
Over het algemeen wordt er aangeraden om in ieder geval niet voor je 18e drugs te gebruiken ivm je ontwikkeling.

Het hangt er vanaf. Aan de ene kant wordt niet voor niets als advies18 jaar aangehouden. Aan de andere kant is het inderdaad nog belangrijker dat je risico's beperkt en weet wat je doet. Een lsd-trip kan erg heftig zijn. Dat geldt voor iedereen. Maar de vraag is of een jonger iemand daar mee om kan gaan. Het grootste risico is dat je dat nog niet kan. Verder is het niet risicovoller dan voor iemand die ouder is.

jcutter

Badass junkie
Persoonlijk raad ik de leeftijd: 21 aan.
Het beste is natuurlijk, om pas te gaan trippen; wanneer je alles voor elkaar hebt.
Want je kan misschien nog wel eens heel onzeker gaan worden, over de keuze's die je nu hebt gemaakt in het leven. Maarja, ik tripte toen ik 17 jaar was. Het is voor mij een hele zware opgave voor mijn geest.

dzN

Belezen gebruiker
ja want ben nu 17 en ben eigelijk wel geintresseerd in geestveruimde middelen..

Maar zou je paddo's dan eerder aanraden?

jcutter

Badass junkie
Ja, dat al helemaal.
Bij paddo's; loop je ook minder risico, dan op lsd.
LSD is erg zwaar en duurt ook erg lang.
Na een lsd trip, moet is sowieso 3 dagen lang; enorm veel slapen.

pieter-b

Wijs gebruiker
lol..jcutter..jij bent zon schat aan foute informatie, en dan zijn de vaste leden nog te moe geworden ook om je bij te sturen waardoor iedereen door een paranoide freak wordt voorgelicht.

sry hopor..maar lkun jij ju nu echt niet beter houden bij de onzin thread?..

jcutter

Badass junkie
Drugsinfoteam.nl

Zegt precies het zelfde hoor :rolleyes:
Daarnaast ken ik het verschil tussen paddestoelen en lsd, maar al te goed.

Ellesdee

Badass junkie
Paddo's kunnen net zo goed een risico vormen.
Sommige mensen vinden paddo's zelfs zwaarder, omdat t vaak wat chaotischer is.

jcutter

Badass junkie
Ja, dat klopt.
Maar lsd werkt ten eerste langer en naarmate je de dosis opvoert in het begin, des te zwaarder het is. Hm, als jullie denken dat ik zulke dingen zelf verzin, wil ik wat berichtjes van drugsinfoteam er wel even bij halen hoor :rolleyes:
En daarnaast, ben ik erg beledigt en verdrietig, omdat peter mij een paranoide freak noemt :(

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Zoals Ellesdee al zei is het verstandig te wachten tot je hersenen volledig ontwikkelt zijn (dit is zelfs pas op je 21ste). Maar dat geldt voor iedere drugs. Buiten dat is het erg persoonsgebonden bij tripmiddelen. De een is op zn 17e geestelijk gezien al veel verder ontwikkelt dan de ander. Hangt er ook vanaf wat je al hebt mee gemaakt bv. Ik persoonlijk vind lsd makkelijker en prettiger dan paddo's. Helemaal als je beide vaker hebt gedaan is lsd veel beter te sturen en wat helderder. Daarentegen duurt lsd wel weer veel langer dan paddo's. Ik vind dat persoonlijk alleen maar prettig, maar als je een 'bad trip' hebt en eigenlijk niet echt een tripper bent, kan dat heel lang duren.. Wat jkutje zegt over 3 dagen bijkomen heb ik totaal niet.. Ik voel me juist energiek en als herboren na een lsd trip.. Sowieso is het verstandig om als je gaat trippen, te beginnen met een lage dosis en dit in een vertrouwde omgeving te doen met vertrouwde mensen erbij.

jcutter

Badass junkie
Maar drugsinfoteam beaamt dat!

Maarja, het valt niet mee, om kinderen sceptischer tegenover hun favoriete koekjes aan te laten kijken :wink:

azgaza

Badass junkie
Ellesdee zei:
Paddo's kunnen net zo goed een risico vormen.
Sommige mensen vinden paddo's zelfs zwaarder, omdat t vaak wat chaotischer is.

Haast iedereen die ik in mijn directe omgeving ken vindt paddo's zwaarder, dus ik zou ze zeker niet eerder aanraden. Eerder zeggen dat het per persoon verschilt en dat het er vanaf hangt of je beter met totale chaos en verlies van werkelijkheid om kan gaan (paddo's dus) of beter om kan gaan met een inzichtvolle heldere maar zeer intense trip van 12 uur. Het zijn beide intense middelen en ik vind er geen leeftijd aan te koppelen, wat ik al in allerlei topics heb gepost.
Als je sterk in je schoenen staat, er tegen kan dat de realiteit geen zekerheid meer biedt en kan geloven dat het goed komt en bovendien tevreden bent met jezelf, jezelf kent, maar niet overschat.. dan komt het goed op vrij wel elke leeftijd. De aangeraden leeftijd zou ik tussen de 16 en 25 zeggen, dat verschilt zó enorm per persoon! Ik was 17 op mijn eerste LSD trip en al mijn trips waren perfect, geweldig, mooi, fantastisch, maar ook ik ben geen maatschaf, net zoals dat jcutter met zijn meningen dat niet is en je moet het voor jezelf inschatten.

Ellesdee

Badass junkie
Atropa zei:
Paddo's kunnen eventueel onnodige spanningen veroorzaken bij aanvang van je LSD trip.

Vaak wordt gedacht dat LSD een stap verder is dan paddo's maar dat is beslist niet zo.

LSD kenmerkt zich door een helder lineair effect met verlichting waar de nadruk van gedachtenstromen wordt geaccentueerd. De omgeving veranderd nnauwelijks afgezien van scheve waarneming bijvoorbeeld. Met gesloten ogen zijn er wel sterke visuelen effecten. Er zijn geen ups en downs, die zich afwisselen met mystieken en confronterende gedachten. Zoals met paddo's wel het geval is. Paddo's werken veel sterker op je eigen persoonlijkheid en wijzen je in veel sterkere maten op je persoonlijke zaken.

Ook kenmerkt LSD zich meer door een vergeven en vergeten attitude. Je blijft minder snel in verwarring hangen want je probeerd niet een vergeten gedachten terug te halen om geheel door te denken. Je raas gewoon door in het volgende waar je in op gaat.

De sturing van LSD is wat makkelijker. Ik raad 50 microgram aan om mee te beginnen. Persoonlijk zou ik dus eerst LSD doen vanwege deze redenen. Je blijft makkelijker achter met verlichting.

Ècht Paddo's gebruiken, is voor ervaren psychonauten.

azgaza zei:
het is wel zo dat paddo's veel korter duren en daarom ben je er sneller vanaf als er iets mis gaat maar ik vind zelf LSD mentaal iets 'makkelijker'. Meningen erover verschillen sterk maar een meerderheid vind LSD mentaal helderder, maar iedereen is het erover eens dat LSD véél langer duurt. Ligt eraan of je graag meteen opgezadeld wilt worden met een trip van 12 uur of liever voor 5 uur pure verwarring gaat.

ExceptionalInsight zei:
Voeger had ik gezegd; eerst paddo's vanwege de korte duur, maar nu ik inmiddels heb gezien wat ze met je hoofd kunnen doen raad ik toch lsd aan. Zo'n 100 µg op een zonnige dag in de natuur en het leven is per direct beter. En vanwege de euforie is de kans dat er iets fout gaat zou ontzettend veel kleiner dan bij paddo's (ik wil bijna zeggen dat die kans niet eens betstaat).

azgaza

Badass junkie
Haha, daarom had ik dus zo weinig zin het overnieuw te posten, het hele forum staat er al vol mee :)

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik ben het hier niet mee eens, aan de andere kant heb ik ook nog niet op minder dan één maya getripped... Misschien heeft dat er iets mee te maken @.@

Flameon

Badass junkie
Trippen op LSD moet je naar mijn inziens doen als je er klaar voor bent. Dan kan op je 18de zijn, maar ook pas net zo goed op je 30ste.

pieter-b

Wijs gebruiker
jcutter zei:
En daarnaast, ben ik erg beledigt en verdrietig, omdat peter mij een paranoide freak noemt :(
sorry..maar ik begin me zo langzamerhand dood te ergeren aan jouw geclaimde kennis en jouw bereidwilligheid die te verspreiden aan mensen die hier serieus voor advies komen.

jij zit hier ongeveer net zolang als mij en kijkt net zoals mij vrijwel elke lsd thread in.
je hebt alle discussies over paddos vs lsd dus wel gelezen en nog claim je ten eerste het omgekeerde van de menigte, en ten tweede claim je het als absolute waarheid.

en dan de mate waarin jij jezelf als slachtoffer ziet van alle gevolgen van je drugsgebruik...walgelijk gewoon...wiet is niet verslavend, wietgebruik kan slechts snel als een gewoonte aanvoelen die je al tijden lijkt te hebben, waardoor het lastig kan lijken om ermee te stoppen, maar in werkelijkheid is het gewoon een qwestie van de knoop doorhaklken en doen wat je voor je gevoel moet doen. In de praktijk zijn al mijn oude smokersvriendjes gestopt doordat ze er simpelweg geen tijd meer voor hadden..werk, vrouw, kinderen..
jij daarintegen verklaart jezelf machteloos en verwijt al je psychotische trekjes (want ja,..die heb je zeer zeker) aan de drugs, en probeert daar zoveel mogelijk anderen van te overtuigen.
je bent gewoon een zielig en laf ventje die zich pas goed voelt wanneer het zijn veronderstellingen gereflecteerd ziet in de mening van anderen.

waarschijnlijk zijn al jouw negatieve ervaringen wel echt gebeurt, maar ze zijn gebeurt omdat jij gewoon niet zo stabiel bent.

jcutter

Badass junkie
pieter-b zei:
jcutter zei:
sorry..maar ik begin me zo langzamerhand dood te ergeren aan jouw geclaimde kennis en jouw bereidwilligheid die te verspreiden aan mensen die hier serieus voor advies komen.

jij zit hier ongeveer net zolang als mij en kijkt net zoals mij vrijwel elke lsd thread in.
je hebt alle discussies over paddos vs lsd dus wel gelezen en nog claim je ten eerste het omgekeerde van de menigte, en ten tweede claim je het als absolute waarheid.

en dan de mate waarin jij jezelf als slachtoffer ziet van alle gevolgen van je drugsgebruik...walgelijk gewoon...wiet is niet verslavend, wietgebruik kan slechts snel als een gewoonte aanvoelen die je al tijden lijkt te hebben, waardoor het lastig kan lijken om ermee te stoppen, maar in werkelijkheid is het gewoon een qwestie van de knoop doorhaklken en doen wat je voor je gevoel moet doen. In de praktijk zijn al mijn oude smokersvriendjes gestopt doordat ze er simpelweg geen tijd meer voor hadden..werk, vrouw, kinderen..
jij daarintegen verklaart jezelf machteloos en verwijt al je psychotische trekjes (want ja,..die heb je zeer zeker) aan de drugs, en probeert daar zoveel mogelijk anderen van te overtuigen.
je bent gewoon een zielig en laf ventje die zich pas goed voelt wanneer het zijn veronderstellingen gereflecteerd ziet in de mening van anderen.

waarschijnlijk zijn al jouw negatieve ervaringen wel echt gebeurt, maar ze zijn gebeurt omdat jij gewoon niet zo stabiel bent.
Zo wat een onnodige haat weer zeg.
Jij hebt echt een hele verkeerde mening over mij.
Kom, laten we een keer in de coffeeshop met elkaar praten, want ik vind het nogal laf; dat dit zo over het internet gaat. We wonen immers dicht bij elkaar :)
En dat psychotische trekjes, die overigens alweer zowat over zijn, verwijt ik aan mijn drugsgebruik en aan mijn dagelijkse ritalin gebruik. Nu heb ik vakantie, dus ben ik daar ook even mee gestopt (met de ritalin dus)
Ja, ik boek wel vooruitgang.

pieter-b

Wijs gebruiker
..tja, het was idd geen aardig mailtje,
maar ik vind dat je heel veel mensen verkeerd en door o.a paranoia en verkeerde ervaringen gedreven, voorlicht en als absolute waarheid propageert.
dat vind ik een kwalijke zaak.

die psychotische aanleg is trouwens niet iets wat ik je kwalijk neem, het is echter wel de reden waarom jij onmogelijk objectief over de gevolgen van drugsgebruik kunt voorlichten.
op jou zullen alle drugs 'een kans op' een destabiliserend effect hebben waardoor je er het beste ver uit de buurt kunt blijven.

tnx verder voor de shopuitnodiging, maar, nee bedankt :)

Pikachu

Wijs gebruiker
Nou ja, aan de ene kant vind ik dat jij (pieterb) bijzonder informatieve en interessante posts en topics maakt. Aan de andere kant vind ik echter ook dat je vaak iets te positief over drugs praat, tuurlijk zijn er mensen die veel moeite hebben met het stoppen met wiet en natuurlijk is veelvuldig wietgebruik ook slecht voor je en niet goed. Zo is het (naar mijn mening) ook met tripmiddelen, als je te vaak een hallucinogeen middel gebruikt dan heb je een grote kans om te zweverig te worden om nog goed te functioneren in het dagelijks leven.

Mijn punt is: het is goed om de positieve kanten van verschillende drugs te noemen, je moet echter niet de negatieve effecten vergeten of weglaten als een tegenwoord op de (overigens debiele) anti-drugs propaganda van de overheid.

Jcutter, van jou merk ik dat je zwaar anti-wiet bent geworden sinds je bent gestopt, overigens met een goede reden: het stoppen heeft een zeer positief effect op je gehad als ik het zo lees. Wat ik echter niet vind is dat omdat jij gestopt bent met wiet roken gelijk de coffeeshops maar gesloten moeten worden. Niet iedereen is verslaafd aan wiet, ik rook bijvoorbeeld niet bijzonder veel of vaak wiet. Natuurlijk ben ik het met je eens dat een wietverslaving negatieve effecten heef. Dit vind ik echter geen reden om dan maar de coffeeshops te sluiten en puur en alleen negatieve wietpropaganda te verspreiden, het is voor veel mensen een fijn middel om eens een avondje mee te ontspannen, vergeet dat niet.

Zien jullie wat ik bedoel? Heb ik het geheel mis? Laat t me weten =)

PS ik vind LSD ook zwaarder dan paddo's. Maar dat is persoonlijk aangezien de rest hier het er niet mee eens is ^^

pieter-b

Wijs gebruiker
Pikachu zei:
Nou ja, aan de ene kant vind ik dat jij (pieterb) bijzonder informatieve en interessante posts en topics maakt. Aan de andere kant vind ik echter ook dat je vaak iets te positief over drugs praat, tuurlijk zijn er mensen die veel moeite hebben met het stoppen met wiet en natuurlijk is veelvuldig wietgebruik ook slecht voor je en niet goed. Zo is het (naar mijn mening) ook met tripmiddelen, als je te vaak een hallucinogeen middel gebruikt dan heb je een grote kans om te zweverig te worden om nog goed te functioneren in het dagelijks leven.
(ik heb mijn naam met een reden gewijzigd dus gelieve die niet steeds opnieuw aan te halen..ty :) ) (algemeen bedoelde opmerking dus, ik weet niet meer wie dat laatst allemaal nog meer deed, maar het is reeds vaker voorgekomen)

mijn positieve praat heb ik slechts(/voornamelijk) tegenover hallucinogenen en wiet.
daaarvoor kies ik bewust.

ik begrijp ook wel dat er mensen zijn die problemen hebben met wiet, heck..ikzelf kan er tov verschijdene fases van mijn leven over mee praten.
maar het feit blijft dat wiet net zo verslavend is als world of warcraft of als de nieuwe episode van lost.
Mensen die daaraan verslaafd zijn moeten niet overtuigd worden dat de oorzaak van hun gedrag buiten hun grip ligt..maar die mensen hebben een schop onder hun kont nodig.
Het is de overgave die de uitdaging van stoppen/minderen belastigd.
Door wietgebruik als een sterke verslaving te definieren, plaats je de gebruiker die wil stoppen in een overmachtspositie.
In werkelijkheid moet de gebruiker gewoon wat karakter tonen ...

De reden waarom ik hier steeds op door hamer is omdat ik overtuigd ben dat een groot deel van de "wietverslaafden" de controle over hun gebruik terug zouden krijgen zodra ze toereikend zijn overtuigd dat ze geen hulpeloos slachtoffer zijn, maar dat het een qwestie is van de touwtjes in handen nemen en gewoon even doorzetten.

Naar mijn mening veroorzaakt een stigmatiserende voorlichting juist een heleboel 'verslaafden'.

..en dan krijgen we de term 'verslaving'..
hoe erg is dat nu eigenlijk... als ik nu stop met ademen..wordt ik gek, ga om me heen slaan en ben vervolgens vrij snel dood..op de iets langere termijn hetzelfde met drinken en eten..
compleet verslaafd dus.. maar heb ik er last van?...nee.. niet zolang men zich niet met een demotivatiebeleid gaat bezighouden om mij toch maar wat minder, of niet te laten ademen/eten/drinken..
koffie..is 80% van nederland verslaafd aan.. elke dag opnieuw, het begint al vlak na het wakker worden, bij arival @work, 1ste pauze, 2de pauze 2 kopjes, einde werk, bij thuiskomst...
zwaar geestelijk EN lichamelijk veslaafd... een probleem?...nee..niet zolang niemand het in hun hoofd haalt ons hiervan te proberen te ontmoedigen.
heroine was vroeger ook geen sociaal probleem, tot men zich zo is gaan opstellen dat het mensonteerende fenomeen 'junk' werd gegenereerd door demotivatiebeleiden.
anyway.. ik rook Veel wiet..en lang... vanaf mn 12de al bezig en nu 30.. het grootste gedeelte zat ik op 2 gram per dag.. ik zou totaal stuk moeten zijn en het denkvermogen hebben van een 12 jarig kind...toch? :wink: Door de term verslaving te hanteren, staat de handeling gevoelsmatig direct in een negatief daglicht, maar hoe correct is dat nu eigenlijk... die vraag stop je dus te stellen naarmate je meer en meer de externe factor van verslaving toewijst.

..en dan de mate waarop sommige mensen wiet met kansloos associeren.
ik zie de oorzaak hiervan vooral liggen bij de verschillende groeperingen en opleiding niveaus.
als je een 15 jarige mavo leerling hebt, gaat zijn aandacht niet uit naar 35 jarige 3delige pakjes op straat. dan gaat zijn aandacht uit naar 15 jarige jongetjes met scooters, chicks en jointjes:wink:
procentueel zal deze persoonn dus veel meer wietproblematiek op straat zien dan het 3delige pak wiens aandacht slechts gaat naar andere 3delige pakjes.
daarnaast is de koffieshop een opvangnet voor juist die jongens die anders kansloos op straat zouden hangen, en gaan 3delige pakjes direct door naar huis...etc.

Tegenover LSD ben ik lang niet zo positief als ik zou kunnen zijn. al mijn ervaringen zijn namelijk makkelijk, positief, en gewoonweg perfect geweest..niet altijd, maar meestal ben ik toch best terughoudend in het propageren dat anderen dit ook zo zullen ervaren. lsd/paddo ervaringen kunnen per individu toch best ver uit elkaar liggen.
Mijn hoofdzakelijkste reden om mijn voorlichting toch voornamelijk positief te laten zijn is omdat ikzelf geen slechte ervaringen op lsd ken, maar vooral omdat bij lsd, net zoals bij andere tripmiddelen, het de kans op een leuke ervaring vergroot om je trip met alle vertrouwen in te gaan.. twijfels of angsten kunnen nare vormen krijgen in een trip...en das gewoon niet nodig.. de meeste mensen die hier om info vragen zijn mensen die aangeven reeds een tripje in hun la te hebben maar toch nog snel wat zekerheid willen behalen..
kort gezegd is mijn hoofdmotivatie hier de wetenschap van de reele kans op 'self-fulfilling prophecy'

Pikachu zei:
Mijn punt is: het is goed om de positieve kanten van verschillende drugs te noemen, je moet echter niet de negatieve effecten vergeten of weglaten als een tegenwoord op de (overigens debiele) anti-drugs propaganda van de overheid.
hier sla je toch wel een beetje de spijker op de kop..ik maak me daar inderdaad soms schuldig aan... ik kan die jaren 20 shit gewoon niet uitstaan...vandaar ook mijn uitflapper naar cutter want hij speelde gewoon al maanden de 1920 antidrugspropaganda zender..

Pikachu

Wijs gebruiker
Okay. Allereerst mijn excuses voor het aanhalen van jou oude naam, ik heb mijn originele post gelijk gewijzigd toen ik las dat je het niet waardeerde.

Met jouw punt over je, laten we het wiet-gewoonte noemen aangezien het zich niet manifesteert in problemen voor jou persoonlijk, ben ik het niet geheel eens. Ik heb hier al verschillende mensen voorbij zien komen in de wiet sectie die een zware lichamelijke afkick hadden na jarenlang wietgebruik. Natuurlijk kunnen die mensen stoppen maar dit is ook het geval met heroïneverslaafden; het wil niet zeggen dat het niet heel moeilijk kan zijn voor de afkickers.

Door de term verslaving te hanteren, staat de handeling gevoelsmatig direct in een negatief daglicht, maar hoe correct is dat nu eigenlijk... die vraag stop je dus te stellen naarmate je meer en meer de externe factor van verslaving toewijst.

Met het eerste deel van de quote ben ik het geheel eens, maar wat bedoel je precies met de externe factor van verslaving?

pieter-b

Wijs gebruiker
Pikachu zei:
Okay. Allereerst mijn excuses voor het aanhalen van jou oude naam, ik heb mijn originele post gelijk gewijzigd toen ik las dat je het niet waardeerde.

Met jouw punt over je, laten we het wiet-gewoonte noemen aangezien het zich niet manifesteert in problemen voor jou persoonlijk, ben ik het niet geheel eens. Ik heb hier al verschillende mensen voorbij zien komen in de wiet sectie die een zware lichamelijke afkick hadden na jarenlang wietgebruik. Natuurlijk kunnen die mensen stoppen maar dit is ook het geval met heroïneverslaafden; het wil niet zeggen dat het niet heel moeilijk kan zijn voor de afkickers.
doel je op 2 nachtjes moeilijk in slaap komen? ..ik slaap ook niet goed wanneer mijn lvl 70 char plots zou zijn verdwenen.... waarschijnlijk wel langer dan 2 daagjes :wink: (eens meegemaakt met diablo2..alle items geloot door een bug.. en ik had gewoon ALLES..maargoed :wink: )

de truuck van controle over je wietgebruik zoals ik die zie, is waarschijnlijk de kennis van het feit dat wietgebruik zich erg snel manifesteerd als een gewoonte die je al tijden lijkt te hebben gehad, ook als dat helemaal niet zo is...en diep gegroefde gewoontes verander je gewoon lastig,
..maar in werkelijkheid zijn de groeven vaak helemaal niet diep, en verander je je gewoonte zonder al te veel moeite als je je gewoon even bemant en die eerste stap zet.

Pikachu zei:
Door de term verslaving te hanteren, staat de handeling gevoelsmatig direct in een negatief daglicht, maar hoe correct is dat nu eigenlijk... die vraag stop je dus te stellen naarmate je meer en meer de externe factor van verslaving toewijst.

Met het eerste deel van de quote ben ik het geheel eens, maar wat bedoel je precies met de externe factor van verslaving?
eigenlijk hetzelfde als het eerste deel vd quote :wink: ik bedoel daarmee dat hoe meer jij, en je omgeving zich gaan richten op het verslavende, en dus negatieve aspect van een gewoonte, des te minder de handeling zelf te genieten is voor wat het is.

azgaza

Badass junkie
Ik denk dat wiet verslavend is in de zin van dat het een goed vluchtmiddel is, je kan er in ontsnappen, wiet kan negatief gevoel onderdrukken en alles 'wel oke' laten zijn, en dat gevoel kan moeilijker zijn om los te laten voor de een dan voor de ander en verder; dus ik denk dat geestenlijk wiet zeker verslavend kán zijn, alleen dat niet iedere regelmatige gebruiker verslaafd is, maar alleen mensen die wiet om verkeerde redenen roken. Niet om ervan te genieten maar om te onderdrukken, om te vluchten.. dan loop je dus echt we risico op een mentale verslaving. Het punt is dus dat het gewoon niet hoeft als je het niet om verkeerde redenen gebruikt al zou het wel regelmatig gebruik zijn.

En nu gaan we hier even niet meer offtopic, wil deze discussie verder gaan in een nieuw topic: ga je gang.

Luomo

Experimenterende gebruiker
Was ook 17 op mijn eerste LSD tripjes. Ik vind dit eigenlijk een ideale leeftijd: de ietwat belachlijke onzekerheid van de vroege pubertijd is al lang voorbij, het is een leeftijd waarop je dingen toch ietwat kan relativeren maar ook een leeftijd waarop je nog nèt genoeg jeugd hebt om echt verwonderd te zijn van de prachtige effecten van LSD :wink:
Natuurlijk verschilt het wel van persoon tot persoon maar das met àlles zo en is dus onnodig te zeggen.

En Jcutter, ik hoop voor jou dat drugsinfoteam een bijbel uitbrengt in een mooie dikke kaft en jou foto op de achterkant.

Persoonlijk vind ik paddoos veel heftiger dan LSD, en praktisch iedereen om me heen die de nodige ervaring heeft ook.
Paddoos 'fucken' echt met je mind, zijn grillig en onvoorspelbaar, een soort doolhof in je koppie. LSD is meer een mooie kromme lijn waarop vanalles gebeurt.
Van Paddoos heb ik al 'ego-loss' achtige situaties meegemaakt, van LSD niet.

Bovenaan