Legale dingen in de smartshop.

spongecola

Belezen gebruiker
Ik was dus een beetje aan te rondkijken, en kwam onder andere natuurlijke xtc tegen. Er zullen vast nog wel andere middelen zijn. Maar ik ben benieuwd of iemand er hier ervaring mee heeft? Ik kon zo alleen wat oudere posts vinden. Iemand die het recent nog heeft gebruikt, zo ja hoeveel? En werkt de natuurlijke variant ook op de serotonine?

Narayani

Bewuste gebruiker
Wat bedoel je precies met 'natuurlijke xtc'? Er zijn veel pilletjes bij de smartshop verkrijgbaar die van alles beloven van nep-xtc tot nep-lsd, zelf geen ervaring mee maar ik hoor dat ze veelal niks aan zijn.

Wat ik wel 2x heb gedaan is 'herbal speed' wat ze ook verkopen bij mijn vaste shop, echter dit dien je niet te snuiven, het makkelijkste is in capsules doen. Op zich een prima ervaring mee, maar verwacht ook hier niet te veel van. De werkingsduur is vrij kort, en bijnemen schijnt voor de een wel te werken en voor de ander niet (zelf nooit gedaan). Bevat guarana, kolanoot, catmint, nootmuskaat en kaneel.

In onze vriendengroep wordt er door velen gezweerd bij 'oppeppers' maar die kun je gewoon bij de Tuinen kopen. Bevat oa guarana en zou je dus kunnen vergelijken met eerdergenoemde herbal speed of met cafeïne (maar dan minder opgefokt) en blijkt bij mij tot dusver vooral effectief als je in dreigt te kakken bij een avondje blowen/drinken/beide, of een zware werkdag tegemoet gaat na een avondje stappen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik ben van mening dat je, als je high wilt worden, beter voor echte drugs kunt gaan. Heel veel cafeïne, guarana en dergelijke naar binnen pompen word je ook niet blij van. Verder heb je kans op van die rare stoffen die alleen maar bijwerkingen geven die aan drugs doen denken, maar niet de leuke effecten geven. Hoe slecht het voor je is weet je niet.

En nog even een waarschuwing voor die bereidingen met (veel) nootmuskaat erin: er zijn aanwijzingen dat nootmuskaat in te grote doseringen best kankerverwekkend kan zijn. Geen aanrader zou ik zeggen. Kun je beter drugs nemen, met mate.

Misschien is een microdosis of een lage dosis psychedelica meer waar je naar op zoek bent. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De smartshop verkoopt best een hoop spullen die wel degelijk werken, echter zijn dat vaak gewoon de kruiden opzich die ook niet worden verkocht om iets na te bootsen. Al die pillen en formules die dingen moeten nabootsen werken vaak niet bijzonder. Meestal zit daar niet veel meer dan caffeine in, in de vorm van guarana, kola, etc. Daarnaast zitten er dan vaak ook nog legio niet werkzame kruiden bij met allemaal ingewikkelde namen die niemand kent. In feite koop je dus vaak al snel veel te dure caffeine.

Ik heb wel ooit eens pillen uit de smartshop gekocht waar citrus aurantium in verwerkt zat. De werkzame stof hiervan is synefrine, wat qua werking erg op efedrine lijkt. Ik heb ervaring met beide middelen en moet zeggen dat dit oprecht herbal speed zou mogen heten. Qua sterkte zit het tussen caffeine en speed in, best prima spul dus. Ik heb het dus niet over de herbal speed waar Narayani het over had, want dat zie ik ook als te dure caffeine persoonlijk.

Om een lang verhaal kort te maken, mocht je geinteresseerd zijn in bepaalde pillen of iets dergelijks, zoek alle losse ingredienten op via wikipedia en je ziet vrij snel of het ook echt boeiend is of dat het niks bijzonders is. Ik kan je in ieder geval vast vertellen dat je niks gaat vinden in de smartshop wat qua werking op XTC gaat lijken, of ze moeten Research Chemicals onder de toonbank verkopen ofzo.

Narayani

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Ik heb het dus niet over de herbal speed waar Narayani het over had, want dat zie ik ook als te dure caffeine persoonlijk.

Daarin ben ik het met je eens. Beide middeltjes die ik heb genoemd zijn geen wondermiddelen en al gooi je 6 oppeppers naar binnen, je avond wordt er niet beter van (eerder slechter omdat je bij bepaalde hoeveelheden waarschijnlijk vooral typische cafeïne bijwerkingen krijgt). Herbal speed heb ik overigens nooit zelf gekocht dus kan ook niet echt zeggen of ik het 't geld waard vind, maar voor beiden geldt: je hebt meer pret van een paar lekkere warme bakken koffie :P

spongecola

Belezen gebruiker
Ik gebruik wel eens gewone drugs. Maar was benieuwd of dit ook zou werken haha. Ik zal binnenkort is ff kijken in de smartshop en dan die herbal speed proberen te krijgen wat jij zei psychedelibee!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Narayani zei:
Psychedelibee zei:
Ik heb het dus niet over de herbal speed waar Narayani het over had, want dat zie ik ook als te dure caffeine persoonlijk.

Daarin ben ik het met je eens. Beide middeltjes die ik heb genoemd zijn geen wondermiddelen en al gooi je 6 oppeppers naar binnen, je avond wordt er niet beter van (eerder slechter omdat je bij bepaalde hoeveelheden waarschijnlijk vooral typische cafeïne bijwerkingen krijgt). Herbal speed heb ik overigens nooit zelf gekocht dus kan ook niet echt zeggen of ik het 't geld waard vind, maar voor beiden geldt: je hebt meer pret van een paar lekkere warme bakken koffie :P
Ik heb het ook wel eens gezien bij de smartshop, weet niet meer wat het kostte maar echt goedkoop was het niet volgens mij. Die dingen zijn vaak best prijzig, zelfs de pillen die ze echt als caffeine pillen verkopen. Dan kun je echt beter gewoon koffie drinken inderdaad, of guarana pillen van de tuinen halen ofzo.

spongecola

Belezen gebruiker
Die heb ik al haha! Vind ze alleen niet fijn. Toen ik er 2 nam kreeg ik er hartkloppingen van, trilde en werd erg zweterig. Ik deel ze nu meestal uit aan vrienden :grin:

Bobsacamano

Badass junkie
Lief van je :P

"hier neem maar! Krijg je van mij voel je je lekker a-relaxed"

spongecola zei:
Die heb ik al haha! Vind ze alleen niet fijn. Toen ik er 2 nam kreeg ik er hartkloppingen van, trilde en werd erg zweterig. Ik deel ze nu meestal uit aan vrienden :grin:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
spongecola zei:
Niet zo gek opzich, er zit 200mg cafeïne in die pillen, 400mg in een keer is behoorlijk veel. Ter vergelijking een blikje red bull bevat 80mg en een kop koffie vaak tussen de 50 en 150 mg.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
spongecola zei:
Ik gebruik wel eens gewone drugs. Maar was benieuwd of dit ook zou werken haha. Ik zal binnenkort is ff kijken in de smartshop en dan die herbal speed proberen te krijgen wat jij zei psychedelibee!
Doe maar niet.

spongecola

Belezen gebruiker
Exceptional Insight zei:
spongecola zei:
Doe maar niet.

Ik wil het gewoon eens proberen, aangezien dit niet op je dopamine, serotonine werkt naar mijn weten. Zou dus af en toe van pas kunnen komen! :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
spongecola zei:
Exceptional Insight zei:
spongecola zei:
Doe maar niet.

Ik wil het gewoon eens proberen, aangezien dit niet op je dopamine, serotonine werkt naar mijn weten. Zou dus af en toe van pas kunnen komen! :)
Het spul wat ik noemde werkt hoofdzakelijk op adrenaline in, heel licht ook dopamine denk ik maar lang niet zo sterk als speed uiteraard.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik had een tijdje terug ook een zakje met herbal soort xtc gekocht met het idee dat te nemen. Maar na het lezen van vele reviews besloten het niet te doen. Het gaat bij vele goed maar las ook dat een hoop mensen er doodziek van worden. Misselijk, kotsen, draaierig voor een hele dag etc. Ik ben afgehaakt..

Bovenaan